Xl-7 2.0 Td Bakım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan veteriner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,384
Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

semaver' Alıntı:
Kendi adıma, her ne kadar "takip" yazmasam da xl-7 ile ilgili tüm başlıkları takip ediyorum. Araç da inadına sorunsuz devam ettiği için, yazacak birşey olmuyor...
Devrim bey Suzukilerde ana mantık şudur. Çalışıyorsa elleme :smiley:
Oğuz abi, lafım meclisten dışarı tabii ;D ;D ;D
 

Etiketler
bakım yag
Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

camouflage' Alıntı:
Devrim bey Suzukilerde ana mantık şudur. Çalışıyorsa elleme :smiley:
Oğuz abi, lafım meclisten dışarı tabii ;D ;D ;D
İlhami Hocam JLX te çalışan çalışmayan her yerini elletip istediğim bakımı yaptırıp istediğim şekle soktum.
Ama XL-7 de dediğiniz kurala şimdilik uyuyorum.
Ancak bundan sonraki kural nerde tırak orda bırak mı olur acaba? ??? ;D
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

kural nerde tırak orda bırak mı olur acaba?

Kural şu şekilde:
Aracın bakımını ihmal etme, benzinli araç bakım alışkanlıklarını bırak, sadece yağını yağ filtresini değil hava filtresini de her bakımda bir değiştir, mazot filtresini de iki bakımda bir. Sonra da dua et biryerlerden kalitesiz mazot kaktırmasınlar...
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

sakyuz' Alıntı:
Kural şu şekilde:
Aracın bakımını ihmal etme, benzinli araç bakım alışkanlıklarını bırak, sadece yağını yağ filtresini değil hava filtresini de her bakımda bir değiştir, mazot filtresini de iki bakımda bir. Sonra da dua et biryerlerden kalitesiz mazot kaktırmasınlar...
Niye ki benzinli bakım alışkanlıklarıyla dizelin bakım alışkanlıklarının farkı nedir?
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

Niye ki benzinli bakım alışkanlıklarıyla dizelin bakım alışkanlıklarının farkı nedir?

Yeni nesil turbo dizel motorlar benzinli motorlara kıyasla çok daha zor şartlarda çalışıyor bu yüzden ufak tefek ihmallerin sonucunu pek affetmiyorlar ve çıkarttıkları problemler de oldukça masraflı olabiliyor.

Mesela mazota su karıştı diyelim.
Mazot filtresi o suyu ayıramazsa:

1) Mazot pompası aşınıyor
2) Mazot pompasıdan kopan alüminyum partiküller yakıt sistemine dağılıyor
3) Enjektörleri bozuyor.
4) Bütün sistemi yenilemeden o partikülleri yakıt sisteminden garantili bir şekilde uzaklaştırmak mümkün olamayabiliyor (depodan başlayıp enjektörlere ulaşana kadar her ne varsa hepsi)

=> sonuç oldukça yüklü bir masraf.

Ya da filtre tıkandı zamanında fark etmediniz ve günün birinde yüksek basınca dayanamayıp içinde biriken ne kadar pislik varsa yakıt sistemine boşalttı diyelim. Sonuç aynı..

Ya da hava filtresini değiştirmeyi ihmal ettiniz.. aynı miktarda havanın motora ulaşabilmesi için turbo daha fazla çalışıyor olacak, daha hızlı yıpranacak. Biraz daha ihmal ettiniz, motorun içine toz girerse 100bin kmde oluşacak aşınma birkaç dakikada olabilir (bu durum benzinli motorlar için de geçerli gerçi)

Ya da uzun yol katedip turboyu iyice ısıttıktan sonra kontak anahtarını kapatmadan önce 15-20 saniye motoru rölantide çalıştırmayı ihmal ettiniz, turbo soğumadan yağ akışı kesildi.. susuz kalan kahve pişirme makinesindeki kahveye ne oluyorsa aşırı sıcağa maruz kalan motor yağına da o olacak, ve bu kirlenme sonucunda çekirge bir sıçrar iki sıçrar hesabı günün birinde o turbo bozulacak ve bozulduğunda sadece turbo bozulmuş olmayacak bozulmasına sebep olan aşırı kirli yağ sistemini de temizlenip yenilemek gerekecek.

referans: http://www.dieselpowermag.com/tech/1205dp_10_ways_your_killing_your_diesel/viewall.html
http://www.workturbochargers.com/knowledge-base/turbo-failure-101.html

Bunları bilmek niye önemli? Aracın bakımını serviste yaptırıyorsanız ve bir iki ufak tefek noktaya dikkat ediyorsanız belki çok ta önemli değil, ama sanayine en basitinden mazot filtresinin hangi sıklıkla değiştiğini bile takip ediyor olmayacaklar çünkü hiçbir bakım işlemi kayıt altında değil, aracın plakasını bilgisayara girip en son ne bakım yapılmış göremiyorlar. Ben duruma uyanana kadar 40bin km boyunca mazot filtresini değiştiren çıkmadı mesela.
 



Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

Abdullah Bey, lastiklerim 235/60 (orijinal ölçü). Zaten off-road amaçlı almadığım için, gezilerde yetiyor da artıyor bile. Sakyuz beyin dedikleri komple doğrudur, şirket aracının başına geldi birkaç sene önce, sulu motorin sayesinde, ve sadece yakıt alındıktan sonra 80-100 km kadar kullanılabildi, araç yolda kaldı. Yani 80-100 km'de 4 enjektörü yemiş. Kiralık araç servise gitti, pompa değişmedi, ancak 4 enjektör+filtre tertibatı+depo temizliği+çekici masrafı+işçilik=4200 TL (Hyundai accent era-yaklaşık 5 sene önceki rakam)

Bu arada sulu ve (aynı motorinin) susuz motorin resimleri ekliyorum, farkı görün diye. Ben araçta 5 L pet şişe taşıyorum, önce ona alıyorum, bulanıksa arabaya koydurmuyorum. Sadece 2-3 L neyse parasını verip çıkıyorum. 1-2 hafta bekleyince su dibe çöküyor, motorin berraklaşıyor, dikkatlice depoya döküyorum. Bu arada solvent vs. var ise şişeyi koklayınca keskin kokusuyla ayırt edebiliyorum. (Zaten benim işim bu, akaryakıt analizi yapıyorum.)

Bulanık gözüken motorinin su seviyesi 270 mg/kg çıktı. (Yasal limiti 200 max.) Bu düzeydeki su aracınızı uzun vadede (mesela 2000-3000 km) bozabilir. Yada aracın deposunda beklerken dibe çöker, serbest su olarak. Uzun vadede dipte biriken su emiş seviyesine ulaşınca şansınız varsa yakıt uyarısı yanar, erken müdahale ile ucuz kurtulursunuz. Yoksa aracınız servislik olur. Şirket aracını bozan motorin resmen ayran görüntüsündeydi, 5000 mg/kg su içermekteydi. O kadar aşırı sulu motorin aracınızı çok kısa zamanda bozabilir.

IMAG0502.jpg


IMAG0503.jpg


IMAG0504.jpg


IMAG0505.jpg


IMAG0507.jpg
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

semaver' Alıntı:
Abdullah Bey, lastiklerim 235/60 (orijinal ölçü). Zaten off-road amaçlı almadığım için, gezilerde yetiyor da artıyor bile. Sakyuz beyin dedikleri komple doğrudur, şirket aracının başına geldi birkaç sene önce, sulu motorin sayesinde, ve sadece yakıt alındıktan sonra 80-100 km kadar kullanılabildi, araç yolda kaldı. Yani 80-100 km'de 4 enjektörü yemiş. Kiralık araç servise gitti, pompa değişmedi, ancak 4 enjektör+filtre tertibatı+depo temizliği+çekici masrafı+işçilik=4200 TL (Hyundai accent era-yaklaşık 5 sene önceki rakam)

Bu arada sulu ve (aynı motorinin) susuz motorin resimleri ekliyorum, farkı görün diye. Ben araçta 5 L pet şişe taşıyorum, önce ona alıyorum, bulanıksa arabaya koydurmuyorum. Sadece 2-3 L neyse parasını verip çıkıyorum. 1-2 hafta bekleyince su dibe çöküyor, motorin berraklaşıyor, dikkatlice depoya döküyorum. Bu arada solvent vs. var ise şişeyi koklayınca keskin kokusuyla ayırt edebiliyorum. (Zaten benim işim bu, akaryakıt analizi yapıyorum.)

Bulanık gözüken motorinin su seviyesi 270 mg/kg çıktı. (Yasal limiti 200 max.) Bu düzeydeki su aracınızı uzun vadede (mesela 2000-3000 km) bozabilir. Yada aracın deposunda beklerken dibe çöker, serbest su olarak. Uzun vadede dipte biriken su emiş seviyesine ulaşınca şansınız varsa yakıt uyarısı yanar, erken müdahale ile ucuz kurtulursunuz. Yoksa aracınız servislik olur. Şirket aracını bozan motorin resmen ayran görüntüsündeydi, 5000 mg/kg su içermekteydi. O kadar aşırı sulu motorin aracınızı çok kısa zamanda bozabilir.
Hocam bilgilendirme için teşekkürler.
Akaryakıt sektöründe olduğunuz için bir sorum var.
Piyasada marka olarak tavsiye edeceğiniz mazot var mı?
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

Abdullah Bey, estağfurullah, henüz hoca olmadık, naçizane tecrübeler. Tavsiye edeceğim marka falan da yok, zaten tavsiye etmem de işim açısından etik olmaz, çünkü bir kısmı ile çalışıyoruz. Yalnız şunu bilmeniz yeterli; yakıta ne kadar katkı girerse yakıt o kadar bozuluyor. Bir sürü katkı mevcut ve akaryakıt firmaları bunları kullanıyor, ancak zamanla yakıtta bulanıklık, çökme vs. şeklinde sorunlar çıkabiliyor. Her ne kadar reklamlarda motoru temizlediği, daha fazla yol yaptırdığı falan söylense de itibar etmeyin, tamamı yalan. Herşey tüketiciyi kandırmaya yönelik, imaja yönelik. Benzinde zaten ithalat yok, tüketim az olduğundan komple tüpraş benzini kullanılıyor, yani her markanın benzini aynı. Motorinde tüpraş malı yanında ithalat da yapılıyor. Ama genellikle ithal edilen yakıtın da menşei benzer, karadeniz (Rusya, Ukrayna vs.) yada akdeniz (Yunanistan ve İsrail) en çok gördüklerim. Zaten hepsi bulabildiği en ucuz malı getiriyor, süslü reklamlara aldanmayın. En iyi yakıt standarda uygun en ucuz yakıttır. Markadan ziyade istasyonun önemi var akaryakıtta. Eğer depoları temizlenen, dipte biriken su tahliye edilen, düzgün çalışan bir istasyondan alıyorsanız, markası ne olursa olsun sorun yok. Ama en ünlü firmanın istanbul'un en işlek yerindeki istasyonundan şikayet numunesi gelebiliyor, şişenin 1/3'ü su...
 





Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

Selamlar
2006 xl7 de kalkıştan sonra el fren lambası yanıyor el freni çekili olmadığı halde.
Sonrada kendiliğinden sönüyor.
Bilgisi olan varmıdır acaba?
İyi Günler Dilerim
 

Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım

fren merkezinde yag miktarı düşük seviyede dir kutu çalkalandıkça yakar..!

ilk önçe yag kacıran yeri varsa acil onarın hayati tehlikesi var..! varsa eger..!

yag kacagı yoksa ;) ön balatalar bitmiş yenisini takınca yag seviyesi normale gelir.. :smiley:
 


SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,914
Mesajlar
1,525,529
Kayıtlı Üye Sayımız
166,687
Kaydolan Son Üyemiz
Zazizizo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst