Volvo Xc90

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Cengizhan42 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,350

Cengizhan42

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar öncelikle Merhaba,
2009 VOLVO XC90 2.4D5 aracım var dün yaklaşık 25 km boyunca uzun yolda 150-160 km hız ile gittim sonra böyle hafif rampa denk geldi gaza bastığımda araçda hızlanma olmadığını gördüm devir 4000 geliyor lakin araba gitmiyor daha sonra sağa çektim ve ustamın söylediği üzere yağına ve suyuna baktım hepsi normal seviyedeydi tabi bu arada araç biraz rolantide çalıştı ama en ufak sesinde değişiklik yoktu sonra aracı stop ettim yaklaşık 10-15 dakika sonra çalıştırdım ve araç normale döndü çekişi eskisine döndü acaba bi problem varmıdır? Ustam turbo hortumu çıkmıştır dedi ama çıksaydı eskiye dönmezdi değilmi? Ve bunun üzerine 100 km yol yaptım bu şikayetten sonra hiç bir anormallik yok sizce neden olabilir? Yardımcı olursanız sevinirim
 

turbo hortumu çıktıysa eğer siz de takmadıysanız araç nasıl devam etti? eğer aracın çekişinde düşme yoksa teşhis yanlış..

ama en kısa zamanda bilgisayara bağlatıp turbo hortumları da dahil bir kontrol yaptırın.
mesela turbu hortumlarında hava kaçağı olabilir? şu an azdır ama ilerleyebilir.
 


anlık oluşan elektriksel bir problem de olabilir, şu an sorun olmayabilir ama bence serviste en azından arıza kodu var mı diye baktırın, ne olur ne olmaz genel bir kontrol de yaptırın. çok ufak önemsiz arızalar ileride büyük problem çıkartabiliyor.
 




anlık oluşan elektriksel bir problem de olabilir, şu an sorun olmayabilir ama bence serviste en azından arıza kodu var mı diye baktırın, ne olur ne olmaz genel bir kontrol de yaptırın. çok ufak önemsiz arızalar ileride büyük problem çıkartabiliyor.
Mauvais ilginizden dolayı teşekkür ederim
 

Turbo ile alakalı bir problem vardır muhtemelen ustaya gösterim belki ömrü bitmiştir.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


2003 XC90 modeli var 150k da
bu araçlarda bazı kullanıcıların sanszuman sıkıntıları hatta bundan dlayı araçlarını satııkları bilgisi var.
kimi de çok memnun
twin motor olmasında kaynaklı sanzuman çabuk hasara görür diyorlar.
Tabi kullanıcıdan kullanıcıya değişir.
sizlerin yorumları nedir bu konuda.
Saygılarımla
 




Konuyu hortlatmış gibi olucak ama, uzun yıllar çeşitli Volvolara binmiş birisi olarak işe yarayacak bi kaç bilgi vereyim.
Vereceğim bilgiler 2010 modellere kadar hepsinde geçerlidir. X70 ve XC90 lar için. Yeni nesilleri ve 4 silindirlerini kullanmadım, bişey diyemem.
Birincisi Volvonun araçlar AWD dir. Önden çekişli sistemin üzerine kurulu bir sistemdir. XC90 V8 dahil motor yan durur. Ayrıca arazi şanzumanı yoktur. Doğal olarak Suv'dan beklenenin fazlasını veremez.
xc90 ın ülkemizde Farklı motor tipleri mevcut olup t5 ve T6 benzinli motorları, d5 denilen dizel motorunun bi kaç farklı versiyonu mevcuttur. dizellerde 2.4d - D5 sürüm farkları olsa da 2010 yılından sonra az sayıda gelen çift turbolular haricinde hepsi aynıdır. 2002 modeli de 2009 modeli de aynı motordur. Güncellemeler ile zaman içinde güçleri artmış olsa da ciddi bir değişiklik yoktur. Gümrük girişlilerde düz vitesi mevcuttur ama ülkemize bayiileri düz vites seçeneği ile araç getirmediler.
T6 lar aslen amerikan versiyon diye geçer ve 4 ileri triptronik bi şanzıman ile geldiler. Gayet güçlü seri bir araç olmasına rağmen çoğu aksamı piyasada bolca bulunan tüm volvolardan farklı oldugu için masraflı tabir edilebilir.
T5 denilen ya da 2.5t etiketi ile gezen araçlar ise volvonun en çok bilinen 5 silindirli motoru olup, aynı motor s60-s80-v70-xc70..... 5 silindirli bir çok volvoda kullanıldığı gibi üzerindeki şanzıman da Aisin marka yine bu tüm serilerin awd modellerindeki şanzumandır. Tamiri ve parçası kısmen daha çok bulunur. Ve volvuyu bilenler biraz güçten feragat ederek bu kombinasyonu tercih ederler.
D5 dizeller ise ülkemizede en çok 163 ve 185 hp modelleri olarak bulunuyor. 6 ileri otomatik şanzuman ile kombine edilmiş bu araçların da motorları yine diğer Volvo modellerindeki ile birebir aynıdır. Benzinli motorlara nazaran dizeller daha uzun km lerde kullanılıyor.Ülkemizde çok az sayıda 3.2litre 6 silindirli ve 4.4 litre v8 atmosferik motorlu xc90 bulunuyor. Akaryakıt ve vergi sorunu olmayan ülkelerde en çok bu motorlar tercih ediliyor.
Aslında Volvonun kullandığı tüm motorlar bakımları düzgün yapıldığı sürece, en önemlisi turbo bir aracın kullanımına dikkat edildiği sürece sıkıntı açmıyor. Ama şanzımanlar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
İş şanzumana gelince 2007 sonrasında yeni nesil motorlara ve şanzumanlara geçilene kadarki tüm Volvolarda
maalesef radyatörden kaynaklı bir sorundan dolayı şanzuman bozulması an meselesi oluyor. Volvo şanzuman yağının soğutucusunu maalesef su radyatörünün içine koydugu için hiçbir sıkıntı yokken bile radyatörün iç kısmındaki en ufak bir korozyon deliği şanzuman yağına su gitmesine sebep oluyor.
Bunu bilen tecrübeli özel servisler genellikle şanzuman yeniledikleri araçlara öne ekstra bi soğutucu takarak sistemleri ayırıyor. özellikle 5 silindirli otomatik Volvoların tamamında bu sıkıntı her zaman tetikte bir sorundur.
Radyatörleri pahalı oldugundan kaza-vs haricinde değiştirilmediği için10 yaşından eski bir Volvo aldıgınızda araç kmsi çok düşük olsa bile buna dikkat edin.
Peki sadece bu mu sorun? 10 yıl kadar birçok Volvo modeline binmiş biri olarak söylüyorum. Maalesef japon Aisin şanzuman kullanan hiçbir Volvodan sorunsuz olarak bahsedemeyiz. Güvenlik olarak üst düzey olan bu araçlar özellikle 99 yılı ile 2007 yılı arasında üretilen modelleri ile uzun ömür kavramını yerle bir etti. araçları Alman grubu ya da japon gurubu ile kıyasladığınızda özellikle otomatik modellerde hüsran oldu. Şanzumanın hiçbir sıkıntısı olmasa hidrolik beyinden kaynaklı vuruntu-geri kaydırma-gear search sıkıntıları olmakta.
Çözümü yok mu?
En bilinen çözüm radyatörleri ayırmak bunun dışında servislere gelen güncellemeleri almak.
Son sattığım Volvo aracım 2002 model XC70 idi. kar-kum yayla... bir çok yere girdim AT lastik ile. 140bin km de iken şanzumanı komple revize ettik. Beyni sıfır taktık, türbin sıfır takıldı...vs vs.
Buna rağmen kardeşimde 2001 model 250bin kmde mercedes e200'e her bindiğimde aynı şeyi söyledim: Eğer bu otomatikse benim bindiğim nedir???
Kısmen Volvonun dizel otomatikleri daha konforlu ve biraz daha uzun ömürlü oluyor. Ama benzinlli modellerde ufak tefek şeyler olmakla birlikte en önemli sorun ömür kısalığı.

Ülkemizde Volvo araçların emsal donanımlı segment rakiplerine göre uygun fiyatlı olmasının sebebi de budur. Bu tespiti yaparken 2009 sonrası yeni nesil araçları belirtmediğimi söylemeliyim. Benim belirttiklerim ekseri 10 yaşın üstündeki araçlar.

Volvo araçlar ile ilgili merak edilen birşey olursa dilimin döndüğünce anlatmaya çalışırım. Saygılarımla.
 

Konuyu hortlatmış gibi olucak ama, uzun yıllar çeşitli Volvolara binmiş birisi olarak işe yarayacak bi kaç bilgi vereyim.
Vereceğim bilgiler 2010 modellere kadar hepsinde geçerlidir. X70 ve XC90 lar için. Yeni nesilleri ve 4 silindirlerini kullanmadım, bişey diyemem.
Birincisi Volvonun araçlar AWD dir. Önden çekişli sistemin üzerine kurulu bir sistemdir. XC90 V8 dahil motor yan durur. Ayrıca arazi şanzumanı yoktur. Doğal olarak Suv'dan beklenenin fazlasını veremez.
xc90 ın ülkemizde Farklı motor tipleri mevcut olup t5 ve T6 benzinli motorları, d5 denilen dizel motorunun bi kaç farklı versiyonu mevcuttur. dizellerde 2.4d - D5 sürüm farkları olsa da 2010 yılından sonra az sayıda gelen çift turbolular haricinde hepsi aynıdır. 2002 modeli de 2009 modeli de aynı motordur. Güncellemeler ile zaman içinde güçleri artmış olsa da ciddi bir değişiklik yoktur. Gümrük girişlilerde düz vitesi mevcuttur ama ülkemize bayiileri düz vites seçeneği ile araç getirmediler.
T6 lar aslen amerikan versiyon diye geçer ve 4 ileri triptronik bi şanzıman ile geldiler. Gayet güçlü seri bir araç olmasına rağmen çoğu aksamı piyasada bolca bulunan tüm volvolardan farklı oldugu için masraflı tabir edilebilir.
T5 denilen ya da 2.5t etiketi ile gezen araçlar ise volvonun en çok bilinen 5 silindirli motoru olup, aynı motor s60-s80-v70-xc70..... 5 silindirli bir çok volvoda kullanıldığı gibi üzerindeki şanzıman da Aisin marka yine bu tüm serilerin awd modellerindeki şanzumandır. Tamiri ve parçası kısmen daha çok bulunur. Ve volvuyu bilenler biraz güçten feragat ederek bu kombinasyonu tercih ederler.
D5 dizeller ise ülkemizede en çok 163 ve 185 hp modelleri olarak bulunuyor. 6 ileri otomatik şanzuman ile kombine edilmiş bu araçların da motorları yine diğer Volvo modellerindeki ile birebir aynıdır. Benzinli motorlara nazaran dizeller daha uzun km lerde kullanılıyor.Ülkemizde çok az sayıda 3.2litre 6 silindirli ve 4.4 litre v8 atmosferik motorlu xc90 bulunuyor. Akaryakıt ve vergi sorunu olmayan ülkelerde en çok bu motorlar tercih ediliyor.
Aslında Volvonun kullandığı tüm motorlar bakımları düzgün yapıldığı sürece, en önemlisi turbo bir aracın kullanımına dikkat edildiği sürece sıkıntı açmıyor. Ama şanzımanlar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
İş şanzumana gelince 2007 sonrasında yeni nesil motorlara ve şanzumanlara geçilene kadarki tüm Volvolarda
maalesef radyatörden kaynaklı bir sorundan dolayı şanzuman bozulması an meselesi oluyor. Volvo şanzuman yağının soğutucusunu maalesef su radyatörünün içine koydugu için hiçbir sıkıntı yokken bile radyatörün iç kısmındaki en ufak bir korozyon deliği şanzuman yağına su gitmesine sebep oluyor.
Bunu bilen tecrübeli özel servisler genellikle şanzuman yeniledikleri araçlara öne ekstra bi soğutucu takarak sistemleri ayırıyor. özellikle 5 silindirli otomatik Volvoların tamamında bu sıkıntı her zaman tetikte bir sorundur.
Radyatörleri pahalı oldugundan kaza-vs haricinde değiştirilmediği için10 yaşından eski bir Volvo aldıgınızda araç kmsi çok düşük olsa bile buna dikkat edin.
Peki sadece bu mu sorun? 10 yıl kadar birçok Volvo modeline binmiş biri olarak söylüyorum. Maalesef japon Aisin şanzuman kullanan hiçbir Volvodan sorunsuz olarak bahsedemeyiz. Güvenlik olarak üst düzey olan bu araçlar özellikle 99 yılı ile 2007 yılı arasında üretilen modelleri ile uzun ömür kavramını yerle bir etti. araçları Alman grubu ya da japon gurubu ile kıyasladığınızda özellikle otomatik modellerde hüsran oldu. Şanzumanın hiçbir sıkıntısı olmasa hidrolik beyinden kaynaklı vuruntu-geri kaydırma-gear search sıkıntıları olmakta.
Çözümü yok mu?
En bilinen çözüm radyatörleri ayırmak bunun dışında servislere gelen güncellemeleri almak.
Son sattığım Volvo aracım 2002 model XC70 idi. kar-kum yayla... bir çok yere girdim AT lastik ile. 140bin km de iken şanzumanı komple revize ettik. Beyni sıfır taktık, türbin sıfır takıldı...vs vs.
Buna rağmen kardeşimde 2001 model 250bin kmde mercedes e200'e her bindiğimde aynı şeyi söyledim: Eğer bu otomatikse benim bindiğim nedir???
Kısmen Volvonun dizel otomatikleri daha konforlu ve biraz daha uzun ömürlü oluyor. Ama benzinlli modellerde ufak tefek şeyler olmakla birlikte en önemli sorun ömür kısalığı.

Ülkemizde Volvo araçların emsal donanımlı segment rakiplerine göre uygun fiyatlı olmasının sebebi de budur. Bu tespiti yaparken 2009 sonrası yeni nesil araçları belirtmediğimi söylemeliyim. Benim belirttiklerim ekseri 10 yaşın üstündeki araçlar.

Volvo araçlar ile ilgili merak edilen birşey olursa dilimin döndüğünce anlatmaya çalışırım. Saygılarımla.
 

merhaba,
2014 Volvo CX 60 almak için araştırma yapıyordum , ancak otomatik vites konusundaki eleştiriler kafamı karıştırdı.
2014 sonrası dizel otomatik motorlar için sahip olduğunuz bilgiler varsa paylaşabilir misiniz?
 


Volvo cu bulmuşken sormak lazım. Dodge Journey aldım şanzıman powershift MPS6 yada DCT450. Bu şanzımanı biliyormusunuz?
 



Merhaba,amerikada yaşıyorum ve 2005 model t6 xc90 aldım, bir kac gun önce, anti-skid service required uyarısı çıktı, bu uyarı hakkında bilgisi olan var mı acaba. Ayrica kullanıcısından ya da bilgisi olanlardan bakimlar ve önemle dikkat edilmesi gereken noktalar hakkında bilgi almak isterim.

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,521,996
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst