Vitara Hararet Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,643

Baki Ö.

Kamp II
Mesajlar
263
Tepkime Puanı
2
Yer
KONYA-BOZKIR
Arkadaşlar 99 5 kapı 1.6 vitara aracım radyatör suyu eksiltiyor gözlemlediğim kadarıyla tahliye deposuna gönderiyor oradanda tahliyeden taşıyor. Galiba buna bağlı olarakda su kaynatıyor ancak su fokurdama seslerini duymama rağmen hararet göstergesi ortalarda duruyor. ayrıca radyatöre üst giriş hortumu su eksiltince büzüşüyor. bununla ilgili bilgi ve deneyimi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok memnun olurum.
İyi günler.
 

Etiketler

Ynt: Vitara Hararet Sorunu

Silindir kapak contanız yanmış.. Aynı şey başıma geldi,şikayetler birebir sizinkiyle aynıydı.

Aracı daha fazla kullanmadan bir an evvel müdehale edin.Hararet göstergesine aldanmayın zira yalan söylüyor.Kapak söküldükten sonra silindir kapağını ve motor bloğunu çatlak varmı diye iyice kontrol edin.Silindir kapak contasının kesinlikle en iyisini alın,sonra ikinci kez kapağı söktürmek zorunda kalıyorsunuz astarı yüzünü geçiyor.. Temostatı yenileyin (82 derecelik olanla). Bu arada yeni conta takılmadan silindir kapağını pulanya yaptırın mutlaka,bazı ustalar birşey olmaz diyip traşlanmamış kapağı geri takmaya çalışıyor ki kesinlikle yapılmaması gereken bir hata.

Geçmiş olsun.
 


Ynt: Vitara Hararet Sorunu

Bu gün arabayı servise götürdüm. Arabayı muayene ettiler radyatörde kireçlenmeden dolayı hararet yaptığını ve contanın bu yüzden yanmış olduğunu söylediler. Radyatörün temizlenmesi kapak taşlaması ve conta değişimi için ortalama 400 tl fiyat oluşabileceğini ancak valflerinde zarar görmesi durumunda 700 e kadar fiyatın çıkabileceğini dediler. tamam dedim arabayı bırakıp dolmuşla evin yolunu tuttum. hayırlısı bakalım.
 



Ynt: Vitara Hararet Sorunu

Baki bey fikir vermesi açısından yaptırdığım aynı işlemlere mart ayında ödediğim meblağı yazayım;

Radyatör temizliği (üst aleminyum kapak açılıp petekler şişlendi) 50 TL
Takım conta 85 TL (Grand oto istanbuldan getirttim) Tek kapak contası daha ucuzdur
Kapak taşlama 90 veya 100 TL
İşçilik 100 TL
Termostat 25 TL (82 derecelik) Yaz olduğu için 78 derecelikde takabilirsiniz.

Not: Subaplar (valfler) hasar görmemişti (kolay kolay bozulmaz dikkat edin) ama açmışken motoru sıfırlayayım dediğim için piston segman vs ile yeni bir takım subap alıp taktım 175 TL.

Not 2 : Silindir kapağınızı ölçtürün.Eğer geçmişte üç dört defa taşlanmışsa çift conta kullanarak azalan yüksekliği geri kazanın.Mümkünse daha genç bir kapak bulmaya çalışın.(rahat edersiniz tecrübeyle sabittir)

Not 3 : Termostatıda en kalitelisiyle değiştirin ve soğutma suyuna 3 litre antifriz koymayı sakın unutmayın,yaz sıcağında suyun kaynama derecesini yükseltir ve radyatörünüzü temiz tutar.

Not 4 : Yüksek ihtimal devri daim pompasıda ömrünü doldurmuştur,eliniz değmişken onuda kalitelisiyle değiştirin hararet konusunda kafanızda soru işareti kalmasın.Fiyatı 100 yada 120 TL civarı olacaktı.

Selamlar
 

Ynt: Vitara Hararet Sorunu

eee maaşallah bizim vitara merakı epeybi pahallıya mal olucak anlaşılan desenize :smiley:
 

Ynt: Vitara Hararet Sorunu

Kısa vadede öyle görünebilir ama bu işlemlerin ardından,doğru kullanımla,aracınız size yıllarca aynı masrafı çıkarmayacaktır.Suzukinin farkı burada ön plana çıkar.
 

Ynt: Vitara Hararet Sorunu

kendi aracımda bu hararet ibresininin acizliyine aldandım radyatörde basınc sonucu acılma ve dolayısıyla haraet allahtan bilinclibir mudahaleyle motoru kurtardık su kaybına karsı ılk aklıma delen hemen kaputun altındaki silecek hortumunu yerinde cıkarıp radyatörün tahliye cıkısına takıp silecek kolunu basılıtutup silecek haznesindeki suyu motora gönderdimm hararet düsüncede motoru kapattım... ve bunun ardından aracı eve cekip basladım radyetörü sokmeye radyatörü söküp güzel bir temizlikten sonta alt kazandaki acılmayı tamir edip . bu hararet sorununu tarihe gömmek adına bir aerge calısması na giriştim

SAM_1153.JPG


SAM_1154.JPG


SAM_1142.JPG
 

Ynt: Vitara Hararet Sorunu

önce motor kasnagına takılı kıc kadar fanı yerinde söktüm öpek marka 2000 motora ayıt oldugunu söyledikleri kaliteli bir 7 kanatlı bir elektirikli fan aldım rasdyatöre cuk oturdu ce radyatörün davlunbaz baglantı yerlerinden faydalanarak iki baglantı papucu yaptım

SAM_1144.JPG


SAM_1143.JPG


SAM_1148.JPG


SAM_1151.JPG
 



Ynt: Vitara Hararet Sorunu

mekanik olarak işlem tamamlndıktan sonra radyatörün cıkısında bulunan eyımli boru uzerine fanı acıp kapatacak olan fan müsürune baglantı aparatını gazaltı kaynagıyla tutturum buraya kooyma sebebim motora gıden suyun kontrolunun daha verimli ve dogru olacagı. bir adet röleyle fanı kontrol ettım akumulatörun yanındakı röle plakformuna kabloları cekıp. birtanede her ihtımali göz önune alarak aracın ıcınde uygun bır yere direk fana hareket verecek bir düyme taktım ve hersey bıttıkten sonra butun testleri yaptım haraet sorunum tamamen tarih oldu artık fanlı ve motor sıcaklıgı sabıt konumda daha ıyıbır performans daha düzgun bır calısma ve en önemliside krank milindeki pervanenin vermiş oldugu yuku ortadan kaldırdıgım ıcın guc artısı ve bellı bır oranda yakıt tassarrufu ve motor daha sessiz calısıyor ben su durumdan cok cok memnunum .aracta farkedilir deyısıklıkte ses ve cekiş hıssedildi yakıtıda ölcuyorum .

SAM_1155.JPG


SAM_1156.JPG


SAM_1161.JPG


SAM_1162.JPG
 


Ynt: Vitara Hararet Sorunu

Kuzne nin yerine ben yazayım, sonuç oldukça iyi, hararet kesilmiş, fan randımanlı bir şekilde çalışıyormuş, şu ana kadar bir problem yok...
 

Öncellikle herkese iyi akşamlar uzun süredir suzuki araştırması içerisindeyim ve sonunda bir vitara sahibi oldum 1995 model V6 2.0. Fakat 2.5 ay kullandığım süre içerisinde conta yakmışım sanırım nasıl başardım bilmiyorum ama hararet göstergesine hep dikkat ederim. Tabi hararet müşürünün çalışmadığını conta yaktıktan sonra ve abilerimin yorumlarını okuduktan sonra öğrendim :D bana biraz pahalıya mal oldu. Şu an arabanın üst kapak söküldü ve rektefiyeciye gönderilmiş çatlama yok fakat kapak yılıkmış taşlanacakmıymış neymiş tam bilmiyorum.
Kısaca neler olduğundan bahsedeyim arabada bi sıkıntı yoktu yeni antifiriz aldım en iyisnden kattım 15 gün sonra radyatör su kaynatmaya başladı fakat göstergede bi hareket yok haliyle tamirciye gittim ; tamirci ( contalar eskidiği için antifirizi katınca böyle bir durum oluşmuş dedi). Radyatör antifirizi kaynatıp yedek su deposuna gönderiyor içindeki antifirizi, yedek su deposundan da fışkırıyor. Bu şekilde radyatörün içinde antifiriz kalmıyor sürekli. Tamirci söktü conta yanmış tam olarak bu sıkıntıyı yaşamamak için neler yapmam gerekiyor ve hangi parçaları yenilemem gerekiyor tamircim suzuki ustası değil ama japon arabalardan iyi anlar mitsubishi işlerini o yapıyor bu ilçede.

Tamirci şunları yapmam gerektiğini söyledi;
1- contalar değişecek
2- kapat düzeltilecek
3- orjinal termostat alınacak
4- hararet müşürü yenilenecek
5- radyatör plastik olduğu için şişlenemiyor güzel temizlenip ilaçlı suda bekletilecek 1 gün (paraya kıyarsan bakırdan yeni radyatör yaptıralacak)
6- Devir daim pompasında sıkıntı yok değiştirilmeyecek

Eksik kalan bir durum var mı acaba yani arabayı toplattırmadan önce yaptırmam gereken bir iş var mı tekrar conta yakmamak için ? ( Mehmet acar abimizden ısı sensörlü yol bilgisayarından da alıcaz tabiki toplattırdıktan sonra )
 

Herkese merhaba, yedek su deposundan su fışkırma benim 1.6JLX aracımda oldu. Ben tabi bu fışkırma olayını silindir kapak contasını yaktıktan sonra anladım. İlk gördüğümde fazla suyu atıyor diye düşünmüştüm. Bilgisizlik. Sonra uzun yola motorda az kalan su ile çıktım ve dağları rampaları aşarken bir baktım hararet kırmızı da su tamamen bitmiş ve conta yandı. Ayrıca radyatör iki ayrı yerden patladı. Sanırım oluşan basınçtan.
Silindir kapağı açıldı. Taşlama yapıldı. Kapak kontrolü yapıldı ve Japon conta takılarak kapak tekrar monte edildi. Radyatör değişti. Bir süre kullanmam için araca çeşme suyu kondu.
Kullanmaya başladım 200km kadar yaptım. Rölantide hararet ve genleşme kabına su gelmesi ve fokurdama sorunu tekrarladı.

Sorun / belirti:
Rölantide araç hararet yapıyor. 20-30 km düz yolda gidip sonra ağır trafiğe girildiğinde araç hararet yapıyor ve genleşme kabına su ve hava veriyor.

Araştırma yaptım ve aşağıdakiler aklıma geliyor. Su pompası sadece pervanesi dönüyor ise düzgün çalışıyor anlamına gelmiyor anladığım kadarı ile. Basınçlı pompa yapması için tüm elemanlarının (bilya gibi) düzgün çalışması gerekiyor.)

Oluşma nedenleri:
1- Conta yeni değişti ve su da ya da yağda eksilme yok. Eksoz dumanı yok. Su yağ birbirine karışma da olmadığından conta kaçağını bir kenara bırakıyorum.
2- Sadece düz yol kullanım sonrası rölantide hararet olduğundan devir dayım bozulmuş olabilir. Ya çok hızlı devri dayım yapıyor ve içerdeki su basıncını arttırıyor ya da yavaş kaldığından suyu iyi dolaştıramıyor. Oluşan hararet ile de artan basınçtan suyu genleşme kabına ve su kalmayınca da hava üfleyip fokurdama yapıyor.
3-Termostat açıyor ama kapamıyor. Böylece devir düşük olduğunda(rölanti gibi) sirkülasyon azlığından hararet yükseliyor.
4- Radyatör kapağı olabilir ama o da radyatör ile yeni zaten.

Başka neden olabilir bu sorun? Şuan araç serviste. Bakalım usta ne diyecek. Kapağı da kendisi yaptı geçen Pazartesi.

saygılar,
 



Herkese merhaba, yedek su deposundan su fışkırma benim 1.6JLX aracımda oldu. Ben tabi bu fışkırma olayını silindir kapak contasını yaktıktan sonra anladım. İlk gördüğümde fazla suyu atıyor diye düşünmüştüm. Bilgisizlik. Sonra uzun yola motorda az kalan su ile çıktım ve dağları rampaları aşarken bir baktım hararet kırmızı da su tamamen bitmiş ve conta yandı. Ayrıca radyatör iki ayrı yerden patladı. Sanırım oluşan basınçtan.
Silindir kapağı açıldı. Taşlama yapıldı. Kapak kontrolü yapıldı ve Japon conta takılarak kapak tekrar monte edildi. Radyatör değişti. Bir süre kullanmam için araca çeşme suyu kondu.
Kullanmaya başladım 200km kadar yaptım. Rölantide hararet ve genleşme kabına su gelmesi ve fokurdama sorunu tekrarladı.

Sorun / belirti:
Rölantide araç hararet yapıyor. 20-30 km düz yolda gidip sonra ağır trafiğe girildiğinde araç hararet yapıyor ve genleşme kabına su ve hava veriyor.

Araştırma yaptım ve aşağıdakiler aklıma geliyor. Su pompası sadece pervanesi dönüyor ise düzgün çalışıyor anlamına gelmiyor anladığım kadarı ile. Basınçlı pompa yapması için tüm elemanlarının (bilya gibi) düzgün çalışması gerekiyor.)

Oluşma nedenleri:
1- Conta yeni değişti ve su da ya da yağda eksilme yok. Eksoz dumanı yok. Su yağ birbirine karışma da olmadığından conta kaçağını bir kenara bırakıyorum.
2- Sadece düz yol kullanım sonrası rölantide hararet olduğundan devir dayım bozulmuş olabilir. Ya çok hızlı devri dayım yapıyor ve içerdeki su basıncını arttırıyor ya da yavaş kaldığından suyu iyi dolaştıramıyor. Oluşan hararet ile de artan basınçtan suyu genleşme kabına ve su kalmayınca da hava üfleyip fokurdama yapıyor.
3-Termostat açıyor ama kapamıyor. Böylece devir düşük olduğunda(rölanti gibi) sirkülasyon azlığından hararet yükseliyor.
4- Radyatör kapağı olabilir ama o da radyatör ile yeni zaten.

Başka neden olabilir bu sorun? Şuan araç serviste. Bakalım us
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,477
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst