Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sabahgunesi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,686
Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

12 volt tesisati icin 1000 tl kablo harcamaniz beni endiseye dusurdu. :smiley: bunu arastiracagim.

Benim bahsettigim klima 12 volt 30 amper ceken safkarin minubus tavanina takilan penguen klimalari.jenarortere gerek duymayacgm sanirim.

Aku yu sanirim sulu aku oLarak sececgim
 

Etiketler

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

12 Volt 30 amper emin misiniz? 360 watlık klima olacağını sanmıyorum.
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Ewet minibus ustu klimalar oyle hatta 24 volt olanlar 40 amper nette bakabilirsiniz
 




Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

beyefendy' Alıntı:
Ewet minibus ustu klimalar oyle hatta 24 volt olanlar 40 amper nette bakabilirsiniz

Sözünü ettiğiniz araç üstü kılımalar; Üfürme görevini 12/24 voltluk fanlar aracılığı ile yapar.
Ancak; Sözünü ettiğiniz araçlarda gaz devri daimini, Motor çalıştığında -Alternatör gibi üreteçler-Devri daim pompası yapar. Soğutma gazı devrini bu pompa yapar.Soğutucu gaz hareket ettiğinde soğuma başlar.
Soğuk havayı da 12/24 voltla çalışan fanlar aracılığı ile iç mekana üfler.
Kısaca,klımanın çalışması için aracınızın motorunun mutlaka çalışması gerekir.
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Tavan tipinde 2 farkli klima tipi var biri krank destekli sizin bahsettiginiz .2.si elektrikli modeller motordan bagimsiz 12 vilt olan 30 24 okan 40 amperle calisan sitede oyle yaziyor hatta aradim dogruladim.
 


Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Tabi linki veriyorum
http://www.safkar.com.tr/index.php/tr/urunler/frigorifik_sogutucular/elektrikli/P-230E
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Şimdi oldu.
12V 30A ve 24V 15A olarak belirtmişler. :smiley:

Ancak bir de 1450W ve 1853W diye belirtmişler.
Bir de 3 faz gerilim kullanıldığı belirtilmiş. Firma ile görüşmenizde sadece 12V 30A ile soğutma yaptığını doğrulayabildiniz mi?
 



Sayın Gezenbilir üyeleri, bilgi ve görüşünüze başvurmak istediğim konu tam da yaşam aküsü alım bilgisi ile ilgili olduğundan ayrı bir başlık açmayıp buradan yazdım. Tecrübenize sunmak istediğim konu, satın aldığım yaşam aküsünün sıfır olup olmadığından kuşku duymam ile ilgili. Şöyle ki, yaklaşık bir yıl önce satın aldığım sonnenschein marka aküyü birkaç kez şarj ettikten sonra akü önce az şarj olmaya sonra da hiç şarj olmamaya başladı (şarjı BOSCH marka C7 model, çeşitli akü tiplerini şarj etmeye uygun akü şarj aleti ile yaptım ve akünün amperi, cihazın kullanma kılavuzunda bildirilen akü şarj etme uygunluğu aralığında yer alıyor) Akü kullanımı konusunu ve kullanım hatalarını evvelce araştırdığımdan, ayrıca evvelce solar enerji kullandığımdan, temel-basit bir kullanım hatası yapmadığımı düşünüyorum. Arıza yapan aküye 2 metre uzakta ve aynı koşullarda muhafaza ettiğim, güneş paneline bağlı Trojan marka aküm yaklaşık 4 yıldır sorunsuz çalıştığından, saklama koşullarında da bir sorun olmadığını değerlendiriyorum.

Akü satıcısı firmayı bir fuarda gördüğüm ve bilinen büyükçe bir firma olduğundan dolayı, istediğim tip ve amperdeki ürünü telefondan sipariş edip, akünün adrese teslim edilmesini, ödemeyi de o zaman yapmayı kabul ettim. Duyduğum güven karşısında, yakınımda bu tip akü satıcısının olmaması ayrıca 40 kilometre ötedeki satıcının düzenli ürün teslimi servisinin olması faktörlerini de göz önünde bulundurarak, görmediğim bir ürünü alma işine girdim ancak kapıma getirilen akünün epey çizik ve kullanılmış görünümünde olması karşısında içime ürünün sıfır olmadığı yönünde bir kuşku düştü. Bu düşüncemi aküyü getiren elemana ifade ettiysem de, araya patronunun girmesi, telefonda akünün muhafaza ve taşıma sırasında çizildiğini iddia etmesi, hatta akülerin istif halinde durduğunu gösterir fotoğraflar göndermesi, ayrıca onca yoldan gelen malı iade etmeyi kendime yakıştıramamam sebebi ile ürünü kabul edip parasını ödedim. Dert ettiğim şeyin çizikler olmamasına rağmen, içime düşen kuşku sebebi ile, aküyü başka çeşit aküler satan bir akücüye gösterip akünün durumunu test etmesini rica ettim ve bu akücünün de kendince, tam olarak ne olduğunu bilmediğim bir ölçüm sonrasında akünün normal olduğunu ifade etmesi üzerine, kuşku konusunu rafa kaldırıp aküyü kampa gittikçe kullanmaya başladım.

Başta duyduğum kuşku sonrasında akünün sorun çıkarması üzerine satıcı ile iletişime geçtim ve talep üzerine aküyü kargo ile adresine gönderdim. Sorunu izah eden bir e-posta gönderdiysem de cevap alamadım ve epey bir telefon aramasından sonra ve aradan geçen bir aylık süreden sonra akünün arızalı olduğunun tespit edildiği, üreticiye bilgi verildiği, üreticinin de onaylamasının akabinde tarafıma yeni akü gönderileceği söylendi. Bütün bu süreç sonrasında en nihayetinde yeni akü adresime ilkinden farklı bir servis elemanı ile gönderildi. Adresin araç park etmeye pek müsait olmayan yol üstü bir yerde olması ve açıkladığım uğraşının verdiği yılgınlık ile teslimiyet duygusu sonucu gelen aküyü karton kutu içinde aldım ve kutuyu açtığımda gelen bu akünün de ilki gibi epey sürtündüğü izlenimi veren çiziklerle dolu olduğunu gördüm.

Evvelce servisinden satın aldığım BOSCH marka asitli aküleri de incelemiştim ve akülerin üretim tarihini göremeyince satıcıdan göstermesini istediğimde satıcı bana alman markalı akülerde üretim tarihi yazmadığını söylemişti. İlk aldığım sonnenschein aküye de iyice baktıysam da üzerinde üretim tarihi görememiştim. BOSCH marka asitli akülerin farkı, orjinal naylon ambalaj ile kaplı olmalarıydı. BOSCH marka aküler böyle bir ambalaj ile kaplı iken bana teslim edilen her iki akü de, üstünde marka yazmayan basit birer karton kutuda, kutuların ağızı koli bandı ile yapıştırılmış ve naylon ambalajsız, herhangi bir kitapçık ya da kılavuz olmaksızın geldi. Gelen ürünlerin sanki bir cihazda kullanımdan kaynaklı sarsıntı ve sürtme sonucu epey çizilmiş olarak teslim edilmesinden ve bunların nakliye ve istifleme sırasında çizildiğinin ifade edilmesinden, sonnenschein marka akülerin naylonsuz ve ambalajsız ithal edildiğinin iddia edildiği sonucu çıkıyor.

Sizlere sormak istediğim konu şu : evvelce sonnenschein marka aküyü sıfır olarak alan oldu mu ? Akünün bu şekilde ambalajsız geliyor olması normal bir durum mudur ve akünün üzerindeki herhangi bir numaradan akünün üretim tarihini tespit etmek olası mıdır ? Bildiğim kadarı ile yaşam aküleri starter tipi aküler gibi, marş basma taklidi yapan o cihaz ile test edilemiyor ve eğer bu bilgim doğru ise, teslim edilen yaşam aküsünün yeni olması gereken bir akünün değerlerini taşıyıp taşımadığı nasıl test edilebilir ?

İlgi ve konu hakkındaki yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.
 

EXIDE Distributionscenter Berlin - Downloadbereich
Sayfasından bazı cevaplara ulaşmanız mümkün. ( Manual for stationary Gel- Batteries Part 2 )

Teslim orjinal paketle olmalıydı.
Kullanma kılavuzu kitap şeklinde verilmese bile, internetten indirebileceğiniz hususuna dikkatiniz çekilmeliydi.
Herşey en azından ciddiyetten uzak görünüyor.:confused:

Akülerin kalan kapasiteleri normalde, belli bir noktaya kadar boşaltılmalarını gerektiren zaman alıcı ve komplike bir metod tarafından tespit edilebilmekte.
Voltmetre ile gerilim ölçümü bile ancak ~2 saat sonra ve sadece anlık doluluk için ortalama bir fikir verebiliyor.

Akülerde kutup başı ya da yanındaki 4 rakamlı yaş kodunun ilk iki rakkamı hafta sayısı, diğer iki rakkamı ise üretim yılının son iki sayısı olmalı.


Not
Ayni üretici firmanın Exide aküsü bende, yılda ~100 gün civarı kullanım ile şu an uslu uslu yanımda 6. yılını tavaf etmekle meşgul.
Her ay 48 saat şebeke ceryanına bağlamakla ve de ümüğünü sıkmayarak, ben de ona kötü davranmıyorum galiba
...:yum:
 
Son düzenleme:

Yazınız beni 2010 senesine götürdü. O zaman şimdiki Esed, tatil arkadaşı Esad idi , Suriye ve Ürdün'e vizeler kalkmıştı. Bu fırsat bir daha gelmeyebilir diye Garmin'e hedef Aqaba yazıp Istanbul'dan yola çıktık. Exide 200 AH jel aküye de sırtımızı dayayıp hanıma iki de bir yolda elektrikli ısıtıcıdan kahve yap diyip duruyorum. Hava sıcak, buzdolabını nasılsa aküyü aracın şarj dinamosundan şarj ediyoruz diye üst seviyede tam gaz çalıştırarak akşam Hatay'a geldik. Sabah kalkınca akünün bittiğini , buzdolabını çalıştırmadığını ve hatta şarj da tutmadığını anlamamla beraber sabah neşesi hüzne dönüştü. Meğerse bir gün önce bir hatadan dolayı aküyü şarj etmeden Hatay yolunda yemişiz. Istanbul'a döndüğümde aküyü aldığım firma akünüzü 10.5 Voltun altına düşürmüşsünüz , üstüne soğuk su içebilirsiniz dedi. O günden sonra yedek akü voltajını sürekli görebileceğim şekilde göstergesiz kullanmadım.
Sizin akünüz de böyle bir hata sonucu gitmiş olabilir.
Ben ölen aküyü kurtarmaya çok çalışmıştım ama beceremedim. Bir kez ölen aküyü diriltebiliriz diyenleri internette görüyorum ama ne kadar doğru bilmiyorum.
Bu arada telekomdan çıkma ikinci el jel ve agm akü satıişı her zaman olabiliyor. Akülerin fiyatları belli, eğer aşırı indirimle almışsanız ikinci el olma olasılığı yüksek.
 

Yazınız beni 2010 senesine götürdü. O zaman şimdiki Esed, tatil arkadaşı Esad idi , Suriye ve Ürdün'e vizeler kalkmıştı. Bu fırsat bir daha gelmeyebilir diye Garmin'e hedef Aqaba yazıp Istanbul'dan yola çıktık. Exide 200 AH jel aküye de sırtımızı dayayıp hanıma iki de bir yolda elektrikli ısıtıcıdan kahve yap diyip duruyorum. Hava sıcak, buzdolabını nasılsa aküyü aracın şarj dinamosundan şarj ediyoruz diye üst seviyede tam gaz çalıştırarak akşam Hatay'a geldik. Sabah kalkınca akünün bittiğini , buzdolabını çalıştırmadığını ve hatta şarj da tutmadığını anlamamla beraber sabah neşesi hüzne dönüştü. Meğerse bir gün önce bir hatadan dolayı aküyü şarj etmeden Hatay yolunda yemişiz. Istanbul'a döndüğümde aküyü aldığım firma akünüzü 10.5 Voltun altına düşürmüşsünüz , üstüne soğuk su içebilirsiniz dedi. O günden sonra yedek akü voltajını sürekli görebileceğim şekilde göstergesiz kullanmadım.
Sizin akünüz de böyle bir hata sonucu gitmiş olabilir.
Ben ölen aküyü kurtarmaya çok çalışmıştım ama beceremedim. Bir kez ölen aküyü diriltebiliriz diyenleri internette görüyorum ama ne kadar doğru bilmiyorum.
Bu arada telekomdan çıkma ikinci el jel ve agm akü satıişı her zaman olabiliyor. Akülerin fiyatları belli, eğer aşırı indirimle almışsanız ikinci el olma olasılığı yüksek.

1-220 volt buzdolabınızı akü korumalı invertör ile kullanırsanız , yinede tam boşalma olurmu ?
2- çakmakla 12 volt üzerinden buzdolabı kullanmanız durumunda akü koruma aparatı kullanırsak koruma sağlarmı ?

WAECO CoolPower TERMOMETRİK SOGUTUCULAR İÇİN AKÜ KORUYUCU - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 357937572

3- ducato 2008 model aracıma , ilave 100 ah jel yaşam aküsü koyup araç tan şarj etmek istiyorum . yaşam aküsü araç şarj dinamosuna hiç bir aparat olmaksızın bağlanabilir mi ?

bu yaşam aküsünü , akü korumalı inverter veya 12 volt koruma aparatı ile kullanacağım . bu takdirde herhalde bahsettiğiniz tarzda aşırı boşalma yaşanmaz
 

1.-Olmaz korumanın ayarına göre akü belli voltaja düşünce invertör kapanır.

2.-Akü koruma aparatının çalışma akımından fazla amper çekmiyorsanız tıpkı 1.soru cevabının aynısı gibi akü belli voltaja inince akım kesilir.

3.-Bağlanmasına bağlanırda iki akü parelel bağlanmış olduğundan dolayı eninde sonunda bir sakatlık çıkar yani özel önlem alınmadan İLAVE AKÜ ARAÇ DOLUM SİSTEMİNE EK OLARAK BAĞLANMAMALIDIR.
 



Herkes nasil yapiyor bilmiyorum ama ben sunlari yapiyorum;
1-Her iki aku kutup artisina cok yakin 30 amp sigorta
2- Sarj dinamisu D+ ucundan kontrol edilen 80 Amperlik role. Iki akuyu sadece sarj varken birlestiriyor. Mars akimini jel akuden almiyor. Sarj yok iken iki akuyu ayiriyor.
3-Invertor sadece notebook; telefon sarj icin kullaniyorum.
4-Buzdolabi 12v ve aku ile arasinda 11 voltun altina inerse akimi kesen aku koruyucu var-30 amperlik. Sizin resimdeki cok zayif geldi..5 amper diyor.
5- Akuyu sarj alternatorunden sarj ederken kontrol olmadigi icin dc-dc sarj unitesi kullanacagim bu sefer ek olarak.
6-Jel aku gostergesi kullaniyorum.
7- Bir de ana aku salterim var ki jel ajuyu her arac calisirken sarj etmiyorum. Duzgun kullanabilirseniz 2nolu maddedeki roleye gerek yok. Bildigim kadari ile Kuheylanda sadece salter var. Arac akusu bitebilir veya jel aku hasar gorebilir duzgun kullanilmaz ise.
8- Akilli redresor almam lazim .
9-Jel aku derken agm de olabilir, yedek servis akusunu kastettim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst