Volkswagen 2015 Model,kisa Şasİ, T6 Kasa Transporter Aracin Camper’a Dönüşüm Macerasi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MüBisVan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 158
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 102,028

MüBisVan

Kamp I
Mesajlar
184
Tepkime Puanı
467
VOLKSWAGEN 2015 MODEL, KISA ŞASİ, T6 KASA TRANSPORTER ARACIN CAMPER’A DÖNÜŞÜM MACERASI


Değerli Gezenbilir üyeleri, sizlerin de bu yazıyı araştırıp bulduğunuz gibi bende bu mecrada, onlarca yazı okuyup, hayalimdeki aracı oluşturmak için bilgi topladım. Sonunda da aracıma kavuştum. Gezenbilir gerçek anlamda bir bilgi paylaşım yeri olduğu için bende derleyip topladığım bilgileri ve deneyimlerimi burada paylaşıp, aracını veya araçlarını kısa süreli kamp aracına dönüştürmek isteyenlere kaynak oluşturmaya çalışacağım. Yazımda aracın sıfırdan alınıp 2018 güncel fiyat bilgileriyle ne kadara mal olacağını anlatmaya, bilgi vermeye çalışacağım.

?temp_hash=c54b9127ae386906c2863cad96552f3e.jpg

Neden Transporter?

Bu fikri pek çok kez düşünüp tartıp, biçip vaz geçtim. Ama her vaz geçmemin birkaç gün sonrasında kendimi, “Transporter dönüşümlerini nasıl yapacağım?” gibi hayallerin içinde tekrar buldum. Bu konuda sevgili eşimin onayı olmasa bu hayal gene gerçekleştiremezdim. (Araçlarını eşiyle beraber kullanan beylere seslenmek istiyorum. Eşinizin rızası önemli, yoksa hayaliniz kabusa dönüşebilir.) Çünkü bu araç bizim tek aracımız olacaktı. Şehir içinde kullanım, yakıt tüketimi (7.9-8.0lt arası), paralel park etme, kapalı otoparklara giriş (otoparkların genelde tavan yükseklikleri 2.00 cm ile 2.10cm arası – Transporter’ın yerden yüksekliği 198cm) bizim bu aracı binek araç gibi kullanmak için seçmemizde etkili oldu. Ve bir de tabiki görünüşü…
Önceki aracım 2012 Model Hb Megane 3’idi. Aracıma tavan taşıma aparatı almama rağmen (410 lt lik) kamp eşyalarımızı sığdırmak tam bir eziyet ve gerginlik içeriyordu. Arka koltuk ayak altlarında bile illa bir şeyler olurdu.
?temp_hash=c54b9127ae386906c2863cad96552f3e.jpg

Transporter’ın geniş bagaj hacmi, içinde otururken ki tavan yüksekliği (oğlum 133cm ayakta üstünü değiştirebiliyoruz) ve alman mühendisliği aracı seçmemizde etkili oldu. İkinci neden Avrupa seyahatlerimizde çoğu kampçının, özellikle 2 yetişkin 1 çocuk bazen 2 küçük çocuklu olanlar bu aracı çok fazla tercih ediyorlar.
Hatta çekme karavanları için bile kalabalık aileler bu aracı kullanıyorlardı.

Hatta çekme karavanları için bile kalabalık aileler bu aracı kullanıyorlardı.

?temp_hash=c54b9127ae386906c2863cad96552f3e.jpg
Her ne kadar 13m3 veya 17m3 araçlar bizi özendirse de, şehir içinde bu araçları pratik bir şekilde günlük kullanmak oldukça zahmetli.
Birde wolksvagen araçların değer kaybı olmuyor. Konuştuğum çoğu kullanıcı bu konuda hemfikir.
Hangi Transporter?
Bu aracı en çok Mercedes’in Vitolar ile karşılaştırıyorlar. Daha konforlu olduğunu söyleyenler de var. Özellikle süspansiyonları daha iyiymiş. Tabi aradaki fiyat farkı en az 30.000 tl 2015 modelleri için birde transporter gibi çok satış sirkülasyonu olan bir araç değil! (bence) Birde vitoların ön konsolları hiç hoşuma gitmiyor.
Hangi transporter? Sorusu çok fazla vaktimi aldı. Transporterlar camper olabilecek modelleri kendi aralarında:
?temp_hash=c54b9127ae386906c2863cad96552f3e.jpg


1- City Van : (ön yan koltuk 2li (ama rahatsız, sırt eğimi ayarlanamıyor- önden arkaya geçiş yapamıyorsun, arka koltuklar 2+1 şeklinde yanlarında camları var, bagaj bölmesinde cam yok, bagaj bölmesinde camın olmayışı yalıtım için avantaj, aracın içinin ışık alması yönünden sıkıntılı (bence) Piyasada en çok bu modelden var.

?temp_hash=c54b9127ae386906c2863cad96552f3e.jpg


2- Panel Van: Çoğunlukla ticari diye geçiyor. Ön sürücü ve yanda 2 koltuk var arkası bir saçla ayrılıyor. Arkada koltuk yok taşıma için kullanılıyor. Bunu geçiyoruz.
3- Camlı Van: Benim aracımın modeli. Işık ışık. Sürücünün yanında önde tekli koltuk var. Önde her koltuğun kol dayamaları var. Sırt açısını, koltuk yüksekliğini, ayarlayabiliyorsun. Sürmek yerine yan ön koltukta gitmeyi tercih ederim. Aracın tüm koltuklarına çökerek değil de (anlatamıyor olabilirim :S ) evde yemek koltuğuna oturuyormuş gibi oturuyorsun. Bu uzun yolda çok büyük bir rahatlık.
Arka koltuklar 2+1 şeklinde tam yatabiliyor. Çok kolay yerinden çıkartılıp yerine takılabiliyor. Ruhsatta N1 sınıfı – Hususi – Kamyonet diye geçiyor. Araç 2 ton.

Transporter da hangi motoru seçeceksin?
Bu araç esnaf tarafından da çok kullanıldığı için araştırırken onların deneyimlerinden çok yararlandım. Hangi motor 102 lik mi 140 lık mı? Diye çok sordum. Genel kanı şu: Performans ve basınca çok hızlı tepki versin diyorsan 140lık alacaksın yakıtın fazla olacak. Hatta forumdan Nevzat Beyle görüştüğümde kendisi 140lık önermişti. 140lıklar 6 vites birde.
Benim aracım 102 lik, çabuk hızlanma ve süratle çok ilgilenmediğim için bu motoru seçtim. 140lıklardan 5000 tl daha ucuz birde. Yakıtı daha az, çoğunlukla şehirde kullanılacaksa bence bu motor avantajlı. Eşimle birlikte kullandığımızda ortalama 100 km de 7.9 ila 8.0 lt oluyor. Ne yokuşlarda ne uzun yolda bizi üzmedi. Özellikle inişlerde 1. vites süper. Hiç fren yapmadan o bozuk yollarda o kadar güvenli bir iniş yaptık ki, benden tam not aldı.

Transporter da düz vites mi yoksa DSG mi?
Biz bu konuya hiç girmedik. Çünkü eşimde bende düz viteste daha çok rahat ediyoruz. Ama sürekli trafik içinde sürülecekse, dur kalk çok fazla olacaksa bence dsg çok avantaj. Dsg ikinci elde hassas bir konu. Galerici bir abimiz garantisi bitmiş wv dsg’li araçları almadığını söylemişti. Arızası, ekonomik olarak insanı baya bi üzüyor.

Transporter da uzun şasi mi kısa şasi mi?
Bu konu hakkında yerli forumlarda çok fazla bilgi bulamadım, yabancı kaynaklardan ve yaptığım araştırmalardan şöyle notlar aldım:

?temp_hash=c54b9127ae386906c2863cad96552f3e.jpg


UZUN ŞASİ

Artıları:
1- Kısa şasi ye göre 40 cm uzun. Bu fazladan bir depolama alanı sağlıyor. Özellikler kötü havalarda veya içinde fazla vakit geçireceksen bu 40 cm uzunluğun önemli olduğunu belirtmişler.
2- Yol tutuşu kısa şasiye göre, bir tık daha iyi diye söyleniyor. Benim deneyimim yok.
3- Türkiye’de ticari olarak daha fazla tercih ediliyor. Satışı daha fazla.
4- Uzun eşyaları daha rahat arka bagaj bölmesine yerleştirebilirsiniz. Örneğin kayak, kano gibi.
5- Kamyonet sınıfından koltuk ekleyerek (8+1 oluyor) otomobil sınıfına geçişte koltuk aralıkları daha geniş olur. Dönüşüm yapılan araçlar otomobil olarak geçtiği için fenni muayeneler 2 yılda bir oluyor. Otomobil hız sınırları ile değerlendiriliyor. Bu şekilde tüm köprüleri kullanabiliyor. Hazırı da var: Caravelle J ama en alınabilecek gibisi 50.000 TL benim aracımdan fazla.

Eksileri:

1- Sürmesi kısa şasiye göre biraz daha zor.
2- 40 cm paralel parkta seni zorluyor. (Şöförüne göre değişir)
3- Uzun şasi aks aralığı 3400cm olduğu için 2. sınıf araç olarak geçiyor. Fsm köprüsünü kullanamıyor. Geçiş ücretleri farklı.
4- Park yer sorununun fazla olduğu ara sokaklarda park yeri bulma.
5- Dar sokaklarda manevra sıkıntıları.

KISA ŞASİ

Artıları:
1- Şehir içi parkta sıkıntı yaşamıyorsun.
2-Paralel parkı daha kolay.
3- Günlük kullanım için daha iyi bir seçim.
4- Yurtdışı kullanıcıları feribot geçişlerinde uzun şasiye göre daha ucuz ücret verdiklerini belirtmişler.
5- Aile aracı olarak kullanacaklar daha fazla tercih ediyor.
Eksileri:
1- Uzun şasi araca göre daha az depolama alanı.
2- Uzun şasi araca göre bir tık daha düşük yol tutuşu.

Transporter ile binek aracın Kasko, Sigarto, MTV ve Fenni Muayene ücret farkları?

Binek aracın Kasko, Sigarto, MTV ve Fenni Muayene fiyatları 2018 yılı

Eski aracım 2012 model Megane 3 HB’idi. 3 yıldır bende olduğu için ve hiç kasko kazası olmadığı için indirimlerim vardı. Binek aracımın yenisine göre fiyat farkları:
Megane 2012 binek araç için:
Kasko : 790 TL
Trafik Sigortası : 656 TL
MTV : 800 TL Yıllık
Fenni Muayene : 226,56 TL 2 Yılda bir yapılıyor.
Fenni muayeneyi saymazsak bir yılda araca verdiğimiz ücret : 2246 TL

Transporter aracın Kasko, Sigarto, MTV ve Fenni Muayene fiyatları 2018 yılı
İlk üzücü haber, şuana kadar hep otomobil kullanıp, kamyonet sınıfı bir araca geçiş yaptıysanız. Trafik ve kaskoda kazanmış olduğunuz hasarsızlık indirimlerini bu sınıfta kullanamıyorsunuz. Sıfırdan başlıyorsunuz. Bu arada, çok kaza geçmişiniz varsa gene bu sınıfta da aracınızı sigortalatırken yüksek ücret istiyorlar.

Gelelim ücretlere 2018 fiyatları:

Kasko : 1366 TL
Trafik Sigortası : 1300 TL
MTV : 1800 TL Yıllık
Fenni Muayene : 226,56 TL her yıl yapılıyor. + egzoz muayenesi 55 TL her yıl

Fenni muayeneyi saymazsak bir yılda araca verdiğimiz ücret : 4466 TL

Önemli bilgi: Kamyonet sınıfı araçların MTV’si 7. yıldan sonra düşüyor. Hem de yarı yarıya

Sonuç: Transporter gibi bir araca binmenin yıllık maliyeti, binek araca göre 2 katı oranında. İşte ortaya çıkan bu fark beni bu araçtan hep vaz geçiren bir etmendi. Ama ne yapacaksın gönül isteyince göz ve akıl bunları görmüyor. Transporter aracın boyutlarını ve motor gücünü düşünürsek bu normal. Yalnız kıyaslama yapılan araçların yıl farkınıda göz önünde bulundurmak lazım, üç yıl daha küçük bir araca biniyorum. Yeni aracımda hasarsızlık indirimlerininde olmadığı için arada 2220 TL fark var.

Deneyim: Oğlumun hafta sonları kursu oluyor 1 saat. Bu süre eve gidip gelinse yolda geçiyor. Mecbur çoğu kişi bekliyor. Veliler için rahat oturma alanları da yok! Ama kendi araçımın içinde beklemek benim için keyifli. Ayaklarımı rahatlıkla evimin kanepesinde uzatır gibi uzatıp bekliyorum. Sıcak olursa yan camları ve sürgülü kapımı açıyorum üfür üfür. Soğuk olursa açıyorum webastomu. İşte bu hayaller aldırttı bu aracı bana…

Deneyim 2: İki aile pikniğe gidilecek M. Kemal Paşa Suuçtu’ya iki araba gitmek istemiyoruz. Atladık 1 bebek, 2 çocuk 4 yetişkin. Tüm herkes rahat oturuyor. Arkası bebek arabası, mangal, taşınabilir portatif masa, yemek sepetleri, bebeğin çantası, bizim çocukların eşyası her şey için yer var. Bebekli aile bile aracın iç hacmini ve rahatlığını görünce “vayy” dediler. Biz araçla çocuklarla bir yere gidişimizde eşyaları nereye koyacağız diye şaşırıyoruz. Bunun rahatlığı farklıymış dediler. İşte bu hayaller aldırttı bu aracı bana…

Böyle olunca forumda yazan bir arkadasın dediği gibi TRANSPORTER BİR YAŞAM TARZI…

Transporter aracın hız sınırlamaları

Benim aracım ruhsatında : Hususi Yük nakli - N1 sınıfı - Kamyonet olarak geçtiği için şu hız sınırlamalarına uyuyorum.
YERLEŞİM YERİ İÇİNDE : 50 KM
YERLEŞİM YERİ DIŞINDA
ŞEHİRLERARASI ÇİFT YÖNLÜ KARAYOLLARINDA : 85 KM
ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA : 100 KM
OTOYOLLARDA : 110 KM

Önemli Not: H
ususi kullanımlarda bu şekilde oluyor diye okudum. Ama yukarıdaki hızlar Karayolları genel müdürlüğünün sitesinde panelvan (arkası camsız) n1 sınıfı için geçerli diyor. Aldığımdan beri hiç ceza yemedim. Genellikle hep kurallara uymaya çalışırım. Kafam bu konuda biraz karışık. Tam güvenemiyorum. Kamyonet araçlar çift yönlü yollarda 80km, bölünmüşlerde 85km, otobanlarda 95 km yapabiliyor. Bu konuda bilgi sahibi olan forum üyeleri varsa yazsınlar, düzeltelim.

Transporter aracın neden T6 kasa

Bu en başta alım gücüyle alakalı. Ben bütçemi zorladım. Aldığım aracı uzun süre kullanacağımı düşündüğüm, yeni araçlarda arıza olasıklarının daha düşük olması, düşük km bir araç almamda etkili oldu. Ben aracımı Şubat 2018 yılında Sakarya’dan üşenmeden Bursa’ya getiren, burada minnetle anmak istediğim Ali Tuzcu abimden 21.000 km de 80.000 TL’ye aldım. Hiç kazası ve değişeni yoktu.
T5 kasalardan farkı: ön konsol gözleri açık, konsolda usb girişi var. Araç teybinden bluetooh ile sesli görüşme yapabiliyorsun.

Transporter Aracımda Hangi Değişiklikleri Yaptım ve neleri açıklayacağım

Sonraki yazılarımda aracımda yaptığım değişikleri, nereden aldığımı, nereye yaptırdığımı işçilik ücretlerini ve sürelerini paylaşmaya çalışacağım. Kendim bu değişiklikleri yaparken çok araştırdım. En uygun maliyete Bursa'daki en iyi ustaları bulmaya çalıştım. Bu işi yaptırmak isteyenlere fikir vermesi acısından bunları paylaşmanın araştıran kişilere fayda getireceğini düşünüyorum. Benim çok zamanımı aldı.

Önemli not: Usta işi, şans işidir. Benim anlaştığım, memnun kaldığım yerlerden tüm hizmet alanların aynı memnuniyetle ayrılması mümkün değildir. Sadece bilgi ve fikir vermesi amaçlı yazıyorum.

1. Ön ve Arka çamurlukların, kapı kollarının gövde rengine boyanması ve sis farlarının takılması

2. Android işletim sistemli, Geri Görüş kameralı multimedya ekranın taktırılması

3. Webasto air top stc 2000 ısıtıcının montajı ve özellikleri

4. Cam filmlerinin montajı

5. Ön camlara rüzgarlık taktırılması

6. Ön orijinal far ampullerinin değiştirilmesi

7. Arkaya bagaj bölmesine12v çakmaklık taktırılması

8. İç suntaların kaplanması ve araca özel koltuk kılıfı diktirilmesi

9. İndel B TB- 41 12V ile çalışan araç buzdolabı

10. Taban zemini

11. Aracı kamp aracına dönüştüren mutfak ve yatak düzeneği ( 12 mayıs 2018 kadar bitecek)

DSCF1320.JPG


DSCF5575.JPG


DSCF7919.JPG


cityvan.jpg


panelvan.jpg


volkswagen-transporter-swb-lwb.jpg
 



Kisa, uzun, manuel,dsg,102 hp,140 hp camli van kullandim.

Uzun sasenin avantaji arkaya yatak olan koltuk yaptiginizda on koltuk ile arada 40 cm mesafe kaliyor. Yatak acik iken tuvalet imkani ve birisi uyurken masada calisma imkani veriyor.

Size tavsiyem arka 2li koltuklari sokup yer yatagi ile en fazla 2 geceli yatmali kamplar yapin.

Tadilat isine sonra baslayin.

Ilk etapta on koltuk altina isitici ve ustten kapakli 12V buzdolabi, yedek aku ve portatif tuvalet sizi epey goturur. Esyalari ustte port bagaja koyabilirsiniz.

Kisa sasede cocuk varsa ustte acilir tavan cok faydali olur. Ayrica siz de ayaga kalkabilirsiniz ki cok onemli bir avantaj. Uzun sureli kamplar icin gerekli. Sicak yaz geceleri icin dogal klima.
Kiraladigim icin biliyorum.

Kisa sase kullanmak araba kullanir gibi kolay, 1 sinif olmasindan dolayi otoban, kopru ucretleri dusuk.

Kullanim kolayligi acisindan bana ne yaparsin diye sorarsaniz derim ki kisa sase arac alip kamper yapmaya cok ugrasmam.
Daha once yazdigim isitici, buzdolabi ,aku isini ayarlayip arac ustune cok kaliteli cadir alirim.

World Leader Roof Tents for vehicles

Hayirli olsun.
Yalniz transporter kullanan bir daha baska arac kullanmak istemez. :smiley:
 

.

İş hayatında olan biri için en doğrusunu yapmışsınız. Forumda az rastlanan kaliteli analizlerinizin devamını olası hatalarınız (?) dahil, bu içtenlikle yazmanızı bekliyoruz.
Ailece keyifli kullanımlar dileği ile.:yum:

Not
Aracınızda yapışkanı karsinojen etkili formaldehit olan sunta kullanmayın. Forumda ahşap tavsiyesinde bulunacak tecrübeli üyeler var.
 
Son düzenleme:



.

İş hayatında olan biri için en doğrusunu yapmışsınız. Forumda az rastlanan kaliteli analizlerinizin devamını olası hatalarınız (?) dahil, bu içtenlikle yazmanızı bekliyoruz.
Ailece keyifli kullanımlar dileği ile.:yum:

Not
Aracınızda yapışkanı karsinojen etkili formaldehit olan sunta kullanmayın. Forumda ahşap tavsiyesinde bulunacak tecrübeli üyeler var.
İlginiz için teşekkür ederim.
Olası hatalarınız demişsiniz? Gözümden kaçan bir şeyler var ise düzelteyim:smiley:
 

Kisa, uzun, manuel,dsg,102 hp,140 hp camli van kullandim.

Uzun sasenin avantaji arkaya yatak olan koltuk yaptiginizda on koltuk ile arada 40 cm mesafe kaliyor. Yatak acik iken tuvalet imkani ve birisi uyurken masada calisma imkani veriyor.

Size tavsiyem arka 2li koltuklari sokup yer yatagi ile en fazla 2 geceli yatmali kamplar yapin.

Tadilat isine sonra baslayin.

Ilk etapta on koltuk altina isitici ve ustten kapakli 12V buzdolabi, yedek aku ve portatif tuvalet sizi epey goturur. Esyalari ustte port bagaja koyabilirsiniz.

Kisa sasede cocuk varsa ustte acilir tavan cok faydali olur. Ayrica siz de ayaga kalkabilirsiniz ki cok onemli bir avantaj. Uzun sureli kamplar icin gerekli. Sicak yaz geceleri icin dogal klima.
Kiraladigim icin biliyorum.

Kisa sase kullanmak araba kullanir gibi kolay, 1 sinif olmasindan dolayi otoban, kopru ucretleri dusuk.

Kullanim kolayligi acisindan bana ne yaparsin diye sorarsaniz derim ki kisa sase arac alip kamper yapmaya cok ugrasmam.
Daha once yazdigim isitici, buzdolabi ,aku isini ayarlayip arac ustune cok kaliteli cadir alirim.

World Leader Roof Tents for vehicles

Hayirli olsun.
Yalniz transporter kullanan bir daha baska arac kullanmak istemez. :smiley:
Güzel katkınız için teşekkür ederim. Uzun şasinin artıları kısmına söyledikleriniz eklenebilir. Bende dediğiniz gibi ısıtıcı, buzdolabı işini hallettim.
Akü olayının içinden çıkamadım.
Pop up denilen çadırlar şu kurla çok pahalıya geliyor. 3000 eurodu subat ayında işciliğiyle birlikte, Türkiye de taktırmak. Onu taktırmak yerine araç üstü çadır gereçekten daha akıllıca gibi. Araç değişse de malzeme sizde kalıyor. Bende bu yaz aracımla Norveç'e kadar çıkmayı düşünüyorum. Ondan sonra bakacağım neler gerekli diye?
 


Kolaylıklar dilerim.Benim aracım da T5 uzun şasi.2009 yılından beri yılda asgari 2 defa , 1. Köprü yasak olduğu için FSM Köprüsünü kullanıyordum.Zaten 3. Köprü de henüz inşa edilmemişti. Şayet FSM Köprüsü benim araç için yasak ise bu yasak ne zaman başladı ? Yaz tatilinde yine geçeceğim.Bir hata yapmak istemem.Mersin'den selâmlar.
 

1. Değişim - Ön ve Arka çamurlukların, kapı kollarının gövde rengine boyanması ve sis farlarının takılması

Araçı satın aldığımda standart camlı vandı. Ön arka tamponlar siyah renk, sis farlarıda yoktu. Bunlar hepsi araçla gelsin diyorsanız. Transporter’ın comfortline modeline bakacaksınız. Sıfır 2018 Nisan araç fiyatları listesinde comfortline kısa şasi 134.270 TL Camlı van fiyatı ise 121.950 TL.

Aralarında 12320 TL fark var.

31949572_129200384606671_8159844602862370816_n.jpg


31948517_129200357940007_4236835880016281600_n.jpg

İkinci el satışta da bu fark daha az oluyor. Sıfır alanın comfortline da düz camlı vana göre daha fazla zararı oluyor.

Bende bu görünüşünü sevmediğim için Bursa/İhsaniye Metro İstasyonuna yakın AKGÜN OTO BOYA KAPORTA ve ELEKTRİK’e gittim. Aracın sis farları olmadığı için onların plastik yatakları alındı. Bursa/Beşyol Oto Demir’den 2 adet sis farı plastik yatağı ve sis farına 430 tl verdim. (Şubat 2018)


Bu arada parçacılar bu kasalara T7 kasa diyorlar. Doğmamış bebeğe isim vermişler J T6 deyince T5 lerle karıştırıp yanlış parça verebilirler(ki benim başıma geldi). Dikkatli olmak lazım. 2015 sonrası orjinalde volswagende T6 kasa diye geçiyor.

Sis farlarının takılması arka sislerle aynı hatta bağlandı. Far bölmesinden far düğmesini kendinize çekince arka ve ön sisler yanacak şekilde çalışıyor.

Bu işlemde ön tampon tamamen sökülüyor. Ön tamponu boyatacağım diyorsanız. Tamponlara astar çekiliyor bir gün hava iyiyse bekliyor. Bu işlem için 1 hafta ayırın bence benimki ona yakın sürdü.

31964006_129200617939981_2826978634214932480_n.jpg


31955885_129200491273327_1852844888584880128_n.jpg


Kapı kollarının sökülmesi sürekli kullanılan araçta sıkıntılı, aracı kullanamıyorsunuz bu durumda. En az bir gün araç yatıyor.

Kapı kolları sökülmesi dikkat istiyor. İçinde yayı var. Onu gene aynı şekilde takmak gerekiyor.Başka türlü kol kendini tam çekmiyor. İşi bilen biri yapması lazım. Sonra uğraşır dururusunuz.

Araçın aynalarını eski Megane arabamdaki gibi parlak siyah renge boyattım. Hayalimdeki araçta öyle.

Kaporta Boya : Tamponların, kapı kollarının ve aynaların boyanmasına işçilik dahil 600 TL verdim. (Şubat 2018)

Elektirilk İşi : Sis farlarının takılması, araç içi ışıkların ledli lambalarla değişimi, bazı akü bağlantı aparatlarınada işçilik dahil 400 tl artı sis farları ve yataklar 430TL toplam 830 TL tuttu. (Şubat 2018)

Toplam 1430 TL ye aracın görünümünü comfortline çevirdim.

31959968_129200654606644_7179349100133875712_n.jpg
 



Kolaylıklar dilerim.Benim aracım da T5 uzun şasi.2009 yılından beri yılda asgari 2 defa , 1. Köprü yasak olduğu için FSM Köprüsünü kullanıyordum.Zaten 3. Köprü de henüz inşa edilmemişti. Şayet FSM Köprüsü benim araç için yasak ise bu yasak ne zaman başladı ? Yaz tatilinde yine geçeceğim.Bir hata yapmak istemem.Mersin'den selâmlar.

Bende araştırmam sırasında buldum. En güzel kaynağı merkezinden buradan alabilirsiniz

Kısıtlamalar ve Yasaklamalar
 

Olası hatalarınız demişsiniz? Gözümden kaçan bir şeyler var ise düzelteyim:smiley:
.

Olur da yaptığınız bir işin hata olduğuna hükmedersiniz, onu da birçok kimse gibi yazmamaxlık etmeyin, demek istemiştim.

Benim çekinceyle yaklaştığım tek şey, şu sunta meselesi. Ağırlığı da cabası...

.
 
Son düzenleme:

.

Olur da yaptığınız bir işin hata olduğuna hükmedersiniz, onu da birçok kimse gibi yazmamaxlık etmeyin, demek istemiştim.

Benim çekinceyle yaklaştığım tek şey, şu sunta meselesi. Ağırlığı da cabası...

.
Çok doğru söylediniz. İnsan doğasında sürekli hep iyi gözükme kaygısı var. Dediğiniz aynı hatalara düşmemek için çok önemli.:smiley:
 


Merhabalar hız sınırı için dikkatli olmanızda fayda var.
N1 kamyonet ile N1 panelvan hız sınırları farklı.

Eğer kamyonet geçiyorsa

yerleşim yeri 50 şehirler arası çift yön 80 şehirler arası bölünmüş yol 85 otoyollarda 95
 



2- Android işletim sistemli, Geri Görüş kameralı multimedya ekranın montajı
Aracı satın aldığımda başlarda en çok parkta zorluk yaşadım. Özellikle geri geri giderken aracın uzunluğunu kestiremiyordum. Park ederken arabandan bir çok kez inip acaba ne kadar yer kaldı, acaba değdiririm mi? diye çok temkinli davranıyordum. Park sensörüde olmadığı için baya bir zorlanıyorsun.

Baktım bu beni germeye başladı. Başladım araştırmaya. İlk önce park sensörlerine baktım. Araç içindeki görünüşleri çok kötü. 2016 yılından sonra transporterlara grafik park sensörleri yerleştirildi. Çok kullanışlı. Servis bunu benim aracıma takmıyor. Ucuzcu marketlere gelen park sesörüne işçilik dahil 350 TL istedi.

31961632_129829597877083_5311509175048601600_n.jpg

Sonra multimedya yerleştirilen bir transporterı inceledim. Beğendim. Bu android sistemli araç ekranlarında müzik, video, youtube, oyun yükleme ve navigasyon (sygic yüklü) gibi özellikleri kullanabiliyorsunuz. Bildiğiniz tablet.

31963903_129829671210409_5981733435700412416_n.jpg

En güzel özelliği geri görüş kamerası. Ne kadar mesafe kaldığını çizgilerle size belirtiyor. Sesli uyarısı yok. Dönüş manevralarınızda aracın ne yöne gideceğini gene çizgilerle belirtiyor.

Dört aydır sürekli kullanıyorum. Uzun yolculuklarda videolar yanda ve arkadakiler için güzel oluyor. Sizi de sesler uyanık tutuyor. Ekstra sd kart takılıyor. Bunun içine müziklerinizi ve videolarınızı atabiliyorsunuz.

31957534_129829781210398_5352332255081529344_n.jpg

Gelelim kime taktırdım. İşini severek yapan bir ustaya denk geldim. Yakup abi.
Dükkanı: Bursa/ Hamitler/ Kavaklı Cd girişinde ilk göbeğe çok yakın yukarı çıkarken sağda. Her daim meşgul ve çok müşterisi var.
Randevulu gitmekte fayda var. Ses ve teyp konusunda uzman .

Ben bu ürünü nakit 1430 TL işçilik dahil taktırdım.(Şubat 2018)

Benzer ürünleri daha farklı fiyatlarda bulmak mümkün.

31958390_129829617877081_1227175905697202176_n.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst