Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Voyagers Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,430

Voyagers

...
Mesajlar
228
Tepkime Puanı
13
Yer
Türkiye
Arkadaşlar,

Herkese Selam;

Mevcut vinci bakıma aldım ve en ufak vidasından tutunda en ince noktasına kadar eldem geçirdim.

Bakıma almayı düşünenler olursa şimdiden faydasını olacağını düşündüğüm birkaç fotoğraf ile yorum eklemek istedim.

Sonuç muhteşem oldu :D Birde önümüzdeki ay gam yapmayan çelik halat alırsam çok güzel olacak.

Sırası ile fotoğraflar ve yorumlarım aşağıdadır, kolaylıklar diliyorum.

Murat



Öncelikle, elektrikli motorun; elektro mıknatıslı olduğunu anladım, büyük demir parçalar elektromanyetik alan oluşturmak için mıknatıs görevi görüyorlar. Sargılı olan ise mıknatıs bobini.

20150414_193805.jpg


20150414_193809.jpg


20150414_193813.jpg


20150414_193830.jpg


20150414_193837.jpg
 

Etiketler
Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

Daha sonra;

Ana bobin, yani motor bobinin kömürlerinin kırık olduğunu hatta un ufak olduğunu gördüm yenisi ile değiştirdim. (81 TL).

Ardından, ana gövdenin içindeki pas, kömür tosu vs ne varsa tel fırça ile temizledim.

20150414_193844.jpg


20150414_193856.jpg


20150414_194039.jpg


20150414_194906.jpg


20150414_194911.jpg
 

Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

Devamında,

Tamburu ele aldık ve içindeki milin segmanlarına kadar temizleyip yeniden geri topladık.

Not: Şayet tambur içindeki mili söküp dağıtmak istiyorsanız, nasıl söktüğünüze, özellik iki tane karşılıklı yay var onların düzenine dikkat edin. Yanlış yada ters toplamada tambur içindeki kampana balataları şişip vinci hareket ettirmiyor.

20150414_213929.jpg


20150414_213236.jpg


20150414_202727.jpg


20150414_213945.jpg
 

Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

Devamında, dişli tertibatına gelindi ve tüm dişliler en küçük parçasına çıkartılı ve temizlendi .

Not: Eski gresi su ve detarjan ile hatta sıcak su ile kesinlikle temizlemeyin. Kullanmanız gereken tek şey solvent (sellozik tiner veya bulabilirseniz M.E.K. Metil Etil Keton). Kullanılan dişli tertıbatında 3 farklı metal cinsi var sıcak su veya deterjan artığı bu metaller arasında korozyonlanma (paslanma) yapar. Solvet ise uçucudur kurduğu zaman geriye hiç birşey kalmaz.

20150414_214208.jpg


20150414_214854.jpg


20150414_214935.jpg


20150414_215153.jpg


20150414_215621.jpg
 

Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

Sellülozik tiner ile MEK karışımında yağdan arındırma, Kafalar biraz güzel olabilir alışık değilseniz :smiley:)))

20150415_124610.jpg


20150415_124622.jpg


20150415_122731.jpg


20150415_124634.jpg


20150415_125105.jpg
 



Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

Solvent temizliğinden sonra tüm ekipman güneş altında içindeki solventin buharlaşması için kurumaya bırakıldı. Ardından, yüzeydeki tüm paslı dişliler mekanik temizlik (tel fırça veya tel fırçalı motor) ile temizlendi.

20150415_142711.jpg


20150415_142723.jpg


20150415_184634.jpg


20150415_185011.jpg


20150415_185619.jpg
 

Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

Mekanik temizlik öncesi durum;


20150415_192645.jpg


20150415_190332.jpg


20150415_195439.jpg


20150415_190324.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20150415_192137.jpg
    20150415_192137.jpg
    100.3 KB · Görüntüleme: 196

Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

Tüm dişli parçaları teker teker lityum sabunlu gres ile greslenerek geri toplanır.



20150415_203142.jpg


20150415_201027.jpg


20150415_201037.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20150415_201111.jpg
    20150415_201111.jpg
    107 KB · Görüntüleme: 210

Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

Son olarak ta elektrik motoru toplanır;

Not: Motorun içinden CL 21 - 684 J koldu 400 Volt' luk bir kutupsuz kondansetör çıktı (Kırmızı silgi görünümündeki elektronik parça ). Bağlantı ayaklarını sökerken kırdığım için yenisini taktım. Bunun amacının bobinleri yüksek voltajda (400 V sonra) korumak olduğunu öğrendim. Bilginize. Bir ayağı artı kutuba diğer ayağı ise fırçaların topraklama ayağına bağlanıyor. Bu kondansatör olmadan da çalışıyormuş ama güvenli değilmiş.

Yeni kömür setini taktıktan sonra motor şaha kalktı. Normalde yılda bir bu kömürleri değiştirmek lazım bence.

Birde elektrik motorunda en önemli husu izolasyon en ufak bir izolasyon kaçağı (kısa devresi) akünüzü boşaltır ve vincin çalışmamasına neden olur. O yüzen ben tüm cıvataların altındaki izolasyon pulları yenileyerek motorun kapağını sıkan uzun cıvataları da izole ettim.

Ayrıca: selenoidlerde hiçbir sıkıntı olmadığı için temizleyip geri monte ettim.

Faydası var zararı yok ;)


20150419_142316.jpg


20150419_142326.jpg


20150419_142334.jpg


20150419_142302.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20150419_142310.jpg
    20150419_142310.jpg
    134.3 KB · Görüntüleme: 182

Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

elinize sağlık, yapmış olduğunuz düzenli ve güzel çalışma için.
 





Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

Çok teşekkür ederim ;) umarım faydali olmuştur.
 


Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

Eline koluna saglik super bi calisma olmus.bunu paylasmak daha buyuk erdem olmus hatta cogu insan paylasmaz.tebrik ederim iyi calismalar dilerim


Sent from my iPhone using Tapatalk
 



Ynt: Vinç Bakım,onarım Ve Yenileme Çalışması (winch Maintenance And Reparing)

Elinize sağlık, paylaşımlarınızın devamını diliyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,873
Kayıtlı Üye Sayımız
166,520
Kaydolan Son Üyemiz
ozlergokhan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst