MüBisVan
Kamp I
- Mesajlar
- 184
- Tepkime Puanı
- 467
VOLKSWAGEN 2015 MODEL, KISA ŞASİ, T6 KASA TRANSPORTER ARACIN CAMPER’A DÖNÜŞÜM MACERASI
Değerli Gezenbilir üyeleri, sizlerin de bu yazıyı araştırıp bulduğunuz gibi bende bu mecrada, onlarca yazı okuyup, hayalimdeki aracı oluşturmak için bilgi topladım. Sonunda da aracıma kavuştum. Gezenbilir gerçek anlamda bir bilgi paylaşım yeri olduğu için bende derleyip topladığım bilgileri ve deneyimlerimi burada paylaşıp, aracını veya araçlarını kısa süreli kamp aracına dönüştürmek isteyenlere kaynak oluşturmaya çalışacağım. Yazımda aracın sıfırdan alınıp 2018 güncel fiyat bilgileriyle ne kadara mal olacağını anlatmaya, bilgi vermeye çalışacağım.
Neden Transporter?
Bu fikri pek çok kez düşünüp tartıp, biçip vaz geçtim. Ama her vaz geçmemin birkaç gün sonrasında kendimi, “Transporter dönüşümlerini nasıl yapacağım?” gibi hayallerin içinde tekrar buldum. Bu konuda sevgili eşimin onayı olmasa bu hayal gene gerçekleştiremezdim. (Araçlarını eşiyle beraber kullanan beylere seslenmek istiyorum. Eşinizin rızası önemli, yoksa hayaliniz kabusa dönüşebilir.) Çünkü bu araç bizim tek aracımız olacaktı. Şehir içinde kullanım, yakıt tüketimi (7.9-8.0lt arası), paralel park etme, kapalı otoparklara giriş (otoparkların genelde tavan yükseklikleri 2.00 cm ile 2.10cm arası – Transporter’ın yerden yüksekliği 198cm) bizim bu aracı binek araç gibi kullanmak için seçmemizde etkili oldu. Ve bir de tabiki görünüşü…
Önceki aracım 2012 Model Hb Megane 3’idi. Aracıma tavan taşıma aparatı almama rağmen (410 lt lik) kamp eşyalarımızı sığdırmak tam bir eziyet ve gerginlik içeriyordu. Arka koltuk ayak altlarında bile illa bir şeyler olurdu.
Transporter’ın geniş bagaj hacmi, içinde otururken ki tavan yüksekliği (oğlum 133cm ayakta üstünü değiştirebiliyoruz) ve alman mühendisliği aracı seçmemizde etkili oldu. İkinci neden Avrupa seyahatlerimizde çoğu kampçının, özellikle 2 yetişkin 1 çocuk bazen 2 küçük çocuklu olanlar bu aracı çok fazla tercih ediyorlar.
Hatta çekme karavanları için bile kalabalık aileler bu aracı kullanıyorlardı.
Hatta çekme karavanları için bile kalabalık aileler bu aracı kullanıyorlardı.
Her ne kadar 13m3 veya 17m3 araçlar bizi özendirse de, şehir içinde bu araçları pratik bir şekilde günlük kullanmak oldukça zahmetli.
Birde wolksvagen araçların değer kaybı olmuyor. Konuştuğum çoğu kullanıcı bu konuda hemfikir.
Hangi Transporter?
Bu aracı en çok Mercedes’in Vitolar ile karşılaştırıyorlar. Daha konforlu olduğunu söyleyenler de var. Özellikle süspansiyonları daha iyiymiş. Tabi aradaki fiyat farkı en az 30.000 tl 2015 modelleri için birde transporter gibi çok satış sirkülasyonu olan bir araç değil! (bence) Birde vitoların ön konsolları hiç hoşuma gitmiyor.
Hangi transporter? Sorusu çok fazla vaktimi aldı. Transporterlar camper olabilecek modelleri kendi aralarında:
1- City Van : (ön yan koltuk 2li (ama rahatsız, sırt eğimi ayarlanamıyor- önden arkaya geçiş yapamıyorsun, arka koltuklar 2+1 şeklinde yanlarında camları var, bagaj bölmesinde cam yok, bagaj bölmesinde camın olmayışı yalıtım için avantaj, aracın içinin ışık alması yönünden sıkıntılı (bence) Piyasada en çok bu modelden var.
2- Panel Van: Çoğunlukla ticari diye geçiyor. Ön sürücü ve yanda 2 koltuk var arkası bir saçla ayrılıyor. Arkada koltuk yok taşıma için kullanılıyor. Bunu geçiyoruz.
3- Camlı Van: Benim aracımın modeli. Işık ışık. Sürücünün yanında önde tekli koltuk var. Önde her koltuğun kol dayamaları var. Sırt açısını, koltuk yüksekliğini, ayarlayabiliyorsun. Sürmek yerine yan ön koltukta gitmeyi tercih ederim. Aracın tüm koltuklarına çökerek değil de (anlatamıyor olabilirim :S ) evde yemek koltuğuna oturuyormuş gibi oturuyorsun. Bu uzun yolda çok büyük bir rahatlık.
Arka koltuklar 2+1 şeklinde tam yatabiliyor. Çok kolay yerinden çıkartılıp yerine takılabiliyor. Ruhsatta N1 sınıfı – Hususi – Kamyonet diye geçiyor. Araç 2 ton.
Transporter da hangi motoru seçeceksin?
Bu araç esnaf tarafından da çok kullanıldığı için araştırırken onların deneyimlerinden çok yararlandım. Hangi motor 102 lik mi 140 lık mı? Diye çok sordum. Genel kanı şu: Performans ve basınca çok hızlı tepki versin diyorsan 140lık alacaksın yakıtın fazla olacak. Hatta forumdan Nevzat Beyle görüştüğümde kendisi 140lık önermişti. 140lıklar 6 vites birde.
Benim aracım 102 lik, çabuk hızlanma ve süratle çok ilgilenmediğim için bu motoru seçtim. 140lıklardan 5000 tl daha ucuz birde. Yakıtı daha az, çoğunlukla şehirde kullanılacaksa bence bu motor avantajlı. Eşimle birlikte kullandığımızda ortalama 100 km de 7.9 ila 8.0 lt oluyor. Ne yokuşlarda ne uzun yolda bizi üzmedi. Özellikle inişlerde 1. vites süper. Hiç fren yapmadan o bozuk yollarda o kadar güvenli bir iniş yaptık ki, benden tam not aldı.
Transporter da düz vites mi yoksa DSG mi?
Biz bu konuya hiç girmedik. Çünkü eşimde bende düz viteste daha çok rahat ediyoruz. Ama sürekli trafik içinde sürülecekse, dur kalk çok fazla olacaksa bence dsg çok avantaj. Dsg ikinci elde hassas bir konu. Galerici bir abimiz garantisi bitmiş wv dsg’li araçları almadığını söylemişti. Arızası, ekonomik olarak insanı baya bi üzüyor.
Transporter da uzun şasi mi kısa şasi mi?
Bu konu hakkında yerli forumlarda çok fazla bilgi bulamadım, yabancı kaynaklardan ve yaptığım araştırmalardan şöyle notlar aldım:
UZUN ŞASİ
Artıları:
1- Kısa şasi ye göre 40 cm uzun. Bu fazladan bir depolama alanı sağlıyor. Özellikler kötü havalarda veya içinde fazla vakit geçireceksen bu 40 cm uzunluğun önemli olduğunu belirtmişler.
2- Yol tutuşu kısa şasiye göre, bir tık daha iyi diye söyleniyor. Benim deneyimim yok.
3- Türkiye’de ticari olarak daha fazla tercih ediliyor. Satışı daha fazla.
4- Uzun eşyaları daha rahat arka bagaj bölmesine yerleştirebilirsiniz. Örneğin kayak, kano gibi.
5- Kamyonet sınıfından koltuk ekleyerek (8+1 oluyor) otomobil sınıfına geçişte koltuk aralıkları daha geniş olur. Dönüşüm yapılan araçlar otomobil olarak geçtiği için fenni muayeneler 2 yılda bir oluyor. Otomobil hız sınırları ile değerlendiriliyor. Bu şekilde tüm köprüleri kullanabiliyor. Hazırı da var: Caravelle J ama en alınabilecek gibisi 50.000 TL benim aracımdan fazla.
Eksileri:
1- Sürmesi kısa şasiye göre biraz daha zor.
2- 40 cm paralel parkta seni zorluyor. (Şöförüne göre değişir)
3- Uzun şasi aks aralığı 3400cm olduğu için 2. sınıf araç olarak geçiyor. Fsm köprüsünü kullanamıyor. Geçiş ücretleri farklı.
4- Park yer sorununun fazla olduğu ara sokaklarda park yeri bulma.
5- Dar sokaklarda manevra sıkıntıları.
KISA ŞASİ
Artıları:
1- Şehir içi parkta sıkıntı yaşamıyorsun.
2-Paralel parkı daha kolay.
3- Günlük kullanım için daha iyi bir seçim.
4- Yurtdışı kullanıcıları feribot geçişlerinde uzun şasiye göre daha ucuz ücret verdiklerini belirtmişler.
5- Aile aracı olarak kullanacaklar daha fazla tercih ediyor.
Eksileri:
1- Uzun şasi araca göre daha az depolama alanı.
2- Uzun şasi araca göre bir tık daha düşük yol tutuşu.
Transporter ile binek aracın Kasko, Sigarto, MTV ve Fenni Muayene ücret farkları?
Binek aracın Kasko, Sigarto, MTV ve Fenni Muayene fiyatları 2018 yılı
Eski aracım 2012 model Megane 3 HB’idi. 3 yıldır bende olduğu için ve hiç kasko kazası olmadığı için indirimlerim vardı. Binek aracımın yenisine göre fiyat farkları:
Megane 2012 binek araç için:
Kasko : 790 TL
Trafik Sigortası : 656 TL
MTV : 800 TL Yıllık
Fenni Muayene : 226,56 TL 2 Yılda bir yapılıyor.
Fenni muayeneyi saymazsak bir yılda araca verdiğimiz ücret : 2246 TL
Transporter aracın Kasko, Sigarto, MTV ve Fenni Muayene fiyatları 2018 yılı
İlk üzücü haber, şuana kadar hep otomobil kullanıp, kamyonet sınıfı bir araca geçiş yaptıysanız. Trafik ve kaskoda kazanmış olduğunuz hasarsızlık indirimlerini bu sınıfta kullanamıyorsunuz. Sıfırdan başlıyorsunuz. Bu arada, çok kaza geçmişiniz varsa gene bu sınıfta da aracınızı sigortalatırken yüksek ücret istiyorlar.
Gelelim ücretlere 2018 fiyatları:
Kasko : 1366 TL
Trafik Sigortası : 1300 TL
MTV : 1800 TL Yıllık
Fenni Muayene : 226,56 TL her yıl yapılıyor. + egzoz muayenesi 55 TL her yıl
Fenni muayeneyi saymazsak bir yılda araca verdiğimiz ücret : 4466 TL
Önemli bilgi: Kamyonet sınıfı araçların MTV’si 7. yıldan sonra düşüyor. Hem de yarı yarıya
Sonuç: Transporter gibi bir araca binmenin yıllık maliyeti, binek araca göre 2 katı oranında. İşte ortaya çıkan bu fark beni bu araçtan hep vaz geçiren bir etmendi. Ama ne yapacaksın gönül isteyince göz ve akıl bunları görmüyor. Transporter aracın boyutlarını ve motor gücünü düşünürsek bu normal. Yalnız kıyaslama yapılan araçların yıl farkınıda göz önünde bulundurmak lazım, üç yıl daha küçük bir araca biniyorum. Yeni aracımda hasarsızlık indirimlerininde olmadığı için arada 2220 TL fark var.
Deneyim: Oğlumun hafta sonları kursu oluyor 1 saat. Bu süre eve gidip gelinse yolda geçiyor. Mecbur çoğu kişi bekliyor. Veliler için rahat oturma alanları da yok! Ama kendi araçımın içinde beklemek benim için keyifli. Ayaklarımı rahatlıkla evimin kanepesinde uzatır gibi uzatıp bekliyorum. Sıcak olursa yan camları ve sürgülü kapımı açıyorum üfür üfür. Soğuk olursa açıyorum webastomu. İşte bu hayaller aldırttı bu aracı bana…
Deneyim 2: İki aile pikniğe gidilecek M. Kemal Paşa Suuçtu’ya iki araba gitmek istemiyoruz. Atladık 1 bebek, 2 çocuk 4 yetişkin. Tüm herkes rahat oturuyor. Arkası bebek arabası, mangal, taşınabilir portatif masa, yemek sepetleri, bebeğin çantası, bizim çocukların eşyası her şey için yer var. Bebekli aile bile aracın iç hacmini ve rahatlığını görünce “vayy” dediler. Biz araçla çocuklarla bir yere gidişimizde eşyaları nereye koyacağız diye şaşırıyoruz. Bunun rahatlığı farklıymış dediler. İşte bu hayaller aldırttı bu aracı bana…
Böyle olunca forumda yazan bir arkadasın dediği gibi TRANSPORTER BİR YAŞAM TARZI…
Transporter aracın hız sınırlamaları
Benim aracım ruhsatında : Hususi Yük nakli - N1 sınıfı - Kamyonet olarak geçtiği için şu hız sınırlamalarına uyuyorum.
YERLEŞİM YERİ İÇİNDE : 50 KM
YERLEŞİM YERİ DIŞINDA
ŞEHİRLERARASI ÇİFT YÖNLÜ KARAYOLLARINDA : 85 KM
ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA : 100 KM
OTOYOLLARDA : 110 KM
Önemli Not: Hususi kullanımlarda bu şekilde oluyor diye okudum. Ama yukarıdaki hızlar Karayolları genel müdürlüğünün sitesinde panelvan (arkası camsız) n1 sınıfı için geçerli diyor. Aldığımdan beri hiç ceza yemedim. Genellikle hep kurallara uymaya çalışırım. Kafam bu konuda biraz karışık. Tam güvenemiyorum. Kamyonet araçlar çift yönlü yollarda 80km, bölünmüşlerde 85km, otobanlarda 95 km yapabiliyor. Bu konuda bilgi sahibi olan forum üyeleri varsa yazsınlar, düzeltelim.
Transporter aracın neden T6 kasa
Bu en başta alım gücüyle alakalı. Ben bütçemi zorladım. Aldığım aracı uzun süre kullanacağımı düşündüğüm, yeni araçlarda arıza olasıklarının daha düşük olması, düşük km bir araç almamda etkili oldu. Ben aracımı Şubat 2018 yılında Sakarya’dan üşenmeden Bursa’ya getiren, burada minnetle anmak istediğim Ali Tuzcu abimden 21.000 km de 80.000 TL’ye aldım. Hiç kazası ve değişeni yoktu.
T5 kasalardan farkı: ön konsol gözleri açık, konsolda usb girişi var. Araç teybinden bluetooh ile sesli görüşme yapabiliyorsun.
Transporter Aracımda Hangi Değişiklikleri Yaptım ve neleri açıklayacağım
Sonraki yazılarımda aracımda yaptığım değişikleri, nereden aldığımı, nereye yaptırdığımı işçilik ücretlerini ve sürelerini paylaşmaya çalışacağım. Kendim bu değişiklikleri yaparken çok araştırdım. En uygun maliyete Bursa'daki en iyi ustaları bulmaya çalıştım. Bu işi yaptırmak isteyenlere fikir vermesi acısından bunları paylaşmanın araştıran kişilere fayda getireceğini düşünüyorum. Benim çok zamanımı aldı.
Önemli not: Usta işi, şans işidir. Benim anlaştığım, memnun kaldığım yerlerden tüm hizmet alanların aynı memnuniyetle ayrılması mümkün değildir. Sadece bilgi ve fikir vermesi amaçlı yazıyorum.
1. Ön ve Arka çamurlukların, kapı kollarının gövde rengine boyanması ve sis farlarının takılması
2. Android işletim sistemli, Geri Görüş kameralı multimedya ekranın taktırılması
3. Webasto air top stc 2000 ısıtıcının montajı ve özellikleri
4. Cam filmlerinin montajı
5. Ön camlara rüzgarlık taktırılması
6. Ön orijinal far ampullerinin değiştirilmesi
7. Arkaya bagaj bölmesine12v çakmaklık taktırılması
8. İç suntaların kaplanması ve araca özel koltuk kılıfı diktirilmesi
9. İndel B TB- 41 12V ile çalışan araç buzdolabı
10. Taban zemini
11. Aracı kamp aracına dönüştüren mutfak ve yatak düzeneği ( 12 mayıs 2018 kadar bitecek)
Değerli Gezenbilir üyeleri, sizlerin de bu yazıyı araştırıp bulduğunuz gibi bende bu mecrada, onlarca yazı okuyup, hayalimdeki aracı oluşturmak için bilgi topladım. Sonunda da aracıma kavuştum. Gezenbilir gerçek anlamda bir bilgi paylaşım yeri olduğu için bende derleyip topladığım bilgileri ve deneyimlerimi burada paylaşıp, aracını veya araçlarını kısa süreli kamp aracına dönüştürmek isteyenlere kaynak oluşturmaya çalışacağım. Yazımda aracın sıfırdan alınıp 2018 güncel fiyat bilgileriyle ne kadara mal olacağını anlatmaya, bilgi vermeye çalışacağım.
Neden Transporter?
Bu fikri pek çok kez düşünüp tartıp, biçip vaz geçtim. Ama her vaz geçmemin birkaç gün sonrasında kendimi, “Transporter dönüşümlerini nasıl yapacağım?” gibi hayallerin içinde tekrar buldum. Bu konuda sevgili eşimin onayı olmasa bu hayal gene gerçekleştiremezdim. (Araçlarını eşiyle beraber kullanan beylere seslenmek istiyorum. Eşinizin rızası önemli, yoksa hayaliniz kabusa dönüşebilir.) Çünkü bu araç bizim tek aracımız olacaktı. Şehir içinde kullanım, yakıt tüketimi (7.9-8.0lt arası), paralel park etme, kapalı otoparklara giriş (otoparkların genelde tavan yükseklikleri 2.00 cm ile 2.10cm arası – Transporter’ın yerden yüksekliği 198cm) bizim bu aracı binek araç gibi kullanmak için seçmemizde etkili oldu. Ve bir de tabiki görünüşü…
Önceki aracım 2012 Model Hb Megane 3’idi. Aracıma tavan taşıma aparatı almama rağmen (410 lt lik) kamp eşyalarımızı sığdırmak tam bir eziyet ve gerginlik içeriyordu. Arka koltuk ayak altlarında bile illa bir şeyler olurdu.
Transporter’ın geniş bagaj hacmi, içinde otururken ki tavan yüksekliği (oğlum 133cm ayakta üstünü değiştirebiliyoruz) ve alman mühendisliği aracı seçmemizde etkili oldu. İkinci neden Avrupa seyahatlerimizde çoğu kampçının, özellikle 2 yetişkin 1 çocuk bazen 2 küçük çocuklu olanlar bu aracı çok fazla tercih ediyorlar.
Hatta çekme karavanları için bile kalabalık aileler bu aracı kullanıyorlardı.
Hatta çekme karavanları için bile kalabalık aileler bu aracı kullanıyorlardı.
Her ne kadar 13m3 veya 17m3 araçlar bizi özendirse de, şehir içinde bu araçları pratik bir şekilde günlük kullanmak oldukça zahmetli.
Birde wolksvagen araçların değer kaybı olmuyor. Konuştuğum çoğu kullanıcı bu konuda hemfikir.
Hangi Transporter?
Bu aracı en çok Mercedes’in Vitolar ile karşılaştırıyorlar. Daha konforlu olduğunu söyleyenler de var. Özellikle süspansiyonları daha iyiymiş. Tabi aradaki fiyat farkı en az 30.000 tl 2015 modelleri için birde transporter gibi çok satış sirkülasyonu olan bir araç değil! (bence) Birde vitoların ön konsolları hiç hoşuma gitmiyor.
Hangi transporter? Sorusu çok fazla vaktimi aldı. Transporterlar camper olabilecek modelleri kendi aralarında:
1- City Van : (ön yan koltuk 2li (ama rahatsız, sırt eğimi ayarlanamıyor- önden arkaya geçiş yapamıyorsun, arka koltuklar 2+1 şeklinde yanlarında camları var, bagaj bölmesinde cam yok, bagaj bölmesinde camın olmayışı yalıtım için avantaj, aracın içinin ışık alması yönünden sıkıntılı (bence) Piyasada en çok bu modelden var.
2- Panel Van: Çoğunlukla ticari diye geçiyor. Ön sürücü ve yanda 2 koltuk var arkası bir saçla ayrılıyor. Arkada koltuk yok taşıma için kullanılıyor. Bunu geçiyoruz.
3- Camlı Van: Benim aracımın modeli. Işık ışık. Sürücünün yanında önde tekli koltuk var. Önde her koltuğun kol dayamaları var. Sırt açısını, koltuk yüksekliğini, ayarlayabiliyorsun. Sürmek yerine yan ön koltukta gitmeyi tercih ederim. Aracın tüm koltuklarına çökerek değil de (anlatamıyor olabilirim :S ) evde yemek koltuğuna oturuyormuş gibi oturuyorsun. Bu uzun yolda çok büyük bir rahatlık.
Arka koltuklar 2+1 şeklinde tam yatabiliyor. Çok kolay yerinden çıkartılıp yerine takılabiliyor. Ruhsatta N1 sınıfı – Hususi – Kamyonet diye geçiyor. Araç 2 ton.
Transporter da hangi motoru seçeceksin?
Bu araç esnaf tarafından da çok kullanıldığı için araştırırken onların deneyimlerinden çok yararlandım. Hangi motor 102 lik mi 140 lık mı? Diye çok sordum. Genel kanı şu: Performans ve basınca çok hızlı tepki versin diyorsan 140lık alacaksın yakıtın fazla olacak. Hatta forumdan Nevzat Beyle görüştüğümde kendisi 140lık önermişti. 140lıklar 6 vites birde.
Benim aracım 102 lik, çabuk hızlanma ve süratle çok ilgilenmediğim için bu motoru seçtim. 140lıklardan 5000 tl daha ucuz birde. Yakıtı daha az, çoğunlukla şehirde kullanılacaksa bence bu motor avantajlı. Eşimle birlikte kullandığımızda ortalama 100 km de 7.9 ila 8.0 lt oluyor. Ne yokuşlarda ne uzun yolda bizi üzmedi. Özellikle inişlerde 1. vites süper. Hiç fren yapmadan o bozuk yollarda o kadar güvenli bir iniş yaptık ki, benden tam not aldı.
Transporter da düz vites mi yoksa DSG mi?
Biz bu konuya hiç girmedik. Çünkü eşimde bende düz viteste daha çok rahat ediyoruz. Ama sürekli trafik içinde sürülecekse, dur kalk çok fazla olacaksa bence dsg çok avantaj. Dsg ikinci elde hassas bir konu. Galerici bir abimiz garantisi bitmiş wv dsg’li araçları almadığını söylemişti. Arızası, ekonomik olarak insanı baya bi üzüyor.
Transporter da uzun şasi mi kısa şasi mi?
Bu konu hakkında yerli forumlarda çok fazla bilgi bulamadım, yabancı kaynaklardan ve yaptığım araştırmalardan şöyle notlar aldım:
UZUN ŞASİ
Artıları:
1- Kısa şasi ye göre 40 cm uzun. Bu fazladan bir depolama alanı sağlıyor. Özellikler kötü havalarda veya içinde fazla vakit geçireceksen bu 40 cm uzunluğun önemli olduğunu belirtmişler.
2- Yol tutuşu kısa şasiye göre, bir tık daha iyi diye söyleniyor. Benim deneyimim yok.
3- Türkiye’de ticari olarak daha fazla tercih ediliyor. Satışı daha fazla.
4- Uzun eşyaları daha rahat arka bagaj bölmesine yerleştirebilirsiniz. Örneğin kayak, kano gibi.
5- Kamyonet sınıfından koltuk ekleyerek (8+1 oluyor) otomobil sınıfına geçişte koltuk aralıkları daha geniş olur. Dönüşüm yapılan araçlar otomobil olarak geçtiği için fenni muayeneler 2 yılda bir oluyor. Otomobil hız sınırları ile değerlendiriliyor. Bu şekilde tüm köprüleri kullanabiliyor. Hazırı da var: Caravelle J ama en alınabilecek gibisi 50.000 TL benim aracımdan fazla.
Eksileri:
1- Sürmesi kısa şasiye göre biraz daha zor.
2- 40 cm paralel parkta seni zorluyor. (Şöförüne göre değişir)
3- Uzun şasi aks aralığı 3400cm olduğu için 2. sınıf araç olarak geçiyor. Fsm köprüsünü kullanamıyor. Geçiş ücretleri farklı.
4- Park yer sorununun fazla olduğu ara sokaklarda park yeri bulma.
5- Dar sokaklarda manevra sıkıntıları.
KISA ŞASİ
Artıları:
1- Şehir içi parkta sıkıntı yaşamıyorsun.
2-Paralel parkı daha kolay.
3- Günlük kullanım için daha iyi bir seçim.
4- Yurtdışı kullanıcıları feribot geçişlerinde uzun şasiye göre daha ucuz ücret verdiklerini belirtmişler.
5- Aile aracı olarak kullanacaklar daha fazla tercih ediyor.
Eksileri:
1- Uzun şasi araca göre daha az depolama alanı.
2- Uzun şasi araca göre bir tık daha düşük yol tutuşu.
Transporter ile binek aracın Kasko, Sigarto, MTV ve Fenni Muayene ücret farkları?
Binek aracın Kasko, Sigarto, MTV ve Fenni Muayene fiyatları 2018 yılı
Eski aracım 2012 model Megane 3 HB’idi. 3 yıldır bende olduğu için ve hiç kasko kazası olmadığı için indirimlerim vardı. Binek aracımın yenisine göre fiyat farkları:
Megane 2012 binek araç için:
Kasko : 790 TL
Trafik Sigortası : 656 TL
MTV : 800 TL Yıllık
Fenni Muayene : 226,56 TL 2 Yılda bir yapılıyor.
Fenni muayeneyi saymazsak bir yılda araca verdiğimiz ücret : 2246 TL
Transporter aracın Kasko, Sigarto, MTV ve Fenni Muayene fiyatları 2018 yılı
İlk üzücü haber, şuana kadar hep otomobil kullanıp, kamyonet sınıfı bir araca geçiş yaptıysanız. Trafik ve kaskoda kazanmış olduğunuz hasarsızlık indirimlerini bu sınıfta kullanamıyorsunuz. Sıfırdan başlıyorsunuz. Bu arada, çok kaza geçmişiniz varsa gene bu sınıfta da aracınızı sigortalatırken yüksek ücret istiyorlar.
Gelelim ücretlere 2018 fiyatları:
Kasko : 1366 TL
Trafik Sigortası : 1300 TL
MTV : 1800 TL Yıllık
Fenni Muayene : 226,56 TL her yıl yapılıyor. + egzoz muayenesi 55 TL her yıl
Fenni muayeneyi saymazsak bir yılda araca verdiğimiz ücret : 4466 TL
Önemli bilgi: Kamyonet sınıfı araçların MTV’si 7. yıldan sonra düşüyor. Hem de yarı yarıya
Sonuç: Transporter gibi bir araca binmenin yıllık maliyeti, binek araca göre 2 katı oranında. İşte ortaya çıkan bu fark beni bu araçtan hep vaz geçiren bir etmendi. Ama ne yapacaksın gönül isteyince göz ve akıl bunları görmüyor. Transporter aracın boyutlarını ve motor gücünü düşünürsek bu normal. Yalnız kıyaslama yapılan araçların yıl farkınıda göz önünde bulundurmak lazım, üç yıl daha küçük bir araca biniyorum. Yeni aracımda hasarsızlık indirimlerininde olmadığı için arada 2220 TL fark var.
Deneyim: Oğlumun hafta sonları kursu oluyor 1 saat. Bu süre eve gidip gelinse yolda geçiyor. Mecbur çoğu kişi bekliyor. Veliler için rahat oturma alanları da yok! Ama kendi araçımın içinde beklemek benim için keyifli. Ayaklarımı rahatlıkla evimin kanepesinde uzatır gibi uzatıp bekliyorum. Sıcak olursa yan camları ve sürgülü kapımı açıyorum üfür üfür. Soğuk olursa açıyorum webastomu. İşte bu hayaller aldırttı bu aracı bana…
Deneyim 2: İki aile pikniğe gidilecek M. Kemal Paşa Suuçtu’ya iki araba gitmek istemiyoruz. Atladık 1 bebek, 2 çocuk 4 yetişkin. Tüm herkes rahat oturuyor. Arkası bebek arabası, mangal, taşınabilir portatif masa, yemek sepetleri, bebeğin çantası, bizim çocukların eşyası her şey için yer var. Bebekli aile bile aracın iç hacmini ve rahatlığını görünce “vayy” dediler. Biz araçla çocuklarla bir yere gidişimizde eşyaları nereye koyacağız diye şaşırıyoruz. Bunun rahatlığı farklıymış dediler. İşte bu hayaller aldırttı bu aracı bana…
Böyle olunca forumda yazan bir arkadasın dediği gibi TRANSPORTER BİR YAŞAM TARZI…
Transporter aracın hız sınırlamaları
Benim aracım ruhsatında : Hususi Yük nakli - N1 sınıfı - Kamyonet olarak geçtiği için şu hız sınırlamalarına uyuyorum.
YERLEŞİM YERİ İÇİNDE : 50 KM
YERLEŞİM YERİ DIŞINDA
ŞEHİRLERARASI ÇİFT YÖNLÜ KARAYOLLARINDA : 85 KM
ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA : 100 KM
OTOYOLLARDA : 110 KM
Önemli Not: Hususi kullanımlarda bu şekilde oluyor diye okudum. Ama yukarıdaki hızlar Karayolları genel müdürlüğünün sitesinde panelvan (arkası camsız) n1 sınıfı için geçerli diyor. Aldığımdan beri hiç ceza yemedim. Genellikle hep kurallara uymaya çalışırım. Kafam bu konuda biraz karışık. Tam güvenemiyorum. Kamyonet araçlar çift yönlü yollarda 80km, bölünmüşlerde 85km, otobanlarda 95 km yapabiliyor. Bu konuda bilgi sahibi olan forum üyeleri varsa yazsınlar, düzeltelim.
Transporter aracın neden T6 kasa
Bu en başta alım gücüyle alakalı. Ben bütçemi zorladım. Aldığım aracı uzun süre kullanacağımı düşündüğüm, yeni araçlarda arıza olasıklarının daha düşük olması, düşük km bir araç almamda etkili oldu. Ben aracımı Şubat 2018 yılında Sakarya’dan üşenmeden Bursa’ya getiren, burada minnetle anmak istediğim Ali Tuzcu abimden 21.000 km de 80.000 TL’ye aldım. Hiç kazası ve değişeni yoktu.
T5 kasalardan farkı: ön konsol gözleri açık, konsolda usb girişi var. Araç teybinden bluetooh ile sesli görüşme yapabiliyorsun.
Transporter Aracımda Hangi Değişiklikleri Yaptım ve neleri açıklayacağım
Sonraki yazılarımda aracımda yaptığım değişikleri, nereden aldığımı, nereye yaptırdığımı işçilik ücretlerini ve sürelerini paylaşmaya çalışacağım. Kendim bu değişiklikleri yaparken çok araştırdım. En uygun maliyete Bursa'daki en iyi ustaları bulmaya çalıştım. Bu işi yaptırmak isteyenlere fikir vermesi acısından bunları paylaşmanın araştıran kişilere fayda getireceğini düşünüyorum. Benim çok zamanımı aldı.
Önemli not: Usta işi, şans işidir. Benim anlaştığım, memnun kaldığım yerlerden tüm hizmet alanların aynı memnuniyetle ayrılması mümkün değildir. Sadece bilgi ve fikir vermesi amaçlı yazıyorum.
1. Ön ve Arka çamurlukların, kapı kollarının gövde rengine boyanması ve sis farlarının takılması
2. Android işletim sistemli, Geri Görüş kameralı multimedya ekranın taktırılması
3. Webasto air top stc 2000 ısıtıcının montajı ve özellikleri
4. Cam filmlerinin montajı
5. Ön camlara rüzgarlık taktırılması
6. Ön orijinal far ampullerinin değiştirilmesi
7. Arkaya bagaj bölmesine12v çakmaklık taktırılması
8. İç suntaların kaplanması ve araca özel koltuk kılıfı diktirilmesi
9. İndel B TB- 41 12V ile çalışan araç buzdolabı
10. Taban zemini
11. Aracı kamp aracına dönüştüren mutfak ve yatak düzeneği ( 12 mayıs 2018 kadar bitecek)