Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yerbezi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,243
Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

yerbezi' Alıntı:
Üstadlar;
Bugün ıslak çimenlik olan bir tepe buldum, 4L ye aldım, araç ağır devirde çıkmaya başladı, yarısına kadar gelince arka tekerler tutunamamaya başladı ve araç durdu, camdan kafamı çıkararak baktım, arka tekerler dönerek çıkmaya çalışıyor ama ön tekerler de bir canlılık belirtisi yok. Ne dersiniz? Onların da patinaja geçmesi gerekmez miydi? Nereden kaynaklanıyordur sorun? Erdal Bey, Eren Bey, Abdullah Bey, Yaşar Bey ve Kanyon_Jimny e ilgilerinden dolayı teşekkür ederim.

Sertan bey,Erdal beyinde belirttiği gibi tekerlekler yere tutunamayıp patinaj yapmaya başladığında diferansiyel etkisi sebebiyle aynı aks üzerindeki lastiklerden hangisi daha az dirençle karşılaşıyorsa,başka bir deyimle daha az yere tutunuyor veya daha serbest kalıyorsa o teker patinaj yapar ve diğeri sabit kalır.(Diferansiyel kilidinizin olmadığını var sayıyıorum) Bu durumda standart bir 4x4 te ön aksta 1 teker,arka aksta 1 teker patinaj yapar.En sağlıklısı aracı böyle bir yerde patinaj durumunda bırakıp,ikinci bir kişinin dışarıdan lastiklere bakması olacaktır.Önden 1,arkadan 1 lastik dönüyorsa herşey normal demektir.Patinaj yapan ön tekeri direksiyondan hissetmeyebilirsiniz.
saygılarımla
 

Etiketler
Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

mrb kafanıza takılan sorunun ne olduğunu biliyorum ve merak edilecek birşey olmadını size söylemek isterim bundan 1 ay kadar öce arkadaşım aracıyla su dolu kanaldan geçmek isterken saplanmış ve çıkamamış batan araç ise cj5 beni aradı ve kaldığı yerden çıkamadığını söyledi gelip kendisini çekmemi istedi yanına gittiğimde araç su içinde yüzer vaziyette duruyodu hemen geri gelerek aracı halatla bağladım ve öne doğru çekmeye başladım aracım belli bir mesafe gittikten sonra ilerlemiyodu ve ön tekerler dediğiniz gibi yavaş dönüyor bazende bi taraf hareket etmiyodu daha sonra kalan aracı başka bir şekilde çekmeyi denedim bu sefer dört teker birden hareket etmeye başladı suzukilerde dört lastik birbirinden bağımsız hareket ettiği için güç en fazla yere basan tarafa aktarılıyo ve diğer taraf ise yavaş dönüyo yada hiç hareket etmiyo bunu ancak denemeyle anlayabilirsiniz şunuda söylem isterim arazi araçlarında suzukiden başka araç tanımam o cj5 ordan çıkarttıya başka birşey bilmem
 

Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

erdalyaman' Alıntı:
Bu durumda önlerden bir tanesi dönüyor olmalı. Siz camdan baktım dediniz, sağ ön tekeri de izleyebildiniz mi?
Bu sorunun cevabı çok önemli.
Bir de şunların; "Arazi vitesinizi sert ve düzgün bir zeminde 4H/4L konumuna aldığınıza emin misiniz? Acaba tırmanma ve patinaj esnasında arazi vitesinizle oynamış olabilir misiniz?"
4 çekere geçişinizi düzgün yaptığınızı ve olay esnasında bir daha oynamadığınız kabulüyle;

Şayet sağ ön teker de arka teker(ler) gibi patinaj yapıyorsa endişelenecek hiç bir şey yoktur.
Teker dönmüyor ise; dışardaki kişi eğilip ön sağ ve sol aksların dönüp dönmediğini kontrol etsin. Transfer kutunuzda veya ön difransiyelinizde problem yoksa, mutlaka birinin dönüyor olması lazım. Şayet aks dönüyor ancak bağlı bulunduğu teker dönmüyor ise free wheel hub arızalıdır.
Aks ta dönmüyor ise, dışardaki kişi daha da eğilip transfer kutusundan çıkan ve ön difransiyele gücü aktaran kardan şaftın dönüp dönmediğini kontrol etsin. Kardan şaft dönüyorsa ön difransiyelde bir problem vardır, dönmüyorsa transfer kutusunda olabilir.
Muhtemelen korkulacak bir şey yoktur.
 

Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

yüzen adam dediği konu benim ( Vitara karda performans ) başlığı altında yaşadığım aynı probleme bana cevap yazmışlardı arkadaşlar bende çözemedim problemi ..
 

Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

Denedim arkadaşlar, arka tekerler patinaja geçip tepeye çıkamıyorken ön her iki tekeride dışardan kontrol ettik, tekerlerde canlılık belirtisi yok, aksların dönüp dönmediğine bakmadık ama free wh.hub dan şüpheleniyorum, heralde manual hub yolu görünüyor, Şenol Bey siz kullanıyorsunuz sitedeki diğer yazılarınızdan okuduğum kadarıyla, bi tavsiyeniz, ekleyecekleriniz var mıdır?

schweps' Alıntı:
Bu sorunun cevabı çok önemli.
Bir de şunların; "Arazi vitesinizi sert ve düzgün bir zeminde 4H/4L konumuna aldığınıza emin misiniz? Acaba tırmanma ve patinaj esnasında arazi vitesinizle oynamış olabilir misiniz?"
4 çekere geçişinizi düzgün yaptığınızı ve olay esnasında bir daha oynamadığınız kabulüyle;

Şayet sağ ön teker de arka teker(ler) gibi patinaj yapıyorsa endişelenecek hiç bir şey yoktur.
Teker dönmüyor ise; dışardaki kişi eğilip ön sağ ve sol aksların dönüp dönmediğini kontrol etsin. Transfer kutunuzda veya ön difransiyelinizde problem yoksa, mutlaka birinin dönüyor olması lazım. Şayet aks dönüyor ancak bağlı bulunduğu teker dönmüyor ise free wheel hub arızalıdır.
Aks ta dönmüyor ise, dışardaki kişi daha da eğilip transfer kutusundan çıkan ve ön difransiyele gücü aktaran kardan şaftın dönüp dönmediğini kontrol etsin. Kardan şaft dönüyorsa ön difransiyelde bir problem vardır, dönmüyorsa transfer kutusunda olabilir.
Muhtemelen korkulacak bir şey yoktur.
 



Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

dediğim gibi benim denediğimi sende dene ozaman sorununun cevabını bulabilirsin
 

Ynt: Vitara 4H ve 4L nasıl test edilir?

Sertan bey arızanın nerede olduğunu kesin tespit etmeden hub arayışına girmeyin derim.Transfer kutusu ve ön diferansiyel çıkışlarında güç var mı bir kontrol ettirin,eğer sorun buralarda değilse sıra yeni bir çift hub satın almaya gelsin.
 

Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

Sertan bey,
Freewheel hubların devreye alma ve çıkarma prosedürü vardır.
Size yönelttiğim sorularla buna cevap arıyorum.
Eren beyin de dediği gibi ön aksların dönüp te tekerlere aktaramadığından öncelikle emin olun, manual hub arayışından önce.
Daha sonra mevcut poryaları kolaylıkla söküp arızayı tespit edebilirsiniz. Ya da sökülmüş parçanın fotoğraflarını burdan paylaşırsınız, yardımcı olan çıkacaktır. Belki tamir olabilir.
 

Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

schweps' Alıntı:
Sertan bey,
Freewheel hubların devreye alma ve çıkarma prosedürü vardır.
Size yönelttiğim sorularla buna cevap arıyorum.
Eren beyin de dediği gibi ön aksların dönüp te tekerlere aktaramadığından öncelikle emin olun, manual hub arayışından önce.
Daha sonra mevcut poryaları kolaylıkla söküp arızayı tespit edebilirsiniz. Ya da sökülmüş parçanın fotoğraflarını burdan paylaşırsınız, yardımcı olan çıkacaktır. Belki tamir olabilir.

Şenol Bey daha önce sormuştunuz, aracın 4L de olduğundan eminim, ön 2 teker dönmüyor.
akslara nasıl bakcaz, direksiyonu bir yöne kırdığımızda o aradan görünür mü döndüğü? yada yöntemi nedir? bakalım derken sakatlık çıkmasında :D
Lift olur mu?
Bir de poryayı sökerken dikkat edilmesi gereken birşey var mı? Sökersem o olmadan dolaşabilir miyim? Fotograflarını yarın koymaya çalışırım.
 

Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

Araç 4H/4L konumuna düz zeminde alındı diyorsunuz ve yokuştaki denemelerde 2H'a almadığınızı varsayıyorum.
Ön aksların dönüp dönmediğini teker ile çamurluk arasından veya aracın önünden iyice eğilerek görebilirsiniz.
Poryayı alyen anahtar ile sökebilirsiniz. Vitara'larda kullanılan 2 farklı tip olduğunu öğrendim, biri benim aracımda olan ve manueliyle değiştirdiğim alüminyum aksamlı nispeten arızaya müsait olan. Ve diğeri çelik aksamlı ve nispeten sağlam olanı. Ben söküp İst'a tamire gönderdiğimde tekerlek göbeğini naylon ile dış atmosferden izole edip 1 hafta öyle kullanmıştım.
Sökmeden önce, aksın dönüp bağlı bulunduğu tekerin dönmediğinden emin olun.
 



Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

schweps' Alıntı:
Araç 4H/4L konumuna düz zeminde alındı diyorsunuz ve yokuştaki denemelerde 2H'a almadığınızı varsayıyorum.
Ön aksların dönüp dönmediğini teker ile çamurluk arasından veya aracın önünden iyice eğilerek görebilirsiniz.
Poryayı alyen anahtar ile sökebilirsiniz. Vitara'larda kullanılan 2 farklı tip olduğunu öğrendim, biri benim aracımda olan ve manueliyle değiştirdiğim alüminyum aksamlı nispeten arızaya müsait olan. Ve diğeri çelik aksamlı ve nispeten sağlam olanı. Ben söküp İst'a tamire gönderdiğimde tekerlek göbeğini naylon ile dış atmosferden izole edip 1 hafta öyle kullanmıştım.
Sökmeden önce, aksın dönüp bağlı bulunduğu tekerin dönmediğinden emin olun.

evet 2h e alınmadı araç,
peki poryayı söktükten sonra göbekten aksın dönüp dönmediğini görebilir miyiz acaba, çünkü arazide sakatlık çıkabilir önünden filan bakmaya çalışırken...
 

Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

Görebilirsin ama ikisini de kontrol için her ikisini de sökmüş olman gerekir.
Araç çalışmıyorken akslara kolay farkedilir fosforlu bir şeyler bağlasan, yokuş yukarı deneyeceğin için 2metre önünde eğilmiş arkadaşını ezmen pek mümkün gelmiyor bana.
 

Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

schweps' Alıntı:
Görebilirsin ama ikisini de kontrol için her ikisini de sökmüş olman gerekir.
Araç çalışmıyorken akslara kolay farkedilir fosforlu bir şeyler bağlasan, yokuş yukarı deneyeceğin için 2metre önünde eğilmiş arkadaşını ezmen pek mümkün gelmiyor bana.
evet :D
fosfor olayı iyi fikir ;)
 

Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

Arkadaşlar bugün porya kilitlerini söküp aracın arkasını kaldırdık, 4L/4H modunda ön akslara hareket geldiğini görüp bir nebze rahatladım, anladığımız kadarıyla sorun porya kilidindeymiş. Manuel hub yolu göründü, performans-fiyat bakımından önerilerinize açığım, ne tavsiye edersiniz?
 




Ynt: Vitara 4H ve 4L Nasıl Test Edilir?

Sandartları otomatiktir,aracın üzerinde manuel olanlardan var ise sonradan takılmıştır.Manuel hubları kilitlemek için araçtan inmek gereksede otomatik olanlara göre daha sağlam ve uzun ömürlü olurlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst