viraj denge kolu sürtme acil yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan foremost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,009
Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

...

20120918_074200.jpg
 

Etiketler
Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

Aracında poly bush yok, normal yataklama var ve onlarda bitik, acilen değişmesi gerekiyor.

Lastik ölçüsü hesaplamak için bu siteyi kullanabilirsin

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Ölçün tam 35'' değil, 34,60'' a denk geliyor. Bu arada her 315*75*16 gerçekte markadan markaya değişiklik gösterir, yan yana koyduğunda arada fark vardır. Bir yerde bu marka karşılaştırmaları yapılmıştı ama şimdi bulamıyorum.
Bir de bu ebatta lastik fonksiyonellikten çok masrafa yöneliktir... Ama güzel duruyorlar
 

Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

Lastik masraflı dogru tanesi bin tl onun icin bir dahakine silverstone dusunuyorum ancak bende ayna marutilerde degisik lastige gore degistirilmis oranı
 

Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

Önce şu 35/45 lastik olayını netleştirelim. O söylediğiniz ebatlar amerikan sistemidir sadece 35 demekle kalınmaz bir de bunun taban genişliği vardır ki herkez bunu atlar. Eğer şu anki lastiğinize yakın ve uygun bir şey isterseniz düzgün bir şey alın, silverstone galiba bulunması zor artı bildiğim kadarıyla da kaplama lastik. BF 255 x 85 x 16 işinizi görür, dayanıklıdır, kaplama gibi sezonda bitmez. silverstone ya da muadil marka kaplama lastik yerine orjinal lastik almanızı tavsiye ederim eğer aracınızı yarışa sokmayacaksanız.
 

Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

bahsi geçen lastik budur ve bu lastiğin kaplama lastik olduğunu düşünmüyorum ayrıca burada kullanan arkadaşlarımda var benim saydığım yerlerde onlar tank gibi geçip gittiler daha çok çamur amaçlı almayı düşünüyorum ama öncelikle şu denge işini halledeyim sıra onada gelecek

19022010132649.jpg


images.jpg
 





Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

arkadaşlar bu viraj demirini ben söküp onarmayı düşünüyorum ne dersiniz ancak duruş pozisyonları nasıldır birde kolların çalışıp çalışmadığını nasıl anlayacağım önleride sökeceğim onlarada ek parçalar koyacağım önlerde arazide şafta sürtmüş arasıra bunu yeni farkettim onların pozisyonu normal gözüküyor başka şekilde olmaz sanırım resimlerini ekleyeceğim
 

Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

Poly bush takımını aldığın zaman araç düzelir, denge kolunda eğilme kasma var mı? Bunu da ancak orjinal bir tane bulup yan yana koyduğunda anlarsın. Demek istediğim şu önce aracı kitlerle olması gereken hale getir, ondan sonra üzerinde düzeltme yap.
 

Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

kitleri satın aldım lastikleri ve takozlarıda hatta viraj kollarınıda değiştiriyorum ne olur ne olmaz sağlam olsun kafamız rahat etsin
 



Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

İyi madem başladın devam edelim, araç takozlara alınıyor amortisör ve yay yerleri kontrol ediliyor (ezilme, pas, kaçak), şaft bağlantı noktaları kontrol (yağ kaçak). Hatalar düzeltilip rot ayarına gidilecek ama hem kupa hem yay yükseltme sayesinde düzgünü nasıl olur bilemem. Sonra daha önceden yapmış olduğunuz (havalı kilit) işlemi tekrarlıyoruz. Ön ve arka diferansiyel kapakları açılıyor ve diş sıyırma/aşınma var mı diye kontrol ediliyor. Gerekli yağlar (dif/şanzıman) değiştirilirek içine koyuluyor
Hazır altına girmişken şasenizde aynı yerlerin (sağ/sol) kupa yükseltmesinin ve aradaki boşlukların kumpas ile mesafesini ölçün. Anladığım kadarıyla aracın sizden önceki sahibi bazı işleri yalap şalap yapmış, düzeltmek de size kalmış. Bu anlattıklarımın bir sıralaması olabilir, atladığım da olabilir, ben sadece aklıma gelenleri hemen yazdım, o yüzden yazılanları teknik açıdan mantıklı bir şekilde sıraya koyup yapın. Fren hortumları ne alemde bu arada?
 


Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

Bir anda içim rahatladı, biz deyince tek kişi olmadığınız ortaya çıktı. Poly bush takmadan önce şaft /yay/amortisör kontrollerini yapın, en uzun olarak 2 saatinizi alır (tek kişi), tahmiminimce şaft mafsal keçelerinin değişmesi lazım geri kalanların resmini yayınlarsanız yardımcı olmaya çalışırım. Bu arada katlanmış vinç halat olayını nasıl hallettiniz?
 

Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

Vinc isi haloldu kople söküldü halat çinenmişti bazı bölümleri yeni sentetik bir halat ile değismek istedim ancak cok pahalı onun icin düzeltmeye calıstık ve veri sardik ve şu an iyi çalismakta ayrıca boşada almıyordu şimdi oda tamir oldu çok şükür simdi aracın buçları gelsin dediğiniz gibi kontrolleri yapıp malzemeleri ondan sonra monte etmeyi düşüyorum ve on şaft viraj denge konulana arazide deyiyor sanırım onlarada ek takoz uygulaması yapacağım firen hortumlarda sıkıntı yok yüksetme yapılırken onlarda değismis
 

Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

http://www.youtube.com/watch?v=-N2gvLRXV4c
bu videonun 36. saniyesinde ve ondan sonraki karelerde viraj denge koluna nasıl bir takoz kullanıldığı görülüyor bende bu şekilde yapacağım elimde bu malzeme mevcut o yönden şansım var sorun kalınlıkları toplamda 8 cm geliyor benim yükseltme 2 ınç +5 cm kupadan yükseltme toplamda 8 cm yeterli olacakmı ön ve arkaya aynı kalınlıkta takoz düşünüyorum
 



Ynt: viraj denge kolu sürtme acil yardım

Alt yapıyı tamamen değiştirmeye doğru gidiyorsun. Hem çamurluk boşluğunu maksimum kullanmak hem de tekerlek aşağı salınımını arttırmanız için mevcut yayları sabit tutarak uzun hareketli amortisör kullanmanız gerekir. Bu sefer de yaylar için sabitleme kulesi lazım (dislocation cone). Daha sonra da viraj denge çubuğunu sökmeniz gerekiyor. Normal halde aracın ön ve arka yükseklik değerleri farklıdır, arka biraz daha yüksektir. Önce aracı poly bush kit ile normal hale getirip ölçülerini alın. Arada fark olmalı, eğer direk takozlarla mevcut halde yükseltme yaparsanız amortisörler normal çalışma mesafesinden yukarıda (açık) kalır ki bu da tehlikeli bir durum. Bir de araçtaki lastikler galiba 255 gibi duruyor, sizinki 315, çamur için pek de uygun bir durum değil.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst