Yeni Bir Defender Hayranı...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mukerrem Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,705
M

mukerrem

Ziyaretçi
Merhabalar...
Adım Mükerrem YILMAZ. Bilgisayar mühendisiyim. Mesleğimin heyecanı olmayan, insanı gittikçe monotonlaştıran bir meslek olması, üzerine bir de kamu kurumunda çalışmanın verdiği rehavet beni yeni zevkler aramaya sevketti. Zaten araç kullanmayı hobi olarak görüyor ve seviyor olmamdan dolayı arayışım da bu alanda yoğunlaştı. Aradığım araç üzerinde istediğim gibi modifiye yapabileceğim, yapmaktan çekinmeyeceğim, görsel olarak iddialı, satın alma maliyeti olarak makul, yakıt olarak binek gibi olmasa da zaten keyif amaçlı olduğu için makul, devletin zalim vergi sistemine beni ezdirmeyecek, kasko derdi olmayan bir araçtı. CJ’leri inceledim. Ancak şehir içerisinde yaşadığmızdan güvenlik olarak, modifiye edilebilirlik açısından yetersizlik olarak ve birkaç farklı unsurdan dolayı uzaklaştım. Sonunda bir arkadaşımın da tavsiyesi ile Defender’la ilgilenmeye başladım. Yaklaşık 1 aydır günümün yarısını bu araçla ilgili okumaya, izlemeye zevkle ayırıyorum. Araçlara sadece binici olarak konforu, performansı, maddi verimliliği açısından yaklaşan ben artık motor detayları ile ilgilenmeye başladım. Jargona göre her “proje” bende farklı etkiler uyandırmaya başladı. Bu gidişatım yakın bir tarihte beni bir defender almaya götürecek gibi duruyor. Ancak nasıl bir Defender? Tam da bu konuda uzmanların ve yaklaşık 1 aydır okuduklarımdan farkettiğim kadarı ile paylaşmaktan, sorular cevaplamaktan zevk duyan insanların toplandığı bu foruma hem bir selam vermek hem de başlangıç için fikir almanın uygun olacağını düşündüm.

Öncelikle Off-Road kullanımdan ziyade dinlenmeli uzun yol tatilleri için kullanmayı düşündüğüm Defender’dan beklentimi arz edeyim.
Süspansiyonu, konforu bir binek araç kadar olmasa da şehir aracı olması.
Çok takur tukur yapmayan, sarsıntıyı çok fazla vermeyen bir araç olması.
Kalkışı ve duruşu şehir trafiğinde çok fazla kullanmayacak olsakta illallah dedirtmeyecek bir araç olması.

Edindiğim izlenime göre doğru motor ve şanzıman seçenekleri ile bu bahsettiğim özelliklerde bir Defender elde etmek mümkün görünüyor.
Şahsen isteklerime cevap verecek optimum araç 300TDI motor, 1.22 Oran RN380 şanzıman...
Bu özelliklerin üzerine güçlü bir ses yalıtımı, süspansiyon iyileştirme çalışmaları, çelik jant ve uygun boyutta lastikler, iç dizaynda bazı değişiklikler düşünüyorum.

İdealimdeki araca en yakın olarak malum sitedeki 159544324 ilan numaralı aracı görüyorum.

Sorularımın basitliğini acemiliğime vermenizi rica eder, yorumlarınızla yapacağınız yardımlara şimdiden teşekkür ederim.
 

Ynt: Yeni Bir Defender Hayranı...

Düz dizel beklentilerinizin çok uzağında. diğer versiyonları kullananlar yazsın. Ben sade düz dizeli biliyorum. Çok mutlu olduğumu da ekleyeyim.
 

Ynt: Yeni Bir Defender Hayranı...

beklentilerinize v8 sadece sessizlik konusunda yaklaşabilir. Defender bir arazi aracıdır suv değildir. Ondan konfor beklemek bence yanlış olur. 2000 model civarı jeep lere bakın derim. Derya


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Yeni Bir Defender Hayranı...

Mükerrem bey merhaba.

Yıllardır suv kullanan offroad a yeni merak salmış birisi olarak yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla Sizin istediğiniz araç bir SUV.
Kafanızdaki rakam nedir bilmiyorum ama sizin istediğiniz araç bence Honda CRV, Suziki Vitara, WV Tiguan (tuareg demiyorum çünkü vergisi de düşük olsun demişsiniz) biraz yaşı olan Terrano tarzı araçlar.

Ağırlık şehiriçi kullanım yapacağınız için araçların oynanmamış olmasına dikkat edin. Ben de şu anda offroad araç bakınıyorum ama ben tam tersine oynanmış ama düzgün oynanmış ve bakımları düzgün yapılmış araçları inceliyorum. Offroad ın atası da profesyoneli de gördüğüm kadarıyla Land Rover ile yapıyor bu işi.

Fakat bu tarz bir araç alırsanız şehirlerarası da gitseniz 90 km/h i geçtiğiniz an tehlike altındasınız. Aracınız yüksek her an devrilebilir, (özellikle virajlara çok temkinli girmelisiniz) lastikleriniz araziye göre asfaltta tutunması daha zor ve son derece konforsuz. Frenleme mesafeniz daha uzun vs. Her şey bir yana bu konudaki arakadaşların yazdıklarından okuduğum kadarıyla aracınız her an bozulabilir ve sizin bu araca en azından telefonla birine danışarak da olsa müdahale edecek bilgi ve becer,ye sahip olmanız gerekir.

Bunlar benim fikirlerim. Belki yanlış diyen arkadaşlar da olacaktır belki katılanlar da. Offroad konusunu ve araçları incelerken söylediklerimi gözönüne alırsanız sizin için daha iyi olur diye düşünüyorum. Hoşçakalın.
 

Ynt: Yeni Bir Defender Hayranı...

"Bu özelliklerin üzerine güçlü bir ses yalıtımı, süspansiyon iyileştirme çalışmaları, çelik jant ve uygun boyutta lastikler, iç dizaynda bazı değişiklikler düşünüyorum."

Defenderda bahsettiğiniz anlamda süspansiyon iyileştirmesi yapamazsınız...Yükseltebilir, sertleştirebilir veya uzatabilirsiniz ancak daha konforlu hale getiremezsiniz...
 



Ynt: Yeni Bir Defender Hayranı...

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim...

Defender'a karar verirken nihai sonuç olarak SUV rahatlığında bir araç değildi elbette ancak yorumlardan anladığım kadarı ile ne kadar uğraşırsam uğraşayım AS250 gibi takur tukur bir araç sahibi olacağım...

Niyetim orasına burasına birşeyler (müzik sistemi, klima, deri koltuklar, belki yeni ön konsol vs.) eklemenin zevkini almak, senede 20 gün dinlene dinlene Türkiye turu yapmaktı. Ancak bu kadar uzun yolda problem çıkarmayacak kadar da stabil olmadığı intibaı doğdu...

Bir dönem daha uzaktan izleme kararı aldım...
Hayırlı akşamlar...
 

Ynt: Yeni Bir Defender Hayranı...

Merhabalar oncelikle defender sehir icinde cokta kotu bir arac degil taabi bir suv konforu da beklenmez tabi suspansiyon olarak cok sert degildir hatta yumusak da sayilir guzel bir koltuk doseme yaptirirsaniz cok keyif alacaginizi dusunuyorum bakim maliyeti olarak bence ford puma motoru tercih ederseniz daha iyi olur nedeni ise turkiyenin hemen hemen her ilcesinde bu motorlardan anlayan usta bulabilirsiniz yakit konusunda ise bende su an 130 defender var puma motorlu v184 120ps sakaryadan artvine geldim 100 -110 km arasi suratle km de 40 -45 krs yakti bence surekli dort ceker bir arac icin cok degil bence +olarak aracin surekli dort ceker olmasida yol tutusunu arttiriyor yuruyen aksam olarak da parcalari cok uygun fiyata bulabiliyorsunuz he soyle birsey de var bu araclar kolay kolay da on takim defransiyel aks kafalarini bozmaz bence defender tam bir canavar bu bilgileri goz onunde bulundurarak bir arac alin her tarafi sensorlerle donanmis her gun sanayi yolunu asindiran bir arac mi tercih edersiniz yoksa hic sensorsuz sikintisiz bir defendermi secim sizin .Saygilar
 

Ynt: Yeni Bir Defender Hayranı...

mukerrem' Alıntı:
Öncelikle Off-Road kullanımdan ziyade dinlenmeli uzun yol tatilleri için kullanmayı düşündüğüm Defender’dan beklentimi arz edeyim.
Süspansiyonu, konforu bir binek araç kadar olmasa da şehir aracı olması.
Çok takur tukur yapmayan, sarsıntıyı çok fazla vermeyen bir araç olması.
Kalkışı ve duruşu şehir trafiğinde çok fazla kullanmayacak olsakta illallah dedirtmeyecek bir araç olması.

Demiş mükerrem bey.Buradaki herkes Defender hayranı. kimse Defender a kötü demiyor. Sadece mükerrem beyin yukarıda alıntı yaptığım kısımdaki isteklerini defender ın karşılaması zor. Yaşadığı şehir İstanbul. Evimle işyerimin arası 14 km. Yolun 8 km lik kısmını para vererek otobandan gidiyorum. buna rağmen varış sürem 50 dakikayı buluyor. Nekadar durkalk düşünebiliyormusunuz? Mükerrem beyin istanbul'un neresinde yaşadığını bilmiyorum ama şehiriçinde kullancaksa bundan az trafik yaşayacağını sanmıyorum.Bence bu kadar durkalk a ne defender dayanır ne de mükerrem bey.Aracın sesi, süspansiyonu, lastikleri ne kadr uygun olabilir?

Hadi 50bin TL para harcadı bunları sağladı.Aracın parası osu busu 60bin tl. Dağa taşa çamura çıkmayacaksan 60bin TL ye 3-4 yaşında SUV almak daha mantıklı değil mi?

Neyse bunlar benim fikrim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,933
Mesajlar
1,525,980
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst