Ynt: Xl-7 2.0 Td Bakım
Niye ki benzinli bakım alışkanlıklarıyla dizelin bakım alışkanlıklarının farkı nedir?
Yeni nesil turbo dizel motorlar benzinli motorlara kıyasla çok daha zor şartlarda çalışıyor bu yüzden ufak tefek ihmallerin sonucunu pek affetmiyorlar ve çıkarttıkları problemler de oldukça masraflı olabiliyor.
Mesela mazota su karıştı diyelim.
Mazot filtresi o suyu ayıramazsa:
1) Mazot pompası aşınıyor
2) Mazot pompasıdan kopan alüminyum partiküller yakıt sistemine dağılıyor
3) Enjektörleri bozuyor.
4) Bütün sistemi yenilemeden o partikülleri yakıt sisteminden garantili bir şekilde uzaklaştırmak mümkün olamayabiliyor (depodan başlayıp enjektörlere ulaşana kadar her ne varsa hepsi)
=> sonuç oldukça yüklü bir masraf.
Ya da filtre tıkandı zamanında fark etmediniz ve günün birinde yüksek basınca dayanamayıp içinde biriken ne kadar pislik varsa yakıt sistemine boşalttı diyelim. Sonuç aynı..
Ya da hava filtresini değiştirmeyi ihmal ettiniz.. aynı miktarda havanın motora ulaşabilmesi için turbo daha fazla çalışıyor olacak, daha hızlı yıpranacak. Biraz daha ihmal ettiniz, motorun içine toz girerse 100bin kmde oluşacak aşınma birkaç dakikada olabilir (bu durum benzinli motorlar için de geçerli gerçi)
Ya da uzun yol katedip turboyu iyice ısıttıktan sonra kontak anahtarını kapatmadan önce 15-20 saniye motoru rölantide çalıştırmayı ihmal ettiniz, turbo soğumadan yağ akışı kesildi.. susuz kalan kahve pişirme makinesindeki kahveye ne oluyorsa aşırı sıcağa maruz kalan motor yağına da o olacak, ve bu kirlenme sonucunda çekirge bir sıçrar iki sıçrar hesabı günün birinde o turbo bozulacak ve bozulduğunda sadece turbo bozulmuş olmayacak bozulmasına sebep olan aşırı kirli yağ sistemini de temizlenip yenilemek gerekecek.
referans: http://www.dieselpowermag.com/tech/1205dp_10_ways_your_killing_your_diesel/viewall.html
http://www.workturbochargers.com/knowledge-base/turbo-failure-101.html
Bunları bilmek niye önemli? Aracın bakımını serviste yaptırıyorsanız ve bir iki ufak tefek noktaya dikkat ediyorsanız belki çok ta önemli değil, ama sanayine en basitinden mazot filtresinin hangi sıklıkla değiştiğini bile takip ediyor olmayacaklar çünkü hiçbir bakım işlemi kayıt altında değil, aracın plakasını bilgisayara girip en son ne bakım yapılmış göremiyorlar. Ben duruma uyanana kadar 40bin km boyunca mazot filtresini değiştiren çıkmadı mesela.