Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kadir çevik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,418

Etiketler
Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Bu gün internet aramaları sonucunda opel bayisinde hem basınç hem de sözü edilen sıvı ile kapak contası yanığını anlayan aletten varmış. Opel bayi ile konuştum yarın aparatlar uyarsa testi yapacaklar.
Radyatörde delik yok. Ama yine de şanzuman sorunu yaşamamak için ne yapmalıyım. Akıl verirseniz sevinirim. Araç durduktan sonra su eksiltmesi gayet komik bir durum. Yardım lütfen...
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Ama yine de şanzuman sorunu yaşamamak için ne yapmalıyım

Malesef arada bir şanzıman yağına bakmak ve bakım programına göre değiştirmekten başka yapabileceğiniz ekonomik birşey yok. Ekonomik olmayan birşeyler yapmak niyetinde iseniz radyatörü komple değiştirebilirsiniz, ben bir ara niyetlenip sonra vazgeçtim, var olmayan problemleri sırf risk var diye çözmeye gerek yok. Motor antifrizini de 2 senede bir %50 antifriz-%50 saf su karışımıyda değiştirin, sanayide, serviste vs aksini söyleyenleri de dinlemeyin, bu işlem sonrasında radyatör havasının alındığından da emin olun. Biraz uzun bir iş ve gerçekten gerekli olup olmadığı uzun vadede fark yaratır bu yüzden ihmal ederler, özellikle de arabayı sanayiye işlerin yoğun olduğu cumartesi günü götürürseniz yaklaşım "ne gerek var ki.." şeklinde olacaktır.
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Lütfen yardım
motor silindir kapağı çatlak çıktı. Şimdi kapak almak lazım. Çıkma mı alayım yoksa yan sanayi mi?
Çıkmaya en son 750 tl ye bir tane buldum uygun mu? 1500 isteyen de var 1250 isteyen de...
Yardım yardım lütfen..
 





Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Kilis de motor silindir kapağı satılıyor mu? Varsa adresini verebilir misiniz? Bir soru daha çıkma alıp taktığımızda yeniden kapak çatlatır mı? Yani bu benim başıma gelen bir daha gelmesin istiyorum. Yoksa çok sevmeme rağmen başıma tatlı bela olarak kalmasını doğrusu hiç istemem.

Benim bulduğum parça Konya'dan, İstanbul'dan buldum dolu olarak ona 1500 tl istiyorlar. Tayvan malına 550 isteyen de var 700 isteyen de. Bilmiyorum ne yapayım. Bana bir akıl verin. Bu araba bunu sürekli yapar mı? Yaparsa yandım demektir.

Lütfen akıl ve yardım. Yarın bir karar vermek durumundayım.
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Sadece bu araba değil, tüm arabalar hararet yaptırırsanız bunu yapar.
Kilis'de çıkma parçalar biraz daha ekonomikdi. (dolu ve taşlanmışı Kilis'de 750 tl idi. )
Ancak; son Suriye karışıklığından sonra ne oldu bilemiyorum.
İletişim bilgileri ise hafızamda değil ama, forumdan bulabilirsiniz.
Bolu'da başka bir araç için almıştık.
Hiç işçilik yapılmadan direk motorun üzerine konulup araç çalıştrmaya hazır oluyor.
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

kadir çevik' Alıntı:
Lütfen yardım
motor silindir kapağı çatlak çıktı. Şimdi kapak almak lazım. Çıkma mı alayım yoksa yan sanayi mi?
Çıkmaya en son 750 tl ye bir tane buldum uygun mu? 1500 isteyen de var 1250 isteyen de...
Yardım yardım lütfen..

Ust kapağın çatlak olduğu nasıl anlaşıldı?
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Araç su eksiltiyordu, yağa baktığımızda yağa su karıştığını saptadık. Sonra silindir kapak contasının yanmış olacağını var sayarak motorun açılmasına karar verildi. Açıldı ve görüldü ki silindir kapak contası sağlam. Motor silindir kapağı basınçlı teste tabi tutuldu ve çatlak olduğu bana söylendi. Durum bu. Şimdi silindir kapağı arıyorum. Fiyatlar muhtelif. Tayvan malı olanı mı? Yoksa çıkma orijinal olanı mı?

Bir de şu durum var daha önce taşlanmış bir kapağı almak yine aynı sorunlara neden olmaz mı? Anladığım kadarıyla bir kapak alınacak ve yapılacak ne çıkarsa bahtımıza şeklin de mi olacak. Yani yıpranmış bir kapak yine sorun yaratmaz mı?

Yardım lütfen :mad:
 



Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Yani yıpranmış bir kapak yine sorun yaratmaz mı?

Herşeyden önce neden çatlamış olduğunu anlamak daha önemli bence. Bu konu daha önce çok konuşuldu, tartışıldı, şu anda ortada daha iyi bir açıklama olmadığı için Oğuz beyin teorisi önde: eski teknoloji fanlı soğutma sistemi (motordan alınan güçle dönüp radyatörü soğutuyor - sizin araçta da bundan var mı araştırın en eski model böyle), radyatör kireçlenmesi, vs.
Bir de tekerlek boyuna göre küçük motor hacmi (1.6 motorlu olan model sürekli yüksek devirde çalışıyor), hatalı soğutma sıvısı (yanlışlıkla saf antifriz konulması), iş işten geçmeden önce uyarmayan hararet göstergesi vs etken olabilir.
Bir de soğutma sisteminde korozyonu hızlandıran faktörler var, mesela araca orjinal olman termostat taktınız üzerindeki bir metal parçası diyelim prinç değil de bakır (orjinali ne bilmiyorum örnek olsun diye yazdım rasgele iki metal ismi). Soğutma sisteminde olmaması gereken metaller oldu mu iki farklı metal + elektrolitik sıvı (antifriz), oluyor size bir batarya sistemi, oluşan elektrik akımı soğutma sistemine zarar veriyor. Bununla ilgili de bir test var, elinize bir multimetre alıp volt ölçüm kademesine getirip bir ucunu şaseye dokundurup öteki içini de radyatöre salıyorsunuz. Bir eşik değerden fazlasını ölçerse (tam hatırlamıyorum şimdi değerini) probleminiz var(*). Buna ilave araç bir sebeple yağ çamuru yapmaya müsaitse ya da yağı gereken sıklıkta değiştirilmemişse biriken yağ kalıntıları da silindir kapağının yeterli hızda soğumasına engel teşkil edebilir.

(*) bunun detayını buldum: voltmetrenin negatif ucu şaseye (yani akünün eksi ucuna) dokunurken, pozitif ucu radyatör suyuna atılıyor, problem yoksa 0.4 volttan az ölçmeli (http://www.familyhandyman.com/automotive/car-maintenance/coolant-testing-with-a-multimeter/view-all#step1 biraz tarzanca google tercümesi burda http://translate.google.com/translate?sl=en&tl=tr&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.familyhandyman.com%2Fautomotive%2Fcar-maintenance%2Fcoolant-testing-with-a-multimeter%2Fview-all%23step1 -- herhangi bir kazaya meydan vermemek için test motor soğukken yapılacak. antifriz buna engel oluyor olsa gerek testi geçmezse değiştirin diyor. demek ki arabanın kendisinde ilave bir problem yoksa yeni antifriz ile bu testi geçmesi lazım)
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

"Her şey den önce neden çatlamış olduğunu anlamak daha önemli bence."

Evet önemi ancak ben bunu çözecek birikime sahip değilim. Aracı aldığım gün her şeyi antifrizini, bütün yağlarını, bütün kayışlarını değiştirdim. Yetkili servise - kanguru otomotiv- baktırdım ve 100 TL ödedim. Hararet sorununu bildiğimden dijital hararet göstergesi alıp taktım. 10000 km sorunsuz kullandım. Aldığımdan beri hiç bir şekilde hararet yaptırmadım. Her saniye harareti kontrol ettim.

Şimdi ne yapacağımı bilmiyorum.
1. Çıkma mı almalı, yoksa Tayvan malı mı almalı?
2. Çıkma olanlarında bir dolu olanı var bir de boş olarak tabir edileni var hangisini almalı.
3. Önceden taşlanmış olanı alırsak tekrar taşlanacağından kapak oturmazsa ne olacak.
4. Yardım lütfen, daha önce deneyimleri olan arkadaşlar bir şeyler yazarsa, yol gösterirlerse çok sevineceğim.
 


Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

'' suzuki 11110-57812-000 '' kod yanlış olabilir vitarada 3-5 çeşit motor var..örnek olarak verdim.. ;)

bunu gogıla yapıştırın parca kodu dur orj. fiyatı 3 bin + kdv buda 3,5 demek .. ;) azcık aglayıp %20 den fazla iskonto yaptırmaya bakın.. ;)

kapak cıkma yada yeni orjinal olmalı...+kapak contası ve termostat da aynen öyle.. keyifle yıllarca binecekseniz..

yada size satanın yaptığını yapıp yalan yanlış toplayıp yeni sahibine vereceksiniz.. ???

4 silindir 1.6 motor en cok adede sahip en tutulan suzukidir..
bir zamanlar taksiçi esnafıda tofaşın kuş serisini cok tutumuşlardı..aynı hikaye.. :smiley:

v6 motor iyidir teknolojiktir ..4 silindir jlx motoru eski teknoloji vs daha demeden milletle papaz oluyordum..

nadirende olsa blok catlatanı veya egeni de var.. jlx in sizin motorcunun calıştığı rektefiyecinin tecrübe +alet edevat durumu önemli burda blogu ölçüp biçip testlere tabi tutturun belki komple cıkma motor koyar ruhsata işlersiniz..

kapagı catlıyan ilk jlx sahibi degilsiniz bunlara 2. hararet saati takın dediğimde gereksiz görür her kes ..nedense.. ::smiley:

bu bunlarda koronik hastalık..bu kötü tarafı.. ;)
iyi tarafı ise cıkması bol tırcıyla şunla bunla her yerden geliyor..
yan sanayiçilerde çinlisi,tayvanlısı,korelisi vs bin çeşidi var olması..

niye var..? talep olursa arz olur.. ;) talep işi ne fazla takılmıyım.. :smiley:

kapak catlatan v6 olmadığından ne yan sanayiçi nede cıkmacı v6 kapagını rafta bekletmiyor mesela..o da parcası olmıyan kötü arabadır suzukiler içinde öyle deniyor..bana görede parcası lazım olmıyan arac..
v6 nın 95 de cıkan teknolojik motorunla sanayi lerdeki ustalarımız anlaşamıyor..çözememiş olmalarıda ayrı ayıp zaten..

aracın zaten düzgün göstermeyen sensörünü kullanan ısı göstergesi takmak bana göre hoş degil..

ben motordan cıkıp radyatöre giden hortuma bi aparat yapıp yeni gösterge müşiri kullanırım.. bunda da şu handikap vardır termostat da acma sorunu varsa ..hiç bi zaman dogruyu göstermez saglammı bozukmu hiç bakmadan orj yeni termostat takarım.. orj yeni termostat 30 sene sorunsuz calışır diye bişi de yok ayrıca ..ben 6 aylık ken cıkarıp attığımı biliyorum.. :smiley:

suzukide eski ve tecrübeli bir yerde yapılıyorsa yapacaklarını bilirler..

degil iseler tepesinde dikilip takibini yapın derim ,,kolay gelsin gecmiş olsun.. :smiley:
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Oğuz bey teşekkür ederim. Yetkili serviste yaptırıyorum. Yetkili servis de kendi rektefiyecisine güveniyor. Orijinalini nereden alırım onu anlamadım. Japon yedek parça satan yerlerde vardır her halde. Ben dijital gösterge taktırdım ama bilemiyorum. Aracı altı ay zevkle kullandım. Satmayı düşünmüyorum. Çıkma bulup sorunu çözeceğim artık.
Tekrar teşekkür ederim.
 



Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Oğuz bey Suziki aksiyon otodan Murat usta dolu kapağı 1500 tl ye verebileceğini söyledi. Ne dersiniz bu uygun mudur?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,825
Mesajlar
1,524,023
Kayıtlı Üye Sayımız
166,620
Kaydolan Son Üyemiz
questahotel

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst