Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vitarajan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,463

vitarajan

Ana Kamp
Mesajlar
79
Tepkime Puanı
0
2001 model aracım 2 inci kez hararet ile ilgili sorun çıkarıyor. genel bir sorun mudur? vitaralarda soğutma sistemi kapalı devre değilmidir? Basınç arttığında genleşme tankına taşan su dengelendikten sonra vakum edilerek radyatöre geri dönüyor diye biliyorum ancak genleşme takındaki su artmasına rağmen radyatörde su eksiltiyor. Daha önce benzer sorunla karşılaşan arkadaş var mıdır?
selamlar
 

Etiketler

Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

Araba altını islatıyormu buna dikkat etmeklasım ve uğur kalaycı abinin dediği gibi dönen hortum tıkalı olabilir.
Kireçlenme ile bir sorun olabilir soğutma suyu dönüyormu motorun içinde hortumlar sağlam sa büyük ihtimalle soğutma suyu motor içinde dönmüyor diye düşünüyorum..
 

Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

Merhaba,
Öncelikle hararetin suyu kaynatacak seviyelere gelmemesi lazım normalde.
Hararet yükseldiğinde radyatör soğutma fanının devreye girdiğini teyid edebiliyor musunuz?
 

Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

Bugün araçta kapak sökümü sonrası gördüğümüz conta gidik. Genleşme deposundan radyatöre dönen hortum ile genleşme deposundan radyatöre dönen hortum aynı, herhangi bir tıkanıklık görmedik. İlginç olan araç hararet göstergesinin hep normalde (gösterge orta kısmı) olası ve bu noktada fanın devreye girmesine rağmen contanın gitmesi. Aracın LPG li olmasının conta ömrüne negatif etkisi var mıdır? Aracım 180.000 de ve LPG takılalı yaklaşık 50.000 oldu. LPG li vitarası olan arkadaşlarda conta yakma problemi sık karşılaşılıyor mu? Benzer ve kronik bir sorun ise LPG uygulaması için tekrar düşünmek zorundayız.
 



Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

Benim arabayı aldığımda (99 - 1,6 otomatik 5 kapı) radyatör üst kazanına bakınca işlem görmüş gibi hali vardı ama şehir içinde ara ara temde seyrederken her hangi bir problem çıkarmamıştı... Taa ki ercova off road oyunlarına gidene kadar. yuvacık üzerinden gittim (yol pamukova yoluna göre daha dik ve virajlı) . Yolda hararet ibresi az da olsa oynadı ama kırmızıya çok var diye ve normal sınırlarda olduğuna emin olduğumdan kontrollü şekilde ve klima radyatörünün fanını çalıştırarak yaylaya kadar geldim. Ama geldiğimde önceden olmayan bir kaynama sesi oluştu arabada (stop edince dahi bir süre devam eden). genleşme kabında suyu eksik gördüm ve ilave ettim (oysa yola çıkmadan istanbuldayken bir miktar suyu boşaltıp 2 litre kadar antifreeze ilave etmiştim.) Oyunların 2, günü pazar günü kamp alanına gelmeden soldaki çamur gölüne girdim. Radyatorde orda çamurla sıvanıp bir de kuruyunca yarısı (çamurlanan kısmı) betonla kaplanmış gibi oldu. Velhasıl İstanbula döndüm. Araba hoşuma gitmeyen şeyler yapınca (fokurdama su eksiltme stop etme edince uzun bir süre çalışmama gibi) motora contadan su verdiğini düşündüm tek tek bujileri söktüm 3. bujiyi çıkarttığımda dışarı su atıyordu.Böylece üst kapağı sökmeye karar verdim. Bir takım üst conta, bir takım subap gaydı, 4 tane piyano (bunu bilimsel adını bilmiyorum ama sektorde piyano olarak geçer-egzantriğin alt tarafında yer alan parça) ile sorunu çözdüm. Bende de hararet kesinlikle kırmızıya vurmamıştı. Ama eski sahibine herhalde 30 lira verip antifreeze almak zor gelmiş ki radyator pas içindeydi. içinden resmen çamur çıktı (Ercovadaki çamur değildir). radyatöründe bakımını yaptırdım.Ben olayı radytörün benden önce antifreezesiz sadece su ile kullanılmış olmasına ve contaların vadesinin gelmiş olmasına bağladım.Genel bir kapak hastalığı olduğunu düşünmüyorum. su bağlantıları uygun yapılan bir lpg sistemi de böyle bir sorun yaratmaz.Çünkü 200 bin km'dir lpg kullanan vectralar peugeolar biliyorum
 

Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

Motor hararet yaptıysa, hemen stop edeyim de motor soğusun diye düşünmeyin. Elektrik motoru ile tahrik edilen radyatör fanlı araçlarda araç çalışmasa dahi fanlar devreye girebilir pek çoğunda. Ancak bizim araçlardaki radyatör fanı motordan tahrik alıyor ve motor durursa soğutma da durur. O yüzden hararet yaptıysa hemen stop etmek yerine aracın rolantide biraz çalışmaya bırakılması tavsiye edilir.
 

Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

bir ilavede ben yapayım kaloriferi sıcağa getirin ve en yüksek kademesinde klima düğmesine de basarak çalıştırın.Klima fanı radyatörü soğutmaya yardımcı olur. Sıcak kaolrifer ayarı ise motordan, ısının kalorifer radyatoru vasatı ile başka yerlerde de kullanılmasını sağlıyacağından bir miktar ısı tahliyesi de gerçekleştirilir
 

Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

Söylenecek söz kalmamış :smiley: üstadlar sağolsunlar döktürmüşler yine.
Elinize bilgilerinize sağlık.
Bir küçük ilave, yazan arkadaşa cevap olarak Vitaralar açık devre radyatör sogutma sistemi ile çalışmaktadırlar.
 

Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

Bir önemli not da benden :
Vitaralardaki hararet göstergesi sahtekar ikiyüzlü bir göstergedir güven olmaz :eek:
neden mi ? hararet göstergesi, radyatör suyu ve yedek su deposu dolu olduğu sürece gerçek harareti gösterir
eğer yedek su deposundaki su eksikse ( yedek su deposu motoru açınca sizin solunuzda aracın sağında kalır) yani min çizgisinin altındaysa gerçek motor ısısı göstergedekinden daha yüksektir.Eğer su bitmişse (ki normal şartlarda su bitmez ya kaçak vardr ya motor arızası) hararet göstergesi normali gösterir.Ama siz bu arada silindir kapağını elinize alırsınız.
BUNUN İÇİN DERİM Kİ : çok zor değil haftada bir on gündebir kaputu açın motor soğukken su deposuna bakn max ve min arasnda olsun (max çizgisi hizası tercihim) , radyatör kapağını açın (çevirerek açılır ve kapanır elinizde kalmaz korkmayın) radyatörün içinde suyu görün eksikse radyatörde suyu görene kadar, su deposunda ise çizgi hizasına kadar su ilave edin ve mutlaka antifiriz olsun sisteminizde.
 



Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

aynı sorunları 1998 model vitaramda bende yaşadım.fan termikğini değiştirmemize rağmmen(450tl)kısa süre sonra tekrar hararetle ilğili sorunum özellikle rampaları çıkarken tekrarladı .bu arada radyatör ve ona bağlı sistemlerde arıza yoktu.bu problemin altında yatan arıza tamamen fan termiğine bağlı olduğunu tespit ettik.aslında bir çok arızanında oluşmasına bu yol açıyor örneğin conta yakma (3 kez benimde yandı).çözüm aslında çok zor değil fan termiğini sabitlemekte .yaklaşık 6 aydır bu şekilde kullanıyorum hiç bir sorun yok.motor ısı termostatın ayarladığı ısıda her şartta sabit kalıyor.su eksiltme vs hiçbir sorunum kalmadı.sorunu buşekilde aştık.termiğin nasıl sabitlendiğini öğrenmek isteyen arkadaşlar benimle temasa geçebilirler.
 

Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

Aynı sorunla bende karşılaştım fakat benim aracım 3 kapı 2000 model galloper idi 2.5 TCI aynen çağlar abinin dediği gibi arabayı stop edince fokurdamalar başladı daha sonra baştepe gezisi esnasında aracın hararet yapması gelirken düz yolda hararet yapması beni arabadan soğuttu servise girdim termik arızalı dediler yeni bir termik aldım yine aynıydı 580 TL daha sonra üstkapak söküldü conta sağlamdı fakat yinede yenilenerek toplandı fakat önüne bir gazete koyarak deneme yaptım 3000 devirden sonra kağıdın yere düştüğünü gördüm anlaşıldıki yeni gelen termikde arızalıydı bende termiği sabitlettirdim sonrada arabaya yol verdim gitti:smiley:
 

Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

selamlar,

Benim aracımında (1,6 jlx vitara) fan termiğinde sorun çıktı ve geçici olarak parça buluncaya kadar kaynakla sabitlettirdik. Çıkma bir termik bulup değiştirmek istiyordum fakat sizlerin yazdıklarını görünce acaba vazgeçip bu şekilde devammı etsem dedim. 2 gündür bu şekilde kullanıyorum aracı ve tabiki motor ısınmıyor ama başka bir sakıncasını görmedim.

Sizlerden uzun süredir bu şekilde kullananlar var ise, yeni bir termik almamı mı tavsiye edersiniz yoksa bu şekilde kullanmamı mı?

teşekkürler
 

Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

4 aydır sabit fan ile kullanıyorum kış olmasına rağmen LPG ye geç girmesinden başka bir sakıncasın görmedim. Haaa birde su ve derin çamura girince motor içine kirletiyor
 

Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi

Aracınızın hararet değerinin yükselmemesi için antifiriz değerlerini kontrol ettirmenizde fayda var. Soğumanın hızlanmasında sudaki antifriz değerininde etkisi var.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,350
Kayıtlı Üye Sayımız
166,635
Kaydolan Son Üyemiz
maslow1988

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst