Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan veteriner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 69
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,818
Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

Hikmet Bey daha sizin araca twiputer takacağız. twiputerı halledelim.
diğer cihaz daha fikir aşamasında. (belki ufak bir indirim olur ama maalesef hediye çok zor)

bu arada sizin göstergedeki hız kadranı en son 160 mı 180 mi gösteriyor.
vitara jlx lerde 2 çeşit gösterge kullanılmış, (japon ve ispanyol üretimi farklı sanırım)

eğer göstergeneiz Abdullah (veteriner) beyin kadranı ile aynı ise twiputer için gerekli olan hız sensörü çıkışı var demektir. farklı ise bu çıkış yok.

Abdullah beyle temas kurarak bu konuyu netleştirebilirmisiniz?
 

Etiketler


Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

twiputer lpg li araçlar için,

lpg depo ve mesafe bilgisi eklentisine kavuştu.

http://www.youtube.com/watch?v=lwQmVLaHsD0
 

Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

çok başarılı bir çalışma öncelikle ellerinize sağlık. 99 freelander ve 94 vitara için montajı nasıl yapabiliriz.
tşk ederim.
 



Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

cintemani' Alıntı:
çok başarılı bir çalışma öncelikle ellerinize sağlık. 99 freelander ve 94 vitara için montajı nasıl yapabiliriz.
tşk ederim.

cihazın araçta çalışabilmesi için gerekli şartlar şunlar:

1. araç enjektörlü benzin/lpg motoruna sahip olmalı.
karbüratörlü ve dizel araçlara uygun değildir.

2. ayrıca araçta hız sensörü bulunmalı, eski tip telli kilometre saati kullanılan araçlara uygun değildir.

araçlarınızda yukarıdaki şartlar sağlanıyorsa,

montaj aşamasında benden telefonla destek alıp, beraberce sistemi çalışır hale getiriyoruz.
 

Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

Abdullah bey merhaba,
2000 model 5 kapı 1.6 jlx vitara sahibi olarak hararet göstergemize güvenemediğim için bende yol bilgisayarı taktırmayı düşünebilirim. Aracımı Grand Oto’ya götürüyorum, sağolsunlar hem bilgili hemde ilgililer. Bana anlattıklarına göre; Aracın hararet göstergesi ancak radyatör ve genleşme kabındaki suyun eksiksiz olması durumunda doğru göstereceği, herhangi bir nedenle su azaldığında yada bittiğinde termostatın sıcaklığı ölçemeyceğini ve gösterge normal değerinde olmasına rağmen conta yakabileceğimi söylediler. Bu durumda önlem almak amacıyla öncelikle radyatörü değiştirdik ve şuan (henüz antifiriz konulmamasına rağmen) sürekli radyatör suyunu ve genleşme kabını kontrol ediyorum. Antifiriz konulduğunda kontrol etmeye devam etmek gerekecekmiş, muhtemelen bir yerlerden su kaçırmaya başlayabilirmiş. (Tıkanıklıkları açacağı için sanırım) Biraz uzun anlattım galiba, bu noktada sormak istediğim; Takılan yol bilgisayarındaki motor suyu hararet göstergesi harereti aynı mantıkla mı ölçüyor? Yoksa motor suyu olmasa bile doğru ölçüm yapabiliyor mu? Taktırdıktan sonra her sabah kaputu açıp, genleşme kabı ve radyatörü seyretmeye son verebilecek miyim? Saygılar, Bülent Dağoğlu
 

Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

buldag' Alıntı:
Abdullah bey merhaba,
2000 model 5 kapı 1.6 jlx vitara sahibi olarak hararet göstergemize güvenemediğim için bende yol bilgisayarı taktırmayı düşünebilirim. Aracımı Grand Oto’ya götürüyorum, sağolsunlar hem bilgili hemde ilgililer. Bana anlattıklarına göre; Aracın hararet göstergesi ancak radyatör ve genleşme kabındaki suyun eksiksiz olması durumunda doğru göstereceği, herhangi bir nedenle su azaldığında yada bittiğinde termostatın sıcaklığı ölçemeyceğini ve gösterge normal değerinde olmasına rağmen conta yakabileceğimi söylediler. Bu durumda önlem almak amacıyla öncelikle radyatörü değiştirdik ve şuan (henüz antifiriz konulmamasına rağmen) sürekli radyatör suyunu ve genleşme kabını kontrol ediyorum. Antifiriz konulduğunda kontrol etmeye devam etmek gerekecekmiş, muhtemelen bir yerlerden su kaçırmaya başlayabilirmiş. (Tıkanıklıkları açacağı için sanırım) Biraz uzun anlattım galiba, bu noktada sormak istediğim; Takılan yol bilgisayarındaki motor suyu hararet göstergesi harereti aynı mantıkla mı ölçüyor? Yoksa motor suyu olmasa bile doğru ölçüm yapabiliyor mu? Taktırdıktan sonra her sabah kaputu açıp, genleşme kabı ve radyatörü seyretmeye son verebilecek miyim? Saygılar, Bülent Dağoğlu
Merhabalar Bülent Bey.
Sorunuza vereceğim cevap aslında sadece bendeki yol bilgisayarı ile ilgili değil, genel olarak Vitara JLX hararet mevzusu olacak.
Öncelikle şunu belirteyim mesleğim otomotivle ilgili olmadığı gibi hobi amaçlı bu işle ilgilenip kendini iyi geliştiren bu konulardan iyi anlayan biri değilim.
Yazacaklarım sadece 6 yıldır 1.6 JLX kullanıyor olmam ve aracımı elinden geldiğince tanımaya çalışmama dayalı kişisel tecrübelerimdir.
Sizin de bahsettiğiniz gibi 1.6 JLX ler ile ilgili "hararet göstergesinin doğru göstermediği, gösterge kırmızı bölgeye girmediği halde aracın hararet yapabildiği, özetle aracın hararete meyilli kronik mühendislik hatası bir soğutma sistemi olduğu" fikri yaygın.
Bu fikri destekleyen piyasada hararet yapmış, conta yakmış örnekler de çokça mevcut. Hatta bazı arkadaşların da dile getirdiği gibi bu sorun dolayısıyla ihtiyaç duyulan parçalar sıfır, çıkma, orjinal, yan sanayi piyasada bolca mevcut.
Hatta bazı arkadaşlar bu durumu yaşamamak için elektrikli fan sistemine geçtiler.
Ben de ilk aracı aldığımda bu korku nedeniyle çok sık suyu kontrol ederdim.
Benim fikrim bu anlayış kısmen doğruluk payı içerse de genel olarak doğru değil.
Şöyle ki JLX, 1988-2003 arası üretilmiş, demek ki 9-24 yaş arası araçlar.
Bunları ben de dahil genelde ikinci el alıyoruz, çoğu kullanıcı, araç bir sorun çıkarmadıkça bir işlem yapmıyor. Zaten sanayi aleminde hatta bazı yetkili servislerde bile motor yağı dışında diğer sıvılar (hidrolik,su, antifiriz, şanzıman, diferansiyel, direksiyon yağları...) değişmez, ömürlüktür, sadece eksilirse üzeri tamamlanır anlayışı var. Antifriz yoğunluğu ölçülerek aracın antifriz eksiğinin ne kadar olduğuna karar verilse de mevcut eski antifrizin yoğunluğu dışında özelliğini ne kadar koruduğunu donma ve hararete ne kadar faydası olacağını tespit edebilen bir sistem yok. Bunun yegane yolu antifrizi de aracı ilk alınca yenileyip kullanılan antifrizin km ömrüne göre zamanı gelince değiştirmek.
Yıllardır antifiriz konulmamış (bilirsiniz antifrizin bir görevi de harareti önlemektir),
saf su yerine çeşme suyu kullanılmaktan soğutma sisteminin içi kireç, çamur, pislikle dolu,
aynı sebeplerle hortumlar çatlamış veya gevremiş-çatlamaya meyilli,
fan termiği, termostatı, su pompası (devirdaim) yıpranmış, görevini tam yapamayan araçlar,
alınıp, bu noktalarda elden geçirilmeden, off road koşullarında ağır devirde, düşük vites, yüksek devir sürekli zorlanyor,
Zaten araçların tamamına yakını LPG li. LPG nin kendisi başlı başına motor içinde daha yüksek ısı oluşturmasının yanında bir de soğutma sistemine yapılan bağlantılarda , yanlış montaj, gevşeme, çatlama varsa bu da aracı her marka gibi hararete meyilli hale getirir.
Son olarak radyatörün önünü vinç, sis lambaları vs... ile kapatmak da az da olsa hararete etkilidir.
Tüm bu koşullar birleşince araç hararet yapabiliyor ve bunun kusuru araca bulunuyor.
Aslında benim fikrim bu araçlarda güvenli bir soğutma sistemi var ve bakımsız olmadıkça kolay su eksiltmez dolayısıyla hararet de yapmaz.
Şöyle ki;
soğutma sisteminin kranktan güç alan ve sürekli dönen bir pervane ile olması yakıt tüketimi gibi başka dezavantajları nedeniyle belki günümüz araçlarında terk edilmiş olsa bile harareti önlme konusunda elektrikli fana göre daha avantajlı.
Elektrikli fanlar bir sigorta atması veya kablo yanması nedeniyle devre dışı kalabiliyor. Ayrıca pervane elektrikli fan gibi belli bir noktadan sonra devreye girmek yerine daha erken soğutmaya başlıyor.
Bizim araçlardaki pervanenin ısıya duyarlı debriyaj benzeri bir kavrama ile dönme hızı artıyor. Normalde rolantide 700-800 devir/dk çalışan pervane araç devirlendikçe daha hzlı dönüyor ve araç 4000 devir çevirirken pervane de 3100 devir/dk'ya çıkıyor ve burada sabitleniyor. Demek ki sürekli 4000 devir üzeri kullanmak risk taşıyabilir. Buna ilaveten bir de klima açılınca klima soğutma fanı devreye giriyor ve soğumaya destek oluyor.
Bu sistemin arızalanması hararet sorunu yapabilir ama bence arıza ihtimali elektrikli fandan düşük. Arasıra motor sıcakken stop etmeden kaputu açınca pervanenin dönüş hızına bakarak arızalı olup olmadığını anlayabiliriz, hatta dikkatli dinlenirse trafik ışıklarında beklerken pervanenin hızlı dönerken çıkardığı hafif uğultu da farkedilebilir.
İçiniz rahat değilse fan termiğini yenileyin, klima fanını, hem normal ısı sensörünü hem de klima fanının sensörünü kontrol ettirin.
Takılı kalma ihtimaline karşı termostatı mutlaka orjinali ile değiştirin.
Bunun yanında aracın geçmiş bilinmiyorsa suyu tamamen boşaltılıp birkaç gün kırmızı antifrizle binilip, sonra bu da boşaltılıp tekrar kırmızı antifriz -saf su karışımı koymak içeriyi temizlemek açısından faydalı olur.
Radyatör, kalorifer peteği , hortum ve kelepçeler de yenilenirse su eksiltme sıkıntısı zaten olmayacaktır.
En kötü ihtimalle triger seti değişirken su pompası da yenilenirse ekstra bir hararet saatiniz olmasa bile uzun yıllar su eksiltmeyeceği dolayısıyla hararet yapmayacağı garanti, su seviye kontrolünü en sık haftada bir yapacağınız bir aracınız olur.
Dikkat ederseniz en sıcak bölgeler olan Akdeniz sahillerinde turistlere safari veya rent şirketleri hep bu araçları kullanıyor. Turistin daha doğrusu aracın sahibi olmayanın aracı nasıl kullanacağı malum. Bu kadar hararet problemli araçlar olsa heralde bu araçlar bu bölgede tercih edilmezdi.
Ben aracımı aldıktan sonra yukarıda saydıklarımdan termik ve su pompasını hiç değiştirmediğim halde 315 bin km'de olan aracımda ne su eksilmesi ne hararet sıkıntısı yaşamadım.
Gelelim sizin asıl sorunuz olan Yol bilgisayarındaki dijital motor soğutma sıvı göstergesinin çalışma prensibine.
Önceki mesajlarımda yazmıştım, bu gösterge aracın orjinal ısı sensöründen (hararet müşürü) veri alıyor. Ancak şöyle bir güzelliği var ki, aracın orjinal hararet göstergesi araç ısınıp da ortaya geldikten sonra bir daha yerinden oynamazken(araçla ilgili eleştirilerde haklı bulduğum- katıldığım tek nokta burası), bu cihaz; koşullara göre 1 derecelik farkı bile gösteriyor.
Mesela klima açınca hemen bir kaç derec yükselme oluyor.
Isı 82 dereceye gelince termostat açılıyor ve ısı birden 78e düşüyor, şehir içi trafiğe sık dur kalka girerseniz uzun yola göre 3-5 derece daha yüksek gösteriyor vs...
Bence aracın soğutma sistemi bakımlı olursa sorunlu değil ama gösterge 10 derecelik değişimlerde bile oynamadığından sorunlu. Twiputer yol bilgisayarı da aracın orjinal ısı sensöründen veri almasına rağmen en küçük bir değişimi bile gösterdiğinden bu konuda en güzel çözüm.
 

Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

Abdullah bey merhaba,
Zaman ayırıp, bu kadar detaylı olarak bilgi verdiğiniz için öncelikle çok teşekkür ederim. Bende biraz detay bilgi vermek isterim; Önceki aracımız olan 2006 model Suzuki Jimny aracımız (ki ikinci sahibi olduğumuzdan çok temizdi) bebeğimizle birlikte küçük geldiğinden satıp, yerine 6 ay önce 5 kapı Vitara aldık. Aracın km.si yaşına göre az sayılacak olan 120.000 km’de olmasına rağmen sizinde bahsettiğiniz gibi önceki sahibi yağ değişimi haricinde hiç bir şey yapmamış gibi görünüyordu. Örnek verecek olursam; sökülen bujilere baktığımızda yağlanmış ve grand vitara bujisi olduğunu gördük!
Aracı aldığımdan bu yana yağ, yağ filtresi, şanzıman yağı, hava filtresi, bujiler, radyatör, arka amortisörler, rot askı kolları, motor kapağının altındaki keçe yada conta (yağ sızıntısı nedeniyle buji yağlamıştı) vs değişikliklerinin yanısıra genel bakım yaptırdım. Bir gün tesadüfen genleşme kabındaki suyun bitmeye yakın olduğunu farkedip, servise gittiğimde tam zamanında gittiğimi, çünkü termiğin kısa devre sonucu kullanım dışı kaldığı, bu nedenle klima fanını devreye alamadığı, bu nedenle suyun bitmeye yakın duruma geldiği farkedildi. Gerçi termiği değiştirmek yerine söküp atarak direk bağlamaları halen aklıma takılan soru işaretlerinden biridir. Önlem olarak radyatörün şişlenmesi gerektiği ama 12 yaşındaki radyatörün değişmesinin daha doğru olacağı düşünülerek radyatör değişti. Radyatöre çok kısa süreli 3 gün boyunca antifirizli su konuldu ve su eksilttiği görüldüğünden su boşaltılarak metalik toz karışımı radyatöre konarak normal su ilave edildi. Burada bana aktarılan; motor bloğunda vs kılcal çatlakların olabileceği (radyatör değişmesi nedeniyle artan basınç ve antifiriz nedeniyle) ve bu nedenle konulan malzemenin çatlakları tıkayacağı iletildi. Bu konuyu ilk mesajımda detaylandırmamıştım fakat aklıma takılan bölüm şu; Toz malzeme ile birlikte eklenen normal su sonrasında su eksiltme sorunu şimdilik ortadan kalktı. Bende gönül rahatlığıyla tekrar antifiriz konulması için servise gittim fakat; Tekrar antifiriz konulursa etken madde nedeniyle tıkanan çatlakların tekrar açılabileceği, bu nedenle kasım ayına kadar bekleyip, antifirizi o zaman koyup, eksilme olup olmayacağına göre hareket edeceklerini söylüyorlar. Benim içim hiç rahat değil ve en azından hareret takibini anlık olarak nasıl yapabileceğimi düşünüyorum. Bu nedenle sizlerin tecrübelerinden faydalanabilmek için forumları takip etmeye çalışıyorum. Servislerin durumunu biliyorsunuz, her şeyi biliyor olmaları aklımızdaki soru işaretlerini maalesef gideremiyor. Örneğin sizin mesajınızı okurken radyatöre saf su konulması gerektiğini gördüğümde, bizim servisin neden musluk suyu koyduğunu şuan anlamaya çalışıyorum? 450 lira verdiğimiz radyatöre 3 liralık saf su koymaktan neden kaçınıyoruz ki?
 

Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

buldag' Alıntı:
Benim içim hiç rahat değil ve en azından hareret takibini anlık olarak nasıl yapabileceğimi düşünüyorum. Bu nedenle sizlerin tecrübelerinden faydalanabilmek için forumları takip etmeye çalışıyorum.

Bülent Bey,

Abdullah bey'in aracındaki yol bilgisayarı ile harareti (kendisininde bahsettiği gibi) anlık olarak takip etmek mümkün bunun dışında cihaz daha bir çok veriyi (en önemliside anlık ve ortalama yakıt tüketimi) eğer araç lpg li ise depodaki gaz miktarını ve bu gazla gidilebilecek tahmini mesafeyide gösteriyor.

sanırım siz mesajınızda da belittiğiniz gibi sadece hararet takibi yapmak istiyorsunuz.
yine öncelikle twingo ve ford ka lar için geliştirdiğim, devir ve motor ısısı gösteren bir tasarımım daha var.
http://www.youtube.com/watch?v=8ZvQIdgfDr0
bu ürünle ısı takibini yapabilirsiniz.

acarcim100@hotmail.com adresine telefonunuzu mail atarsanız side detayları telefonda aktarırım.

saygılarımla,

Mehmet ACAR.
 



Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

kalorifer radyötörünüz sağlammı? değilse ön sol paspasın altı ıslanır ve araç su eksiltir.
 


Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

AL1820' Alıntı:
fiyatları nedir?

yol bilgisayarı modelini sipariş üzerine üretiyorum fiyatı:250 tl

devir ve ısı göstergesi modeli ise linkteki ilanda satışta bulunuyor.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-devir-ve-isi-gostergesi-twingo-ford-ka-106-felicia-v-b-97675013/detay
 

Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

buldag' Alıntı:
Abdullah bey merhaba,
Zaman ayırıp, bu kadar detaylı olarak bilgi verdiğiniz için öncelikle çok teşekkür ederim. Bende biraz detay bilgi vermek isterim; Önceki aracımız olan 2006 model Suzuki Jimny aracımız (ki ikinci sahibi olduğumuzdan çok temizdi) bebeğimizle birlikte küçük geldiğinden satıp, yerine 6 ay önce 5 kapı Vitara aldık. Aracın km.si yaşına göre az sayılacak olan 120.000 km’de olmasına rağmen sizinde bahsettiğiniz gibi önceki sahibi yağ değişimi haricinde hiç bir şey yapmamış gibi görünüyordu. Örnek verecek olursam; sökülen bujilere baktığımızda yağlanmış ve grand vitara bujisi olduğunu gördük!
Aracı aldığımdan bu yana yağ, yağ filtresi, şanzıman yağı, hava filtresi, bujiler, radyatör, arka amortisörler, rot askı kolları, motor kapağının altındaki keçe yada conta (yağ sızıntısı nedeniyle buji yağlamıştı) vs değişikliklerinin yanısıra genel bakım yaptırdım. Bir gün tesadüfen genleşme kabındaki suyun bitmeye yakın olduğunu farkedip, servise gittiğimde tam zamanında gittiğimi, çünkü termiğin kısa devre sonucu kullanım dışı kaldığı, bu nedenle klima fanını devreye alamadığı, bu nedenle suyun bitmeye yakın duruma geldiği farkedildi. Gerçi termiği değiştirmek yerine söküp atarak direk bağlamaları halen aklıma takılan soru işaretlerinden biridir. Önlem olarak radyatörün şişlenmesi gerektiği ama 12 yaşındaki radyatörün değişmesinin daha doğru olacağı düşünülerek radyatör değişti. Radyatöre çok kısa süreli 3 gün boyunca antifirizli su konuldu ve su eksilttiği görüldüğünden su boşaltılarak metalik toz karışımı radyatöre konarak normal su ilave edildi. Burada bana aktarılan; motor bloğunda vs kılcal çatlakların olabileceği (radyatör değişmesi nedeniyle artan basınç ve antifiriz nedeniyle) ve bu nedenle konulan malzemenin çatlakları tıkayacağı iletildi. Bu konuyu ilk mesajımda detaylandırmamıştım fakat aklıma takılan bölüm şu; Toz malzeme ile birlikte eklenen normal su sonrasında su eksiltme sorunu şimdilik ortadan kalktı. Bende gönül rahatlığıyla tekrar antifiriz konulması için servise gittim fakat; Tekrar antifiriz konulursa etken madde nedeniyle tıkanan çatlakların tekrar açılabileceği, bu nedenle kasım ayına kadar bekleyip, antifirizi o zaman koyup, eksilme olup olmayacağına göre hareket edeceklerini söylüyorlar. Benim içim hiç rahat değil ve en azından hareret takibini anlık olarak nasıl yapabileceğimi düşünüyorum. Bu nedenle sizlerin tecrübelerinden faydalanabilmek için forumları takip etmeye çalışıyorum. Servislerin durumunu biliyorsunuz, her şeyi biliyor olmaları aklımızdaki soru işaretlerini maalesef gideremiyor. Örneğin sizin mesajınızı okurken radyatöre saf su konulması gerektiğini gördüğümde, bizim servisin neden musluk suyu koyduğunu şuan anlamaya çalışıyorum? 450 lira verdiğimiz radyatöre 3 liralık saf su koymaktan neden kaçınıyoruz ki?
Önceden belirttiğim gibi bu işin profesyoneli değilim, tabi ki servisler bu işi benden iyi bilir.
Fakat ben toz malzeme ile su eksilmesinin durdurulmasını eğer sizden yana maddi bir ön şart yoksa uzun vadeli bir çözüm bulmuyorum.
Sonuçta var olan çatlakları doldurmuş olabilir ama nerde ne zaman açılacağı belli olmaz.
Acizane önerim sürekli kabus yaşamaktansa iyi bilen bir yere su kaçağının sebebini buldurtup ana sebebi ortada kaldırın.
Ali Bey'in söylediği gibi ön paspasların altında nem kontrolü yapın.
Hortumları sıkarak dikkatlice inceleyin, bazen kılcal çatlaklar, dikkati çekmiyor ama ısınma ile basınç artınca kaçırabiliyor. Tüm hortumları ve kelepçeleri değiştirmek de mantıklı, çok masrafı olmaz.
Genleşme kabının hortumlarının doğru takılıp takılmadığını, kapağa takılı olması gereken iç hortumu kontrol edin.
Sabahları ilk geldiğinizde ve aracı kullanıp park ettikten bir süre sonra yere su damlama olup olmadığına da dikkat edin.
Buralardan bir şey çıkmazsa geriye devir daim ve motordaki contalar-tapalar kalıyor.
Ama günü birlik düşünülürse antifriz koymamaları mantıklı, çünkü özellkle kırmızı antifriz kir ve tortuları yerinden söküyor, dah aönce sizin gibi su eksiltme problemi olmayan araçlarda bile, bir yerlerin açılıp su eksiltmesine neden olabiliyor, sizin araca yapılan pansumanı bozma ihtimali yüksek.
Burda anlayamadığım, sonuçta antifriz bu tozun yaptığı dolguyu bozacaksa Kasım'da koysanız da bozacak, en iyi ihtimalle Kasım'a kadar zaman kazanacaksınız.
Termiğin direk bağlanması, pervanenin sürekli yüksek devirde dönmesi sonucunu doğuracağından hararet önleme konusunda işe yarayabilir fakat aracın yakıt tüketimini arttıracaktır, bunu şimdi farkedemeseniz de kışın dikkati çeker, ayrıca kaloriferin ısıtma kapasitesi de azalacağından içerde üşüyebilirsiniz.
Son olarak Mehmet'in dediği gibi anlık hararet takibi yapma açısından yol bilgisayarı çok faydalı.
Eğer agresif bir sürüş stiliniz yoksa anlık tüketimi takip ederek yakıt tasarrufu ile cihazın parasını çıkarırsınız, iç -dış sıcaklık, akü voltajı, dijital, hız, devir, gidilen km, toplam tüketilen yakıt vs..... bilgileri görmeniz de bonus olur.
 

Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

Kalorifer, hortumlar vs tüm bağlantılar kontrol edildi.Herhangi bir kaçak bulunamadı. Bende kaçağın ana nedeninin biran önce bulunabilmesi taraftarıyım. Bloktan olduğunu düşünüyor ve endişeleniyorum. Yol bilgisayarı ile ilgili Mehmet bey ile bugün telefonla görüştüm, harereti aynı müşürden ölçmesi şuan için beklentimi karşılamayacak gibi. Öneri ve bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.
 



Ynt: Vİtara JLX Yol Bilgisayarı

buldag' Alıntı:
Kalorifer, hortumlar vs tüm bağlantılar kontrol edildi.Herhangi bir kaçak bulunamadı. Bende kaçağın ana nedeninin biran önce bulunabilmesi taraftarıyım. Bloktan olduğunu düşünüyor ve endişeleniyorum. Yol bilgisayarı ile ilgili Mehmet bey ile bugün telefonla görüştüm, harereti aynı müşürden ölçmesi şuan için beklentimi karşılamayacak gibi. Öneri ve bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.
Sizin şartlarınızda en iyisine siz karar verirsiniz fakat önceki mesajımda da belirttiğim gibi, gösterge harareti aynı müşürden ölçse de ; pratikteki durum farklı.
Yani pratikte araç ısınınca orjinal gösterge ortaya sabitleniyor fakat dijital göstrge şartlara göre bazen 78 bazen 92 gösteriyor, yani değişimler farkediliyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,675
Mesajlar
1,521,970
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst