Yeni Aracım Disco I; Orj. Camel Trophy 92 Model

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan altuncu57 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 425
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 94,598
Ynt: Yeni Aracım Disco I; Orj. Camel Trophy 92 Model

Azmi turnayı gözünden vurmuşsun, çok özel bir araç, series 200 olması gerekir ama motor 300 tdi a benziyor, arka tampon özel heavy duty, üzerindeki stoplar yukarıya taşınmış, çok beğendim Satarsan benimde haberim olsun ;) ben olsam rengide orjinaline çevirirdim, hemen değil ama ileride düşün bence bunu.

gokay.jpg
 

Etiketler
Ynt: Yeni Aracım Disco I; Orj. Camel Trophy 92 Model

Saç jantlar bunlardanmı acaba?

[attachment=1]

homejustgot.jpg
 

Ynt: Yeni Aracım Disco I; Orj. Camel Trophy 92 Model

Tamamen orjinaline çevirmek istersen özellikleri şunlar, Büyük bir çoğunluğu sende duruyor zaten.

The vehicles were heavily modified by Land Rover Special Vehicles with a range of expedition, recovery and safety equipment, including:

+Safety Devices roll cages
+Under body protection and steering guards
+Modified electrical systems
+Winches
+Dixon Bate tow hitches and recovery points
+Mantec snorkels
+Transmission breathers
+Michelin XCL or BF Goodrich Mud Terrain tyres
+Upgraded suspension and transmission components
+Auxiliary fuel tanks
+Webasto fuel burning heaters
+Brownchurch roof racks
+Hella driving, spot, fog, convoy and work lamps
+Bull bars and bush wires
+Flag poles
+Event plaques, decals and sponsor logos (including Camel Trophy Adventure Wear/Bags/Boots/Watches, Lee Cougan, Perception,
Sony, Scott USA, Safety Devices, Land Rover, Fjällräven, Warn, Malaysia Airlines, Superwinch, Shell, Avon)
+Expedition tools, Jerry cans, Pelican cases, Zarges boxes, high lift or New Concept air jacks, sand ladders, axes, ropes, drawbars, spades
+Garmin, Terratrip and other navigation and communication equipment
 

Ynt: Yeni Aracım Disco I; Orj. Camel Trophy 92 Model

Azmi bey öncelikle hayırlı olsun.2002/2004 yılları arası sizin gibi Camel Trophy aracı olarak hazırlanan(Ali Deveci ve Metin Kap tarafından)disco 1 lerden bende almıştım.Sahip olduğunuz aracın üstünde bulunan hertürlü donanım aynen bendede vardı ve banada bu araç Camel Trophy için hazırlandı fakat çok kullanılmadı dendi.

Hikayem zaten satınalmadan sonra başlıyor.Lütfen yazacaklarımı yanlış anlamayın,sadece başıma gelmiş olayları sizle paylaşmak istedim.

Aracımın gittiğini zannederken,benzer bir kaçtane disco 1 kullanınca aracımın meğerse kıpırdamadığını gördüm.Bana motor aksamını kontrol etmem gerektiğini(mazot pompası,enjektörler vs).Bende sırayla pompa elemanlarını yeniledim ve 4 adet enjektör aldım.Araç bayaa toparlanmıştı fakat hala diğer discolar gibi deyildi.Sonra bana araç içindeki rollcage ve tavan sepetini sök dediler.(Aşırı ağır olduğunu söylediler)Bende gene denileni yaptım.Söktüklerimi tarttırdım ve şok oldum,tam 347 kiloydu.(Tavan sepeti+rollcage ve muhtelif bağlantı parçaları)

Araç inanılmaz rahatlamıştı.Sonra yaklaşık 6 ay sonra araç kol çıkarttı.Evden çıkarken 1. vitesden 2.vitese atınca arabada inanılmaz bir gürültü geldi ve blokda bir delik gördüm.Uzatmıyım aracın motoru meğersem berbat durumdaymış ve çok iyi komufılaj yapılmış bende patladı.A dan Z ye motor yaptırdım.Araç süper olmuştu ve daha önce test yaptığım discolardan bile iyi gidiyordu.

Araçdaki motor ve diğer sesler kesilince,şanzumanda bir uğultu duymaya başladım.Ustalar dediki bilyalar.Peki dedim açtık şanzumanı nevar neyok deyiştirdik.Bilyalar,kırık grup dişlileri falan.Yola çıktım hala bazı sesler geliyordu,diferansiyel dediler açtık,bilyalar ve dişlilerdeki kırıkları görünce hooop,hepsi deyişti.

Uzun lafın kısası,benim başıma gelenler şansızlıklar zinciri daha da önemlisi Camel trophy aracı sahibi olma hevesim ve dost kazığı yememdir.Araca verdiğim para kadarda hatta fazlası aracı toparlamaya verdim.Daha önce belirttiğim gibi bu yaşadıklarımı anlatmamdaki sebep tamamen,Camel Trophy için hazırlanmış bu araca benim gibi sahip olmanızdan kaynaklanıyor.Detaylı kontrolleri yaptıracağınızdan adım gibi eminim.

Tekrar iyi günlerde binmeniz dileğiyle .
 

Ynt: Yeni Aracım Disco I; Orj. Camel Trophy 92 Model

Tuğsan seninki biraz şanssızlık olmuş bide aracı tanımamaktan kaynaklanıyor;

Kol çıkarma ya yatak vurmasından dolayı olur yada trigerden (düz yolda oldu dediğine göre, Başka şartlarda su alma vb. birçok sebebide olabilir), en başta bunları kontrol ettirmen gerekirdi, bu Herhangi bir araç içinde geçerli, Diferansiyeller, arazi şanzımanı ve şanzıman problemleri çıkardığı seslerle kendini belli eder bunu mutlaka anlaman gerekirdi, uzun süre kullanmak için araç alıyorsanız üşenmeden hepsinin indirilip kontrol edilmesi gerekir. En azından yağ değişiminde tapalar üzerindeki metal tozlarının yoğunluğu ve metal kırıkları problem çıkmaya az zaman kaldığını gösterir. Şanızmanı boşa alıp, araç altına yattığınızda şafları sağa sola çevirerek (mafsallar sağlam ise) yürüyenin boşluğu kontrol edilebilir, sürekli 4 çeker araçlarda boşluk normaldir ama bununda sınırları vardır çeyrek turdan fazla şaftlar boşa dönüyorsa yakında kopacak yada kırılacak birşeyleri haber veriyordur.

Tuğsana aracı aldığında tanımadığım için yardımcı olamadım belki ama Azmi bunları kontrol edip problem çıkmadan önüne geçebilir, Yada LR kullanan diğer arkadaşlar. Tekrar iyi günlerde kullanman dileğiye Azmi.

Selamlar
 



Ynt: Yeni Aracım Disco I; Orj. Camel Trophy 92 Model

teşekkürler Yavuz Bey.Aracın motoru 3000 tdi.şanzıman rn 380 ve aldığım kişi yurtdışı ile iş yaptığından sandıkta getirmiş sıfır olarak. üzrindeki vinç ve jantları da .motor durumu 28,000 orjinal fabrika kilometresi.3000 km.'de kazalı zırhlı banka aracından(büyük ihtimal defender) sökülmüş motor.araçta ve yürüyeninde en ufak ses dahi yok.bakalım zaman ne gösterecek. ama sorun çıkartacağa benzemiyor araç.bence şanslı da bir araç benim elime geçti. ben şimdi ona ne bakımlar yaparım...
 

Ynt: Yeni Aracım Disco I; Orj. Camel Trophy 92 Model

aracın motor civatalarının üzerinde kelepçe vs aksamlarında fabrikanın sürdüğü garanti boyası dahi durmakta
 

Ynt: Yeni Aracım Disco I; Orj. Camel Trophy 92 Model

Normalde aldığım her aracı bizzzat kendim kontrol ederim,1991 yılında hobiyle başlayıp,5 sene servis işletmeciliğimde vardır.Fakat diyorumya halk arasında KANKA olarak söylenen yakın bir dostumun garanti vermesiyle aldığım ilk ve son dizel aracımdı.Ne baktım nede baktırdım,bu arada gürültüden hiçbişey anlaşılmıyordu zaten.Ne yatak sesi nede diğerleri.Aracın dışı ve içi harikaydı ama belirttiğim sorunlar beni bayaaa üzdü.

Bu arada sakın yanlış anlaşılmasın,rover ailesinden soğumuş değilim ama japon ve LC den vazgeçmem,araç olarakda 3 kapı v8 motorlu defender garaj listemdedir.O aracın gidişi,sesi gücü ayrı birşey. ;D
 

Ynt: Yeni Aracım Disco I; Orj. Camel Trophy 92 Model

bence o kadar araziye girmiş,hard offroad yapmış araçtan her şey beklenir,ister japon,ister,ingiliz,ister amerikan olsun
eğer zaten satılacaksa araç,kimse de onu çok masraf edip toplamaz,karşılığını alamaz,ancak yeni bir yarış öncesi,yeniden dağıtıp toparlarlar(dakar yarışı gibi ve fabrika takımları)
selamlar
 












Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,817
Mesajlar
1,523,902
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
ALISH

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst