Wk 3.0 Crd Turbo Sorunu Yardim!!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Mustioruchan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,321

aracı limp mode a sokup o sesi dinlemek lazım. hava filtresinden gelip turbonun ortasına giren emiş borusunu söküp altındaki swirl valf soketini çıkartıp arızaya geçmesini sağlamak lazım. yıldırım işareti yana göstergede. araba 100 hp gibi oluyor ve hızlanamıyor. turbo devre dışı kalıyor büyük ihtimalle. yazılım o şekilde çalıştırıyor. değişiklik varmı dinlemek lazım. anlayan kafası çalışan birisi arızayı illaki bulur.
 

Etiketler
 

Selamlar, bende de aynı araçtan var. Benzer bir durum oldu şimdi ışık yanmıyor. Ancak emin olmadığım konu şu, araç ilk kalkışda fena değil ama devamı sanki çok verimli değil gibi. Üstelik yakıt 13 - 15 lt kerim altına çok düşmüyor şehir içi.
 

bu konuya bir güncel diyeyim. bizim araç 202 bin km oldu. ve bu sorun ile ben de karşılaşmış durumdayım.

önce düşük basınç kaynaklı performan düşüklüğü ile yüzleştim. kırmızı turbo ışığı yanmıştı. intercooler borusundna hava kaçtığını gördük. bunu yağ buharı yapan bir alet ile test ediyorsunuz. göz ile kaçak belli oluyor. zaten tahmin ettiğim gibi yağ buharının kirlettiği iki oring kaçırıyordu değiştirip düzelttik.

düşük turbo basıncı ve benzeri tüm arızalar gitti. aracın çekişi azalmış meğerse. ancak bu sefer sert hızlanmalarda, yokuş çıkarken, araç tam dolu bagaj halinde yokuş yukarı araç geçmek için vites küçültük 3500 devir civarına gelince tuhaf bir keisklik yapmaya başladı. bu bazen tamamen bir kesiklik şeklinde baznede, sanki yakıt anlık olarak kesilip gelimiş gibi sert sallantı şeklinde. bu durumda gazı kesmezseniz kızmırı turbo arıza ışığı yanıyor ve limp mode olup 3000 devir, yarım motor gücü ve 140 km maks hız ile sınırlanıyor. çıkan hata aktüatör devresi ile ilgili ve yükske basınç sorunu.

yine orasını burasını söktük turbo aktüatörü denen o kutuyu,tamircisi açıp tamamne kontrol etti ve arıza göremediğini söyledi. temizleyip taktı. arkasında bir servo motor var o da sağlammış dediğne göre. parada vermedim zaten. bu adama gitmeden önce bilinen bir turbo ustası aktüatör ile wastegate arasındaki kolu kontrol edip takılmadığını görüp bu aktüatörün tamirinin yada değişmesinin gerektiğini söylemişti ama zatne eli boş değildi.

neyse, dün aracı teslim aldım, bozul olmadığını söyledikleri eski aktüatör ile dün gece 3 marş ile, bugün de 4 marş ile gezdim yol yaptım. dün akşam sıfır sorunken bu gün araç "ısındıktan" sonra yaptığım son yokuş yukarı araç sollama denemesinde araç yine tekledi ve sorunu bildiğimden gazı bırakmayınca hemen kırmızı turbo ışığını yakıp yarı güce düştü.

dün gece ısı 27 dereceyken bu gün 35 dereceydi*

aklımda deli sorular... map maf... birşey kandırıyor olabilirmi?
 

aklımda deli sorular... map maf... birşey kandırıyor olabilirmi?


yeni bir MAP sensörü aldım ve OM642 nin bloğu üzerinde yer alan MAP sensörünü değiştirdim. bu sensör belliki turbonun basıncını ölçüyor. çünkü girişte MAF sensörünün yanında bir tane daha buldum. NGK marka idi. onu sadece temizledim. Turbo aktüatörü, PCV yi ölçen sensör, tüm MAF ve MAP sensörlerinin soketlerini ve MAF sensörünün kendisini devre oksit demizleyicisi olan yağsız sprey ile temizledim. herşeyi güzlece monte edip, vidalayıp aracı resetledim.

arıza geri gelmedi! 3 kere test yaptım. araç ısındı soğudu vs. tesler devam edecek ama MAP sensörü aracın çekişinin eski haline dönmesini sağladı. arızayı en son gözlemlediğimde aracın alt devir gücü daha fazla ancak üst devirde ise yakıtın azlatılmasından ötürü az idi. zaten tam gaz hızlanırken 3500 deviri geçerken kesiklik başlıyor inat edersem kırmızı yılıdırm işareti çıkıyordu.
 



arıza 1 hafta sonra tekrar geldi. obd fusion programının jeep eklentisini satın aldım ve turbo aktuatörü, PWM değeri, turbo basıncı vs gibi 10 farklı veriyi log halinde inceledim. alakasız şekillerde PWM değerinin maksimum %88 den 42 ye indiğini sonra kaldığı yere çıktığını gördüm. Tabi bunu algılayan kontrol ünitesi aracın basıncını ölçtüğü için gücü 2500 devirde kesiyordu. ne kadar uğraşsam da arıza kalıcı bir hataya neden olmadı, araba sekerek o devirde ilerliyordu. ertesi gün doğru parçacıya gidip Hella marka aktuatör buldum. zaten değiştirmeden öncede artık aktüatörün hiç hareket etmediğini teyid etttik. parçayı değiştirdik aracı resetlemeden aktüatörün açlışmaya başladığını gördük. resetledik ve araç eskisi gibi gücüne kavuştu. test ediyorum olması gerektiği ibi çekiş üretiyor ve kesme yapmıyor. Çıkan aktüatörü söküp inceledim elektronik bir görsel kuru yok. İçindeki motor belki de bozuldu. Ayrıca servoya bağlı olan kolda 2 mm kadar boşluk varken yeni olanda bu boşluk neredeyse yok.

çıkan parça G227 kodlu aktüatör. takılan parça G001 modeli. G013 modeli olmazmış. bilgi olarka ekledim.
 

çıkan parça G227 kodlu aktüatör. takılan parça G001 modeli. G013 modeli olmazmış. bilgi olarka ekledim.


toplamda, basınç test için 200 tl, intercooler borusunun oring vs değişim için 600 tl,
bosch map sensörüne 400 tl, hella g001 turbo aktuatörüne 3000 tl ödedim. euro 18 TL idi.
 

toplamda, basınç test için 200 tl, intercooler borusunun oring vs değişim için 600 tl,
bosch map sensörüne 400 tl, hella g001 turbo aktuatörüne 3000 tl ödedim. euro 18 TL idi.
sorun çözülmüş. belki 3000 km yol yapıldı. aracın yokuşta ilk kalkışta yıllardır tuhaf bulduğum, azıcık hılzanınca güç yeteryetmez vites büyütüp sonra güç yetersiz kalıp yeniden 1. vitese dönme isteği tamir olmuş! acele etmeden yapılan kalkışlarda alt devirde çok orta devirde daha sakin 4000 devirde ise çılgıca gelen çekiş karakteri tüm devir bandında tork grafiğine uygun şekilde kesintisiz hale gelmiş. demekki turbo aktuatörü kısmen çalışıyordu ve kaçıran turboborularıda gücü kaybediyordu. ayrıca defransiyel kaynaklı olan gz hareketleride oluşan vuruntu hissi ve sesi çok daha az. bir parça bu kadar mı etki eder konfora. hayret yani. işin kötüsü bozulduktan sonra tamir etmedikçe fark edemiyor olmak tuhaf. insan zihni de böyle işte. bozulduysa, bozuk olduğu tamir olmadan fark edilemiyor!?
 

SON KONULAR - FORUM