erenatac
Kamp III
- Mesajlar
- 901
- Tepkime Puanı
- 4
1993 model 5 kapı 1.6 16v enjeksiyonlu 250.000 km de çok temiz bir vitara aldım 1 hafta önce.Araç otomatik vites ve sıralı sistem lpg monte edilmiş.Motor,şanzuman ve yürüyen aksamı yetkili servisten olumlu not aldı.
Fakat ilk kullandığımda yokuşlarda çekişin düşük olduğunu gözlemledim.1.vitese çekip bağırtmak zorunda bırakana kadar güç kaybediyordu.Bilgisayarlı bir lpg ayarından sonra biraz daha kuvvetlenir gibi oldu ama ardından yaptırdığım subap ayarı ve avans ayarı sonucunda işler daha kötü oldu.Subaplar Motor sıcakken emme 15-egzost 20 metrik olarak ayarlandı.Avans ise (kara düzen) motor sesine göre ayarlandı.
Bunun üzerine 20 ytl lik gaz ile 100km yol yapan aracım 20 ytl lik gaz ile 60 km yol yapmaya ve yokuşlarda insanı çıldırtacak kadar yavaş kalmaya başladı.Aracı satan kişi 1000 km önce bakım yaptırmış bujiler kabloları vs her şey yeni.
-Sizden rıcam bu aracın subap ayar değeleri nedir,motor soğukken mi sıcakken mi yapılmalıdır?
-Avans ayarı nasıl yapılmalıdır?
-Başka dikkat etmemi tavsiye edeceğiniz önereceğiniz birşey var mı?
Fakat ilk kullandığımda yokuşlarda çekişin düşük olduğunu gözlemledim.1.vitese çekip bağırtmak zorunda bırakana kadar güç kaybediyordu.Bilgisayarlı bir lpg ayarından sonra biraz daha kuvvetlenir gibi oldu ama ardından yaptırdığım subap ayarı ve avans ayarı sonucunda işler daha kötü oldu.Subaplar Motor sıcakken emme 15-egzost 20 metrik olarak ayarlandı.Avans ise (kara düzen) motor sesine göre ayarlandı.
Bunun üzerine 20 ytl lik gaz ile 100km yol yapan aracım 20 ytl lik gaz ile 60 km yol yapmaya ve yokuşlarda insanı çıldırtacak kadar yavaş kalmaya başladı.Aracı satan kişi 1000 km önce bakım yaptırmış bujiler kabloları vs her şey yeni.
-Sizden rıcam bu aracın subap ayar değeleri nedir,motor soğukken mi sıcakken mi yapılmalıdır?
-Avans ayarı nasıl yapılmalıdır?
-Başka dikkat etmemi tavsiye edeceğiniz önereceğiniz birşey var mı?