Xl-7 2.0 Td Bakım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan veteriner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,381

veteriner

www.bagbasiveterinerklinigi.com
Mesajlar
1,931
Tepkime Puanı
34
Yer
DENİZLİ
Web
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Kullanım kılavuzuna göre yapılması gereken bakımlar
NORMAL KOŞULLAR
Km veya yıl olarak hangisinin önce geldiği esas alınır.
PARÇA KM AY
Ekzantrik Kayışı 150000 72
Tahrik Kayışı 30000 24
Motor Yağı ve Filtresi 20000 16
Motor Soğutma Sıvısı 45000 36
Isıtma Bujileri 120000 16
Hava Filtresi 45000 36
Mazot Filtresi 45000 36
Fren Hidroliği 45000 36
Şanzıman Yağları 45000 36
Polen Filtresi 45000 36
ZOR KOŞULLAR ( Tekrarlanan kısa yolculuklar, engebeli-çamurlu-tozlu yollar,çok soğuk-sıcak iklim, römork çekme, kalitesiz yağ-yakıt )
Ekzantrik Kayışı 120000
Hava Filtresi 30000
Şanzıman yağları 30000
Kitapçıkta motor yağı ve filtresi için 20000 km önerilse de araçlarımız 7 yaşında olduğundan kişisel fikrim 10000 en geç 15000 de yağ ve filtrenin değiştirilmesidir, çünkü motor ömrü açısından en önemli bakım.
 

Etiketler
bakım yag
Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

Motor için öngörülen minimum kalite düzeyi yağ özellikleri
-30 , +30 derecelerde 5W-30:API CF (CF-2 hariç) veya ACEA B3-98
-15 , +40 derecelerde 15w-40:API SG/CF (CF-2 hariç) veya ACEA B2-96.
Kitapçıkta ön görülen yağlar bunlar olmasına rağmen turbo bir motora 15W-40 yağ benim şimdiye kadar bildiklerime ters geldi. Bildiğim kadarıyla turbo araçlarda ilk hanesi en az 5 ile başlayan tam sentetik yağlar tercih edilmeli.
5W-30 dışında aracın km'si ve motor yıpranma -yağ eksiltme durumu dikkate alınarak 5W-40 veya 5W-50 de kullanılabilir. Ancak en ideali iki hanenin birbirine yakın ikinci hanenin mümkün olduğunca küçük olmasıdır, böylece minimum sürtünme dolayısıyla max. yakıt tasarrufu elde edilebileceği gibi iki hanesi birbirine yakın olan yağlar; yağ olmayan katkı oranı en düşük yağ oranı en fazla olan yağlardır.
Motor yağ hacmi filtre dahil 4.75 lt'dir.
Genelde kapalı yağlar 4 lt ambalajda oluyor, geçen hafta yağ değiştireceğimde Castrol Edge serisinin 5W-30 tam sentetik 5 lt yağını gördüm, yeni piyasaya çıkmış, üzerinde benzinli veya dizel yazmıyor yağ toptancısı hem benzinli hem dizele kullanılacağını söyledi, üzerinde API SL-CF standardını karşıladığı yazıyor. 5 L fiyatı 100 tl.
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

Şanzıman, Arazi Şanzımanı ve Ön Diferansiyel için öngörülen yağ ve özellikleri
API GL-4 SAE 75W-90 tavsiye edilir. Fakat şartlara göre 75w-85 de kullanılabilir.
Arka Dİferansiyel için öngörülen yağ ise API GL-5 SAE 80W-90 'dır.
Ana Şanzıman: 2.7 lt
Arazi Şanzımanı:1.7 lt
Ön Dif: 1 lt
Arka Dif: 2.5 lt
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

Motor Soğutma Sıvısı hacmi 9.2 lt'dir.
Kullanılacak saf su-antifriz karışımı -15 dereceye kadar %30 antifiriz,
-16 dan itibaren %50 antifrizdir.
Antifrizle ilgili açıklama kitapçıkta sadece kaliteli etilen glikol içeren ifadesi.
Ancak genel kural araçta daha önce kırmızı renkli organik antifriz kullanılmışsa (bu antifriz daha uzun ömürlü ve kalitelidir) aynısıyla devam etmek, fakat önceden mavi-yeşil antifrizler kullanılmışsa soğutma sisteminde çatlaklar-su kaçırma gibi süprizlerle karşılaşmamak için kırmızıya geçmeyip yine aynısıyla devam etmektir.
 




Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

Akü 12V 115D31L 72AH/5HR
Far 12V 60/55W H4
Ön sinyal 12V 21/5W 7443
Arka sinyal 12V 18W W16W
Yan sinyal 12V 5W W5W
Park 12V 5W W5W
Arka Fren 12V 21/5W W21/5W
Plaka 12V 5W W5W
Geri vites 12V 21W W21W
İç aydınlatma spot 12V 8W
İç aydınlatma orta 12V 10W
Arka sis 12V 21W W21W
Fren 12V 5W W5W
Bagaj 12V 5W W5W
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

bilgiler için teşekkürler..

aküde yanlışlık var ..düzelteyim dedim üstünde 95 lik yuasa vardı cok pahalı idi ben de yeri sebebi ile pek cok akü olmamıştı..onu beliteyim..45 a.lik akü yerine nerdeyse 95 tak diyor..piyasadakiler bi karış büyük geliyor..!

90 lık yiğit taktım mecbur..!

Spannung 12 V, Batterie-Kapazität 95 Ah, Kälteprüfstrom EN 830 A, Polanordnung 0, Bodenleistenausführung B01, Länge 306 mm, Breite 173 mm, Höhe 225 mm

Gerilim 12 V Akü kapasitesi 830 A Pole Pozisyonu 0 EN mevcut 95 Ah, Tip B01 aşağı, uzunluk 306 mm, genişlik 173 mm, yüksekliği 225 mm

VARTA
5954040833132

BOSCH
0 092 S40 280

EXIDE
EA1004

EXIDE
EB1004

orijinal akülerinden örnekler.. :smiley:
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

oguz1134' Alıntı:
bilgiler için teşekkürler..

aküde yanlışlık var ..düzelteyim dedim üstünde 95 lik yuasa vardı cok pahalı idi ben de yeri sebebi ile pek cok akü olmamıştı..onu beliteyim..45 a.lik akü yerine nerdeyse 95 tak diyor..piyasadakiler bi karış büyük geliyor..!

90 lık yiğit taktım mecbur..!

Spannung 12 V, Batterie-Kapazität 95 Ah, Kälteprüfstrom EN 830 A, Polanordnung 0, Bodenleistenausführung B01, Länge 306 mm, Breite 173 mm, Höhe 225 mm

Gerilim 12 V Akü kapasitesi 830 A Pole Pozisyonu 0 EN mevcut 95 Ah, Tip B01 aşağı, uzunluk 306 mm, genişlik 173 mm, yüksekliği 225 mm

VARTA
5954040833132

BOSCH
0 092 S40 280

EXIDE
EA1004

EXIDE
EB1004

orijinal akülerinden örnekler.. :smiley:
Teşekkürler Oğuz Abi. Ben kullanım kılavuzundan birebir aktardım, ancak bazen baskı hatası yapabiliyorlar. Benim araca baktım, 70 amper takmışlar.
Yağ konusunda ne diyorsun, yukardaki mesajlarda yazdım 5w-30 veya daha sıcak iklimlerde 15w-40 tavsiye etmişler. 15W-40 yağla kısa vadede turboyu uzun vadede motoru kucaklamaz mıyız?
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

yag nolarının ön tarafı kış aylarıyla ilğili olup..arka hanede olanlarda yaz aylarıyla ilğilidir..

0-5-10-15 ..Erzurum ,kars vs gibi soğuk yerlerde numarayı degişip 0 bile kullanılabilir..!

30-40 kısmıda Antalya,izmir,denizli gibi cok sıcak yerlerde yazın 40 olan kullanılabilir..!

tam sentetik yağın yanma derecesi yüksektir..! tam sentetik olmalı..turbo için gerekli içeride yanar tutuşur kalitesiz olanlar vs..

sibob ayarını fincanla kendi yaptığından kalın no tercih edilmemeli..!

yaz ayları hariç kalın no her zaman için yararlı değildir..zararlıdır..

yağın incesinden değil kalınından zarar gelir..

ihtiyarlamış motorda sibob lastiği,krank keçeleri,piston segmanları ,vs gibi yerlerden yag kaybı yapabilir..bunu eski teknoloji araçlarda kalın yag kullanıp azaltırlardı..

RHW kodlu motorumuzda bu mümkün değil.dir..ince yaga devam mecbur.. :smiley:
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

Isıtma Bujileri 120000 16
Hava Filtresi 45000 36
Mazot Filtresi 45000 36

bunlarında bi altını çizmek lazım.

eski karatip dizelde önce kırdırma bujisi nar gibi kızarır sonrası mazotu üstüne püskürtüp ilk çalışmayı sağlarlardı..!
commonrail sistemde ecu önce hava sıcaklığına bir bakar..! 0 derecenin altlarına inmiş ise sıcaklık o zaman devreye alır ve kullanıma sokar..
acarsak..
istanbulda seenede 3-5 gün lazımlı olabilir..
izmir,antalya gibim yerlerde hayat boyu çalışmazlar..!
ama Erzurum,agrı,kars,van vs gibi soğuk yerlerde senede bir bunların yenilenmesi gerekir ..nerdeyse senenin yarısı kullanır..!

10 km yol yapan bir araç ..!...cok bilimsel heasabına girmeden.. ;) turbo 'lu ise 20 bin km lik havayı emer..yaklaşık.. ;)
buda hızlı yaşar genç ölür anlamındadır..!
tıkalı filitre ile araç çekişten düşer aşırı tüketim olur..yakıt fiyatları göz önüne alınca fiyatı 15 tl .. ;) 3 litre yakıt parası..buda nerdeyse 1 depoda kendini amorti eder demektir..
ben 5000<>7500 km aralığında değişiminden yanayım..
bagajımda her zaman bir tane yedek gezer benle beraber..!yeri gelir cok aşırı tozlu yayla yollarında tamamen tıkanır 100<>200 km de bile çıkarıp attığım olmuştur..
değişimi cok basittir.kendiniz yapabilirsiniz anahtar ,tornavida vs gerektirmez.. ;)
mazot filiteside 20-30 bin aralığı uygundur bence..
 





Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

Buraya genelde sorun olunca gelip, sorunu çözdükten sonra gelmeyenler çoğunlukta olabilir. Olsun biz yine yazar çizeriz, bakarsın birilerinin daha işine yarar ;)
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

xl-7 TD konusunda en cok yazan benimdir,, ;) herhalde araçların değeri en az 5000 Geri'ye geldi..!

benim canım cok yandı.. ;) gene yanan olmasın dedim..sorun çıkaran sorundan sonra kimsecikleri uyandırmadan temiz bakımlı hesabı hemen satıyor.. ;)
yada başı belaya gireceğini anlayan hemen şatışa koyuyor..?

satılık xl-7 TD si olanlar bana ne saydırıyorlardır ama.. ;D

almaya niyetli kişiler bunlara göz gezdirip bi sagol filan,,teşekkür de etmiyorlar..

İlhami 'abim bizimkisi iyilik yap denize at hesabıydı eskiden..!..şimdilerde denizi kirlettiğimi fark ettim.. ???

gec de olsa doğayı koruyalım dedim..alan uğraşsın benim yeteri kadar derdim var zatii..bu yaşa geldik kimseyi görünce başımızı eğmedik..tanışıyorsak selamlaştık..bozuk hayatı şaşmış aracı satıp parasını yemek hiç kısmet olmadı..yapanlar utansın utanmayı biliyorlarsa..?
en son emektar V6'tımı Antalyaya sattım alan arkadaş işten izin alıp gelemedi..yerine yakın arkadaşı geldi gördü aldı ..alan arkadaş açtı telefonu teşekkür etti .. ;) her nekadar bankaya yatmasada bu olay benim için servettir.. :smiley:
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

Kendi adıma, her ne kadar "takip" yazmasam da xl-7 ile ilgili tüm başlıkları takip ediyorum. Araç da inadına sorunsuz devam ettiği için, yazacak birşey olmuyor...
 



Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

semaver' Alıntı:
Kendi adıma, her ne kadar "takip" yazmasam da xl-7 ile ilgili tüm başlıkları takip ediyorum. Araç da inadına sorunsuz devam ettiği için, yazacak birşey olmuyor...
Devrim Bey darısı tüm XL-7cilerin hatta tüm Suzukicilerin başına.
Arasıra muhabbet olsun diye de yazarsanız sayfalar daha canlı olur.
Sizin araçta lastik orjinal ebat mı, büyük ebatsa kaç?
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,914
Mesajlar
1,525,526
Kayıtlı Üye Sayımız
166,687
Kaydolan Son Üyemiz
Zazizizo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst