Yeni Defenderimde ki Boşluk Sorunu Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atli84 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,950
Ynt: Yeni Defenderimde ki Boşluk Sorunu Hakkında

Sürekli 4x4 manuel araçlarda bu vuruntu olayı vardır.
Debriyajı zamanla daha sakin ve hassas kullanmaya alıştığınızda vuruntuyu hissetmeyeceksiniz bile..
 

Etiketler
Ynt: Yeni Defenderimde ki Boşluk Sorunu Hakkında

dturan' Alıntı:
Ne olursa olsun land rover ı bilen bir ustaya göstermekte fayda var. (bunu bana aracı ilk aldığımda Cenk bey söylemişti saolsun.) herkes anlayamıyor bu arabalardan ben kısa zamanda bunu öğrendim. debriyaj boşluğu için çanakkale sanayide 2 ustaya aracı gösterdim ikiside ben konuşmaya devam ederken neredeyse arabayı lifte alıp şanzumanı indirecekti. yok senkromeçlere bakalım yok debriyaj çatalını değiştirelim. zor kaçtım ellerinden. keşan da def. kullanan bir usta buldum, 12-13 anahtar ile ayar yaptı üstüne birde çay ısmarladı yolumuza devam ettik.
Bu arada hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.
derya bey haklısınız defenderden anlayan usta az ustalar anlamayınca kurcalıyorlar bu sefen içinden çıkılmaz bir hal alıyor benim aracımda da bu vurultu mevcuttu çalmadığım kapı kalmadı ilde ancak gezerken maşallah defenderi ful yeniledim ustalar soğolsun onda değil buunda bunda değil şunda sorun az gittik uz gittik dere tepe düz gittik sonunda defender manyağa bağladı kitabını indirdim mekanik siteden usta usta gezmekten kurtuldum aracı çok dinlemeyelim çok fazla bir şey bizden istemiyor zaten yağ koy suyunu koy bizi yolda bırakmaz sevgiler saygılar benden efendim
 

Ynt: Yeni Defenderimde ki Boşluk Sorunu Hakkında

herkese iyi geceler..2 gündür arabamla arazide zor şartllarda geziyorum inanın aşık oldum arabaya:smiley: defender siz geçirdiğim günlerime üzülüyorum..yağım alıştığındanmıdır araziide kasıntı boşluklarımı alıyor bilmiyorum ama sesler kesildi bayağı..arabam için artık sadece şu sözü söyleyebilirim. sağlam...güçlü...konforsuz :smiley::smiley:
 

Ynt: Yeni Defenderimde ki Boşluk Sorunu Hakkında

atli84' Alıntı:
herkese iyi geceler..2 gündür arabamla arazide zor şartllarda geziyorum inanın aşık oldum arabaya:smiley: defender siz geçirdiğim günlerime üzülüyorum..yağım alıştığındanmıdır araziide kasıntı boşluklarımı alıyor bilmiyorum ama sesler kesildi bayağı..arabam için artık sadece şu sözü söyleyebilirim. sağlam...güçlü...konforsuz :smiley::smiley:

Dediğim gibi debriyajı sakin kullanmaya alışıyorsunuzdur ;)
Zamanla vuruntu diye birşey kalmayacak.
 

Ynt: Yeni Defenderimde ki Boşluk Sorunu Hakkında

zamanla vuruntu gidecek değil sadece alışacaksınız ama bu normal bir durum değildir. normal olan diferansiyeldeki çok az bir miktar toleranstır. boşluğa alışmak yerine yaptırmanızı tavsiye ederim. basit birşey de çıkabilir yaptırmadığınız takdirde çok buyuk bir soruna da dönüşebilir.
 



Ynt: Yeni Defenderimde ki Boşluk Sorunu Hakkında

atli84' Alıntı:
hepinize iyi akşamlar..dün kendime 90 model 5 kapı bir defender aldım.2,3 tane seçenekten sonra aldığım araçta karar kıldım ama hepsindede bu boşluklar vardı..araç kalkış yaparken küt küt diye vuruntu yapıyor..dfransiyeller şanjman kırılacak diye korkuyorum sanki sergiyi yola açacağım diye hissediyorum :smiley: bu kronik bir sorun mu acaba??bunların tamirini nasıl yaptırabilirim gerekli parçalarını nasıl bulabilirim(samsunda oturuyorum) 2 vitara 1 g.vitaradan sonra bayağı of road tecrübem var.bu aracçlarda böyle bir sorun yoktu ama defender güven vermiyor..tecrübeli ve bilgili abilerimizin arkadaşlarımızın beni enkısa zamanda bilgilendirmesi dileği ile hoşcakalın.saygılar..

öncelikle aracınız hayırlı olsun. ALLAH kazasız belasız sürmeyi nasip etsin. sorununuza gelince. aracınız sıfır araç olmadığı için dişli sistemlerinde aşınmalardan dolayı bazı boşluklar oluşabilir.bu kaçınılmaz bir durum. vuruntuya sıra gelince arka diferansiyelden büyük ihtimalle geldiğini hissediyorsunuzdur.bunun çaresi değilde azaltılması şu şekilde olabilir. arka diferansiyel istavroz miline baktırın. mil aşınmamış ve yerini bozmamışsa sıkıntı yok. ikinci bakmanız gereken yer ise arka diferansiyelin üstünde denge rotu vardır. çatal şeklinde ve onun ucunda diferansiyelin üstüne takılı rotbaşı vardır. bu ratbaşı bozulmuş veya aşınmış olabilir. onu değiştirtin. yanlız sökülmesi preste yapılmalı. yoksa kolay çıkmaz.yaklaşık olarak 20 ton preslik bir kuvvetle yerine takılıyor. sonrasında arka amortisörlerin lastiklerine bakın ve diferansiyel üzerindeki amortisör ayaklarının deliklerinini bozulup bozulmadığını da kontrol edin.eğer bozulmuşsa sanayide cıvatacıdan amortisörün milinin geçeceği büyüklükte 3-4 mm lik pul alın ve diferansiyel üzerindeki bu ayaklara kaynattırın. sonuç itibariyle yeni diferansiyel almak kolay değil. daha sonra amortisör lastiklerininde yenileyerek toplayın. arkaya bakmışken ön diferansiyelinde amortisörlerini bağlantı yerlerinin yuvalarını ayaklarını lastiklerini kontrol edin. unutmayın ki defender makaslı değil yay üzerinde.lastik burçların aşınması çeşitli vuruntuları ve burulmaları ortaya çıkarır. benim vuruntuyu ortadan kaldırma yöntemim buydu. isterseniz denemekte yarar var.size kalmış bir tavsiye.
 

Ynt: Yeni Defenderimde ki Boşluk Sorunu Hakkında

Diferansiyel , şaft kayıcılar hepsinde boşluk oluyor ama asıl boşluk şanzımanlardan geliyor ve bütün boşlukların toplamı vuruntuya sebebiyet veriyor , şanzıman ciddi elden geçmeden vuruntu-boşluk sorununu halledemezsiniz.20-25 yaşındaki araçların hemen hepsinde var bu sorun,aracınız hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın.
 

Ynt: Yeni Defenderimde ki Boşluk Sorunu Hakkında

Öncelikle aracınız hayırlı olsun ufak tefek arızalar mutlaka olacaktır ve kullandıkca bazı şeyleri daha iyi tanıma ve arızayı daha çabuk bulmaya başlayacaksınız
boşluk ve vuruntulara gelince defenderde en önemli vuruntu ana şanzumanla arazi şanzumanının birleşimimdeki ana dişlinin ve kamalı milin frezelerindeki boşluktur ve devamında şaft kayıcıları ve mavsal istavrozlarındaki boşluklardır ön ve arka difransiyellerin istavroz milleri ve istavroz dişlilerindeki boşlukta vuruntuya ençok sebep olacak etkenlerdir bunları belli bir sırayla kontrol ederek aracınızı daha sessiz hale getire bilirsiniz şaftlardaki kayıcı ve istavrozları gresle yağlamanızı tavsiye ederim alt takımdaki kol lastikleri <burçları > da kontrol ettirin
direksiyona yapacağınız en iyi işlem hidroliğe çevirmek bu konu ile ilgili formda bir kaç açıklama var ama başlığı hatırlayamadım ben BMW taksi uyguladım iki araca çok çok memnunuz
başarılar dileklerimle tekrar hayırlı olsun :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,047
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst