VW T3 El Kitabı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CEM50 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 61
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,282

Etiketler
Ynt: VW T3 El Kitabı

CESİ kusura bakmayın sorunuzu yeni gördüm
stepneyi çıkartın vites kolunun altına gelen yerde U biçimli bir sac var aracın ön ve arka tarafına bakan kısımları açık burada proproplenden yapılmış sagda ve solda yataklar var bunları kontrol edin kırık yoksa üzerindeki gres yagını temizleyip yeniden gresleyin
(proproplen benzin tiner vs solventlere hassastır temizlerken sıvı bir temizleyici kullanmayın)vites çubugunun şanzımana girişte hareket verdigi yerde rotil türü bir mafsal var burayıda düzenli olarak greslemeniz gerekiyor bunları senkromenç (1,viteste senkromenç yoktur)ve debriyaj takımınızın saglam oldugunu var sayarak söylüyorum,
ön ve arka hidrolik debriyaj merkezlerini konrol edin aşırı terleme damlatma varmı,T3 ler debriyaj hidroligini fren haznesinden ortak kullanırlar dikkat.
 


Ynt: VW T3 El Kitabı

Kitapçık paylaşımınız için ben de teşekkür ederim. Vites geçmeme sorununu ben de yaşadım ve stepneyi söküp dediğiniz gibi tüm bağlantılara baktım,kırık çatlak yok. Gresleyip kapattım. Yine de pek bir değişiklik olmadı. Aracın debriyajı değişmiş değişeli 1 ay olmuş. Kalkışında filan bir sorun yok ama bazen 1.vitese geçmemekte inat ediyor(Genellikle 3'e geçiyor)

Konumuz dışında bir soru daha soracağım lütfen kusura bakmayın. Bazı dik yokuşlarda araç kalkmamakta ısrar ediyor. Genellikle stop ediyor. Bir ustamıza sorduk depoda az mazot varsa yapar dedi. T3'lerde bu şekilde bilinen bir problem var mıdır?
 

Ynt: VW T3 El Kitabı

Berk bey arkaya dogru giden vites borusunun şanzımana irtibatlandıgı yerde bir rotil var bir onu birde arka debriyaj hidrolik merkezini gözden geçirin zaman içinde vites yerleri malzeme aşınması veya kişisel kullanım alışkanlıklarının yol açtıgı enterasan aşınmalar sonucu yerlerinden kayabiliyor birde greslediginiz U kesitli sac egilebiliyor(benim T 3 ümde başıma gelen bir olayı ben ve tamirci taifesi bir türlü çözemedik sag elimi kullanarak geri vitese aracı takmak mümkün olmuyordu vites geçmiş gibi bir pozisyon alıyor ama araç yürümüyor bazanda debriyajdan ayagınızı çektiginizde stop ediyor ve aracı stop etmeden boş pozisyona almak mümkün olmuyordu,
ancak sol elimi kullanarak akrobatik ;D ;D ;D bir hareketle her denememde araç gayet dogal geri vitese geçiyor yürüyor ve boşa alınabiliyordu)
bunun az mazot ile alakası olsa stop edip kaldıgınız yerden aracı düz bir pozisyona alana kadar yada mazot ikmali yapana kadar çalışmaması lazım eger sebep bu olsa yeniden çalıştırırken 15 20 saniyelik 2 3 marştan önce çalışmaz,
muhtemelen avans ayarınız olması gereken noktadan düşük bunu kendiniz kontrol edebilirsiniz,
anlatacagım iş tamamında motor stop etmiş olarak çalışacaksınız
triger kapagını sökün( bunun için ek su tahliye kabını yerinden çıkartmanız gerek)klipsleri ve 10 nolu anahtar tutan bir veya iki vida var 19 numara bir anahtarla motoru saat yönünde çevirin
1,grank kasnagı veya eksantrik kasnakı üstündeki yarık yerleri triger taban sacındaki kabartma işaretlere
2,pompa kasnagındaki yarık yerin aynı sac üstündeki kabartma işarete
3,volant muhafazasının marş motoruna yakın yerde üçgen bir çıkıntı olan delikten baktıgınızda volant üstündeki yarıgın üçgenin uc hizasında olmasına
bakın muhtemelen biri kayıktır bunu düzeltmek için volant eksantrik grank işaretlerini yerine getirin pompanın sabitleme civata ve somunlarını gevşeterek pompa gövdesini pompa kasnagındaki işaret sacdakini görecek şekilde çevirin ve sıkın
bunları bir pompacıyada yaptırırsınız ama kulagı ile ayarlıyacagı için pek saglıklı olmaz.
 



Ynt: VW T3 El Kitabı

:smiley: İlginiz için teşekkür ederim,bundan daha güzel anlatılamazdı herhalde. Evet dediğiniz gibi pompacıya da yaptırılır ama ben elimde imkan olduğu sürece kendim bakmak tarafıyım.

İlk boş zamanımda bunlara bakacağım. Yokuşta kalkamama durumu galiba mazotla alakalı,çünkü geçenlerde bu olay başımıza geldiğinde araçta mazot alt beyaz çizgideydi ve mazot alınca sorun çözüldü(Yani yokuşta kalkmamazlık yapmadı) Acaba bu araçlarda deponun hava yapması vs gibi şeyler mümkün müdür duyulmuş mudur?

Avans kaçıklığı motor gürültüsünün artmasına sebep olur mu?

Son olarak da bu vites tam olarak nasıl geçmelidir? Benim aracımda hafif vites üzerine baskı uygulayıp,sola itince(tabii bir de geriye çekince) vites 1'e geçiyor. Normali de bu mudur? Bazıları sustayı iptal ediyormuş ne denli doğru bir harekettir?

Cem50 benden çekeceğiniz var bu kadar çok bilginiz olmamalıydı :smiley:

Ayrıca aracınızın fotoğraflarını gördüm keşke satılığa çıkardığınızda bana denk gelseydi :smiley:
 

Ynt: VW T3 El Kitabı

Depo'da pompa'da hava yapmayacak sistemler,
arada bir pompanın arkasında enjektör borularının çıktıgı yerde bir kör tapa var onu sökün birikmiş pislik aksın,
hatalı avans vuruntuya sebep olur buda gürültüye,
vites sistemi vw kaplumbaga ve T 2 lerden miras kaldıgı için ;D özellikle 1. vites öyle biraz dolanbaçlı bir yol izler,susta iptali oldukça oynak ;D ;D ;D bir vites koluna sahip olmanızdan başka bir işe yaramaz
bildigimi kendime saklarsam benden başka kime ne faydası olurki ;D.
 

Ynt: VW T3 El Kitabı

Bu bilgi için de teşekkür ederim. Vitese de zamanla alışacağız artık,gerçi alıştık sayılır. Bu arada o sağ elle geçmeyen ama sol elle gayet rahat geçen vites durumu da ilginçmiş araştırılması gereken bir konu :D :D Elimde vites kutusuyla ilgili bir çizim ve stepneyi indirdiğim zaman çektiğim vites kolu bağlantısının fotoğrafları var. Hazır sözü geçmişken onları da paylaşayım.[attachment=1]
[attachment=2]

VW_Type-25_5-speed_transaxle.jpg


v1.jpg


v2.jpg
 

Ynt: VW T3 El Kitabı

Kırmızı ile işaretli yerdeki proplen dayanak veya yatak fazla aşınmış buda 1,vites için kolu manüple ettiginizde olması gerekenden farklı bir yol izlemesine yol açarak 1, vitese geçişte sıkıntı yaratıyor,
mavi ile işaretli yerdende anlaşıldıgı üzere kolun sürekli olarak gereksiz güç uygulanarak ve yagsız kullanıldıgı açıkça gözleniyor.

v1.jpg
 

Ynt: VW T3 El Kitabı

Anladım fakat gözünüzde bir daha canlandırırsanız vites 1'e geçtiğinde kırmızı ile işaretli yere değil onun tam karşısındaki çıkıntının altına giriyor. Yağsız kullanımı biraz daha açar mısınız? Yani oradaki greste azalma mı var? [attachment=1]

1.vites.jpg
 



Ynt: VW T3 El Kitabı

Pardon haklısınız araçtan ayrılalı epey oldu ;D ;D ;Dyukardaki proplen yataklarıda greslemeniz gerekli sadece metal alanlar greslenmiş proplen yataklar kuru çalışmış.
 

Ynt: VW T3 El Kitabı

Estağfurullah,anladım :smiley: Yine bi "altına yatacaksın" diyorsunuz yani, olsun yatarız :smiley: Bu araçları hidrolik direksiyona çevirme imkanı var mı varsa parçası bulunabilir mi?
 

Ynt: VW T3 El Kitabı

Sahip oldugum 86 modelde yok 88 modelde orjinal hidrolik direksiyon vardı çıkma belki bulunur pompa ve depo arkada kutu önde epey uzun bir borulama vardı ancak çok enterasan sattıgımda araç 300,000 km sınırına dayanmasına ragmen sistemde en küçük bir sıkıntı yoktu(belkide 0 km aldıgım dogan arabanın hidrolik direksiyonu 20,000 km su koyverdigi için böyle düşünüyorum)
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,788
Mesajlar
1,523,790
Kayıtlı Üye Sayımız
166,604
Kaydolan Son Üyemiz
pino4.50

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst