VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan raptor Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 77
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,377
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

bide buna bakın

314896407_6_s-o0[1].jpg
 

Etiketler
Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

Bu modelleri hiç görmemiştim. Bunlar tam arazi için tasarlanmış, aynı zamanda yüksek.
 

Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

İyi çalışmalar.Tavan yükseltildiğinde mutlaka hacim genişliyor,fakat yolda giderken rüzgar tutuyormu?Ayrıca aracın yakıtını artırıyormu?birde kamplarda ve şehir içi park problemi çıkarmı?Birde bendede VVT3 var motokaravan ruhsatlı ama alçak tavan bende yükseltebilirmiyim? Proje gerekirmi?Bilgilendirmenizi rica etsem.SEVGİ ve SAYGILAR.
 

Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

evet mutlaka rüzgar direnci fazlalaşacaktır ama ama sürücüyü ve aracı yoracak kadar değil sonucta bu araclar karavan yani bir yere yetişmiyoruz maksimum 80 ile 110 km arası yolculuk yapıyoruz bu süratlerde bir sorun teşkil etmez özellikle vw t3 dengeli bir aractır 4 teker bağımsız süspansiyona sahip bir arac olduğundan dolayı cok daha az etkilenecektir park yönünden zaten bir problem olmaz sadece bazı büyük aleşveriş merkezlerinin otoparkına giremiyebilirsiniz bu TÜV yönünü tam olarak inanın bende bilmiyorum arac gümrükten cıktığında karavan ruhsatı olduğundan vede orjinal westfalia larda yüksek tavan olduğundan dolayı bir sorun cıkacağını sanmıyorum ben şansımı deniycem birde aracınızın şu anki hali orjinal sac tavanmı eğer öyleyse bu iş biraz zor olabilir
 

Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

burda bir arkadaşım normal sac tavan bir araca yüksek fiber tavan yapmıştı ama cok kötü oldu sonradan konduğu hemen belli olyordu yani bence hazır bir orjinal tavan bulunabilirse daha iyi olacaktır orjinal bir tavan dan bir kalıpta cıkarılabilir ama işcilik cok önemli bu işi bilen birine yaptırmanızı tavsiye ederim birde yakıt sormuştunuz yakıt ta mutlak bir artış olur ama tavanın vermiş olduğu rahatlık yanında söz konusu bile olmaz saygılar
 



Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

Selemlar nihayet arac boyadan cıktı ve parcaları üzerine taktım .boya pek istediğim gibi olmadı .bu kadar uzun sürmesine rağmen aceleye getirildi. boyadaki hataları aracın üzerine yapılacak cıkartmalarla örtmeyi düşünüyorum .işin en zor ve can alıcı noktasına gelmiş bulunmaktayım.mobilya ve iç kaplama bu konuda yardımlarınızı bekliyorum öncelikle nasıl bir malzeme kullanmalıyım .formu okuduğumda herkes su kontrasında hem fikir ama ben üzeri vernikli olan bir görünüm sevmiyorum kaplamalı bir görünümün daha iyi olacağını düşünüyorum bu konudaki düşünceleriniz ve tecrübelerinize ihtiyacım var .bilgilerini ,görüşlerini,ve dileklerini paylaşan herkese teşekkür ederim .
 

Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

Su kontrası alt tabanda kullanmanız normal. Ama sakın dolap v.s yaparken su kontrası kullanmayın. Kavak kontra alın. Oda ıslanmaya dayanıklıdır. Ebatları cıkarın istediğiniz desende mebran kapakçılara kaplatın. % 70 daha hafif olur. Su kontrası tekne için güzel. Biz karavanlara hortumla sıkmayız :smiley: . Araç daha hafif olur. Ben Camper yaptım marin kontra çok fena ağır oldu araç.
 

Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

Kavak kontranında suya dayanıklı olanları var diye duymuştum, ama Arkın beye katılıyorum mebran kaplamada bir nevi PVC olduğu için zaten suya karşı dayanıklılık gsterir.
 

Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

ilker 72' Alıntı:
Kavak kontranında suya dayanıklı olanları var diye duymuştum, ama Arkın beye katılıyorum mebran kaplamada bir nevi PVC olduğu için zaten suya karşı dayanıklılık gsterir.

Kavak kontrasının içe ve dışa bakan yuzeyleri suya dayanıklı olanı var. Ben mdf den yaptım vw t3 ün iç dolaplarını. İlerde belki kavaktan yaparım. Mebranla kaplatırım. Bir tabak sunta sanırım 90 kg. Ama kavak kontra sanırım 17 kg. ( ebat olarak küçüt tabi ama aynı ebat ta kavak çok hafif )
 

Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

Sayın Arkın ve İlker bey peki sizce kaç milim malzeme kullanmalıyım?
 



Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

Hikmet kaplamadan önce izolasyon malzemesini düşünmelisin bence. İzolasyon için ne malzeme kullanmayı düşünüyorsun? Kolay gelsin.
 

Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

Teşekkür ederim Cem hepimize kolay gelsin kangoyu satmışsın hayırlı olsun.yalıtım arabanın daha önce karavan olmasından dolayı zaten mevcut fakat tavan yükseltme esnasında cıkan yerlere taş yünü düşünüyorum. bu gün sitelerde biraz dolaştım ama bu malzeme işi bana karışık ve zor geldi bu hafta işin ucundan tutmam lazım malzme konusunda bir türlü karar veremedim yanlış bir şeyler almak istemiyorum.
 

Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

Kavak kontranın 12mm 14 ve 16mm olanları vardiye biliyorum kullanacağin yere göre (dikmeyemi yatayamı ) karar verebilirsin.
Mebran kaplamadan önce malzemeyi yerine alıştır PVC payını düş sonra kaplat mebranı kapladıktan sonra kenarları kesersen hoş omaz
 

Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

Birde bu filimli kontraplak plywood malzeme diye bir şey var bilgisi olan varmı?
 

Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

İzalasyon için taş yünü veya izocam mantıklı ve ucuz. Sonuç güzel ve verimli fakattt :smiley:
Eger su alırsa durum fena.
Cözüm izocamları cöp posetlerine doldurup o şekilde yerleştirin. Su v.s sıkıntı olursa kokmaz ve malzeme ziyan olmaz.
Küçük buzdolabı poşetlerine avuc avuc atın azını bağlayıp her yere sokuşturun. Çok fark eder.
Ne yaparsanız yapın demonte olsun. Araça dıştan sürterlerse tamir için sıkıntı yaşamayın. Malum içte yanıcı var kaynak tutulmaz.
Her hali göz önünde tutmak lazım derim.
Tabana cıta yapıp arasına sıtrafor üzerine 10 veya 6 mm su kontrası ( Sadece bura içim su kontrası kullanın ) kullanmanızı tavsiye ederim.



Yan döşemeler için tavsiyem tanesi 10 - 20 tl olan 3 mm sümelit vardır. Her renk desende bulunur . Ondan koyun. Suya dayananı vardır. Islansada sıkıntı olmaz. Hafil olur işlemesi kolay olur maliyet uygun olur.
 



Ynt: VW LT28 High Top Camper Aracımın Yeniden Doğuşu

Arkadaşlar, yeri gelmişken izolasyon konusunda doğru bilinen bir yanlışı dile getirmek istiyorum. Isı yalıtımını aslında katmanlar arasındaki kuru hava perdesi sağlar. Yani malzeme ne kadar yoğun olursa yalıtım o kadar az olacaktır. Yalıtımı sağlayan malzemenin kendisi değildir. Aynen kaz tüyü montlarda olduğu gibi... Biliyorsunuz kaz tüyü montlar dağcıların ve doğa sporcularının hafif olması ve bilinen en sıcak tutan malzeme olması nedeniyle tercih ettiği malzemedir. Ancak kaz tüyleri nem çekince birbirine yapışır, incelir ve hiç bir işe yaramaz. Yani kullanılacak malzeme mümkün olduğunca az yoğun ve hafif olmalıdır. Taş yünü ve cam yününden çok daha hafif ve kompozit malzemeler var. Teoride en güzel yalıtımı aslında yalıtılmış bir kuru hava perdesiyle yapabiliriz. Ama bu teknik olarak pek mümkün olmayacaktır. Hatta yastık yorgan doldurmakta kullanılan silikon elyaf gibi bir malzeme de iyi bir yalıtım saplar. Üstelik çok hafiftir. Ama yastık, yorgan ve montlarda yaptığımız gibi arada sırada malzemeyi aktarıp kabartıp şişirmek mümkün olmayacağından daha kompozit malzemelere yönelmemiz gerekiyor. Şahsi düşünceme göre daha kompozit ve hafif bir malzeme olarak bu durumda polistren öne çıkıyor. Taş yünü ve camyünü partiküllerinin solunmasının yaratacağı zararları ise düşünmek bile istemiyorum.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,788
Mesajlar
1,523,794
Kayıtlı Üye Sayımız
166,604
Kaydolan Son Üyemiz
pino4.50

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst