Ynt: Vitara 1.6 jlx (16V) Soğutma Sistemi
Benim arabayı aldığımda (99 - 1,6 otomatik 5 kapı) radyatör üst kazanına bakınca işlem görmüş gibi hali vardı ama şehir içinde ara ara temde seyrederken her hangi bir problem çıkarmamıştı... Taa ki ercova off road oyunlarına gidene kadar. yuvacık üzerinden gittim (yol pamukova yoluna göre daha dik ve virajlı) . Yolda hararet ibresi az da olsa oynadı ama kırmızıya çok var diye ve normal sınırlarda olduğuna emin olduğumdan kontrollü şekilde ve klima radyatörünün fanını çalıştırarak yaylaya kadar geldim. Ama geldiğimde önceden olmayan bir kaynama sesi oluştu arabada (stop edince dahi bir süre devam eden). genleşme kabında suyu eksik gördüm ve ilave ettim (oysa yola çıkmadan istanbuldayken bir miktar suyu boşaltıp 2 litre kadar antifreeze ilave etmiştim.) Oyunların 2, günü pazar günü kamp alanına gelmeden soldaki çamur gölüne girdim. Radyatorde orda çamurla sıvanıp bir de kuruyunca yarısı (çamurlanan kısmı) betonla kaplanmış gibi oldu. Velhasıl İstanbula döndüm. Araba hoşuma gitmeyen şeyler yapınca (fokurdama su eksiltme stop etme edince uzun bir süre çalışmama gibi) motora contadan su verdiğini düşündüm tek tek bujileri söktüm 3. bujiyi çıkarttığımda dışarı su atıyordu.Böylece üst kapağı sökmeye karar verdim. Bir takım üst conta, bir takım subap gaydı, 4 tane piyano (bunu bilimsel adını bilmiyorum ama sektorde piyano olarak geçer-egzantriğin alt tarafında yer alan parça) ile sorunu çözdüm. Bende de hararet kesinlikle kırmızıya vurmamıştı. Ama eski sahibine herhalde 30 lira verip antifreeze almak zor gelmiş ki radyator pas içindeydi. içinden resmen çamur çıktı (Ercovadaki çamur değildir). radyatöründe bakımını yaptırdım.Ben olayı radytörün benden önce antifreezesiz sadece su ile kullanılmış olmasına ve contaların vadesinin gelmiş olmasına bağladım.Genel bir kapak hastalığı olduğunu düşünmüyorum. su bağlantıları uygun yapılan bir lpg sistemi de böyle bir sorun yaratmaz.Çünkü 200 bin km'dir lpg kullanan vectralar peugeolar biliyorum