Ynt: Yakıt Tasarruf Cihazları İşe Yarıyor mu?
Merhaba,
Sistemin "sozde" calisma prensibi geregi gereksinim duyulan manyetik etkinin beygir gucu ve motor hacmi ile alakasinin direk degil dolayisiyla alakasi oldugunu dusunuyorum.Soyle ki yuksek hacimli motorlarda gereksinim duyulan yakitin birim zamanda hortumdan gecisi fazla olacagindan,hortum daha kalin ve ihtiyac duyulan manyetik etki daha cok olacaktir,bu mantikta problem yok da ben hala bu sozde etkide takildim kaldim.
Bu tarz tasarruf olcumleri ancak lab.ortaminda kontrollu olarak sarfiyata etki edebilecek sabit degiskenlerle ve bir duzen icinde test edilerek yapilabilir.Ornegin Yol bu etkenlerden biri ise bu etken sabit tutularak: sabit arac agirligi,sbt ruzgar,sabit lastik hava basinci,sbt hiz parametreleri saglandiginda yapilan bir gozlem bilimsel olabilir.Bizim bu olcumlemeler yapilmadan ve bize kanitlanmadan sarfiyati algilayabilmemiz bu tarz bilimsellikten uzaktir.Ancak bu hissiyat plasebo etkisi tarzi psikolojik etki olabilir.Dikkat ederseniz bu tarz cihazlardan birinin iade sartlarindan biri de bu cihazin ise yaramadigini kanitlamaktir bu bile ancak bir otorite tarafindan bu bilimsel metodoloji ile olculebilir.
Ben de ayni yolda 2nokta arasinda,ayni psi ve agirlikla 110km/saat hizla gitmek yerine 90 ile gitmekle bilimsel %20 tasarrufu yapabilirim cunku aracimin bilgisayarindaki tuketim degeri hizla ters orantilidir,bu durumda tuketimimi etkileyen tek etken ruzgar olacaktir.
Tekrar yineliyorum ben sizin fikrinize ve kullanma ozgurlugunuze saygi duyuyorum.Benim konuya bakis acim bu.Bu miknatislar o kadar revasta ki su siralar da horlama etkisini yok ettigi one surulerek buruna bile takilir oldular,bu da yeni bir trend olarak yeni vurgun kapisi oldu,sozum ona 600-700 TL lik kupe kadar 1liralik maliyetli duzenegi (miknatisi) 90 TL ye dusurerek somuruye devam ediliyor ve memlekette ses cikaran yok.Kanitlaya bilir miyiz?