erenatac
Kamp III
- Mesajlar
- 901
- Tepkime Puanı
- 4
Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?
Sertan bey,Erdal beyinde belirttiği gibi tekerlekler yere tutunamayıp patinaj yapmaya başladığında diferansiyel etkisi sebebiyle aynı aks üzerindeki lastiklerden hangisi daha az dirençle karşılaşıyorsa,başka bir deyimle daha az yere tutunuyor veya daha serbest kalıyorsa o teker patinaj yapar ve diğeri sabit kalır.(Diferansiyel kilidinizin olmadığını var sayıyıorum) Bu durumda standart bir 4x4 te ön aksta 1 teker,arka aksta 1 teker patinaj yapar.En sağlıklısı aracı böyle bir yerde patinaj durumunda bırakıp,ikinci bir kişinin dışarıdan lastiklere bakması olacaktır.Önden 1,arkadan 1 lastik dönüyorsa herşey normal demektir.Patinaj yapan ön tekeri direksiyondan hissetmeyebilirsiniz.
saygılarımla
yerbezi' Alıntı:Üstadlar;
Bugün ıslak çimenlik olan bir tepe buldum, 4L ye aldım, araç ağır devirde çıkmaya başladı, yarısına kadar gelince arka tekerler tutunamamaya başladı ve araç durdu, camdan kafamı çıkararak baktım, arka tekerler dönerek çıkmaya çalışıyor ama ön tekerler de bir canlılık belirtisi yok. Ne dersiniz? Onların da patinaja geçmesi gerekmez miydi? Nereden kaynaklanıyordur sorun? Erdal Bey, Eren Bey, Abdullah Bey, Yaşar Bey ve Kanyon_Jimny e ilgilerinden dolayı teşekkür ederim.
Sertan bey,Erdal beyinde belirttiği gibi tekerlekler yere tutunamayıp patinaj yapmaya başladığında diferansiyel etkisi sebebiyle aynı aks üzerindeki lastiklerden hangisi daha az dirençle karşılaşıyorsa,başka bir deyimle daha az yere tutunuyor veya daha serbest kalıyorsa o teker patinaj yapar ve diğeri sabit kalır.(Diferansiyel kilidinizin olmadığını var sayıyıorum) Bu durumda standart bir 4x4 te ön aksta 1 teker,arka aksta 1 teker patinaj yapar.En sağlıklısı aracı böyle bir yerde patinaj durumunda bırakıp,ikinci bir kişinin dışarıdan lastiklere bakması olacaktır.Önden 1,arkadan 1 lastik dönüyorsa herşey normal demektir.Patinaj yapan ön tekeri direksiyondan hissetmeyebilirsiniz.
saygılarımla