v6 bobin arıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bertuğ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,983

Etiketler

Ynt: v6 bobin arıyorum

İLSEM OTOMOTİV SAN. TİC. LTD. ŞTİ.
Vatan Mahallesi Esenler Caddesi
No: 12 Bayrampaşa/İST.
Tel.: +90 (0212) 613 92 10 (3HAT)-613 20 12
Fax.: + 90 (0212) 501 82 76 - 501 82 77

Yeni aldım 130 tl tanesi....
 


Ynt: v6 bobin arıyorum

arkadaşlar teşekkür ederim yardımlarınız için üç fiş arıyorum peki bunların çıkması alınsa nasıl olur ve hiç alan arkadaş varmı
 



Ynt: v6 bobin arıyorum

arkadaşlar bunlar japon çin ve tayvan japon 350 tl çin 50 tl tayvan 80 tl tanesi çin ve tayvan kullananlar varmı aranızda japon harici sorunlu diyorlar
 

Ynt: v6 bobin arıyorum

reno megan biraz kesip biçmeyle olduğunu söyleyen bir arkadaşımız vardı ne kadar doğru ben denemedim bir bakın..derim.

önce ölçü aleti ohmmetre ile uçlar arası devre gösteriyormu bir saglamı birde bozuk dediğinizi masaya yatırın ölçün biçin bu bobin yanıkmı o na kakın ilk..?

sonra bujiye temas ettiği uc noktada boru içinde tükenmez kalemlerdeki kadar bir yay var onu itina ile içinden cıkarın ölçün boyunu milimetre olarak sonra onu yarım santım uzatın ve takın yay sıcaktan ve ihtıyarliktan kısalıp bujiye temazsızlık yapıyor..

bobin yanıksa yenisi şart.yaydanda gecmiş olsun sorun çözüldü demektir..sevgiler.. ;) :smiley:
 


Ynt: v6 bobin arıyorum

bertuğ' Alıntı:
arkadaşlar teşekkür ederim yardımlarınız için üç fiş arıyorum peki bunların çıkması alınsa nasıl olur ve hiç alan arkadaş varmı
İlsem de üçlü vardı son 1 aya kadar...ateşlemeli aksamda çıkmadan uzak dursan iyi olur...Tayvan malı kullanıyorum şu an sıkıntım yok...
 

Ynt: v6 bobin arıyorum

MEGAN BOBİNİ 2 FİŞ BENİNKİ ÜÇ FİŞ OLMADI AYRICA BEN ANTALYANIN İLÇESİNDEYİM BURADA BU TÜR ARAÇLARDAN PEK ANLAYAN YOK BİR USTAYA BAKITTIM BOBİN DEDİ ONA GÖRE YOLA ÇIKTIM ARACIN SORUNU LPG YE GEÇTİĞİZAMAN ARADA BİR TEKLEME YAPIYOR ARAÇ SOLLARKEN ANİ BİR GAZA BASTIĞIM ZAMAN ARAÇ TEKLİYOR VE RAMPALARDA TEKLEME YAPIYORNORMAL BİR HIZDA SORUN YOK BENZİNDE SORUN YOK TOKELDE BULDUM TANESİ 90 TL TAYVAN MALI KAFAMA TAKILAN ORJİNAL OLMADIĞI ZAMAN DÜZEN ALAMASSIN DİYORLAR NE KADAR DOĞRU BİLEMİYORUM ARKADAŞLAR SİZLERE ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SORULARIMA İLGİSİZ KALMADIĞINIZ İÇİN İLGİLENDİĞİNİZ İÇİN
 



Ynt: v6 bobin arıyorum

o sizin ustaları gelip oralara gerekli yerlerinden öpmek lazım ama bize uzak düşüyor.. ;D>>artık size havale derim.. ;)

benzinde normalde kaputun altındaki motorda..lpg ye gecince bagajdaki motormu devrede..?bu soruyu lpg ayarı yapan ustaya sormalı.

ngk BKR6E ..6 adet buji alın tırnak aralığı 0,70 olarak takın.. üst siyah bakalit kapakları takmayın .! hararet normale gelince calışır iken her bujiyi tek tek bobinleri 1-2 cm yukarı çekerek kontrol edin her cektıginizde azıçık şalaklaşması gerekiyor.. 5 piston çalıştığında....egerki bobn az havada ve motor calışmasında bi anormalik yok ise o bobin arızalı demektır..diger yandaki ile yer degiştirip tekrar deneyin..her cekildiginde titriyor ise bobinlerde sorun yok..takılıncada normale dönecek..

buji + hava filitresi degişin.obd soketinden bilgisayarda arıza aratın tüm sensörlerin saglam ve normal çalışıp çalışmadığını anlayın..benzin ile adam gibi tam çalışır notu sizden alınca..>>>

sonrası lpg çini ze gidin ve benim aracıma otomatık kalibrasyon ayarı yap deyin yapamıyorum şundan bundan ondan diyorsa ya taktığı sistem problemli yada kendi az usta..? >>o nu kuçaklama işide size düşer o konuda aranıza girmeyiz ;) ;D..kolay gelsin derim.. :smiley:
 

Ynt: v6 bobin arıyorum

oğuz bey çok doğru söylüyorsunuz doğru ustayı bulmak zor oluyor bu sebeplerden dolayı araçtan insanı soğutuyorlar ilginiz için teşekkür ederim söylediklerinizi yarın sırayla yapacağım
 

Ynt: v6 bobin arıyorum

oğuz bey selamlar söylediklerinizi sırayla yaptım bobinler sağlam bojiler sağlam 0.70 yanlız bobinlerin yay ve metal aksamlarında küflenme ve oksıtlenme olmuş temizledik ve taktık şimdi daha iyi yanlız yine hafif bir tekleme yapıyor önemsiz ama illede kafama takılıyor galiba tahminim lpg elektirik aksamında gibi geliyor sizce ne olabilir rica etsem bir yorum yapa bilirmisiniz
 

Ynt: v6 bobin arıyorum

bobinlerin bozuk olmadığı lpg çinin iftirası olduğu beliyydii.. ;) :D ;D

bu iş nasıl çözülür..lpg yi bir unut..benzn ile 10 numara calışır hale gel en son lpg ile ugraş derim..

boğaz temizliği yaptır..bagajdan2 hortum gelir biri biraz buyuk diğreri azcık küçük bu nun buyuk olanı benzin geliş..küçüğü depoya geri dönüştür..büyük olana arya Tgirerek saat bagla calışma basıncı benzin pompası 3 bar olacak ..hemen önünde yumurta kadar bir teneke vardırustaya sor söyler benzin regülatörü..ondan serum hortumu kadar minik bir hortum çıkar manıflta baglanır..o hortumu mnıfot tarafından cektığimde 4 bar cıvarı yukselmesi lazım..
bu işden evvel bir benzin flitres i degştir derim..

bilğisayara baglat sensör kontrolü yaptır..hepsinden evvel.........!

her şeye ragmen tekleme var dersen enjektörleri lukas makinada test + temizlik yaptır..ultrasonik sistem makinada..carbon clınden uzak dur...

gelişmeleri paylaş.. :smiley:...gerekirse yardıma devam.. ;)

>> yanlız bobinlerin yay ve metal aksamlarında küflenme ve oksıtlenme olmuş <<<...>>bizim arabalar 15 yaş üstü normal karşıla yakına askere gitcek zaten ..ne kaldı 20 sine.. ;) ;D
 

Ynt: v6 bobin arıyorum

oğuz bey benzinde araç on numara hiç sorunu yok lpg de hafif yollu bir tekleme var aslında çokda önemli deyil ama illde canımı sıkıyor kafama takıldıya lpg de makinaya bağladık otomatik kalbirasyon yaptık ama yinede hafif tekliyor sizce arzayı nerede aramaya başlayayım :smiley:
 



Ynt: v6 bobin arıyorum

onuda şöyle tarif edeyim.>>>şekil olarak burnunuzu lpg ustasının ensesine dayayıp .. ;D her yaptıgına burnunuzu sokup karışıp edip tarif edeceksiniz demektir..(yarım akıllı oldugundan..) akıllı + yaptığı işi seven vede bilen olsaydı..?bunlara gerek yoktu..! ;)

kalibrasyon nedir..>> bizim aracların enjektörleri 2,2<->2,6 milisaniyeler arası acılıp kapanarak benzin püskürtürler..ayarı yapıcak olan ustanın pc 'si vitara e.c.u. 'suna lpğ sistem kablosu ile baglanıp bu acılma kapanma ile ilgili olan harita denilen programı içine kopye ceker atar ..ve baglanan lpg sisteminin enjektörlerinin rahat çalışıp araca uyum saglaması için vitara haritasını lpg ye göze özel dizayn eder o nu da lpg e.c.u. 'na yollar ve olay tamamdır..bu iş budur ..ama vitara v6 da bu yemez az bir püf noktası var... ;)
bu şekilde arac seri olarak fırlamaz agır agır sagdan takılır.. ;) az yaakar ama bassan da gitmez ..rolantıde tıtrer...hava + gaz karışımı fakir gösterir bu da oran içinde yakıt miktarı az demektir..bunun adıda fakir karışımdır..arıza lambası yaktırır ..lambda sensörü(oksijen) fakir karışımı algılayıp ecu ya arıza ışıgı yaktırır..falan..filan.. ;D
yapılacak iş >>kalibrasyon bittiğinde sabitlenip lpg e.c.u. suna yollanır..tam o ara ensesinnde olup hop dur bakim diyeceksiniz.. ;) 1000<>4000 devir arasına %5 + yap diyeceksiniz..yapınca tamam ..daha bitmedi..dyip 1000<>6500 devir arasına % 4 + yap diyeceksiniz ve ani bir gaz verip amble yaptırıp motorun gaz yemesine bakıçaksınız
yada ustanın bilğisayarı laptop çinsi ise onu kuçaklayıp sag koltuğa otutturun düz boş trafiksiz bir yok bulun ..ani kalkışlar yapın sanki anahtarına kalkan yarışçılar gibi gaz yemesine bakarak ..1000<>6500 devir arasına % + 3-4-5-6-7 gibi ne kadar gerekiyorsa arttırın..
lpg çi hemen diyecektir böyle olmaz araba fazla yakar yakıt bu da acılmazki..bunu kısmak lazım der...genelde..
senin ayarınla bu araba 6000 devirde yürüyor..4000 le gidiyor diyeceksiniz..
benim ayarımla 4000 de yürür..2000 devir de gider ..az döndüğünden az da yakar ve basarsamda gider..diyecekiniz..senin ayarla cok bagırıp az gidiyor fazla dönüp fazla yakıyor..+ lpg de yüksek devir hararete sebeb verir deyip anlatacaksınız..

lpg kalibrasyonda 5,5<>6,5 ml.saniyeler arası olmalı ..o aralarda gezmeli ..

sedat 'kardeş senin gibiler beni v6 konusunda doçent yaptı her beceremiyen beni buluyor.. ;) ;D bunun tezimi bişisi varmış verimde olim barii.. :smiley: ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,847
Mesajlar
1,524,284
Kayıtlı Üye Sayımız
166,630
Kaydolan Son Üyemiz
VolkanSabah

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst