KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Mevcut vinci bakıma aldım ve en ufak vidasından tutunda en ince noktasına kadar eldem geçirdim.
Bakıma almayı düşünenler olursa şimdiden faydasını olacağını düşündüğüm birkaç fotoğraf ile yorum eklemek istedim.
Sonuç muhteşem oldu Birde önümüzdeki ay gam yapmayan çelik halat alırsam çok güzel olacak.
Sırası ile fotoğraflar ve yorumlarım aşağıdadır, kolaylıklar diliyorum.
Murat
Öncelikle, elektrikli motorun; elektro mıknatıslı olduğunu anladım, büyük demir parçalar elektromanyetik alan oluşturmak için mıknatıs görevi görüyorlar. Sargılı olan ise mıknatıs bobini.
Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)
Devamında,
Tamburu ele aldık ve içindeki milin segmanlarına kadar temizleyip yeniden geri topladık.
Not: Şayet tambur içindeki mili söküp dağıtmak istiyorsanız, nasıl söktüğünüze, özellik iki tane karşılıklı yay var onların düzenine dikkat edin. Yanlış yada ters toplamada tambur içindeki kampana balataları şişip vinci hareket ettirmiyor.
Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)
Devamında, dişli tertibatına gelindi ve tüm dişliler en küçük parçasına çıkartılı ve temizlendi .
Not: Eski gresi su ve detarjan ile hatta sıcak su ile kesinlikle temizlemeyin. Kullanmanız gereken tek şey solvent (sellozik tiner veya bulabilirseniz M.E.K. Metil Etil Keton). Kullanılan dişli tertıbatında 3 farklı metal cinsi var sıcak su veya deterjan artığı bu metaller arasında korozyonlanma (paslanma) yapar. Solvet ise uçucudur kurduğu zaman geriye hiç birşey kalmaz.
Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)
Solvent temizliğinden sonra tüm ekipman güneş altında içindeki solventin buharlaşması için kurumaya bırakıldı. Ardından, yüzeydeki tüm paslı dişliler mekanik temizlik (tel fırça veya tel fırçalı motor) ile temizlendi.
Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)
Son olarak ta elektrik motoru toplanır;
Not: Motorun içinden CL 21 - 684 J koldu 400 Volt' luk bir kutupsuz kondansetör çıktı (Kırmızı silgi görünümündeki elektronik parça ). Bağlantı ayaklarını sökerken kırdığım için yenisini taktım. Bunun amacının bobinleri yüksek voltajda (400 V sonra) korumak olduğunu öğrendim. Bilginize. Bir ayağı artı kutuba diğer ayağı ise fırçaların topraklama ayağına bağlanıyor. Bu kondansatör olmadan da çalışıyormuş ama güvenli değilmiş.
Yeni kömür setini taktıktan sonra motor şaha kalktı. Normalde yılda bir bu kömürleri değiştirmek lazım bence.
Birde elektrik motorunda en önemli husu izolasyon en ufak bir izolasyon kaçağı (kısa devresi) akünüzü boşaltır ve vincin çalışmamasına neden olur. O yüzen ben tüm cıvataların altındaki izolasyon pulları yenileyerek motorun kapağını sıkan uzun cıvataları da izole ettim.
Ayrıca: selenoidlerde hiçbir sıkıntı olmadığı için temizleyip geri monte ettim.