VW T5 Isıtma ve Havalandırma Konusunda Yardım?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bartek Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,178

bartek

Zirve
Mesajlar
3,218
Tepkime Puanı
1,886
arkadaşlar, sonunda t5 transporterimiz oldu. uzun şase , 4+1 camlı. uzun bir süre otv nedeni ile karavana dönüştüremiyeceğim. ama en azından hafta sonları kullanabilmek için içinin yaşanır hale getirmek istiyorum. İlk etapta yaptıracaklarım hakkında fikirlerini söylerseniz memnun olurum.
1- Isıtmayı gaz kullanmayacağım için dizel ile yapacağım. Webasto veya Ebersbaher...İkisi arasında çok fark var mı? Tavsiye edeceğiniz model var mı? Bir de aracın neresine koydurursam uygun olur? İleride karavan olarak kullanacağım için yerini şimdiden doğru seçmem lazım. Ön sağ koltuk altı iyi bir yermi? Ayrıca sıcaklık belli bir dereceye çıkınca stop eden bir paneli var mı yoksa kendim mi yaptırmam gerekecek?
2- Havalandırma sizce en uygun neresi olur? Üstte kapaklı bir şey mi yaptırayım? Yoksa kayar camların dışına koruma taktırıp başlangıçta öyle mi idare ediyim?
3- 12 /220 volt çalışan buzdolabı veya derin dondurucu önerisi
4-İzalosyonunu yavaş yavaş kendim yapmak istiyorum. Yatak başlangıçta Boğaç Bey gibi yer yatakları ile idare edeceğim. Alacağım elektrikli aletler buzdolabı, 220/12V redresör, 12/220 volt invertör, webasto türü ısıtıcı, sadece havalandırıcı fan ve ikinci akü. Bunlara bir panel yaptırmam lazım. Ferhat Bey, sizin şirketiniz bu tür paneller yapıyor mu? Eğer okursanız cevap verirseniz sevinirim.
Mehmet
 

Etiketler
Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Size ISITICI konusunda daha önce UKKF forumuna yazdığım iki yazıyı iletiyorum.
Faydalı olması dileği ile


Posted - 03/10/2006 : 13:39:14
--------------------------------------------------------------------------------

Ben üç yıldır Epershbacher küçük tip (D100) kullanıyorum.Karavanım 10.5 m3.Gerektiği kadar ısıtıyor.Memnunum.Kuru tip.Ön sağ koltuğun altına monte edebilirsiniz.İlk çalıştırmada 5-10 dk.ka ses yapıyor sonra azalıyor. Açsa otomotiv Uğur bey 0.532.3514504
RÜZGAR

--------------------------------------------------------------------------------


Isıtıcı hermetik olduğu için içeri ile bir hava alış verişi yok.Dış devre havayı dışarıdan alıyor yanma odacığında yakıyor ve yine dışarıya egzost yapıyor.İç devre ise karavanın içinden çektiği havayı yanma odacığının etrafından dolaştırarak ısınmasını sağlıyor ve ısınan havayı içeriye üflüyor.İçerinin havasını (oksijenini) kullanmıyor.İç hava giderek ısındığı için sistemin çalışma hızı ve yakıt tüketimide giderek azalıyor ve bir noktadan itibaren termostat a geçerek cihazı durdurabiliyor.İçerisi soğuyunca tekrar çalışmaya başlıyor yada min.düzeyde çalışma devam ediyor.Cihaz epeyce duyarlı.
Biz kışın aynı evdeki gibi yorgan ile yatıyoruz.Isıtıcıyı 18-20 C ye göre ayarlıyoruz.Bu ayar işini deneyerek te bulabilirsiniz.Üst havalandırmayı bir parmak açıyoruz.(esasında gerekmiyor ama eşim biraz hava gelsin istiyor.yaz,kış).Ayrıca 10 m3 e kadar karavanlarda tek noktadan üflemek yeterli olabildiği halde 12 m3 den itibaren bir kaç noktadan üfletmekte yarar var.Gece açık bir kap içinde bir miktar suyu üfleme deliğinin önüne koyabilirsiniz.Kuruluğu bir ölçüde azaltabilirsiniz.Gerek duyarsanız tabii ki.Detaylar için özür dilerim.Konuya hiç girememiş arkadaşlar için yararlı olabilir düşüncesindeyim.Sevgiler,
RÜZGAR
 

Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Mehmet Bey,

Ben kendi aracımda da detaylı bir panel yapmadım. Ben Küheylanda, ana şalterin, sigorta kutusunun ve gaz alarm göstergesinin olduğu bir panel yapmıştım. Size de istediğiniz gibi bir panel yapılabilir.

Selamlar
Ferhat
 

Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Sayın Rüzgar, Epershbacher D100 modelini sanırım koyacağım. Yer tavsiyesi için de teşekkür ederim. Belki biraz ayrıntı ama burada birşey daha araştırmam gerekiyor. Biliyorsunuz ısıtıcı yakıtını aracın kendi yakıt tankından alıyor. Bir T ile genelde aracın yakıt hattına giriyorlar. Eğer düzgün malzeme kullanılmaz ise yakıt sistemine hava girebiliyor. Bazen de direk yakıt tankından varsa çıkış oradan alıyorlar. Bu işi transportte nasıl yapıyorlar ustasına gitmeden önce öğrenmem lazım. Teşekkür ederim.
Ferhat Bey, teşekkürler. Temelde istediğim araç motoru çalışırken her iki akü de şarj olsun ve her iki aküden ortak güç alıyım. Araç motoru durunca sadece ikinci aküden güç alıyım. Redresör de sadece ikinci aküyü şarj etsin. Elektrik işini biraz daha geliştiriyim size mutlaka soracağım.
Saygılar
 

Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Sn.Bartek merhabalar,

"Temelde istediğim araç motoru çalışırken her iki akü de şarj olsun ve her iki aküden ortak güç alıyım. Araç motoru durunca sadece ikinci aküden güç alıyım. Redresör de sadece ikinci aküyü şarj etsin."

Araç motoru çalışırken her iki akünün de şarj olması rahatlıkla sağlanabilir fakat araç çalışırken heriki aküden de güç almanıza gerek yok. Çünkü araç çalışmaz iken zaten yaşam aküsüne bağlı olacaksınız ve bu akünün akım kapasitesine göre yaşam cihazlarını seçmiş olacaksınız. araç çalışırken ise sürekli olarak her iki akünüzde şarj halinde olacak. Araç motoru çalışırken her iki aküyü de kullanmak istemenizin bir olumsuz yanı da her iki aküyüde eş güçte seçmek zorunda kalmanız, dolayısı ile aracınıza bağlanacak standart akü gücünden fazlasını yaşam aküsü olarak seçememeniz.

Uzman karavancıların uygulamasını bilmiyorum ancak elektriksel olarak bu çalışma şekli uygun ve güvenli olandır.
Kolay gelsin.
 



Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Selsun' a katılıyorum.
Örnek olarak ; karavanımın yaşam aküsü 120A Marin tip, motor aküsü ise 90A Starter tip. Bunlar 50A'lik bir switch ile kontağı açınca birbirine bağlanıyor.Yolda giderken ikisi de şarj ediyor.Stop edince otomatik olarak iki akü birbirinden ayrılıyor.
Redressör ise sadece yaşam aküsünü şarj ediyor.Redressör portatif ve de kutup başlarına maşa ile bağlanıyor. Gerektiğinde çıkarıp başka yerlerde de kullanabiliyorum.
Sanırım sorunuzla birebir örtüşüyor bu açıklamam.Selamlar,
RÜZGAR
 

Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Ana akü ile yaşam aküsünün aynı kapasitede olmasına gerek yok. İki akünün sadece seri bağlanması durumunda aynı kapasitede olması gerekir. İki akünün birbirine bağlanması manuel veya otomatik olarak yapılabilir. Redresör ise yaşam aküsünü sarj ederken iki akü bağlanırsa her ikisini de şarj eder. Ben kışın pek fazla kullanmadığım aracımın ana aküsünü de bu yolla ara sıra şarj ediyorum.
 

Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

İyi akşamlar,

İki aküden ortak çıkış alınacak ise amper değerlerinin aynı olması gerekir. Aksi halde iki akü arasında dolaşım akımı dediğimiz bir akım alış verişi olmaya başlar, bu ise düşük amperli akünün bozulmasına yol açar ve tehlike yaratır. Selamlar,
 

Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Şimdi her iki aküden birlikte güç alınmaması gerektiğini anladım. Peki şöyle bir yol izleyebilirmiyiz ?
Arabayla giderken hangi akünün voltajı yüksekse onu kullanmak. (elbette şarj dinamosunun ürettiği amperden düşük kullanma şart ile. ) Bu nedenle araya bir selektör anahtar ve voltmetre koyup manuel olarak sadece voltajı yüksek akü seçilerek güç alınabilir.
 

Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Selçuk Bey, bilmiyorum gözümden kaçan bir ayrıntı varmı, ama bugüne kadar böyle birşey duymadım. Örnek olarak 100Ah aküye 40Ah paralel bağlamış olalım; her iki akünün iç gerilimleri eşitlenene kadar aralarında akım akışı olur. Gerilimler eşitlenince de aradaki akım kesilir. Akü sisteminize herhangi bir cihaz bağlayıp akım çektiğinizde iç direnci daha düşük alan akü akımın büyük kısmını yüklenecektir. Bu ise genellikle büyük kapasiteli olandır. Daha doğrusu akülerden çektiğiniz akım iç dirençlerinin elverdiği ölçüde aküler arasında paylaşılacaktır. Burada sorun şöyle çıkabilir; eğer küçük kapasiteli akünün iç direnci daha ufaksa her akım çekişinizde o daha fazla yüklenecek, akım kesildiğinde ise diğer aküden kendisini şarj edecektir. Bu durum ufak bir sorun oluşturabilir. Ancak karavan kullanımında bu şekilde bir yüklenme söz konusu değil. Şarj esnasında regülatör belli bir gerilim altında şarj yapar her iki akü de bu şarj gerilimine ulaşmaya doğru şarj olur. karavan kamp esnasında ise her iki akü ayrıdır ve karavan bölümü yaşam aküsünü aracın üniteleri ise ana aküyü tüketir. Bu nedenle farklı kapasitedeki akülerin kullanımı herhangi bir sorun oluşturamaz.
 



Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Ferhat bey, sadece birşey söyleyeceğim.şimdi aklıma geldi. Dizel motorlu yangın sistemleri işimizle ilgili konular. Gerçi biz sadece dizel motoru ile ilgiliyiz ama NFPA yangın kuralları dizel motor startı için iki akü şart koşuyor ve hangi akü voltajı yüksek ise otomatik olarak onun kullanılmasını istiyor. Bir yerde akülerden birinde güç alımasını istiyor. Bunu akücülere bir soracağım.
Sayın Rüzgar, siz sanırım sunroof kullanıyordunuz. Memnunmusunuz? Su sızdırma, paslanma , ses yapma gibi sorunlar var mı ? Bildiğim kadarı ile bu alanda en iyi marka webasto. Bu konuda tecrübelerinizi anlatırsanız sevinirim.
Saygılar
 

Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Evet 5 yıldır Webasto manuel sunroof kullanıyorum. Hiç bir problem yaşamadım.Kapatması ve fitile basması gayet iyi.Ses falan da yapmıyor.
Keşke elektriklisini alsaydım diyorum. Ara sıra tozlu yollara girince eşimi sunroof'a plonjon yapmaktan kurtarırdım !..
Selamlar,
RÜZGAR
 

Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Sayın Rüzgar teşekkür ederim.
Bu arada elektrik işlemleri çin TSE de bir standart buldum.
(Geçici Olarak İkamet edilen Taşıtlar - 12 Vd.a Çok Düşük Gerilimli Elektrik Tesisatları - Bölüm 1: Karavanlar )
http://www.tse.org.tr/Turkish/Abone/StandardDetay.asp?STDNO=19401&SiraNo=10
Önümüzdeki hafta sanırım alırım.
Internette yaptığım araştırmalarda şöyle bir yol izlenmiş;
Araç çalışırken ikinci akü şarj edilmiş, ana aküden sadece buzdolabı çalıştırılmış.
Redresör sadece ikinci aküyü şarj ediyor.
Buzdolabı dışındaki tüm 12V lar ikinci aküden sağlanmış. (Klima genelde 220V gördüm)
Bir de yeni arabalarda arabanın elektronik sistemi etkilenmesin diye araç çalışırken buzdolabı ve 2.ci akü şarj dışında diğer tüm 12 voltların kullanılması engellenmiş. Yani araç çalışırken tek buzdolabı çalıştırılmış. Diğer 12 voltlara giden akım röle ile kesilmiş. İkinci akü ile buzdolabı arasında bir bağlantı yok. Araç dururken sadece 220 volt ile buzdolabı çalıştırma imkanı verilmiş.

Saygılar
 

Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Sn. Bartek
Yangın güvenlik sistemlerinde iki akünün kullanılması güvenlik gereği. Tam lazım olduğu anda 2 aküden en az birinin şarjlı ve dolu olması lazım. Bekleyen akülerden biri bozuksa paralel olması durumunda diğer aküyü etkileyip deşarj etmemesi için ayrı olmaları istenmiştir.
TSE'nin öngördüğü sistemi ben de merak ettim. Ana aküden buzdolabı çalıştırıldığında iki gün konaklamadan sonra aracı çalıştırmak için marşa basıldığında tatsız bir sürprizle karşılaşma olası. :-[
Fabrikasyon karavan üretiminde aslında doğru olan şarj dinamosunun (alternatörün) gücünün arttırılıp çıkışına 2 diyot üzerinden her iki akünün şarj edilmesidir. Konjektör (regülatör) ise tercihan ana akü gerilimine göre regülasyon yapmalıdır.
Kavalandırma-ısıtma konusu altında akü meselesine değinerek konuyu biraz dağıttığım için de kusura bakmayın arkadaşlar... :(
Selamlar
Ferhat
 

Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

fsirin' Alıntı:
Selçuk Bey, bilmiyorum gözümden kaçan bir ayrıntı varmı, ama bugüne kadar böyle birşey duymadım. Örnek olarak 100Ah aküye 40Ah paralel bağlamış olalım; her iki akünün iç gerilimleri eşitlenene kadar aralarında akım akışı olur. Gerilimler eşitlenince de aradaki akım kesilir. Akü sisteminize herhangi bir cihaz bağlayıp akım çektiğinizde iç direnci daha düşük alan akü akımın büyük kısmını yüklenecektir. Bu ise genellikle büyük kapasiteli olandır. Daha doğrusu akülerden çektiğiniz akım iç dirençlerinin elverdiği ölçüde aküler arasında paylaşılacaktır. Burada sorun şöyle çıkabilir; eğer küçük kapasiteli akünün iç direnci daha ufaksa her akım çekişinizde o daha fazla yüklenecek, akım kesildiğinde ise diğer aküden kendisini şarj edecektir. Bu durum ufak bir sorun oluşturabilir. Ancak karavan kullanımında bu şekilde bir yüklenme söz konusu değil. Şarj esnasında regülatör belli bir gerilim altında şarj yapar her iki akü de bu şarj gerilimine ulaşmaya doğru şarj olur. karavan kamp esnasında ise her iki akü ayrıdır ve karavan bölümü yaşam aküsünü aracın üniteleri ise ana aküyü tüketir. Bu nedenle farklı kapasitedeki akülerin kullanımı herhangi bir sorun oluşturamaz.

Ferhat Bey iyi akşamlar,
Yoğunluğumdan siteye yeni girebildim.
Farklı amper ve voltajlarda aküler seri ve paralel bağlanmamalı. Verdiğiniz örnekte (100Ah ve 40 Ah) aküler arasında akım dolaşımı olacağı doğrudur. Bu dolaşım neticesinde ise küçük akünün bozulması,şişmesi, pis bir koku yayması ortaya çıkar. Seri bağladığımızda da çekeceğimiz akımı küçük akü akımı kadar yapmalıyız. Bu ise boş yere büyük kapasiteli akü kullanımı demektir. Sorunsuz çalışma için yaşam ve araç aküleri ayrı ayrı devreler halinde düşünülmeli. Zorunlu durumlar için manuel birleştirmeler hesap edilmeli. Her durumda paralele bağlanacak akülerin voltaj ve akımları aynı seçilmeli.
Selamlar,
Selçuk
 



Ynt: VW T5 Isıtma ve Havalandırma Hakkında Yardım?

Mehmet bey iyi akşamlar,
Aracınızı iyi günlerde kullanın.Benim aracım T4 transporter syncro. İlk aldığımda Karavana dönüştürmeyi düşünüyordum ancak daha sonra projemi
değiştirdim ve birkaç günlük kamp ve gezilere uygun şekle getirip kullanmaya başladım yapmayı düşündüğüm biraz daha iş var.
Belki size yardımı olur düşüncesiyle uygulamalarımı aktarayım. Isınma amaçlı olarak Ebersbaher D 200 modelini sol arka tekerleğin önüne gelen kısıma
takıldı.(aracım kısa şasi) Ön koltukların altında mazot deposu olduğu için en uygun yer arka tekerlek önü seçildi. Isıtıcı konusunda D100 üretimden
kalkmış olduğunu duydum ancak 2.el satıldığını biliyorum. Isıtıcıyı sağ ön koltuk altına taktırırsanız ilerde önsağ koltuğu tekli ve döner koltuğa dönüş-
türürken keşke demeyecek şekilde planlamanızı tavsiye ederim. Yatak için mevcut koltukları söktürdüm ve açılınca 150x190 yatak olup kapanınca
3 kişilik çekyat koltuk imal ettirdim. Şimdilik aracımı bu şekilde kullanıyorum. Kolay gelsin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,741
Mesajlar
1,523,014
Kayıtlı Üye Sayımız
166,558
Kaydolan Son Üyemiz
yldrmsvs58

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst