Vendée Globe

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SEVAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,176

SEVAL

www.sevalduban.com
Mesajlar
3,866
Tepkime Puanı
39
Web
www.sevalduban.com
Vendee Globe, dört senede bir yapılan ve Fransızlar tarafından organize edilen bir yelken yarışı. Yarışçılar, tek başlarına 26 bin millik bir rotayı tamamlamak zorunda. Karayla tek bağlantıları uydu telefonu ve e-posta. Dünyadaki en zor yelken yarışı olarak kabul edilir. 100 günden fazla denizde kalan yelkenciler, bu süre boyunca dört okyanus aşıyor.

Bu yarış boyunca, yarışçılar gün içerisinde vakit ayırıp kamera ile çekim yapıyorlar ve bu çekimler internette yayınlanıyor. İşte bu görüntülerden bir kısım.

http://www.vendeeglobe.org/en/media/videos/871/daily-report-day-71.html
 

Etiketler

Ynt: Vendée Globe

Vendée'de muhteşem final!

vendee_final_top.jpg


Bu yıl gerçekleşen Vendee Globe, yaşanan tüm aksiliklere, kazalara ve olaylara rağmen yıllar sonra Michel “Profesör” Desjoyeaux’un muhteşem zaferiyle hatırlanacak.

Zira Desjoyeaux, starttan sonra “arıza” nedeniyle geri dönmek zorunda kaldı. Yarışa tam 40 saat sonra ve liderin 670 mil gerisinden başladı. Buna rağmen inanılmaz bir başarıya imza attı.

Yelken yarışçılığının “Everest Zirvesi” sayılan Vendee Globe “Profesör”e inanılmaz performansı ile “zafer” getirdi. 30 yatın start aldığı, 2. sıradaki Jourdain'in de salma arızası yüzünden çekilmesiyle 11 teknenin kaldığı bu zorlu mücadelede dünyanın çevresini dolaştı ve bir kez daha Les Sables d’Olonne’a rakiplerinden önce “lider” olarak girdi.

MORALİNİ HİÇ BOZMADI

Bu yarış farklıydı… Nedeni ise çok açık…
84 gün önceki startın ardından Desjoyeaux, su tankındaki kaçak ve elektrik arızası yüzünden karaya geri dönmek zorunda kaldı. Onarımını tamamladıktan sonra yeniden yola çıktığında 40 saat gerideydi ve “lider” kendisinden 670 mil ilerdeydi.

Dile kolay. Rota uzun da olsa, bir yarışa İstanbul-Bodrum-İstanbul kadar bir mesafe geriden başlamak küçümsenecek bir olay değil. Bunuın dışında insanın böyle beklenmedik bir arıza karşısında moralini bozmadan yarışa daha hırslı bir şekilde dönmesi bile “profesör”’ün ne kadar büyük bir mental güce sahip olduğunun göstergesi.

“Profesör” bu mental gücü, olağanüstü fiziksel çaba ve okyanus yarışçılığı deneyimi ile birleştirdiğinde ortaya da böyle bir zafer çıktı.

RAKİPLERİ NELER DEDİ?

Yarıştan küçük satırbaşları verecek olursak; “Profesör” 670 mil geriden başladığı yarışta liderliği tam 37’nci günde geri almayı başardı ve bundan sonra da sistematik olarak farkı arka grupla açmaya başladı. Yarışta 2. tekne olan, Roland Jourdain’in Veolia Environnement’ı ile arasındaki farkı 1350 mile çıkarıncaya kadar da “rahatlamadı”.

Düşünün bir… 670 mil geriden başlıyor ve 1350 mil önde bitiriyorsunuz!!!

Mike Golding, Desjoyeaux için şunları söylüyor:
“O ön gruba yetişinceye kadar hepimiz belli bir düzen ve rahatlıkla yarışıyorduk. Ne zaman ki Mich bize yetişti, ortalık karıştı, rahatımız bozuldu. Herkes daha hırsla yarışmaya ve şartları zorlamaya başladı. Sanki kuzu sürüsüne dalmış bir kurttu...”

Yarışı 16 gün “lider” konumda götürdükten sonra direği kırılarak yarıştan çekilmek zorunda kalan efsanevi denizci Loick Peyron:
“Vendee Globe’da en büyük düşmanınız rutin düzendir. Bu düzen içerisinde yarışçılar sadece yarışta kalmaya odaklanırlar. Michel ise bu rutinin üstünde bir enerji gösteren ve her gün şartları zorlayan bir yarışçıdır. Bu Michel’in en iyi yaptığı iştir.”


HİÇ HAVASIZ KALMADI

Bunun dışında Desjoyeaux bütün yarışçılar hasarlar, aksilikler ve arızalarla uğraşırken ilk sorunu dışında neredeyse hiçbir aksilikle karşılaşmadı. Teknesinde olabilecek arızalar dışında bir şeye çarpma, dolanma gibi en ufak bir şanssızlık dahi yaşamadı.. Bunun dışında, rakipleri havasız alanlarda kalırken sanki onun için rüzgar hiç durmadı.

Horn Burnu’na kadar Desjoyeaux’un 70 mil kadar gerisinde bulunan Jourdain, rakibini Atlantik’te zorlamayı düşünürken bu süreçte hiç ummadığı “bir fark” yedi. Jourdain bu durumu şu sözlerle anlatıyor:

“SANKİ AÇTIĞI KAPIYI KAPATTI”

“Atlantik’te zaten havasız bölgelerle (doldrum) karşılaşmayı bekliyordum. Bunu hepimiz biliyır ve bekliyordu. Nitekim öyle de oldu. Ama Michel sanki tüm bu yüksek basınç alanlarını görünmez bir elle aralayıp içlerinden geçtikten sonra bu kanalları arkasındakiler geçmesin diye tekrar kapadı. “

Geriden gelip öndekileri geçmek, havasız alanlarda hiç durmadan yol almak… Bu kadarla kalsa yine iyi. Dahası, “Profesör” yarışın rekorunu da geçen seneki galip Vincent Riou’nun elinden almayı başardı. Üstelik Kuzey’e kaydırılan “güvenlik kapıları” yüzünden yarışın toplam rotasının yüzde 5 kadar uzamasına rağmen.

Riou’nun 87 gün 10 saatine karşılık, Desjoyeaux 84 gün 3 saatle yarışı tamamladı.


KİM BU “PROFESÖR”

Vendee Globe tarihine unutulmaz bir imza atan Desjoyeaux hakkında bu kadar şey söyledikten sonra şimdi de onunla ilgili kısa bir özgeçmiş verelim:

1965 yılında Fransa’da doğdu. Evli ve 3 çocuk babası olan Desjoyeaux, kendini aynı zamanda bir tekne yapımcısı olarak da tanımlıyor. Zaten böyle bir yarışta teknesinin her detayını bilmek, yapımı aşamasında bulunmak, hayati bir önem taşıyor. Teknesiyle ilgili felsefesi ise, “en basit, en hafif ve en hızlı”dan oluşuyor.

Bu yarışa Farr tasarımı ve Fransız CDK üretimi teknesiyle katılan Desjoyeaux, rakipleri, kırık salmalar, çatlayan bölmeler, bozulan raylar, kırılan direkler, dümenler, bozulan bilyeler ile uğraşırken o “inanılmaz” bir şekilde bunların hiçbiriyle karşılaşmadı.


ÜÇ BİRİNCİLİĞİNE BİR YENİSİ EKLENDİ

Ayrıca ne Jean Pierre Dick ne de Roland Jourdain gibi “suda yüzen tanımsız” bir cisme de çarpmadı. Belki bilmediğimiz bazı şanssızlıklar başına geldi ama “profesör” rakiplerinin moralini yükseltmemek adına bunlardan hiç söz etmedi.

Sonuç olarak rakipleri türlü sorunlarla uğraşırken o hep filonun “en hızlısı” oldu. Bu durum Desjoyeaux’un büyük başarısından kaynaklansa da belki biraz da onun “şans meleklerinin desteğinden mahrum kalmadığının” bir göstergesi.

Michel Desjoyeaux, dünyanın “efsanevi öneme sahip” 3 okyanus yarışı olan Transat Jacques Vabre, Route du Rhum ve Vendee Globe zaferini cebinde bulunduruyordu. Şimdi bunlara bir de bu uzun süre hafızalardan silinmeyecek 2. bir Vendee Globe galibiyeti ekledi.

Bu büyük denizciyi biz de buradan kutluyoruz.
Tebrikler “Profesör”.

www.turksail.com

vendee_final_02.jpg


vendee_final_04.jpg


vendee_final_09.jpg
 

Ynt: Vendée Globe

Vendee'de 3.'lük Sam'a bir geldi bir gitti

“Profesör” Michel Desjoyeaux’un epik finişinin üzerinden 15 gün geçtikten sonra 3. ve 4. yarışmacılar da finişe ulaştılar. 3. finişi İngiliz Samantha Davies (Roxy) yaptı. Ardından da finişe 1000 mil kala salmasını kaybeden Marc Guillermot (Safran) geldi.

vendee_3_4_finish_01.jpg


vendee_3_4_finish_02.jpg


vendee_3_4_finish_03.jpg


Ancak durum göründüğü gibi değil. Kaybedilen süreler dikkate alındığında Safran, Roxy’yi geçti.

3. ve 4. finişlerle Roxy ve Safran da Les Sables d’Olonnes’e ulaştı. Yann Elies’in uyluk kemiği kırıldığında ona yardım için rotasını değiştirip geri dönen Guillermot ve Davies’e jüriden düzeltme süreleri verildi. Ne var ki, Guillermot’un kaybı Davies’ten yüksekti ve 87 saatlik düzeltme aldı. Bu sonuçla Davies, 1 saat 19 dakika ve 25 saniye ile 3.’lüğü Guillermot’a

İÇİNDE FIRTINALAR KOPUYOR

Guillermot elbette ki çok sevinçli. Hele son 1000 milde “yarışı sürdürmek” ile “terk” arasında gidip geldikten sonra kazandığı üçüncülük içinde fırtınalar kopartıyor besbelli. Ve duygularını şöyle anlatıyor:

“İnanılmaz anlar yaşadım. Özellikle Yann’a destek vermek için geçirdiğim süreler, sonrasında Samantha ile birbirimizi zorlamamız ve son 1000 mili salmasız kat etmek oldukça önemli anlardı benim için. Finişe az bir mesafe kala etrafımın İngilizler tarafından kuşatılması da beni motive eden olaylardı

3.’lüğü kaptırmamak için elimden geleni yaptım. Bu kadar önemli olaylar ve duygusal anlardan sonra bir de podyuma çıkmak inanılmaz bir şey. Bundan sonra dinlenmek, ailem ve arkadaşlarımla zaman geçirmek istiyorum.”

FİLONUN EN HIZLILARINDAN

Guillermot’nun teknesi Safran, rakiplerine göre daha hafif tasarlanmıştı ve filonun yeni tekneleri arasında en hızlılarından biriydi.

Bu durumu diğer yarışçıların hepsi kabul ediyorlar. Guillermot startta oldukça iyi bir çıkış yapmış ve rakipleri fırtınada muhafazakar şekilde yarışırken o sınırları zorlamayı sürdürmüş fakat Kanarya Adaları’nın rüzgaraltına rota tutunca hafif havalarda kalmış ve gerilere düşmüştü.

Daha sonra ana yelken rayında sorun yaşamış mola vererek onarım yapmıştı. Son olarak da finişe 1000 mil kala salmasını kaybetmişti.


SAKİN VE “HİÇ HASARSIZ” YARIŞTI

Sevimli İngiliz Samantha Davies ise yarışı ön sıralarda “hasarsız” bitirmenin keyfine varıyordu. “Önemli olan yarışta yaşadığım muhteşem anlar ve yarışı tamamlayabilmek. Kaçıncı olduğumun önemi yok” dedi.

Şu anda finişe gelenler ise Brian Thompson ve Dee Caffari. Onların ardından finişe 1000 mil mesafede Arnaud Boissieres bulunuyor.
 

Ynt: Vendée Globe

Sam Davies' in yarış esnasında çekilen video' sunu aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.
Oldukça renkli bir tekne, üstelik üzerinde böyle resimler olan bir asimetrik balonu başka bir teknede görmeniz pek mümkün değil, renkli bir şahsiyet.

http://www.vendeeglobe.org/en/media/videos/
 



Ynt: Vendée Globe

Seval,

Bu başlığı yeni farkettim. Vendee Globe'u yıllardan beri takip ediyorum. Bu yarışı da sürekli takip ettim.

Beni çok heyecanlandıran devasa bir organizasyon. Fransızlar da bu işin hakkını gerçekten veriyorlar. Bu yarışçılar bence çok çok özel insanlar. Keşke ülkemizde de yelken sporuna olan ilgi artsa, basın bu tip yarışlara ilgi gösterse.

Buraya taşıdığın haberler, fotoğraflar ve videolar için teşekkür ederim.

Selamlar

Efe
 

Ynt: Vendée Globe

Rica ederim Efe Bey,
Benim de dileklerim sizin gönlünüzden geçtiği gibi.
Üç yanımız denizlerle çevrili olmasına rağmen su sporları alanında çok zayıf bir ülkeyiz.
Dilerim yeni nesil bizim gibi olmaz ve su sporlarına yeterince ilgi gösterilir.
 

Ynt: Vendée Globe

Vendee’de bir azim sembolü: Boissieres

Vendee Globe’de finişler “profesör”’ün “gelişinin” üzerinden 22 gün geçmesine rağmen hala devam ediyor. Marc Guillermot’nun ardından İngiliz Brian Thompson ve Dee Caffari, Les Sables d’Olonnes’a ulaşan yelkenciler oldular.

Bu grubun ardından finiş yapan Arnaud Boissieres’in “Vendee Globe macerası”nın ardında ise büyük bir azim ve “yaşam savaşı” yer alıyor.

Akena Verandas’ın kaptanı Arnaud “Cali” Boissieres, henüz 17 yaşındayken lösemiye (kan kanseri) yakalanmış. Kemoterapi ve tedaviden bitkin bir durumdayken babası tam 20 yıl önce “Cali”’nin elinden tutup ilk Vendee Globe’un startına götürmüş.

Ne olduysa o gün olmuş. Arnaud, yakalandığı hastalıkla mücadele etmek ve hayatını okyanus yarışçılığından kazanmak için kendi kendine bir karar almış.

vendee_cali_01.jpg


vendee_cali_02.jpg


vendee_cali_03.jpg


10 YIL SONRA HAYALİ GERÇEKLEŞTİ

Bu kararın üzerinden geçen 10 yılın ardından “Cali” 1999’da ilk mini transat yarışına katıldı. O yıl şartlar çok zorluydu ve bir çok yarışmacı yarıştan çekilmek zorunda kaldı. “Cali” ise direğini kırmasına rağmen, Fransa’da bir “pitstop”la yarışı bitirmeyi başardı. Daha sonra iki mini transat daha yapan Boissieres, 2001’de bu mücadeleyi 3. bitirerek podyuma çıkmayı başardı.

Daha sonra eski nesil okyanus yarışçılarından Olivier Kersaudon’un mega trimanı Geronimo ile Katar’da başlayıp Katar’da biten çok gövdeli dünya turu yarışı Oryx Quest’e katıldı. Ne yazık ki ekip Avustralya yakınlarında yarışı terk etti.

vendee_cali_04.jpg


vendee_cali_05.jpg


vendee_cali_06.jpg


AKENA 11 YAŞINDA VE 130 BİN MİL YOL YAPTI

“Cali”nin Vendee’ye katıldığı teknesi Akena Verandas 11 yaşında. Daha önce Raphael Dinelli, Thomas Coville, Sebastien Josse ve Armel Le Cleach’ın yarıştığı tekne tam 130 bin mili dümen suyunda bırakmış. Finot-Conq tasarımı tekne rakiplerinin birçoğuna göre “eski” olsa da bu durum “Cali”nin finişe 7. sırada ulaşmasına engel oluşturmadı.

Tebrikler Arnaud “Cali” Boissieres.
Hem hastalığına karşı yaşama tutunmak için verdiğin savaş, hem de 11 yaşındaki Akena Verandas’yla yarışı tamamlayıp 7. olduğun için.


YARIŞA SPONSORSUZ HAZIRLANDI

Yarışta şu anda finişe yaklaşan isim Britanyalı Steve White.

Vendee Globe’a sadece kendi imkanlarıyla, sponsorsuz olarak hazırlanan White’nin arkasından ise Harward’dan matematik profesörü Rich Wilson geliyor. Onların da gerisinde her Vendee Globe’a katılmış bir isim, Raphael Dinelli ve “denizin bulunmadığı ülke” Avusturya’dan Norbert Sedlacek yer alıyor.
 

Ynt: Vendée Globe

Vendee Globe’a 30 tekne katıldı, 11 kaldı


Yelkende dünyanın en uzun soluklu solo mücadelesi 122’nci gününü doldurdu. Son iki tekne finişe doğru ilerlerken biz bu soluksuz mücadeleye bir göz atmak istedik.

Vendee Globe, 9 Kasım 2008 günü Güney Fransa’daki Les Sables d’Olonnes kentinden start aldı. Mücadeleye 30 tekne katılmıştı. Hasarlar, arızalar ve kazalar yüzünden 19’u yarış dışı kaldı.

Bu kez Vendee Globe oldukça fazla olaya sahne oldu.

Yarışın başından itibaren arızalar, aksaklıklar, bunun dışında denizde yüzen “tanımsız” cisimler ve balinalar yarışçılara oldukça zorlu anlar yaşattı.

Kimi 4 yıl boyunca büyük fedakarlıklarla hazırlandığı yarıştan ufak problemler yüzünden çekildi, kimi canını zor kurtardı, kimi ise yarışa “yarım performansla” devam etmek zorunda kaldı.

Yelkencilik ve denizcilik bilgisinin yanında önemli ölçüde tekne yapımı, yelken üretimi, mekanik/motor gibi becerilerin büyük rol oynadığı mücadelenin, sizin için kısa bir kronolojisini hazırladık.

vendee_kronoloji_02.jpg


İLK KÖTÜ HABER: Yarış öncesi ilk talihsiz haber Hugo Boss’tan geldi, tekne yarışın startının verileceği Les Sables d’Olonnes’a gelirken bir balıkçı teknesiyle çarpıştı. Sonuç: Kırık bir direk ve teknede 3x2,5 metre boyutlarında bir delik... Starta 20 gün var.

START: Yarışın startı 9 Kasım 2008’de verildi. Hava sert ama tüm aksiliklere rağmen Hugo Boss dahil kayıt yaptıran 30 tekne de start hattını geçti.

KAZA VE ARIZA: İlk geri dönüşler ve terkler starttan sonraki 24 saat içerisinde gelmeye başladı.

Temenos II elektrik arızası, Cheminee Poujoulat ise tıpkı Hugo Boss gibi bir balıkçı teknesiyle çarpışıp bastonu kırılınca onarım için geri döndüler. Safran lider.

vendee_kronoloji_03.jpg


2. TERK DALGASI: 50 knot’a ulaşan rüzgarda direkler kırıldı tekneler çatladı. Yarışın favorisi Michel ”profesör” Desjoyeaux elektrik arızası nedeniyle geri dönüyor. Tarihi bir an. Zira starttan 40 saat sonra ve liderden 670 mil geride yeniden yarışa dönecek olan Desjoyeaux, liderliği tam 35 gün sonra ele geçirecek. Geri dönen ya da terk edenlerin sayısı ilk günün sonunda 8’e ulaştı.

3 ARALIK 2008: Lider Seb Josse “Kükreyen Kırklar” (roaring forties) olarak da bilinen 40. paralele ulaştılar. Bundan sonra yarışçılar büyük dalgaları, güçlü rüzgarlarıyla ünlü Güney Okyanusu’nun misafiri olacaklar. Bu arada yarışa 24 saat içerisinde dönen Temenos 12., 3,5 gün sonra geri dönen Cheminee Poujoulat 16. ve 40 saat sonra dönen “professör” Desjoyeaux ise 10. sırada.

DRAM: Yarışı toplam 16 gün boyunca lider durumda götüren ve favoriler arasında gösterilen efsane yarışçı Loick Peyron kırılan direği yüzünden yarıştan çekilmek zorunda kalıyor. Avustralya 1800 mil mesafede. Peyron, kırık direğine uydurduğu yelkeniyle 18 günde bu mesafeyi kat etti.

vendee_kronoloji_04.jpg


İKİ TEKNE DAHA YARIŞ DIŞI: Temenos 2, salma-piston bağlantı kısmının kopması üzerine yarış dışı kaldı. Vatandaşı Cheminee Poujoulat ise dümen bilyesi arızasıyla geçici bir mola vermek için gittiği Kergeulen Adası’nda fırtınaya yakalandı ve kayalara oturdu. Tekne, iskele bordasındaki kocaman bir delikle yarıştan çekilmek zorunda kaldı. Bu arada buzdağları tahmin edilenden daha Kuzeyde ortaya çıkıyor. Yarışçılar bu durumdan çok tedirgin…

GÜNEY OKYANUSU CEHENNEMİ: Yarışı lider götüren Paprec-Virbac sancak dümen palasını 20 knotla giderken bir buz parçasına çarpıyor. Pala kırılıyor, tamirat için yavaşlıyor. Arkasından gelen Ecover 3 ise liderliği ele geçirdikten tam 18 saat sonra 55 knot rüzgarda kırılan direği yüzünden yarışa veda ediyor. Liderlik koltuğu uğursuz gibi. “Profesör” Desjoyeaux ise Ecover’in yarış dışı kalmasıyla 670 mil geriden başladığı yarışta 37 gün sonra tüm rakiplerini geçmeyi başarıyor.

vendee_kronoloji_05.jpg


18 ARALIK: Generali’de korkunç bir şanssızlık. Yann Elies yelken değiştirmek için teknenin burnuna gittiği sırada büyük bir dalganın etkisiyle düşüyor ve uyluk (femur) kemiğini kırıyor. Vücutta kırılması ve iyileşmesi en zor kemik olan Femur, Elies’e korkunç bir acı verdiği gibi ilaç ve yemeklere ulaşmasını da engelliyor.

Avustralya’dan hemen 118 metrelik bir fıkrateyn yola çıkıyor. Safran ve Roxy, arkadaşlarına moral vermek için rotalarını Generali’ye çeviriyorlar. Olaydan 36 saat sonra fıkrateyn Generali’ye ulaşarak, Elies’i kurtarıyor. Bu arada Roland “Bilou” Jourdain ile Michel “profesör” Desjoyeux arasındaki kıyasıya kapışma devam ediyor.

GENERALİ KAYBOLDU: Yeni yılın ilk günlerinde de aksilikler devam ediyor. Elies kurtarıldıktan sonra alınmak (!) üzere denizde başı boş bırakılan Generali kayboluyor. Josse (BT) ve Dick (Paprec-Virbac) favoriler arasında yer aldıkları yarıştan hasar nedeniyle çekiliyorlar. Bu arada 30 Aralık’ta Avustralya’ya ulaşan Loick Peyron yılbaşını ailesiyle geçirmek üzere Fransa’ya uçuyor.

57. GÜN: Yarışın 57. gününde “profesör” Boynuz Burnu’na (Cape Horn) ilk ulaşan yarışçı oluyor. Jourdain 130 mil kadar geride. Son düzlüğe çıkılıyor.

TERS KAPAK OLDU: Yine bir facianın eşiğinden dönülüyor. 3. sıradaki Jean Le Cam’ın teknesi VM Materieux’un salma torpili düşünce tekne ters kapak oluyor,

Le Cam durumu açıklayamadan sadece yardım çağrısında bulunabiliyor. Olaydan hemen sonra Vincent Riou (PRB) ile Armel Le Cleach (Brit Air) olay yerine ulaşıyorlar, PRB, Le Cam’ı kurtarırken gurcatasını ters kapak teknenin salmasına çarparak kırıyor. Direği güç bela yerinde tutarak yarışa devam ediyorlar. Ama bu uzun sürmüyor. Direk sonrasında kırılıyor ve ikili yarışa veda ediyor.

vendee_kronoloji_08.jpg


HEVESİ KURSAĞINDA KALDI: Atlantik’in düzensiz rüzgarları ve orsa seyriyle “profesör”’ü geçmeyi düşünen Jourdain’in teknesinde direk ve salma postalarında çatlak oluşuyor. Bu şekilde yarışı bitirse bile orsa ve dar apaz seyirlerinde teknesini zorlaması mümkün değil. Hevesi kursağında...

"PROFESÖR" FARKI AÇIYOR: Ticaret rüzgarlarına ulaşan “profesör” tam gaz 20-25 knot hızla finişe doğru ilerliyor ve arka tarafla farkını her gün açıyor.

ZAFERE DOĞRU: “Profesör” tam gaz devam ediyor. 2. sıradaki Jourdain ile arası 500 mile kadar yükseliyor. 3. sıradaki Armel Le Cleach ise liderin 1200 mil kadar gerisinde. “Profesör” büyük bir aksilik olmazsa zaferini garantilemiş durumda.

HEM BİRİNCİLİK, HEM REKOR: "Profesör" destansı bir zafere imza atıyor. Liderden 670 mil geriden başladığı yarışı 1350 mil farkla bitiriyor ve 2. Vendee Globe zaferini kazanıyor. Üstelik 1500 mil uzayan parkuru rekor kırarak 84 gün 9 saatte ortalama 14 knot hızla geçiyor.

7 ŞUBAT: 32 yaşındaki çaylak “çakal” Armel Le Cleach ilk Vendee Globe denemesinde 2. oluyor. Yarışın en tecrübesizi olduğu için "çaylak" lakabı ile anlıan sporcu aldığı düzeltmeyle beraber 89 günde tamamlıyor.

8 ŞUBAT: 4. sırada ve finişe 1000 mil kadar uzakta bulunan Marc Guillermot (Safran)’nun salması düşüyor. Guillermot, 8 tonluk su tanklarını dolduruyor ve yelkenlerini küçülterek yarışa devam etme kararı alıyor. Hafif havada Pindar’dan daha hızlı gidiyor.

14 ŞUBAT: İngiliz Sam Davies yarışı 3. sırada tamamlıyor ama Guillermot’un alacağı 89 saatlik düzeltmeyle 4.’lükle yetinmek zorunda kalacak.

SALMASIZ GİTTİ, 3. OLDU: Guillermot, 16 Şubat günü son 1000 mili “salmasız” gittiği yarışı tamamlıyor. Aldığı düzeltmeyle Davies’i 1 saat 19 dakika geride bırakıp 3. oluyor. Aynı gün 7 saat sonra Brian Thompson devasa tekne Pindar ile finiş veriyor.

ÜÇ FİNİŞ DAHA: Dee Caffari de yine 16 Şubat günü Thompson’dan yaklaşık 5 saat sonra finiş hattını geçiyor. Onu 22 Şubat günü Arnaud Boissieres ile 26 Şubat’ta Steve White izliyor.

SON İKİ TEKNE: Daha sonra Rich Wilson’ın da yarışı tamamlamasıyla son ikili bekleniyor. Şu sıralar Norbert Sedlacek finişe 404 DM, Raphael Dinelli ise 416 DM mesafede.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,991
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

SON KONULAR



Geri
Üst