Willys Jeep orjinal Harrison Heater

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sinannasirli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,179
Ynt: Willys Jeep orjinal Harrison Heater

Seyit Hocam tesekkurler bilgiler icin ama tasmamasina imkan yok gibi geliyor, ya da araci beyogluna goturup bir ressama boyatacagim :smiley:). Acikcasi benim yapmayi dusundugum, bunu bire bir olcude yapabilirsem sticker seklinde folyo kesim ile yapistirmak, en azindan boyayi mahvetme gibi bir durum olmayacak cok sakil durmaz ise bu sekilde birakacagim, boya konusunda kendime pek de guvenemedim. Ama bu son cozumu sevdim dogrusu mantikli ama tabi benim yazilarin hatti ilk orjinalindeki kadar keskin degil yillarca macun boya biraz deforme etmis olabilir
 

Etiketler
Ynt: Willys Jeep Orjinal Harrison Heater

Merhaba Sinan Bey,
Kabartma yazıları boyama işlemini tabelacılar çok kolaylıkla yapabiliyorlar. Ben daha önce bu işlemi yaparken bir tabelacıyı gördüm. Kabartma harflerin kenarlarını bantlayarak içerisini boyuyor. Bende kabartma yazılarını bu şekilde yaptıracağım. Resimlerini buradan paylaşırım. Arka kapak için önceden hazırladığım şablonu kullanacağı. Hatta bu şablonu sizde gönderebilirim. İşiniz bitince tekrar geri gönderirsiniz.
 

Ynt: Willys Jeep orjinal Harrison Heater

Bende var arka kapak sablonu tesekkur ederim, fakat harflerin kenarlarini bantlayarak boyama aslinda sanirim en kolay yöntem :smiley: biz seyit bey ile daha ileri teknikler uzerinde konussak da :smiley:
 

Ynt: Willys Jeep orjinal Harrison Heater

Bu arada aracin arkasi demisken, bumperette her nato kancasi olan aracta standart midir? Bende kanca var fakat bumperette yok. Taktirmayi da dusunmuyordum, ta ki gcen hafta bulmam cok zor olacak arka stoplardan birini duvara vurana kadar. Allahtan kirilmadi replika da olsa saglammis :smiley:
 

Ynt: Willys Jeep Orjinal Harrison Heater

Vizeden bumperette ve nato kancası olmadan geçtim. Sanırım mecbur değil. Kimse birşey sormadı. Her ikisinide haftaya takacağım.
 



Ynt: Willys Jeep Orjinal Harrison Heater

sinannasirli' Alıntı:
Bu arada aracin arkasi demisken, bumperette her nato kancasi olan aracta standart midir? Bende kanca var fakat bumperette yok. Taktirmayi da dusunmuyordum, ta ki gcen hafta bulmam cok zor olacak arka stoplardan birini duvara vurana kadar. Allahtan kirilmadi replika da olsa saglammis :smiley:
Sinan bey şayet kancayı römork çekmek için kullanmayacak iseniz bumperet lere pek gerek yok,ancak arka taraftan biraz daha güvenlik artırıcı elemanlar olarak düşünebilirsiniz.Daha önce resimlerini burada vermiştim peşinde römork varken oldukça keskin dönüşlerde römorkun çeki oku bu bumperetlere yaslanır ve " makaslama^dediğimiz durumun önüne geçer.Araç üzerindeki varlıklarının asıl amacı budur.
 

Ynt: Willys Jeep Orjinal Harrison Heater

HAKKI BABALIK' Alıntı:
Vizeden bumperette ve nato kancası olmadan geçtim. Sanırım mecbur değil. Kimse birşey sormadı. Her ikisinide haftaya takacağım.
Hakkı bey onların yokluğu değil varlığı sorun.Asıl amaçları römork çekmek için olan bu parçalar ve römork çekmek üzere dizayn edilmiş jeep lerin römork takabilirliğini bu adamlara birkez de sizin ispatlamanız gerekiyor-teknik proje vs.
 

Ynt: Willys Jeep Orjinal Harrison Heater

seyit' Alıntı:
Sinan bey şayet kancayı römork çekmek için kullanmayacak iseniz bumperet lere pek gerek yok,ancak arka taraftan biraz daha güvenlik artırıcı elemanlar olarak düşünebilirsiniz.

Seyit Bey,
Daha çok "her nato kancasi olan araçta fabrika çıkışta bumperette geliyor muydu standart olarak ülkemizdeki kullanımda bilginiz var mı" amacındaydı sorum. Sanirim on cam acilir sekilde olanlar standart olarak nato kancasiyla geliyor. (Askeri kullanim) Ama bumperette veya karartma lambasi konusunda bir sey bulamadim, benimkinde karartma lambasi yok, ama sonradan da cikartilmis olabilir. Bumperet icin ise delikler var tamponda, ama o delikler de standart her tamponda mi var emin degilim. Siz bu konuda daha cok seyi okuyup ogrenmek yerine " ilk gozden" yaşayarak biliyorsunuz.

Benim simdi takmayi dusunmemin sebebi ise, geri geri giderken nato kancasini koruyucu ve de spotlari vs, bir nebze de koruyucu görevinde olacakları için.

Muayenede ise hic ses cikartmadilar, gerci sanirim bisiler cekmeye kalksam kesin polis ceza yazar cunku romork takamaz diyor ruhsatta.
 

Ynt: Willys Jeep Orjinal Harrison Heater

sinannasirli' Alıntı:
Seyit Bey,
Daha çok "her nato kancasi olan araçta fabrika çıkışta bumperette geliyor muydu standart olarak ülkemizdeki kullanımda bilginiz var mı" amacındaydı sorum. Sanirim on cam acilir sekilde olanlar standart olarak nato kancasiyla geliyor. (Askeri kullanim) Ama bumperette veya karartma lambasi konusunda bir sey bulamadim, benimkinde karartma lambasi yok, ama sonradan da cikartilmis olabilir. Bumperet icin ise delikler var tamponda, ama o delikler de standart her tamponda mi var emin degilim. Siz bu konuda daha cok seyi okuyup ogrenmek yerine " ilk gozden" yaşayarak biliyorsunuz.

Benim simdi takmayi dusunmemin sebebi ise, geri geri giderken nato kancasini koruyucu ve de spotlari vs, bir nebze de koruyucu görevinde olacakları için.

Muayenede ise hic ses cikartmadilar, gerci sanirim bisiler cekmeye kalksam kesin polis ceza yazar cunku romork takamaz diyor ruhsatta.
Sinan bey arkasında çeki kancası Willys ve Kaiser dönemi jeeplerin tamamında vardı.Ancak aralarında tarım ekipmanları ile kullanılmak üzere arkada üzerinde delikler olan ve " L " demirden tampon sistemi olanlardan da arada çıkanlar oldu. Eklediğim fotoğraflarda bu tampon sistemini ve üç nokta hidrolik askı sistemini göreceksiniz.Çeki kancasının bulunduğu noktayı bloke eden ise arka kuyruk mili dişli kutusu monnte ediliyordu,bu nedenle onun yerine bu tarz bir tampon sistemi kullanıldı.Arkada bu sistem monte edilmiş olanlarda sizin nato kancası dediğiniz çeki kancası yoktu,onun yerine çekilecek ekipman bu delikli L demirine takılıyordu.
Askeri yada sivil arkasında çeki kancası olan araçta önceki yazımda da belirttiğim gibi keskin dönüşlerde çekilen ekipmanın makaslama yaparak katlanmasını ve araçla birlikte kilitlenmesini önlemek için bu bumperet ler zaten zorunlu parça sınıfındaydı.Savaş sonrası üretilen sivil jeepler de sıradan binek otosu olmak yerine çok amaçlı hizmet aracı olmaları düşünülerek geliştirildiklerinden ve o dönem ABD sinde özellikle CJ 2 A lar ile adeta yok satmaya başlayan jeepler neredeyse tamamı Amerikan çiftliklerine satılmış olan araçlar ve hep PTO,hidrolik pulluk ve benzeri ekipman sistemleri,hidrolik pompaları vs ile birlikte satılmış olan araçlar.1960 lı yıllardan Verdi Limited Ortaklığı gazete ilanlarından aklımda ayrıca kalmış olan yine jeeplerin tüm ekipmanları ile birlikte satılmakta oluşudur.Kısa şase olanlar 52.000 Tl,kamyonetler 55.000 Tl civarı tüm ekipmanları ile birlikte teslim fiyatları idi.Yani Amerika 'da olduğu gibi standart donanım olarak sandık ambalajı şeklinde İstanbul Tuzla'ya gelmişlerdir.
Ön camın açılır olması yani ventilating windshield olayı yıllara göre değişiklik gösteren bir dizayn.MA,MB,CJ2A,CJ3B ve Kaiser dönemi 1964 yılına kadar olan erken dönem CJ 5 lerde hep var.CJ3A larda yok,bunun yerine camın altında bir havalandırma kapağı görüyoruz.Bu modelin devamı olan M 38 lerde aynı şekilde ventilating windshield yine yok ve tıpkı CJ 3A dakinin aynısı olan kapak mevcut.Öte yandan yine askeri model olan M 38A1 lerde açılan bu cam yok.1964 sonrası sistem tamamen iptal edilmiş durumda.1964 öncesi ise bu sistem çoğunluk ihraç ürünü jeeplerde var ve ABD iç piyasasına sunulan jeeplerin çok azında mevcut.
Karatma lambası ise tamamen askeri amaçlı bir ekipman olduğundan sivil jeeplerin hiç birisinde yok.Ağırlıklı olarak M38 ve M 38 A1 lerde var.
Sizin ve Hakkı beyin CJ 3 B lerin askeri versiyonu ise M 606 lardır ve onlarda mevcut.
 

Ynt: Willys Jeep Orjinal Harrison Heater

Sözünü ettiğim resimler.

tarama0001.jpg


tarama0003.jpg


tarama0004.jpg


052.jpg


050.jpg
 



Ynt: Willys Jeep Orjinal Harrison Heater

Düzeltme;
Pintle hook ( çeki kancası) , steel bumpers ( bumperet) ,kriko ,krank mili başından çevirme-çalıştırma kolu,bazı anahtar/tornavida ,lastik pompası vs standart.
İstek üzerine draw bar( yukarıda sözünü ettiğim tarım ekipmanı kullanırken gereken arka tampon ve çeki düzeni)
beraberinde veya ayrıca governor(gaz regülatörü) ,hidrolik pompa,PTO sistemi ile talep edilecek sayısız ekipman ayrıca satılmak kaydıyla.Bu gruba winch ve metal kabin dahil edilebilir.
Yine yukarıda sözünü ettiğim yıllarda Türkiye'de satış fiyatı standart ekipmanı ile birlikte;
1. CJ 5 ( Erken dönem) - (Tuzla) = 49.500 TL
2. CJ 6 ( uzun şase) =52.000 TL.
3. Truck( kamyonet)= 55.000 Tl
4.Wagon ( Steyşin wagon)= 57.500 Tl.

Burada draw bar bulunan jeepler ile birlikte ambalajından tam olarak hangi ekipmanın çıktığını doğrusu bilemiyorum,ancak MKE hurdalığından gelen şanzuman ve komple jeepler üzerinde çıkan PTO ( farklı modelleri olduğundan hem kuyruk mili ve hemde winch için kullanılanları mevcuttu) , ayrıca motorlar üzerinde gelen governor lara bakıldığında pulluk,tırmık,jenaratör gibi harici ekipmanlar olmasa bile araç üzerine monte edilip kullanılan bu tür parçaların sandıktan çıktığını tahmin etmek zor değil.
Bende arazi şanzumanı arkasına monte edilen PTO dan üç ayrı modeli vardı. Bunlardan birtanesini bir arkadaşa verdim.Diğer iki modelden biri şu an hala üzerinde.Öne şaftlı mekanik winch yada bir başka ekipman takmak için olan model ise duruyor ve bunları Türkiye iç piyasasından temin etmiştim.Ayrıca governor yine motor üzerinde monte durumunda.Sayıları çok fazla değildi.Draw bar ile gelen jeepler de öyle.Sonradan piyasaya düşen bu PTO,governor vs onların üzerinde gelmiş olsa gerek.
 

Seyit bey, Allah sattirmasin tabi, ama olur da pto'yu satmaya bir gun sayer karar verirseniz bana bildirirseniz sevinirim
 

Ynt: Willys Jeep Orjinal Harrison Heater

sinannasirli' Alıntı:
Seyit bey, Allah sattirmasin tabi, ama olur da pto'yu satmaya bir gun sayer karar verirseniz bana bildirirseniz sevinirim

Sinan bey,bir gelenek vardır bir insan mekanını ,yuvasını terkedecekse binasını öylece bırakıp gitmez,ne var ne yok yakıp kül eder ve sonra oradan ayrılır.Bu belki şimdilerde olmasa bile eskiden özellikle kırsal kesim ve bilhassa mezra dediğimiz yerleşim yerlerinde bizde de vardı ve aynı gelenek Amerikalılarda da var.
Benim de artık ya bu jeeplerin her ikisini de ateşe verip yakmak yada onları trafikten çekip uygun bir yerde tüm ekipman ve yedek parçaları ile birlikte korumaya almak noktasına ulaştığımı söylesem abartmamış olurum.Hele de jeep konusunda satmam,ama alırım.Ben değil beni bu noktaya ulaştıranlar utansın.Bakın şu an yeni TÜV TÜRK vize istasyonundan geliyorum. ve burnumdan soluyorum.Bu konu Hakkı beyin yasdıklarıyla daha yakından ilişkili olduğu için oraya yazacağım,sizden ricam oradan okumanız.
PTO konusunda sizin için hem gözümü hemde kulaklarımı açık tutacağım.Rastladığım anda alıp size hediye edeceğim buna söz veriyorum.
Bunlar birzamanlar hemen her ilde hurdaya ayrılmış jeep şaseleri üzerinde yine jeepin kendi ana ve arazi şanzumanları ile birlikte tüm yürür aksamını kullanıp,üzerine tek silindir Lombardini veya Pancar Motor gibi motorlar konulmak suretiyle mahalle aralarında odun kesmek için hızar tertibatı veya bulgur çekme makinaları vs türü aletler yapan adamlar tarafından oldukça çok sayıda satın alındı ve kullanıldı.Belirttiğim tertibatlar arazi şanzumanı arkasına monte edilmiş olan PTO Unit ten harekte alıyorlardı.Şayet kıyıda köşede bu tip aletler görürseniz boş geçmeyin ve şayet şanzumanları falan üzerinde öylece yatıyorlarsa üzerinde bulma olasılığınız vardır bu da aklınızda olsun.Ayrıca Ankara Beypazarın da Pat Pat denilen aletler yapılıyor ve bunları Jeepci Kadir lakaplı Kadir Çelen yapıyor.Bir ara bende telefonu vardı ama kaybettim.Kendisine ulaşmaya çalışın ve bir sorun.Bu arkadaş yine motor ve kaporta hariç jeepin tüm yürür aksamı üzerine bu pat patları yapıyor.Gerekirse bunların da aralarında hurdaya çıkan birtanesini motorsuz olarak üzerinde PTO ile birlikte komple alın veya belki bu sistemle birlikte komple şanzuman pazarlığı yapın.
 

Ynt: Willys Jeep Orjinal Harrison Heater

HAKKI BABALIK' Alıntı:
Vizeden bumperette ve nato kancası olmadan geçtim. Sanırım mecbur değil. Kimse birşey sormadı. Her ikisinide haftaya takacağım.
Hakkı bey bugün vizeden nato kancası ve bumperetler üzerinde olarak geçemedim,37 senedir geçtiğim halde ve üstelik giderken yanımda üç adet kitap götürdüğüm halde.
Birazdan bazı eklentiler yapacağım .Konuya ondan sonra devam etmek istiyorum.
 

Ynt: Willys Jeep Orjinal Harrison Heater

seyit' Alıntı:
Hakkı bey bugün vizeden nato kancası ve bumperetler üzerinde olarak geçemedim,37 senedir geçtiğim halde ve üstelik giderken yanımda üç adet kitap götürdüğüm halde.
Birazdan bazı eklentiler yapacağım .Konuya ondan sonra devam etmek istiyorum.
Sanırım ayrı bir başlık açarsam belki bazı arkadaşların dah dikkatini çekebilir,isterseniz olayı oradan takip edin.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,523,001
Kayıtlı Üye Sayımız
166,558
Kaydolan Son Üyemiz
yldrmsvs58

SON KONULAR



Geri
Üst