Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI
Arkadaşlar merhaba
geçen süreye bakarak, şu ana kadar bir şekilde çözüm üretilmeliydi ya da sonuç için bir şeyler yapılmış olmalıydı diye düşünüyorum, an itibarı ile sanıyorum bir gelişme yok.
birkaç yorum yapmak istiyorum.
1- Satıcı firma ürünün kalitesinden ve ayıpsız olduğundan kesinlikle emin, malına güveniyor, resmi tüm prosedürleri tamamlamış, ithalat, üretim, montaj, satış, servis vs. konularda tüm yeterliklere sahip, arıza ve servisle ilgili bütün prosedürler tamam, ilgili raporlar belgeli personel tarafından düzenlenmiş ve ıslak imzalı olarak mevcut, üretici firmadan konu hakkında görüş sorup, taviz vermeme konusunda bilgi almış.
2- Tüketici ürünün ayıplı olduğundan kesinlikle emin, elinde fatura, irsaliye, kargo teslim-tesellüm belgeleri var, sorun görüldüğü anda yetkili servis personeli tarafından arızayı tespit ettirmiş, servis formu düzenletmiş, formu düzenleyip imzalayan firma yetkilisi ya da yetkili servis personeli, ıslak imzalı olarak mevcut.
3- Satıcı firma 1 noda olanları karşılayamıyor, eksiklikler var.
4- Tüketici 2 noda olanları karşılayamıyor, eksiklikler var.
Ben tüketici olsam ne yaparım, yani yukarıdaki 4 durum için
1- Ürün garanti süresi geçmemiş, yeni alınmış, arıza mutlak KULLANICI HATASI bu bana ders olur, daha sonraki alımlarımda dikkatli hareket ederim, zira 1 no daki şartları eksiksiz sağlayan firma her türlü yatırımı yapmış, her türlü sonuca hazırlıklıdır, işini ciddi yapıyordur, ürün teslim ve kontrol aşamaları tıkır tıkır çalışıyor ve teknik personeli işinin ehlidir, hiç kimsenin boşa harcanacak kuruşu yoktur, bu firma ile ters düşmeye gerek yok, adamlar işi biliyor, ancak bu tarz bir firma da genellikle müşteriyi bir şekilde mutlu eder.
2- Ürünü satıcıya-yetkili servise elden götürüp, teslim ettiğime dair imza-kaşe olan bir belge alırım, bu belgede teşhis-onarım-teslim ile ilgili açıklamaları okurum, özellikle en altta ya da arkada ve en altta olan en küçük punto ile yazılmış bilgileri okurum, beklerim, URUNUN HATALI OLDUGU anlaşılır, kanuni süre içinde çözüm üretilir, henüz ürünü alalı 29 iş gününü geçmemişse para iadesi ya da yeni ürün isterim, satıcı firma 1 no daki şartlara sahipse paramı derhal öder, istersem yeni ürün verir, kapris yapmaya abartmaya gerek yok yeni ürünü alırım.
3- Satıcı firmanın o anki ruh haline bağlı, canı isterse, istediğini yapar, sattığı ürünler garantisiz, onarım bedelini kendisi karşılıyor, onarımı yaptıracak personeli yok dışarıda onarım yaptırıyor, sürümü çok olan malı satıyor, ürün devamı yok, hızlı alıp hızlı satıyor, bu gün pencerelere cam satıyor, yarın mahalledeki çocuklara sapan satıyor, hallederiz abi, ben seni ararım abi, duymadım abi, söylemediler abi, çok yoğunum, şehir dışında, rahatsız, özel durumu var, bakmak lazım, hemen olmaz, git-gel, zaman kaybı, para kaybı, eyvah durum fena, elimde olan ne kadar belge var ise derhal ve acilen kanuni yoldan müracaatlarımı yaparım, hiç vakit kaybetmemek lazım, bu durumda olan sorunların yüzde 70 i tüketici lehine sonuçlanıyor, ama geçen süre ve harcanan zaman birde yıpranan sinirler düşünülürse tüketici epeyce hırpalanıyor.
4- Faturasız mal almışım, baştan hata, faturam var ama başka hiçbir belge (servis formu vs.) yok, telefonda halletmeye çalışmışım, çözüm üretilseydi ilk 7 gün içinde zaten üretilirdi, zaman boşa geçiyor, 29 gün dolmadan hemen belgeli olarak ürünü satıcıya göndermeliyim, ürünü gönderdiğim tarihte satıcıyı resmi yoldan haberdar etmeliyim, iade mi istiyorum, yeni ürün mü istiyorum bunu satıcıya resmi yollardan bildirmeliyim (noterden iadeli taahhütlü) yoksa ver kargoya gitsin şeklinde olmuyor.
Dedim ya bunlar benim kişisel yorumlarım, gerçek olaylar ve kişilerle hiçbir alakası yok, yaptığım yorumlarda dehşetli yanılıyor olabilirim,
Ama;
asgari ücretin altıyüzküsür olduğu bir memlekette binüçyüzküsür yüksek bir rakam.
Sakin ve mutlu kalın …