Vinc Garanti Aciklama Talebi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TEKNIKISLEM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,522

Etiketler
Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Benimde aldığım vincin bir tanesi sıfır olmasına rağmen halatında özürlü bir yer çıkmıştı açıldığında. halat yepyeniydi ama sararken yapılan bir işçilik hatasında halat hasar görmüştü, yapan işçide muhtemelen üstüne sarıp görünmemesini sağlamış, öyle paketlenmişti. Sentetik halata geçeceğim için umursamamıştım.
 


Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Vincin montajı Antalyada Ahmet usta tarafından yapılmış montaj esnasında Mustafa bey aracının başında montajı ve ürünü kontrolü ve saglam şekilde teslim almış dogrumudur. Bu sürec cercevesinde vinc ileri geri sarma işlemini yapmış ve arac Sivasa geri dönmüş ve ilk gezide vinc sarma işlemini yapamamış sanırım peki montajdan sonra yol esnasında tam sıkılmayan şase koblosu sarsından gevşemiş olup vincin calışmasına mani olmuş ola bilir Kürşat kardeşimin dedigi gibi vinc halatı sarma esnasında zedelenmiş ola bilir tabiki bizimkiler varsayım teorisi sonucta satıcı size sıfır ürün göndermiş sis kulanılmış ürün oldugunu söylüyorsunuz THK heyetinin atadıgı hakem heyeti nihayi sonucu belirliycektir. Yukarda belirttigim var sayımlar bizlerinde montaj esnasında başımıza gelen olaylardır
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

reis28' Alıntı:
Vincin montajı Antalyada Ahmet usta tarafından yapılmış montaj esnasında Mustafa bey aracının başında montajı ve ürünü kontrolü ve saglam şekilde teslim almış dogrumudur. Bu sürec cercevesinde vinc ileri geri sarma işlemini yapmış ve arac Sivasa geri dönmüş ve ilk gezide vinc sarma işlemini yapamamış sanırım peki montajdan sonra yol esnasında tam sıkılmayan şase koblosu sarsından gevşemiş olup vincin calışmasına mani olmuş ola bilir Kürşat kardeşimin dedigi gibi vinc halatı sarma esnasında zedelenmiş ola bilir tabiki bizimkiler varsayım teorisi sonucta satıcı size sıfır ürün göndermiş sis kulanılmış ürün oldugunu söylüyorsunuz THK heyetinin atadıgı hakem heyeti nihayi sonucu belirliycektir. Yukarda belirttigim var sayımlar bizlerinde montaj esnasında başımıza gelen olaylardır

Sevgili dursun usta iyi niyetinizi anlıyorum ama nedense bütün varsayımlar bizim hatalı olduğumuz, huma otonun sütten çıkmış ak kaşık olduğu yönünde. Nasreddin hocanın dediği gibi " ARKADAŞLAR BU HIRSIZIN HİÇ Mİ SUÇU YOK " .

( Hırsız kelimesi nasreddin hocaya aittir, zaten konumuzda hırsızlık bir olay yoktur, yanlış yerlere çekilmemesi temennisi ile )
 



Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

byseyyah' Alıntı:
Sevgili dursun usta iyi niyetinizi anlıyorum ama nedense bütün varsayımlar bizim hatalı olduğumuz, huma otonun sütten çıkmış ak kaşık olduğu yönünde. Nasreddin hocanın dediği gibi " ARKADAŞLAR BU HIRSIZIN HİÇ Mİ SUÇU YOK " .

( Hırsız kelimesi nasreddin hocaya aittir, zaten konumuzda hırsızlık bir olay yoktur, yanlış yerlere çekilmemesi temennisi ile )

Ömer bey Huma otonun bu konuda varsa bir yanlışı muhakkak bunu düzeltir daha evvelde bizim aldıgımız sorunlu ürünler oldu ya nakliye sırasında kırılan ürünü bile degiştirdi huma oto bir cok arkadaşın kendi hatasıyla bile kırdıkları parcaları üçretsiz degiştirdi hiç sorun yaşamadık inşallah bir an önce sorununuz cözülür kimse böyle olmasını istemez bu piyasada bir cok firmayla vinc alış verişimiz oldu hatta bir vincimin motoru yanmıştı italatcı firma vinci degiştirmek için aldı bizden tam ümidi kesmiştikki iki yıl sonra bize vincin yenisini verdiler Huma oto da sorunu cözecektir muhakkak hakyerini eninde sonunda bulur
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

byseyyah' Alıntı:
Sevgili dursun usta iyi niyetinizi anlıyorum ama nedense bütün varsayımlar bizim hatalı olduğumuz, huma otonun sütten çıkmış ak kaşık olduğu yönünde. Nasreddin hocanın dediği gibi " ARKADAŞLAR BU HIRSIZIN HİÇ Mİ SUÇU YOK " .

( Hırsız kelimesi nasreddin hocaya aittir, zaten konumuzda hırsızlık bir olay yoktur, yanlış yerlere çekilmemesi temennisi ile )
Ömer bey, hemen kiziyorsunuz, bizler de sanki Huma Otodan komisyon alan tipler olma
ak icin gercek fikirlerimizi aciklamAktan cekiniyoruz, en basta vincin ikinci el ve bozuk hatta vida yerleri lacka teslim edildigi yazildi, ama sonradan vincin sifir ve calisir durumda teslim edildigi ortaya cikti, kusura bakmayin ama bu bir karalamadir
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

hakanustok' Alıntı:
Ömer bey, hemen kiziyorsunuz, bizler de sanki Huma Otodan komisyon alan tipler olma
ak icin gercek fikirlerimizi aciklamAktan cekiniyoruz, en basta vincin ikinci el ve bozuk hatta vida yerleri lacka teslim edildigi yazildi, ama sonradan vincin sifir ve calisir durumda teslim edildigi ortaya cikti, kusura bakmayin ama bu bir karalamadir
[/quoten ]hakan bey kunuyla ilgili hic bir şey yazmayacığım demiştim ama size cevap vermek zorundayım vinci ahmet abinin orda kutusunu beraber actık yerine beraber yerleştirdik yanımda 1 metre actı kapattı vincin ne altına baktık ne üstüne ne sağına nede soluna baktım incelemedim acıkcası zaten o an fark etmiş olsak kimse takmazda taktırmazda ilk kulanımda geri sarmadı halatı konple cıkartık halatın ortalarında kopukluklar vardı vinci söktük inceledik 2 ci elbi telefon alınırda batarya sökülüp vida yerlerine bakılır vida yerlerinde acılıp kapandığı aleni belliydi sonraki gelişen olayları yakın takip ediyorsunuz biliyorsunuz kesinlikle karalama diğildi tepkimiz cok ilgisiz kaldı HUMA OTO hic bir şekilde konu ile ilgilenmedi yine diyorum 10 gün icinde en az 20 sefer aradım her seferinde telefona cıkan kişilere olayı anlattım her seferinde telefon numaramı istediler arayacağız diye bügün olmuş hala beni bir kişi arayıp sormadı koray geldi yurt dışından hoş geldin koray bey nasılsınız dedim AYNEN böyle dedi zırtpırt ne arıyorsun dedi telefonu yüzüme kapattı bügün olmuş bende bir daha HUMA OTOyu aramadım siz olsanız ne yapardınız sizin söylemenizle karalama yaptık yanlış yaptık sizin doğrunuz ne olur du lütfen cavep
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Arkadaşlar merhaba

geçen süreye bakarak, şu ana kadar bir şekilde çözüm üretilmeliydi ya da sonuç için bir şeyler yapılmış olmalıydı diye düşünüyorum, an itibarı ile sanıyorum bir gelişme yok.
birkaç yorum yapmak istiyorum.

1- Satıcı firma ürünün kalitesinden ve ayıpsız olduğundan kesinlikle emin, malına güveniyor, resmi tüm prosedürleri tamamlamış, ithalat, üretim, montaj, satış, servis vs. konularda tüm yeterliklere sahip, arıza ve servisle ilgili bütün prosedürler tamam, ilgili raporlar belgeli personel tarafından düzenlenmiş ve ıslak imzalı olarak mevcut, üretici firmadan konu hakkında görüş sorup, taviz vermeme konusunda bilgi almış.
2- Tüketici ürünün ayıplı olduğundan kesinlikle emin, elinde fatura, irsaliye, kargo teslim-tesellüm belgeleri var, sorun görüldüğü anda yetkili servis personeli tarafından arızayı tespit ettirmiş, servis formu düzenletmiş, formu düzenleyip imzalayan firma yetkilisi ya da yetkili servis personeli, ıslak imzalı olarak mevcut.
3- Satıcı firma 1 noda olanları karşılayamıyor, eksiklikler var.
4- Tüketici 2 noda olanları karşılayamıyor, eksiklikler var.

Ben tüketici olsam ne yaparım, yani yukarıdaki 4 durum için
1- Ürün garanti süresi geçmemiş, yeni alınmış, arıza mutlak KULLANICI HATASI bu bana ders olur, daha sonraki alımlarımda dikkatli hareket ederim, zira 1 no daki şartları eksiksiz sağlayan firma her türlü yatırımı yapmış, her türlü sonuca hazırlıklıdır, işini ciddi yapıyordur, ürün teslim ve kontrol aşamaları tıkır tıkır çalışıyor ve teknik personeli işinin ehlidir, hiç kimsenin boşa harcanacak kuruşu yoktur, bu firma ile ters düşmeye gerek yok, adamlar işi biliyor, ancak bu tarz bir firma da genellikle müşteriyi bir şekilde mutlu eder.
2- Ürünü satıcıya-yetkili servise elden götürüp, teslim ettiğime dair imza-kaşe olan bir belge alırım, bu belgede teşhis-onarım-teslim ile ilgili açıklamaları okurum, özellikle en altta ya da arkada ve en altta olan en küçük punto ile yazılmış bilgileri okurum, beklerim, URUNUN HATALI OLDUGU anlaşılır, kanuni süre içinde çözüm üretilir, henüz ürünü alalı 29 iş gününü geçmemişse para iadesi ya da yeni ürün isterim, satıcı firma 1 no daki şartlara sahipse paramı derhal öder, istersem yeni ürün verir, kapris yapmaya abartmaya gerek yok yeni ürünü alırım.
3- Satıcı firmanın o anki ruh haline bağlı, canı isterse, istediğini yapar, sattığı ürünler garantisiz, onarım bedelini kendisi karşılıyor, onarımı yaptıracak personeli yok dışarıda onarım yaptırıyor, sürümü çok olan malı satıyor, ürün devamı yok, hızlı alıp hızlı satıyor, bu gün pencerelere cam satıyor, yarın mahalledeki çocuklara sapan satıyor, hallederiz abi, ben seni ararım abi, duymadım abi, söylemediler abi, çok yoğunum, şehir dışında, rahatsız, özel durumu var, bakmak lazım, hemen olmaz, git-gel, zaman kaybı, para kaybı, eyvah durum fena, elimde olan ne kadar belge var ise derhal ve acilen kanuni yoldan müracaatlarımı yaparım, hiç vakit kaybetmemek lazım, bu durumda olan sorunların yüzde 70 i tüketici lehine sonuçlanıyor, ama geçen süre ve harcanan zaman birde yıpranan sinirler düşünülürse tüketici epeyce hırpalanıyor.
4- Faturasız mal almışım, baştan hata, faturam var ama başka hiçbir belge (servis formu vs.) yok, telefonda halletmeye çalışmışım, çözüm üretilseydi ilk 7 gün içinde zaten üretilirdi, zaman boşa geçiyor, 29 gün dolmadan hemen belgeli olarak ürünü satıcıya göndermeliyim, ürünü gönderdiğim tarihte satıcıyı resmi yoldan haberdar etmeliyim, iade mi istiyorum, yeni ürün mü istiyorum bunu satıcıya resmi yollardan bildirmeliyim (noterden iadeli taahhütlü) yoksa ver kargoya gitsin şeklinde olmuyor.

Dedim ya bunlar benim kişisel yorumlarım, gerçek olaylar ve kişilerle hiçbir alakası yok, yaptığım yorumlarda dehşetli yanılıyor olabilirim,
Ama;
asgari ücretin altıyüzküsür olduğu bir memlekette binüçyüzküsür yüksek bir rakam.


Sakin ve mutlu kalın …
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Açıkcası bu işin ilk başta bir şekilde uzlaşma ile bitmesini bu kadar büyümemesini isterdim. Bazı konularda haklıyı haksızı aramakdansa olayı uzlaşma ile çözmek her iki taraf içinde en iyi yoldur. Buda öyle bir mevzu.

Benim bu mevzuda hoşlanmadığım tek durum, bu güne kadar LR kullanan herkesin istisnasız parça aldığı, off road ihtiyaçlarını karşılayan, Gezenbilir üyelerine %15 indirim yapan, gezenbilirin bir çok organizasyonunda maddi manevi desteğini esirgemeyen, ve en önemlisi bu güne kadar hiçbir tüketici memnuniyetsizliğini duymadığımız bir firmanın , sadece bu olay için yerin dibine sokulması. Hüma oto bu konuda yasal prosedürden sonra suçlu bulunsa bile, sonuçda bir hata yapmıştır, bazı şeyler yanlış anlaşılmıştır vs vs. Oturup bu konuya özel olarak Hüma oto şunları yanlış yapmıştır diye konuşuruz. Bundan sonra şöyle yaparsa doru olur filan deriz. Hüma oto geçmişindeki iyi niyetli hizmetiyle bu saygıyı hakeden bir firma. Oysa burda yapılmak istenen Hüma oto ya komple bir karalama kampanyasına dönüşüyor bu yanlış. Ha ileride bir sürü kötü örnek yaşamaya başladığımız bir firma olur, herkes memnuniyetsizliğini bildirmeye başlar o zaman topyekün bir tavır koyarız. Babam bile haksızsa haksızsın derim yada kötüyse kötüsün derim.

Tüketici hakları çok önemlidir bu tüm dünyada böyledir, ama unuttuğumuz konu hiçbir hak tek taraflı değildir. Aynı şekilde saygı beklentiside tek taraflı olmamalıdır. Olay eğer mahkemeye intikal ettiyse bekler sonucunu görürüz. Bunun ötesinde artık yapılan her türlü yorum burda luzumsuz şekillere giricek.
 



Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

hakanustok' Alıntı:
Ömer bey, hemen kiziyorsunuz, bizler de sanki Huma Otodan komisyon alan tipler olma
ak icin gercek fikirlerimizi aciklamAktan cekiniyoruz, en basta vincin ikinci el ve bozuk hatta vida yerleri lacka teslim edildigi yazildi, ama sonradan vincin sifir ve calisir durumda teslim edildigi ortaya cikti, kusura bakmayin ama bu bir karalamadir

Ya hakan bey allah aşkına, alıntı yaptığınız veya şimdiye kadar yazdığım mesajlar içinde tarafsızlık dışında kime ne dedim de kızdım. Asıl şimdi sizin bu mesajınızdan sonra sizin art niyetli olarak bu mesajları yazdığınızı düşünmeye başladım. Mümkünse olayı germeyin.
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Kürşat bey gezenbilir üyelerine indirim diyorsunuz ama, mustafanın vinciyle birlikte iki tanede hı-jak aldık firmadan. Firmanın malum sitedeki ilanlarında kargo ücretsiz olarak yazmasına rağmen, bize gezenbilir indirimi yaptıkları için hem vince hemde hı-jak lere kargo ücretini ödettirdiler. Nerde kaldı gezenbilir indirimi...
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Bu konuya bir de farklı bir açıdan bakalım. Bir vinç alacak isek nelere dikkat etmeliyiz?
Firma önemli değil nereden alınırsa alınsın.
1) Vincin montesi sürecinde bizzat bulunmalıyız.
2) Montenin ardından kullanma kitapçığını iyice okumalı ve vincin limitlerini iyi öğrenmeliyiz.
3) Limitleri dahilinde halatı tamamen boşaltıp, ardından tamamen sarmalıyız.
Bu işlemleri monte eden kişi ile beraber yaparsak kimse üzülmemiş olur bence.
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

sertem41' Alıntı:
Çok özür dileyerek bir şey açıklnamak istiyorum.

Söyleyeceklerim kesinlikle HUMA OTO yu suçlmalak niyetinde değildir. Bir kaç ay öncesine kadar çok büyük bir elekronik şirketinde yönetici olarak çalıyordum, hepimizin bildiği dünya markalarından birinde.

Konu öncelikle teknik servise gelir, teknik servis rapor verir, kesinlikle bu konu satıcıyı ilgilendirmez, teknik servis ile tüketici arasında bir anlaşmazlık çıktığında konu satış bölümüne akseder, satış bölümü konuyu kendince araştırır, müşteriyle görüşür, eğer ikna olursa gereğini servise bildirir ve servis satış ne derse onu yapar.

Konu THK ya aksetmişse satış bölümü devre dışı kalır, servis, mahkeme ve avukatlar devreye girer, sonuç her zaman tüketiciden yana olur.

Bunu niye anlattım; biz bu süreci bildiğimiz için genelde THK ya gitmeden eğer sorun bize gelmişse konuyu sessizce halletmeye çalışırız, çümkü THK ya kaldığında zaten tüketiciyi haklı buluyor ve ürün yeniliyor. En azından müşteri memnuniyeti yapmaya çalışırdık.

Durum bundan ibaret. Dediğim gibi bu olay meydana geldiğinde anladığım kadarıyla bir iki ters konuşma olmuş ve olay inada binmiş. Her zaman insanların psikolojisi aynı olmadığından o gün olaylar ters gitmiş. Oysa çözülmesi basit olan şeyler inatdan dolayı yukarı doğru tırmanmış.

HUMA OTO yu asla suçlamak gibi niyetim olmadı, ama ne olursa olsun konuya yaklaşımları onlar bir kurumsal firma olduklarından dolayı bu şekilde olmamalıydı. Çünkü karşılarında onlar kadar ticari düşünmeyen bir kitle var. T-MAX dan kaynaklanan bir sorun gele gele HUMA OTO dan ürün almayalıma kadar gelmiş. İnsanlar bu tür durumlardan çok etkilenir. Siz tırnaklarınızla bir yerlere gelirsiniz, çaba sarfedersiniz bir şeyler yapalım dersiniz bir yerlere gelirsiniz ama ufak bir olumsuzlukta sizin yaptıklarınızın hiç bir önemi kalmaz. Çünkü karşınızda mağdur olan bir müşteri var onu memnun etmediğiniz sürece bunların hiç bir anlamı kalmıyor. Belki tamamem psikolojik bir durum ama doğa kanunu gibi birşey bu. Siz ne söylerseniz söyleyin karşı taraf sizi dinlemeycektir bile.

Firmanın bunu bilerek davranış şekillerini geliştirip bu konuda da uzmanlaşması gerekmekteydi. Hele hele VİNÇ gibi kullanım hatalarının hassas olduğu bir üründe, bu üründe de genelde çok sorun yaşanıyorsa bu konuda deneyinli personel ile sorunlara ılımlı yaklaşım sergileyerek sorunlar daha kolay yollardan çözülebillirdi. Bu sorunla beraber bakın şimdi daha önce de bir sürü problem yaşayan insanlarda orataya çıkacak. Elekronik çağında iletişimin zirveye ulaşdığı bir dönemde iansanlar daha çabuk haberdar olabiliyor herşeyden.
Bunları tüketiceler düşündüğü gibi firmalarında düşünmesi gerekiyor. Sorunu olan insanlarla birebir görüşerek müşteri memnuniyeti yaratmak zorundalar, onları ikna etmek zorundalar. Olaylar belli bir konuma gelene kadar sustuktan sonra, tüketiciler tepkilerini göstermeye başladıktan sonra ,onlara savcılığa suç duyurunda bulunacağız diyerek daha da yangına körükle gitmek değilmidir?

Burada bu mutlaka iki tarafın da hataları vardır diye düşünüyorum, ama çözülmeyecek hata yoktur. Hep böyle ürünlerde olsun yeterki hatalar. Bu hatalar can'a gelmesin mala gelsin.

Her iki taraf için de bu saatten sonra geri dönüşü olmayan bir yola girilmiş gibi görünüyor. Bundan sonra sını sanırım THK çözecek. Sonucu bizde bekleyeceğiz.

Saygılarımla.

Tamamen sizinle aynı fikirdeyim. Bence, bir profesyonel yöneticinin düşünce şekli bu olmalıydı. Bu kriz, bence uzlaşma yoluyla çok daha sessiz ve az hasarla atlatılabilirdi. Ama bakın nerelere geldi! 40 yaşımı geçtikten sonra bir ustamdan öğrendiğim bir laf, herşeyi özetliyor aslında!: "Esnaf adam, esnek adam!" olmalı...

İki tarafı da tanımıyorum ve dolayısıyla kimseye haklı veya haksız diyebilecek bir durumda değilim, sadece mantıkla ve tecrübelerimle koyazıyorum.

Her zaman söylediğim şey şudur: Firmalar, müşteri şikayetlerine çok önem vermellidirler. Müşteri şikayetleri, firmanın kendisini geliştirmesi için, sistemindeki veya ürünündeki problemleri öğrenmesi ve çözmesi için, veya kamu oyunda iyi bir izlenim bırakarak yeni müşteriler kazanmak için (müşteri müşteriyi getirir) çok iyi kullanılmalıdır. Müşteri şikayetlerine kızarak değil, bir fırsat olduğu için sevinerek, pozitif olarak bakılmalıdır. Firma bu konuda haklı olsun veya olmasın, yıllar boyunca tırnaklarıyla kazıyarak kazandığı dürüst görünümü, kriz zamanında yapacağı bir küçük hata ile kendisini yıllarca geriye atabiliyor. Kim bilir, belki de yüzde yüz haklıdır, ama büyük bir ihtimalle bu iş böyle sürüp giderse, bir yıl sonra diyecek ki, keşke bir vinç değil, 10 tane vinç verseydim de, işler bu duruma gelmeseydi! Unutmamak lazım ki, müşteri her zaman haklıdır. Kanunlar karşısında da öyledir! Yukarıda bir arkadaşımız yanlış hatırlamıyorsam 5 tane vinç alacakken başka firmaya yöneldiğini söylemiş. Bence sırf bu kaçırdığı siparişten kazanacağı parayla bile o vincin parasını çıkartırdı. Müşteriyi de memnun etmiş olurdu. Bu belki de bir yıl içinde onlarca, veya yüzlerce kayıba malolabilir. Halbuki biu müşteriyi memnun etse, hala gelecekle ilgili iyi bir yatırım yapmış olacağını düşünüyorum ben!
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,037
Kayıtlı Üye Sayımız
166,620
Kaydolan Son Üyemiz
questahotel

SON KONULAR



Geri
Üst