Ynt: WX 100 mü Prado mu ?..
Merhabalar,
Öncelikle bu konuda düşüncemi önemsediğiniz için çok teşekkürler.Vx 100 ile prado LC ailesine ait iki üye olsalarda ikiside farklı kulvarlarda.LC Prado(Türkiyedeki modelleri)daha çok asfalt ve hafif arazi şartlarında, uygun lastikle(standartları hariç,en az AT lastik olacak)sizi hertürlü koşulda sorunsuz bir şekilde götürecek bir araç.Fakat bu arazi şartları eğer ağırlaşacaksa malesef yetersiz kalacaktır.Bunuda araca yükseltme kiti ve diferansiyel kilidi getirerek çözebilirsiniz.Yaklaşık 6 ay önce ablama ait olan 2004 model pradoyu iş seyahatlerinin yoğunluğundan dolayı sattık.Arazide gizlice birçok kez test etme imkanım oldu.
Araçda bulunan yükseltme-alçaltma sistemi sadece kasayı belirli miktarda kaldırıyor, diferansiyeller hala zemine yakın.Aksesuar olarak araca uygulanacak yükseltme kiti gibi ekipmanları temin ederseniz bu sorunu çözersiniz.
Biraz önce belirttiğim gibi arazi şartları ağırlaşınca diferansiyel kilidi gerekliliği hemen hissediliyordu.
Yakıt olarak vx 100 ile aralarında 3 lt gibi az bir fark var.
Konfor olarak hertürlü donanıma sahip.
Vergisi daha az.
Yedek parça olarak diğer LC lerin kaderini paylaşıyor.Ama şunu belirteyim klasik toyota özelliği bozmuyor.
Sonuç olarak;Ben ağır araziye girmem,vergi olayıda benim için önemli diyorsanız LC PRADO sizin beklentilerinizi fazlasıyla karşılar.
Ama gönlünüzde yatan aslan VX 100 ise zaten onun hakkında yazılacak birşey yok.Türkiyede alınan aşırı verginin dışında bana göre hiçbir eksiği yok. Şunuda unutmayalım,hangi marka ve model arazi taşıtı olursa olsun,ağır arazi şartlarına girilecekse kesinlikle gerekli donanımları ilave etmemiz şart aksi halde hertürlü oracıkda kalırız.Bu VX100 içinde gerekli.(Fabrikasyon kilit sistemini söylememe gerek yok sanırım)
Not: 2004 model Pradoya vereceğiniz parayla,99-2000 vx 100 alın derim.99 modelin vergiside bu sene 2000 tl ye düşecek.(yaşından dolayı)Kalan paraylada araca yükseltme kiti-tanpon-snorkel-vinç gibi aksesuarları rahatca takarsınız.