bu konuya bir güncel diyeyim. bizim araç 202 bin km oldu. ve bu sorun ile ben de karşılaşmış durumdayım.
önce düşük basınç kaynaklı performan düşüklüğü ile yüzleştim. kırmızı turbo ışığı yanmıştı. intercooler borusundna hava kaçtığını gördük. bunu yağ buharı yapan bir alet ile test ediyorsunuz. göz ile kaçak belli oluyor. zaten tahmin ettiğim gibi yağ buharının kirlettiği iki oring kaçırıyordu değiştirip düzelttik.
düşük turbo basıncı ve benzeri tüm arızalar gitti. aracın çekişi azalmış meğerse. ancak bu sefer sert hızlanmalarda, yokuş çıkarken, araç tam dolu bagaj halinde yokuş yukarı araç geçmek için vites küçültük 3500 devir civarına gelince tuhaf bir keisklik yapmaya başladı. bu bazen tamamen bir kesiklik şeklinde baznede, sanki yakıt anlık olarak kesilip gelimiş gibi sert sallantı şeklinde. bu durumda gazı kesmezseniz kızmırı turbo arıza ışığı yanıyor ve limp mode olup 3000 devir, yarım motor gücü ve 140 km maks hız ile sınırlanıyor. çıkan hata aktüatör devresi ile ilgili ve yükske basınç sorunu.
yine orasını burasını söktük turbo aktüatörü denen o kutuyu,tamircisi açıp tamamne kontrol etti ve arıza göremediğini söyledi. temizleyip taktı. arkasında bir servo motor var o da sağlammış dediğne göre. parada vermedim zaten. bu adama gitmeden önce bilinen bir turbo ustası aktüatör ile wastegate arasındaki kolu kontrol edip takılmadığını görüp bu aktüatörün tamirinin yada değişmesinin gerektiğini söylemişti ama zatne eli boş değildi.
neyse, dün aracı teslim aldım, bozul olmadığını söyledikleri eski aktüatör ile dün gece 3 marş ile, bugün de 4 marş ile gezdim yol yaptım. dün akşam sıfır sorunken bu gün araç "ısındıktan" sonra yaptığım son yokuş yukarı araç sollama denemesinde araç yine tekledi ve sorunu bildiğimden gazı bırakmayınca hemen kırmızı turbo ışığını yakıp yarı güce düştü.
dün gece ısı 27 dereceyken bu gün 35 dereceydi*
aklımda deli sorular... map maf... birşey kandırıyor olabilirmi?