Rektefe gör
memiş(motor hiç açılmamış) bir aracı ıslak-kuru kompresyon testi yaparak gönül rahatlığı ile alabilirsiniz, ıslak-kuru kompresyon testi yapmadan
asla almayın.
Karar sıralamanız aşağıdaki gibi olmalı (tek doğrudur
)
- rektefe görmemiş(motor hiç açılmamış),
- ıslak-kuru kompresyon testi başarılı,
- bütçeye uygun en düşük km,
- bütçeye uygun en yüksek model,
Bütçe belirlerken de;
Aşağıdaki listedeki masrafları çıkartıp bütçenizi revize edin.Eski model bir dizel araç alımından sonra aşağıdaki listenin mümkünse hepsini yapmalısınız ki keyfinize zeval gelmesin
Yaptırmazsanız da büyük ihtimal aracınız bir şekilde çalışır yürür ama keyfiniz sık sık kaçacaktır.
Aşağıdaki listeyi bu forumdan bulup kendime göre özelleştirmiştim,
0. Yağ pompası, devirdaim pompası kontrolü (mümkünse yenilenmesi)
1. Tüm filitreleri değiştir
2. Tüm kayışlar değiştir, Triger zinciri/veya kayışı gergisi değiştirilmeli(son tarih bilinmiyorsa),
3. radyatör temizliği, antifiriz yenile, Termostat yenile, Termostat housing yıpranmışsa ( iç termostat yatağı) değiştirmeli, Radyatör kapağı değiştirilmeli,
4. ısıtma bujileri yenile,
5. mazot püskürtme enjektörleri test ettir, Çalışırken bağlantılarından mazot kaçırıyor mu?
6. Fren hidroliği, Direksiyon (hidroliği) , Debreyaj hidroliği tamamen boşaltıp yeniden doldur
7. Motor yağı, Difransiyel yağı, Şanzuman yağı yenile,
8. İntercooler kontrolü
9. Hava filtresinden itibaren turboya giden hortomların bağlantıları incelenecek yağlanma olan yerlerde kaçak vardır. bağlantılar yeni kelepçeler ile sıkıştırılacak,İçleri temizlenecek, Hortumlarda delikler varsa değiştirilecek,
10. Turbodan çıkıp intercooler radyatörüne giden hortum bağlantıları sıkıştırılacak. Eskime varsa bu hortumlar değişecek. İntercooler den çıkıp motora giden hortum bağlantıları kontrol edilecek. Gevşekse sıkıştırılacak. İntercooler radyatörünün motora bağlantısında kullanılan lastik takozlar yenilenecek.Somunları çift somun kullanarak (burası aşırı sıcak olduğu için içinde plastik olan kontra somunlar kullanılmamalı) sağlamlaştırılacak.
(Boşluk var ve takozlar bozuk ise küt küt...tak...tak vuruntulu sesler çıkar. Bilmeyenler motor içinden geldiğini zanneder, işi olmayan ,sesi çözemeyen bir usta motoru dahi indirmeyi önerebilir),
23.Dizellerde araç çalışırken mazot filtresinden itibaren çıkan borular takip edilip mazot ( kaçağı var mı? ) bağlantıları yeni kelepçelerle sıkıştırılacak, Delik veya yıpranmış hortumlar değiştirilecek,
24. Ön ve arka fren balataları yenilenecek,
25. El fren telleri tam çalışıyor mu, kaynamış mı? Kontrol edilip sertlik ayarı yapılacak,
26. Akü test edilecek, eski ise yenilenecek, Akü bağlantı kablo ve bağlantı uçları kontrol edilip sağlamca sıkıştırılacak. Akü topraklama kabloları ve bağlantıları kontrol edilecek, açılıp temizlenip sıkıca bağlanacak,
29. Marş motoru söktürülüp bakım yaptırılacak, Gerekirse burçları ve kömürleri değiştirilecek, Marş motoru kablo bağlantıları kontrol edilip sağlamlaştırılacak,
31. Aydınlatma ile ilgili tüm ampuller yenilenecek. Ampullerin belirli ömürleri var süreleri geçince aydınlatma değerleri düşer, Pano aydınlatma lambaları değiştirilecek,
33. Koltuk bağlantı cıvataları kontrol edilip gevşek olanlar sıkıştırılacak,
39. Rot Balans ayarları yatırılmalı, stepne / yedek lastik balans ayarı da yapılmalı,
40.Pedal üzeri tüm lastikler yenilenmeli,
41. Arka ve ön silecekler kontrol edilmeli, su püskürtme çalışır olmalı,
46. Direksiyon boşluk ayarı yapılmalı,
47. Debriyaj pedal boşluk ayarı yapılmalı, Debriyaj balataları test edilmeli,
50. Ulaşılan tüm cıvatalar kontrol edilip sıkıştırılmalı ( kaporta ve motor üzerindeki),
51. Alta damlayan yağ ve suların sebebi bulunup gerekli sıkıştırma ve conta değişimleri yapılmalı,
52. Kalorifer ısıtmıyor ise özel makinalarda kalorifer radyatör temizliği yaptırılmalı,
Kendi aracımda yenilemek zorunda kalmıştım. Sağ ön taraftan içeri paslı su sızdırması delik olduğunu gösterir. Ayakları konulan yerin solu.
57. Motor taşıyıcı takozlarda aşınma var ise değiştirilmeli,
58. 4 amortisör değiştirilmeli, 4 yay değiştirilmeli,
60. Gösterge panosunda arıza lambaları yanıyorsa bilgisayarla arıza tespiti yaptırıp arızalar onartılmalı,
61. Hava filtre çıkış hortumu üzerinde bulunan Maf sensörü temizlenmeli, Kirli olduğunda araç beyini hatalı yakıt gönderip veya rölanti hızını yükseltip aşırı yakıt sarfiyatına neden olabiliyor,