Vitara Baskı Balata Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hek70 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,388

hek70

Ana Kamp
Mesajlar
25
Tepkime Puanı
0
arkadaşlar aracım orjinal 99 model 2.5 v6 vitara sorunum deriyaj çok yukarda kavrıyor usta baskı balata değişmesi gerek diyor araba rampalarda bayılıyor düz yolda iyi gidiyor baskı balatadan dolayımı böyle , değiştirsem fark edermi hem çekişte hem yakıtta birde maliyeti ne olur ? şimdiden teşekkürler
 

Etiketler
Aracınız yokuşda motorun devri arttığı halde gitmiyor yani motor bayılmıyor ama arabada çekmiyor ise, geri vitese geçerken cırtlama başladıysa bunlar balatanın bitik sinyalleri.en basit testi fren balatalarınız iyiyse el frenini çekin 1vitese takıp biraz gazlı kalkış yapmaya çalışın motor stop etmeyip devirleniyorsa balatanız bitik.cadde dışı kullanımız var ise çok sıkışık trafiğe girmiyorsanız sinter balata öneririm.baskı balata değişimin işçiliğini ve standart baskı balata takımı fiyatını sitedeki arkadaşlar yardımcı olurda vitara sahibi olabilirsem öğrenicem :( sinter balataya geçerkende baskıyı mutlaka sıfır alın ve volan baskı balata ayarını yaptırın balata sıkılığı 3 mmyi geçmemeli baskı şemsiyeleri terse dönmemeli bu ayar sonrasında da baskı volana dışarda sıkılmalı. hidrolik pres veya bir matkap altında şemsiye ayaklarına bilya çapında bir malzeme koyup bastırarak ayırma kontrolü yapılmalı.ayarsız bir sinter balata orjinalinden daha çabuk biter ve volanıda elinize alırsınız. aslında aşınmış bir volanda standart balatada da bu ayarın sıkılık 4,5mm yi geçmeyecek şekilde yapılması lazım.baskı ve balatayı takım değiştirin.baskının yüzeyinin temizliğine bakmayın şemsiye yayları ve yan baskı yayları ömrünü tamamladığı için iyi sıkmayacak balatayı yalayacak ve kısa sürede balatanız bitecektir.bitik balataylada yolda kalmadım diye bitik balata ile yürümeye devam etmeyin volana zarar verirsiniz yüzeyinden talaş kaldırmak gerekir.vitara volan şeklini bilmiyorum balata baskı yüzeyi ile baskı ayaklarının volana oturduğu yüzey arasında yükseklik farkı var ise aynı farkı korumak gerekir .ama volan baskı yüzeyi alınırken baskı ayak yüzeyinden de aynı miktarda talaş alınıyorsa orjinal baskı sıkılık ayarı değişmiyor sorun yok.bir sonraki değişimde de sorun olmaz anlamına geliyor.baskı balata volan üçlüsünde bir önceki değişimde tornalama işlemi ile bir ayar yapılmışsa her değişimde ayar yapılmalı.yolda bırakacak konulardan biri olduğu için detaylandırdım uzattım..
 


teşekkürler hasan bey arabam rampa yukarı hem devri düşüyor hem yavaşlıyor vites düşürmek zorunda kalıyorum tatlı rampalarda bile geri vitese alırken gıcırdama oluyor bazen meslektaşım abdullah bey memmun oldum baskı balata maliyetiyle ilgili bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim
 

hek70' Alıntı:
teşekkürler hasan bey arabam rampa yukarı hem devri düşüyor hem yavaşlıyor vites düşürmek zorunda kalıyorum tatlı rampalarda bile geri vitese alırken gıcırdama oluyor bazen meslektaşım abdullah bey memmun oldum baskı balata maliyetiyle ilgili bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim
Merhabalar. Meslektaşları sitede görmek güzel
Aracın rampada devri düşüyorsa sorun hava-yakıt emiş sistemlerinde aramak daha mantıklı.
 



Aracınızın rampada motor devri düşüyor ise motorda bir veya bir kaç hastalık var.inşallah nezle griptir buji hava filtresi yakıt pompası buji kabloları gibi parçalar kontrol edilerek ömrünü tamamlamış olanların değişimi ile iyileşir.eğer bunlarda bir sıkıntı çıkmaz ise silindirlerin kompresyonunu ölçtürün orjinal değerleri ne kadar düşmüş silindirler arasında ne kadar fark var yorumlanarak motorun açılmasına kadar gidelebilir.
 

veteriner' Alıntı:
Güzel bilgiler, teşekkürler.
Sinter balata nedir? Arazide avantajı veya caddede dezavantajı nedir ? Açıklarsanız memnun olurum.
sinter balata bronz alaşımlı pedlerin yay çeliği saca cift taraflı perçinlenerek yapılan balata türü.genelde işmakinalarında kullanılıyor.arazide uzun süreli ağır şartlarda sürüşde orj balata ısınacak kaçırmaya başlayacak leş kokusu gibi kokular gelmeye başlayacak burnunuza.. bu giderekde artacak sonrasında yanmış balata az bir zorlamada kaçırmaya başlayacak kaçırdıkçada ömründen yiyecek.sinter balatayı taktığınızda yürüyenin diğer aksamlarına güveniyor olmanız lazım. kaçıramayan balata gücü tekerlere kadar iletecek arada zayıf halka varsa kıracaktır.şehir içi kullanımda dur kalkın bol olduğu trafikde kalkışda hafif titreme(ayarı düzgün yapılmamış ise çok titreme) ve gazlı kalkmak gerekir birden kavradığı için motoru stop ettirebilir veya fazla gazlada birden fırlamanıza sebep olur..bu söylediklerim sizi yorar..bu dur kalklar çok olduğunda metal metale ilk kavrama anında soğumasına fırsat bulamadan yüksek ısı oluşur buda balatanın ömrünü azaltır..
 

arkadaşlar baskı balata değişimi esnasında motor inmesi gerekirmi birde nekadardır bu parça?
 

hek70' Alıntı:
arkadaşlar baskı balata değişimi esnasında motor inmesi gerekirmi birde nekadardır bu parça?
Motor değil şanzımanın inmesi gerekir.
2.5 V6 nın baskı balata fiyatını bilmiyorum ama 1.6 JLX Vitara'nınki 200-600 arası markaya göre değişiyor. Tahminim 400-500 civarıdır.
İşçilik de yerine göre değişir ama en azından 200-250 tutar.
Bunların yanında bir miktar şanzıman yağı kaybı olabilir, 20-30 da o tutar.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,096
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst