Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan veteriner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 60
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 57,213

veteriner

www.bagbasiveterinerklinigi.com
Mesajlar
1,931
Tepkime Puanı
34
Yer
DENİZLİ
Web
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Arkadaşlar ben 1,6 JLX aracımda Castrol Magnatec 10W - 40 yağ kullanıyorum. Aracı satın aldığım yetkili servis o zaman bu yağı kullanıyor.
Fakat aracın kullanım kitapçığında 10W - 40 dahil birçok numara geçmesine rağmen "1.6 L 16 valf motor için -20 C'nin üstündeki sıcaklıklarda 10W - 30 yağı tavsiye ederiz" yazıyor.
Bulunduğum şehirde kışın en düşük -15 yazın en yüksek 43 C sıcaklık oluyor. Yağ için tavsiyeniz hangisidir? Teşekkürler.
Saygılarımla.
 

Etiketler
Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

Abdullah bey aracnz için türkiye şartlarında kullandığınız 10w40 yağ ideal ve optimal bir yağ olp gereksinimleri kullanm ekonomisi ile karşilayacak bir yağdır daha ince yada kalın yağlara prensipte ihtiyaç yoktur.Fakat bulunduğunuz coğrafyanın iklim koşullarına göre yaz yada kş için kullanabileceğiniz yağı sınıflandırabilmeniz de mümkündür.10 w 40 yağı ortak nokta belirleyip, yazın daha kalın 15w 40 yada kışın daha ince yağ da kullnabilirsiniz,eğer iklim uç koşullarda ise.Ama herşeye rağmen 10 w40 motor yağı türkiye coğrafyası için uygundur.
 

Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

Ben de vitara 2.0 v6 aracımda Castrol Magnatec 10W - 40 yağ kullanıyorum bu yağ tüm ihtiyçlarınızı fazlası ile karşılayacaktır..
 

Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

Abdullah bey 1.6 4 cl motorlar fazla yag secmez 20/50 bile koysanız gık demez, v6 motor yag secer sebeb sibob ayarlarını kendi si yapar fincanlı tabir edilen cinstir yag kalın gelirse fincanları dolduramadıgından şakırtılı calısır ,yagları genel olarak 3 e ayırabiliriz 1-) petrolden üretılen normal yaylar 2-) yarı sentetik yaglar 3-) tam sentetik yaglar .. tam sentetik yaglar üst sinıf ve pahalı yaglardır. 10W - 40 kullandıgınız yag sizin motorun ihtiyacını fazlası ile karşılar fakat -15 dereceden bahsetmişsiniz cok soguklarda bizim motorların her yeri aliminyum oldugundan sogugu fazla hissediyor ilk calışmada sogukken hoş olmayan sesler duyduysanız 0-30 size pahalı ve lüks gelmiyecekse kullanın derim .iyi ve kaliteli yag kullanımı kendi cebiniz harici hic bir seye zarar vermez gözle göremedimiz pek cok artılarıda vardır ayrıca ..saygılar.
 

Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

Ben de 1.9 Dizel DDiS için CASTROL EDGE 5W-40 Turbo Diesel kullanmayı düşünüyorum. Nasıl sizce?
 



Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

CASTROL DDiS kodlu motorlar icin EDGE 5W-40 öneriyor seciminiz dogrudur ,aracınızla bir yaz günü 1 saat kullanımdan sonra gece karanlıkta motoru stop etmeden acıp turboya bir bakın, mangaldakı kor kömür kırmızı sı bir parca göreceksiniz hatta dahada sıcaklarda ıcinde dönen tribün pervane sinin kanatlar bile görünür , bu kor kadar ısınmıs parcanın yaglaması ve sogutması kullandıgınız yag ıle ve onun kabılıyetleri ile sınırlıdır .kullanacagınız en kötü yag 10/40 tam sentetik olmalı ve ya 5/40-0/30 da daha uygun olur , turbo arac kullanımında bir konuya dikkat etmeli akşam evinize geldiniz aracı park ettiniz gaza basmadan rolanti devrinde bir müddet calıştırın turbonun devri en alt devirlere insin ve gaza basmadan usulca stop ediniz,bu zamanı kendiniz belirleyin en az 30 sn.-2 dk. arasında olmalı ,motor stop ettiginde yag pompası yag basmayı keser hala dönmekte olan turbo yagsız dönmeye devam eder bunu alışkanlık haline getirdiginizde ise turbo ömrü cok kısalır bilgilerinize..
 

Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

Sayın Oguz1134, aydınlatıcı cevabınız ve bilgilendirme için teşekkür ederim. Turbo araç kullanım önerilerinize uyacağım.
Aslında GV 1.9 DDiS kullanım klavuzunda, özellikle 5W 30 öneriliyor AMA CASTROL'ün böyle bir ürünü yok sanırım.
Araca göre motro yağı klavuzunda CASTROL EDGE 5W 40 çıkıyor. Mecburen onu kullanacağız.
Gerçi SHELL'in Helix Ultra AX 5W 30 diye bir ürün var AMA "bulabilir miyim?" bilemiyorum.
 

Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

5w - 30 yerine 5w -40 kullanmanız dezavantaj değil avantajdır. Çünkü her iki yağ da 5 numara yani soğukta akışkanlıkları aynı fakat 5w - 40 olan aşırı sıcakta içindeki özel katkılar sayesinde 40 numara yağ gibi kalınlaşıp motorunuzu daha iyi korur.
 

Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

Sayın Veteriner, gerçekten dediğiniz gibiyse, "CASTROL EDGE 5W 40 Turbo Diesel" benim için daha uygun bir çözüm. Hem CASTROL kalitesine güvendiğimden (gerçi SHELL de aşağı kalmaz heralde) hem de buradaki CASTROL il distribitöründe kolaylıka motor yağını ve yağ filtresini, yetkili servise göre çok daha hesaplı bir şekilde değiştirebildiğimden.
 

Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

Viskosite bir yağın kalınlık ölçüsüdür. Velirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için "viskosite endeksi" kullanılır. Bu endeks yağ ısıya maruz kalınca ne kadar inceleceğini gösterir.Viskositeyi gösteren rakam ne kadar yüksekse o yağ yüksek ısılarda fazla incelmez dayanıklılığını korur. Ama aynı şekilde yüksek viskositeli yağ aşırı soğuklarda da motorun her yerine ulaşmaz. Mesela 0 numara çok incedir soğukta çok avantajlıdır. 60 numara çok kalındır ama o da sıcakta çok avantajlıdır.
Yağ üreticileri her iki yönden avantajları bir yağda toplayıp mesela 0 w - 60 veya sizin örneğinizdeki gibi 5w - 40 yağ üretirler. Bunlara multi viskosite yağ denir. Böylece hem çok sıcak hem de çok soğuk gibi farklı koşullarda hizmet edebilecek yağlar ortaya çıkıyor. Bunun için ince bazlı bir yağa mesela 5 numara yağa polimer denen kimyasallar eklenerek çok soğukta gerçek numarası olan 5 ölçüsünde yani gayet ince ve akışkan olup motoru en ince noktalarına kadar yağlar -jelleşmez. Ama yüksek sıcaklıkta da 40 numara yağ gibi kalın davranır böylece yağ filmi kopmaz ve motoru koruma özelliği devam eder, incelmemiş olur. Yani tek yağla iki yağın işi yapılmış olur.
Yani 5w - 40 dediğimizde 5 yağın ana (baz) viskozitesi 40 ise yüksek ısı vizkozitesi demektir . Sizin araçta hangisini seçeceğiniz konusunda buraya kadar anlattıklarımdan anlaşılan 5w-40 'ın 5w- 30'dan eksiği yok fazlası var.
Ama burada şöyle bir incelik var ki; 5 w - 40 yağ üretmek için kullanılan polimer miktarı (yani yağın içinde olan fakat yağ değil başka bir madde) 5w - 30 için gereken polimer miktarından daha fazladır. Mesela 4 lt 5w-30 aldınız içinde 3,9lt gerçek yağ 100 ml polimer var ama, 4 lt 5w-40 aldınız içinde 3,8 lt gerçek yağ 200 ml polimer var. Yani 5w-30 kullanınca aslında gerçekten motoru koruyan hakiki yağ daha fazla diğerinde daha az . İşe bu taraftan bakınca 5w-30 daha avantajlı.
O zaman sizin bulunduğunuz şehirdeki yaz sıcakları ve sürüş sitilinize göre karar vermek lazım . Eğer gerçekten aşırı sıcak bir şehirde oturuyor ve arabanızı yüksek devirlerde ve limitleri zorlayarak kullanıyorsanız 5w-40. Değilse 5w-30 daha uygun olur.
Saygılar
 



Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

Sayın Veteriner (Abdullah Bey), bilgilendirici cevabınız için bir kez daha teşekkür ederim.
CASTROL'ün LubeSelector'un de SUZUKI Grand Vitara 1.9 DDiS'yi seçince CASTROL EDGE 5W-40 öneriliyor.
Bir de aynısının Turbo Diesel versiyonu var: CASTROL EDGE 5W-40 Turbo Diesel. ACEA A3/B3, A3/B4, C3 standartlarına sahip. Sade (Turbo Diesel olmaYAN) versiyon C3 standartı taşıMIyor. Bu durumda CASTROL EDGE 5W-40 Turbo Diesel en iyi seçim olacak sanırım.

Merak ettiğim diğer bir konu: Grand Vitara 1.9 DDiS 5K 2007 modellerde Diesel Particle Filter (DPF) olup olmadığı.
Bu DPF mevcut olup olmamasına göre aracın kullanım klavuzunda, yağın taşıması gereken ACEA standartları farklı.
 

Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

yağ kadar önemli bir diğer konuda , mutlaka motor yağını değiştirirken yağ filtrenizi de beraberinde değiştirin ve asla eski filtre ile yeni yağı kullanmayın. İlk marşa başışınızda yağ filtersinin içerisindeki yaklaşık yarım litre kirli yağ yeni yağa karışır, ve yağdan azami fayda elde etmenizi engeller.
 

Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

Yağı değiştirrken MUTLAKA yağ filtresini de değiştiririm zaten.
Grand Vitaramın 30.000 bakım kartına baktım da 10W-40 yağ konulmuş.
37.500km'e geldiğinde ben CASTROL EDGE 5W-40 Turbo Diesel ile değiştiririm artık.
İNŞALLAH yağ filtresi de kolay bulunur da servise mecbur kalmam !

Aracımda Diesel Particle Filter (DPF) olup olmadığını da açıklığa kavuşturmam gerek. Yeni konu mu açsam acaba?
 

Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

Grand Vitara 1.9 DDiS'nin motor yağı ve yağ filtresi en son, yetkili servisde 30.000km periyodik bakımı yapılırken değiştirilmiş ve CASTROL (? Magnatec ?) 10W-40 doldurulmuş. Şimdi 37.500km oldu ve değiştirme zamanı geldi.

Bir aksilik olmaz ise hafta içi bir gün buradaki CASTROL Yağları il distirbitörüne gidip, CASTROL EDGE Turbo Dizel 5W-40 ile değiştirceğim. 5,1litre yağ gerektiğinden, SANIRIM 175-200TL arasında bir masraf olacak yağ filtresi değişimi ile birlikte...
 

Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

turbo arac kullanımında bir konuya dikkat etmeli akşam evinize geldiniz aracı park ettiniz gaza basmadan rolanti devrinde bir müddet calıştırın turbonun devri en alt devirlere insin ve gaza basmadan usulca stop ediniz,bu zamanı kendiniz belirleyin en az 30 sn.-2 dk. arasında olmalı ,motor stop ettiginde yag pompası yag basmayı keser hala dönmekte olan turbo yagsız dönmeye devam eder bunu alışkanlık haline getirdiginizde ise turbo ömrü cok kısalır bilgilerinize..
[/quote]
Turbo kullanımıyla ilgili yukarıdaki yorumlarınıza katılıyorum ama Grand Vitaralar için geçerli şöyle bir husus da var(mış) ; 2007 de yayınlanmış bir Avustralya driver guide kaynaklı sitedeki yazıda, 1.9 DDIS motorları için aynen ...."Turbo cooling is provided by an electrical turbo cooling pump, which ensures circulation of engine coolant even after the engine has stopped."denmekte

Sn oguz1134 ...."motor stop ettiginde yag pompası yag basmayı keser hala dönmekte olan turbo yagsız dönmeye devam eder" derken genel bir yorum muydu bu motor seçeneğini de kapsıyor muydu? Çünkü merak ettiğim ve bildiğimi zannettiğim konu ,stop etmeden önce motoru extra birkaç dk çalıştırmanın sebebi ısınan turbonun (motorun çalışmasıyla ilintili mekanik sistemlere bağlı) soğutulmasıyla alakalı olduğudur.Eğer bu motorlarda ilave yukarıda belirtildiği gibi "motor stp etse dahi motor soğutma sıvısının sirkülasyonuyla sağlanan eletrikli turbo soğutma pompası"var ise buna gerek de kalmıyor demektir.
Yani kesilen yağlanma v.s ile ilgisi olduğunu sanmıyorum,var ise de ve bunun doğruluğu teknik açıdan da kanıtlanmışsa bilmek isterim.

1.9 DDIS kullanıcıları ; motoru stp ettikten sonra ,özellikle rampa ve otoyol kullanımı sonrası (yani motor iyice ısındıktan sonra) hiç dikkatinizi çekti mi ? ön ızgaralardan motora doğru kulak kabartıp dinlediğinizde bir süreliğine -vınnn şeklinde düşük desibelli bir vınlama sesi geliyor sonra da kesiliyor,bu ses büyük olasılıkla bu soğutma pompasının sesi olsa gerek..bu da şu an bu konu hakkında düşünürken,resmin parçaları birleştikçe aklıma geldi,emin olmak için bir ara bunu servise ya da bir uzmana sormak gerekir.

Ayrıca Sn BRAVEHEART bu yazıda denmekte ki ;
The engine includes a diesel particulate filter (DPF), located in the exhaust line after the oxidizing catalytic converter. Its shape is very similar to a catalytic converter, but half the ducts are plugged. Between each duct a porous material allows the gases to pass through while the particles remain on the filter walls. Ben de bilmiyordum bunu....

...ve bunu da ;
The Exhaust Gas Recirculation (EGR) valve on the turbo-diesel Grand Vitara is a throttle body type, with the passage between exhaust and intake manifolds opened via a throttle. The rotating force on the throttle axis is provided by an electric motor, while feedback to the Electronic Control Module is provided by a position sensor. The EGR valve is the main emissions control component in the exhaust gas recirculation system. The valve is located on the intake manifold, and opens a small passageway between the exhaust and intake manifold to allow a metered amount of exhaust to flow back into the engine.

This reduces combustion temperatures and helps control the formation of oxides of nitrogen.

Biz en iyisi DDIS araçlar/motor için ayrıca tüm bilgileri ulaşılması kolay olabilecek bir başlık altında toplayalım,bu şekilde bilgiler dağılıyor ve istenilene ulaşması zorlaşıyor ....
motor yağı mevzunda turbo işleyişi aramak gibi.. :smiley:
 



Ynt: Vitara İçin En Uygun Motor Yağı

motor stop ettiginde yag pompası yag basmayı keser hala dönmekte olan turbo yagsız dönmeye devam eder"

bu genel bir yorumdur .

turbo muhabbetinin ayrıntılarına girersek cok uzun olur kısaca ufak tan anlatmaya calışıyım

genel olarak 2 ye ayrılır turbo 1 cisi (low pressure )düşük basinclı motora ilave az bi güç saglasın amacı iledir ..2. cisi (full presure) yüksek tam basınclı turbo bu tip aracın misal olarak 200 hp bi arac diyelim turbo hortum larını sökelim gecici olarak atmosferik hale getirip bi tur atalım arac 50 hp olur bilmem anlatabildimmi. motor dizaynı turboya göredir kompresyon yoktur ve turbonun iceri zorla soktugu hava gücü ile yürür ve ucak gibi ucar..
turboları devirlerine göre sınıflandırırsak

grayder, traktör iş mak. dizel turboları
dizel mekanık turboları
common rail dizel turboları
düşük basınclı benzın motorlu arac turboları
yüksek basınclı benzın motorlu arac turboları
yüksek basınclı benzın motorlu yarış aracı (ralli aracı)turboları
yüksek basınclı benzın motorlu modifiyeli arac (şu cadde aracı dediklerinden)turboları

bunların hepsinde farklı turbolar vardır basınc ve debileri farklıdır diyelim kısaca devirlerine görede sıraladım .

turbonun orta göbek denen kısmı yaklaşık yumurta büyüklügünde bir parcadır . bu modeline ve işlevine görede ceşitlilik göstermektedir. tavuk yada deve kuşu yumurtası arasında degişiklik gösterebilir

bu yumurtayı kırıp içine bakarsak içinde ne var bir mil ve cok devirli döner bunun yatakları (bilya yada rulman degil) yag keceleri diş kışmındada 2 pervane vardır yüksek devirlere göre balansı alınmış.

şimdi gelelim konuya eger araç pahalı ve performanslı ise üretici kaliteli baş agrıtmıyayacak full aksesuar bir turbo takar ne kadar zorlarsan zorla baş agrıtmaz ve keyif verir ..
eger arac orta sınıf ekonomik tür bi arac ise ekonomik bır turbo takacaktır demektir. .ne kadar köfte okadar ekmek misali.
mangalda yanan kor olmuş kömüre hiç su döktünüzmü yada yag dökmeyi hiç de denemeyin derim zaten .
aracta turbo 1 saat kullanım sonrası mangal kömürü kırmızısı olur ,kaliteli üst sınıf olanlarında hem radyatör suyu dolaşır hemde yag dolaşır. su sogutur yagda yaglar .
bu su dolaşımlı olanlar %90 aracta yoktur benim bildigim ..
geri kalan araclarda yag hem sogutur hem de yaglar 2 iş yapar da diyebiliriz. tam sentetik yagların yanma tutuşma derecasi yüksek oldudundan aracta bu kaliteli yagların kullanımı zorunludur.
aracların devirine gelince benim diyen motor 7500 devir döner sonrasına elektronık sistemler müsade etmez daha fazla dönemez
günümüzde turbo devir sayısı 150-300.000 rpm gibi rakamlarla ifade edilebilmektedir racing modellr i 350-400bin olanlarıda var.

gelelim benim anlatmak isteyipte anlatamadıgıma motor 6000 devir dönerken turbo nuz 300000 devir dönüyorsa orantı hesabına göre 3000 devirde motor dönerken turbo 150000 döner .3000 devirde kontak kapatırsanız kor kırmızı ısınmış bir parcayı yagsız olarak 150000 de döndürmeye devam edersiniz bu bir iki sefer bişi yapmaz ama ileride size baş agrısı olarak geri döner demek istedim .

bu konu vitara- ferrari -porche -saab- volvo ,vs marka model farketmez temelde aynı catıda degişik olabilir.

yag dolaşımını motor döndükce yag pompası mekanik olarak yapar ,su dolaşımınıda devirdaim motor döndükce mekanik olarak yapar.bu genelde tüm araclarda aynıdır ,şimdi yeni teknolojiler cıkıyor elektiriklli direksiyon kutusu gibi ,sizin araclara da turbo sogutma için elektirikli motor varmış ,bu güzel ama yaglama nasıl onuda bilmek lazım . ;)

The engine includes a diesel particulate filter (DPF), located in the exhaust line after the oxidizing catalytic converter. Its shape is very similar to a catalytic converter, but half the ducts are plugged. Between each duct a porous material allows the gases to pass through while the particles remain on the filter walls. Ben de bilmiyordum bunu....

...ve bunu da ;
The Exhaust Gas Recirculation (EGR) valve on the turbo-diesel Grand Vitara is a throttle body type, with the passage between exhaust and intake manifolds opened via a throttle. The rotating force on the throttle axis is provided by an electric motor, while feedback to the Electronic Control Module is provided by a position sensor. The EGR valve is the main emissions control component in the exhaust gas recirculation system. The valve is located on the intake manifold, and opens a small passageway between the exhaust and intake manifold to allow a metered amount of exhaust to flow back into the engine.

This reduces combustion temperatures and helps control the formation of oxides of nitrogen.
tercümesii
Motor bir dizel (DPF), egzoz paralel olarak oxidizing katalitik konvertör sonra yer partikül filtresi içerir. Şekli çok katalitik konvertör, ama benzer bir yarısı kanalları takılı. Bir gözenekli malzeme ise parçacık filtre duvarları kalacak olan gazlar geçer sağlar her kanalı arasında. Ben de bilmiyordum bunu ....

... VE BUNU da;
Bu turbo dizel Grand Vitara üzerindeki Egzoz Gazı Recirculation (EGR) vana bir kısma gövde tipi, egzos, giriş arasında geçiş olan bir kelebek ile açıldı manifolds. Ise Elektronik Kontrol Modülü için geribildirim bir konum sensörü tarafından sağlanan bir kısma ekseni üzerinde dönen kuvvet bir elektrik motoru tarafından sağlanır. Bu EGR valf egzoz gaz emisyonları içindeki ana kontrol bileşeni recirculation sistemidir. Vana ve giriş üzerinde çeşitli yer ve egzos, giriş çeşitli arasında küçük bir koridor açılır egzoz ve motor içine geri akış bir metered miktar izin verecek.

Bu yanma sıcaklığı azaltır ve nitrojen oksitleri ve kurulması kontro

bilgim dahilinde bu konudada size yardımcı olayım opel ve saab larda dizellerde katalik konvektörden sonra 2, bir filitre var devirsiz kullanımda bu tıkanıyor degişimi gerekiyor oldukçada pahalı , benzinli arac gibi devirli kullanımda ise devirden dolayı pisligi kendi atıp temiz kalabiliyormuş. :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,045
Mesajlar
1,527,866
Kayıtlı Üye Sayımız
166,792
Kaydolan Son Üyemiz
wdeepw

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst