Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kadir çevik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,411
Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

benim önerdiğim sistem anında görüntü 2 dakidan az sürede iş çıkıyor..

yani evet radyatörde çatlak var mı borular kaçırıyor mu onu 2 dakikada buluyor o yöntem ama kadir bey o testi serviste zaten yaptırdı ve motoru açalım mı açmayalım mı sorusuna bir yanıt vermiyor. motoru açıp da aa silindir kapağı sağlammış diyecek ve ücret almadan kapatacak usta da olmadığı için (malum çok vakit alıyor), bu durum da "ufak" bir sorun teşkil ediyor tabi, o yüzden adamlar test aleti yapmışlar, malesef bizim memlekette yok.
 

Etiketler
Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Oğuz abi ben geçen hafta aldım. 0,9 basınçlı radyatör kapağı 15 tl olmuş ;D
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

oguz1134' Alıntı:
o test işi yanlış..!

dogrusu bu > http://www.ebay.com/itm/Radiator-Pump-Pressure-Leak-Tester-Checker-18-pc-Kit-with-Case-/351014526060?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item51ba189c6c&vxp=mtr

vitaraların radyatörü içinde 0,9 bar basınç olur sıcak iken..bu rakam radyatör kapagı üstündede yazar bu kacaga radyatör kapagıda neden olabilir ilk iş 10 lira verip yeni kapak almalı..

bu önerdiğim basınc testi radyatör kapagı sökülür..uygun aparat kapak yerine takılır içine 2 bar ..olmazsa 3 bar basınclı hava basılıp saatin ibresi 5-10 dakika gözlemlenip yapılır..

küçük delik varsa herhangi bi hortumda yada gevşek kelepçede vs oradan fışkırır..

basınç düşüyor da su gözükmüyorsa contadan içeri gidiyor demektir..yag tapası sökülür ilk su cıkar.. ;) varsa bi durumu..adres kapak acmaya motorcu dur.. :smiley:

Ekleme yapmam gerekiyor; contanın zarar gördüğü yere göre basınç azalıyorsa suyu egzoza da verebilir. Bunu gözle göremezsiniz.

Bu test en iyi yöntemdir.
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Perşembe günü zamanım olacak. Oğuz beyin önerisini dikkate alarak bir test yaptıracağım. Yarın zaman bulabilirsem hemen bir adet kapak alıp deneyeyim. On liralık bir deney, belki de oradandır.
Ayrıca Avrupa da yaşayan arkadaşlarımdan rica ettim o test aletini alıp gönderecekler ama zaman alacak biraz. Gelişmeleri tekrar buradan yazacağım. İlgilenen herkese çok teşekkürler, sağ olun, iyi ki böyle bir site var ve sizler varsınız.
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Kadir bey kullanacağınız 10-15 dakika için o testi almanıza gerek yok. Sanayide ustaların çoğunda vardır zaten.
 



Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Bu arada o test aletini amazon.com dan satın alıyormuş gibi yaptım türkiye'ye göndermeyiz yazısı çıkmıyor
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

bir tane feda edeceğiniz radyatör kapağı veya yedek su deposu kapağı var ise, kapağı delin, üzerine bir tane lastik sibobu bağlayın, ( bu montaj kapağın plastik veya metal olmasına göre değişik şekilde yapılır ) standart pompa ile hava basın. 20 dak kadar bekleyin basıncı tekrar ölçün. bu aleti yurdışından almaya hiç gerek yok piyasada bulunan bir alet. Sanayideki 10 ustanın 5 inde mutlaka bulunur.
 


Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Önerilerinizi dinleyerek sanayide bir test yaptırtacağım. Su eksiltme devam ediyor. İlginç olan stop ettikten sonra sabaha kadar bir miktar daha kaçırması.
Su pompasına da baktıracağım. Önerilerden biri de radyatör kapağının değiştirilmesi onu da değiştireceğim. Sonrası kapak açma galiba.
Ancak araç canavar gibi, çekişinde hiç bir şeyinde sorun yok. Yalnız sürekli su içiyor. Tekrar ilgilenen dostlara teşekkür ederim..
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Bugün arabanın antifrizini değiştireyim dedim.
Usta gerek yok dedi.
Neden dedim, uzun zamandır değişmiyor.
O önemli değil derecesi önemli dedi (ilk şok!)
Neyse dinlemedim gittim antifriz ve saf su aldım.
Götürdüm.
Radyatör kapağını radyatörün soğumasını beklemeden açtı (ikinci şok!)
Ve.. hiçbirşey olmadı- ilginç [adam tecrübeli, bir şekilde elinin yanmayacağını biliyor, radyatörün üzerindeki sakın sıcakken açmayın yazısına rağmen... - siz kesinlikle denemeyin bunu yaparken ne bildiğini, neye güvendiğini biz bilmiyoruz]
Bu antifrizi değiştirmene gerek yok çünkü saf antifriz koymuşlar dedi (üçüncü şok!) Nerden anladı bilemiyorum, elinde sadece bir tür derece ölçen bir alet var, donma noktasını ölçüyor. Antifrizin diğer özelliklerini (korozyon koruması, kaynama noktası vs ölçmüyor).

Neyse ısrar üzerine antifrizi değiştirdik.
Eve geldim, biraz araştırdım.
Her kafadan bir ses çıkıyor internette. Kimi saf antifriz en düşük donma noktasına sahip diyor, kimi %50-%50 karışımın donma noktası çok daha düşük, saf antifriz -17 derecede donar diyor. Kimi saf antifriz donsa da su gibi genişlemez diyor. Bunun doğrusunu öğrenemedim.
Bu arada bu iddialardan ilginç 1-2 nokta:
Saf antifrizin ısı taşıma özelliği zayıf (bu konuda ne yazdığını biliyor gibi görünenler genelde aynı fikirde görünüyor.), arabanız hararet yaptıysa dikkat edin birileri içine saf antifriz koymuş olabilir [hararet probleminden şikayetçi, arabam conta yaktı diyen suzuki sahiplerinin dikkatine!].
En yüksek kaynama noktası: %67 antifriz.
En iyi korozyon koruma :%50-%50 karışım (sebebi: saf su ile karıştırmazsan korozyon koruyucular bir yerde çökelir geriye paslandırıcı etkiye sahip temel antiriz maddesi etilen glikol kalır diyor)
Araç üreticilerinin tavsiyesi: duruma (yani mevsime) göre %60-%40 veya %40-%60 arası, genelde %50-%50.
Korozyon koruyucuların ömrü : mavi antifriz için 2 sene.
Mavi antifrizin temel bileşeni olan etilen glikolun ömrü: neredeyse sınırsız, ama korozyon koruyucular etkisiz hale geldikten sonra paslanmayı hızlandırıyormuş.
Kırmızı (organik) antifrizin ömrü: 5 sene (muhtemelen kullanma klavuzunda bir de bilmemkaç bin km hangisi önce gelirse yazıyordur) - mavi antifriz kullanan eski araçların içindeki plastik hortum vs aksam ile uyumsuz olabilir.
Pembe (toyota super long life coolant denen şeyin ömrü) İlk değişim 160bin km, ondan sonra 80bin km'de bir - mavi antifriz kullanan eski araçların içindeki plastik hortum vs aksam ile uyumsuz olabilir.

ref:
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080917070550AAOR81j (saf antifrizin en düşük donma noktasına sahip olduğunu iddia eden ilk mesajı bir radyatör üreticisi yazmış, aynı zamanda iyi bir ısı taşıyıcı olmadığını yazıyor)

http://articles.orlandosentinel.com/1989-03-02/topic/8903030329_1_antifreeze-coolant-ethylene-glycol-pure
(Bu tam aksine saf antifrizin 0 F (= -17C) civarında donduğunu yazıyor, diğer konularda aynı fikirdeler.)
 



Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Yarın sabah aracı göstermek için sanayiye gidiyorum. Dün yetkili servis aracı sen bize bırak biz profe syonel yardım alalım deyince çok üzüldüm, bir sürü para harcadıktan ve arabanın su eksiltmesi sorununa bir çözüm bulamadıktan sonra bu teklife evet diyemezdim. Sonuçta yaptırıp getirecekler ve faturayı ben ödeyeceğim.
Kendim götürürüm daha iyi. Araç çalışmadan su eksiltiyorsa kesin hortumlardan bir yerden kaçak var. Yarın bakılacak. Araca iyi bir usta bulmam lazım. Bir usta buldum bakalım ne sonuç verecek.
Olmazsa İstanbul'da Aksiyon oto var ona gideceğim. Durum bu. Test yaptırmadan kapak açma yok. İkna olmadan elletmeyeceğim.
Yarın bir adet radyatör kapağı alıp bakacağım. Belki Oğuz beyin söylediği gibidir. Ve tabi bujileri söküp bakacağım.
Evet gelişmeleri buradan yazmaya devam ederim.
Tekrar teşekkürler...
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Sanayiye gittim. Sena Jeep Ahmet usta baktı. BRC regülatöründen kaynaklı olarak su kaçırıyor olabilir diye LPG işiyle uğraşan bir ustaya gönderdi. O da gel bu regülatörü sökelim yeni sistem bir şey takalım dedi. Elindeki kontrol cihazını radyatör açıkken tuttu ve bak ışıklar tam yanıyor gördün mü şeklinde bir ikna yolu denedi.

Tamam ışık yanıyor ama brc sitemi atıp 900 tl ödeyip yeni bir sistem... kafam iyice karıştı. Sonra bir başka LPG ustasına gittim. Adam baktı ve dedi ki o alet antifrizin kokusuna da öter. Araçta bir şey yok.

Test yapan kimse yok. Test yaptırabileceğim bir yer, bir usta biliyorsanız ve yazarsanız çok sevineceğim.

Bir şeyi daha bu gün test ettim. Araç çalışırken su eksiltmiyor. Bu gün 40 km kadar yol yaptım. Evin önüne gelince stop edip hemen yedek kaba baktım. Su eksiltmemişti. Sonra yaklaşık iki saat sonra tekrar baktığımda en az bir bardak kadar su yedek kaptan eksilmişti.

Can sıkıcı olan şey tekrar sanayiye gidip gelmek, bir sürü işin arasında bir de bunla uğraşmak. Güvenilecek bir usta bulma zorluğu çekmek. Arabayı çok sevdim, çok güzel bir araç. Ama bu halde ne olacak bilmiyorum. Artık son olarak İstanbul'da Aksiyon otoya götüreceğim ama yolda kalır mı bilmiyorum.

Aracı alırken sanayide pek işim olmaz diye düşünmüştüm ama olmadı. Bahar da geliyor, hafta sonları dağ bayır gezeriz diye heveslenirken...
Neyse durum bu..
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Sorunun çözümüne katkısı yok ama, arabada otomatik vites varsa onun yağını kontrol altında tutsanız iyi olur, şanzıman yağına antifriz karışıyorsa bir de şanzıman probleminiz olur yakında. Biryerlerde bir su kaçağı var ama nerde olduğu belli olmadığı için bunu da düşünmek lazım. Tabi o kadar su şanzımana karışıyor olsa şimdiye kadar durum çok açık belli olurdu ama ne olur ne olmaz belki %1'i de oraya karışıyordur.
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

BRC regülatöründen kaynaklı olarak su kaçırıyor olabilir diye LPG işiyle uğraşan bir ustaya gönderdi. O da gel bu regülatörü sökelim yeni sistem bir şey takalım dedi

O sistemi geçici olarak komple devre dışı bırakamıyorlar mıymış?
 

Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

''Sorunun çözümüne katkısı yok ama, arabada otomatik vites varsa onun yağını kontrol altında tutsanız iyi olur, şanzıman yağına antifriz karışıyorsa bir de şanzıman probleminiz olur yakında. Biryerlerde bir su kaçağı var ama nerde olduğu belli olmadığı için bunu da düşünmek lazım. Tabi o kadar su şanzımana karışıyor olsa şimdiye kadar durum çok açık belli olurdu ama ne olur ne olmaz belki %1'i de oraya karışıyordur.''

Şanzımana antifiriz nasıl karışır? Otamatik vites araçlar içinmi geçerli,manuel araçlar için böyle bir durum ...anlayamadım.
 



Ynt: Vitaracılar Yardıma İhtiyaç Var

Otomatik vites araçlar içinmi geçerli,

Sadece otomatik vitesli araçlar için. Genelde şanzıman yağı soğutucusunu radyatörün içine koyuyorlar ucuz olsun diye, radyatör delinirse ordan şanzıman yağına antifriz karışıyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst