Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan veteriner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,925

veteriner

www.bagbasiveterinerklinigi.com
Mesajlar
1,931
Tepkime Puanı
34
Yer
DENİZLİ
Web
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Değerli Arkadaşlar;
Suzuki Vitara'da kutu içi veya açık performans filtreler yakıt tüketimini düşürür mü? Bu konuda internette genişçe tarama yaptım. Genel olarak anladığım performans filtreler sakin sürüşte yakıt tüketimini düşürüyor fakat yüksek devirlerde hızlı sürüşte tüketimi arttırıyor. Bu bilgi doğru mudur?
Ayrıca sitemizin Teknik konular bölümünde şnorkelin yakıt tüketimini düşürüp düşürmediği sorulmuş? % 5 düşürür şeklinde bir cevap yazılmış. Fakat konu ayrıntılı tartışılmamış. Şnorkelin yakıt tüketimini düşüreceği doğru mudur?
Şnorkel ve performans filtreler konusunda bilgi sahibi arkadaşların, özellikle Vitara konusunda uzman olarak gördüğüm HAKAN IRIKLI BEY'in açıklamalarını bekliyorum. Herkese teşekkürler....
 

Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Merhabalar.
Öncelikle Suzuki Vitaralar ve Arabalar ve mekanik konularında ciddi bilgi birikimim oldugunu söyleyebilirim, ama bir araç üzerinde uzman olduğumu söylemek çok iddalı olur, :smiley: kısaca bilgili ve kendi imkanları dahilinde birçok şeyi yapabilen bir arkadaş dersek dahayerinde olacaktır.

Araçlar üzerinde bulunan hava filitreleri motorun ihtiyaç duyduğu havayı emiş işlemi sırasında çeşitli şekillerde süzerek/filtre ederek mümküm oldugu kadar temiz, toz ve partüküllerden arınmış olarak motora geçişini sağlamak için dizayn edilmişlerdir.

Suzuki Vitara içinde kullanılan motor tipi karakterisligine uygun , hava emiş debisine ve ihtiyaçlarına uygun olacak şekilde ve tipde hava emiş filitreleri mevcuttur.

Bir filitrenin hava akış debisini yükseltirseniz (çok özel üretimler hariç) yani hava geçirgenligini arttırısanız, partikül,toz ve diğer elemanların süzülmesi, yani filitrelenmesi ile ilgli standartları aşagı çekmiş olursunuz, yani toz ve partikülların zaman içerinde motora ulaşması ile ilgili yolu açmış olursunuz.

Ofroad araçları zaman zaman tozu ama genelde sürekli kirli ortamlara ile ilerlediklerinden dolayı normal araçlardan daha fazla filitreleri kirlenecektir, buda filitrelere daha fazla görev düştügü anlamına gelecektir.

Dolayısı ile siz filitrenizi açık tip olan filitreler ile değiştiriseniz, motor ömrü ve sağlıgını riske açık hale getirirsiniz.

Bir aracın yakıt tüketimini normal tutulmasını sağlayacak hallerin başında öncelikle sakin kullanım, bakım, standart eksoz sis.ve temiz filitreler gelmektedir.

Bunların dışında yakıt tüketimini düşürmek için yapılacak işlemlerin elle tutulur gözle görülür bir faydası olmayacaktır.

Snorkel kullanımı ise emiş borusunun 1 mt daha uzatılması anlamındadır, verilerde bir degişiklige sebep olmayacaktır.

Şunlarada dikkat edilmelidir.
1-Kullanım süresi dolmuş katalitik konvertör.(Güç kaybı ve yakıt artışı)
2-Kirli Hava flitresi (Güç kaybı ve yakıt artışı)
3-Açık (bagıran) eksoz sistemi (Backpreseure kaybı sebebi ile Güç kaybı ve yakıt artışı)
4-Zamanı geçmiş bujiler
5-Kötü yakıt
6-Agresif kullanım
7-Aero dinamiyi bozan yapılar (Tavan Sepeti,Spot,Bağaj,ve araç önü ilaveleri)
8-Uygun devir uygun vites kullanımı.

Tüm bunlara dikkat edildiginde aracın yakıtı standart ve fabrika verilerine yakın degerlerde oalcaktır.

Umarım aydınlatabilmişmidir.

Saygılarımla
Hakan Irıklı
 


Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Soğuk hava motorun daha fazla hava emişi ve daha verimli yanma sağlar, snorkel bu nedenle motor iç kısmında ki havadan ziyade direk dışardan emiş sağlayacağı için faydalı olabiliyor, en azından benim aracımda Jeep XJ.de ki hava filtre kutusunun dizaynına göre öyle, bir de yukarıda kaldığı için nispeten tozdan koruyor aracın filtresini. Özetle performans filtresi takıp motorun normalde nispeten dışardan emeceği havayı, motorun içinden iyice sıcak hava emecek şekilde değiştirirseniz hem yakıt tüketiminiz artar hemde aracınız güç kaybeder.

Yıllarca Alfa Romeo, Pug 205 GTI, Civic VTI gibi araçlarda açık hava filtresi kullandım, standart filtreye göre çok hızlı kirlendikleri aşikar, arazide daha kötü olacaktır durum. Ayrıca yakıt tüketimi anlamında faydalarını görmedim daha fazla tüketime neden oldular, tek avantajları sürekli temizlemeyi göze alıyorsanız düzenli filtre masrafından kurtarıyorlar. Performans anlamında son kullandığım araç Civic VTI dışında bir avantajlarını görmedim, VTI.da da aşağıdaki resimdeki gibi kapalı bir filtre kullandım, girişini direk ön tamponda açtığım bir deliğe bağladım bu sayede dışardan emiş yapıyordu ve özellikle yüksek hızlarda ciddi performans sağlıyordu. Ancak her hafta söküp temizliyordum, içinden böcekler, sinekler, yapraklar v.s. her şey çıkıyordu.

kit_bild.jpg


Aşağıda ise snorkelin tozdan koruma özelliği görülüyor...

safari_snorkel_system.jpg
 

Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Suzuki Vitara 1.6 araçlar için hava giriş noktası Sol farın yanındaki boşluktur.
Dolayısı ile siz hava girişini snorkelde taksanız sadece 50-70 Cm kadar yukarı taşımış olursunuz, gieren hava yine aynı temizlik ve ısıda olacaktır.
Snorkelden daha temiz hava gelecegi konusuna kaltılmıyorum çünki tozlu ortamda hareket eden arcın tozu arkada kalacagından ön bölümden gelen hava temiz olacaktır, temiz olmasa bile far hizasında tozlu, 50-70 cm yukarıza tozsuz olmayacaktır.

Snorkelin kullanım sırasınd aaraca performans katmadıgını bir çok arkadaştan duydum. Giderken öne çevirmek veya arkaya çevirmek arasında fark olmadıgını bir çok kez duydum sordum.

Bence snorkelin tek faydası derin, kaput ve üzerindeki su geçişlerinde olacaktır.
 



Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Vitara filtre girişi dışarıdan hava alabilecek şekilde dizayn edilmişse ısı farkı olmaz, XJ.de farın arkasında hava girişi, alt tarafıda üst tarafıda her yanı kapalı; sanırım su kotuması için böyle yapmışlar ama motorun içindeki sıcak havayı emiyor ki o döküm blok kaputu dokunulmayacak kadar ısıtabiliyor içeriyi düşünün artık. Bu durumda ısı olarak faydası olacağını düşünüyorum , toz konusunda da gerek safari snorkelin ana sayfasında gerekse bir çok off-road forumunda okuduğum koruyucu olduğu yönünde, henüz denemediğim ama bana mantıklı geliyor, hafta sonu takabilirsem görücem artık. Su koruması tartışılmaz, illa dere geçişi olması gerekmiyor, Aladağlar'da Ali arkadaşımızın Vitarası ile yaşadığı durumlara karşıda gayet faydalı bir şey. Yani hızla geçmeye çalıştığınız çamurlu alanda sıçrayan suyuda emebiliyor bazen araçlar.
 

Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Emiş kaput içinden ise dedigin dogru, kaput içinde ısı 50 dereceleride geçebilir, bu durumda sorkelden gelen hava dış hava durumuna göre baya farklı ısıda olacaktır. Performansa katkısı bu durumda olumlu olacaktır.

Vitara için duruma bakarsak durumda degişme olmaz,emiş yüksekligi degişecektir.

Hızla geçilen suda vitaraya yine birşey olmaz, çünki sol çamurlugun için komple 3 kademeli rezervuarlı hava emiş ve su tahliye sistemlidir, dolayısı ile hava+su sol far'ın yanından girecek 1. rezarvuar kısmını geçicek, kalansu hava ile taşınıp 2. rezervuar kısmı ve 3. rezervuar kısmını gecicek, sonra hava filitre kutusundaki çukuruda geçip , derken hava filitresinide geçip oradan motora ulaşıcak biraz uzun ve zahmetli bir süreç, bu koruma konusuda japon müh. güzel çalışmışlar.

Son olarak hızlı çamurlu su geçişi ile ilgli link ortlarıda bir kaç resim var fikir verecektir.Snorkelsiz vitara ve hızlı geçişlerde durum hk. bilgi verecektir.

Murat genel olarak yazdıklarına katılmakla beraber, Vitara için bazı farklılıklarda var buları da belirtmek istedim.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=10650.0
 

Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Sizin resimler baya iyimiş, aşağıdaki olayda çamur almıştı Vitara, neyseki az bir şeydi ve filtrede takılıp kalmıştı, bu tip durumlarda da standart filtreler yoğunluklarıyla performans tipi filtrelerden daha koruyucu oluyorlar.

DSC_1594.JPG
 

Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Waa güzel bir resim, grand vitara neresinden hava alıyor:smiley: bilemiyorum ama:smiley: demek sulu çamur sıkı gelmiş :smiley:
Standart filitreler kesin daha iyi korur...
Ama bu duurmda snorkel olsaydı çok daha iyi olurdu..
Bu fonksiyonunu yazmayı unuttuk diyebiliriz, bu fotografdan sonra...
 

Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Abiler selamlar huma oto gezisinde (2001 1.6 jlx standart vitara) ile dere geçişi yaptım araçta ne lift nede kit vardı snorkel de yoktu ve su almadığı için şaşırdım yukarda hakan abimin dediği 3 kademeli rezarvuar sayesinde olduna kanat getirdim kendimce, valla ben test ettim geçtiğim su derinliği bayaa fazla idi farlarımın su aldını fark ettim hızlı girdiğim için de su kaputu aştı ama su derinliği 1 mt fazla idi bence bugün filtreyi açıp baktığımda ise filtre kazanında hiç su izine lekesine rastlamadım bence vitaranın hava filtre dizaynı gerçekten çok iyii saygılar.
 



Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Merhaba,

Hava filtresi ile motor arasindaki hava borusunun icine kucuk bir fan takilarak gelen havanin daha basincli olacagi, dolayisiyla performans va yakit tasarrufu saglanacagi iddia ediliyor bu linkte. Bu konuda fikirlerinizi paylasabilir misiniz.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=290269106081&Category=36680null&_trksid=p3907.m29

Selamlar
Tuncay
 

Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Selçuk dere geçişinde ben karşıdaydım hatta fotoğrafınıda çekip koydum foruma. Büyük şans o kadarını söyleyeyim, su dalgasını önünde sürükleyerek götürdün, bir an duraksasaydın çok kötü olabilirdi ki yapılı bir Vitara'nın motorunun su emdiğini duyduğumuzda üzüldük baya. Standartken bence bu kadar riske etme aracını, her zaman o kadar şanslı olmayabilirsin. ;)
 

Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Tabiki şans olmadan olmaz, ama duamı ettim öyle girdim suya :smiley: normalde geçebilcemi sanmıyodum zaten şükürler olsun 0 sorun , forumda dereden çıkış tarafı var asıl derinlik dereye ilk girdimiz yer orası varsa birinde eklerse bence çok daha mütiş olur (zaten merak ediyodum ) birisini siz koymuşunuz sağolun diğerinide bulsam ii olur saygılar.
 

Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Selçuk bence, gözünün kesmedigi kendine ve aracına tam güvenin olmayan her noktada dur bak kontrol et, gerekiyorsa girme. Bu gibi durumlarda hiç kimse istemedigi veya gözününkesmedigi yere yerlere girmek zorunda degildir. Bu hep akılının bir köşesinde olsun. Gerekiryorsa girme geridön daha mantıklı olur. Ayıpta degildir, sonuçta keyifini çıkartmak için arazide geziyoruz, araçlarımıza büyük zararların gelmemesi en dogrusudur.:smiley:
 




Ynt: Vitara Performans Filtre ve Şnorkel

Ben aracıma Safasi Snorkel takdırmak istiyorum acaba nerde bulabilirim? Yardımcı olursanız sevinirim.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,911
Mesajlar
1,525,488
Kayıtlı Üye Sayımız
166,710
Kaydolan Son Üyemiz
HANLİFE

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst