V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MehmetTurk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,968

MehmetTurk

Kamp II
Mesajlar
239
Tepkime Puanı
0
Merhaba , Defendere V-184 attıktan sonra defender hararet müşirine bir adaptör yapıp V-184 motora bağladık ancak hararet sona vuruyor ustalar sorunu hep muşirde buldu ama 4 muşir 2 gösterge denedim aynı . Ben devridaimden şüphelendim ama motoru satan usta devriaimin sağlam olduğunu söylüyor. V-184 de hareret muşirini yerinden çıkarıp motoru çalıştırıyorum ,muşir yerinden su atma yok . Usta buna da normal diyor muşirin yerinde su yokmuş !
V-184 motor atan arkadaşlar bu hararet gösterge sorununu nasıl çözdüler acaba ?
 

Etiketler
Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Landın orjinal müşürünü tornacıya götüreceksiniz ve forda göre ayarlayıp takacaksınız sorun ortadan kalkacak. Fordun müşürüyle landın göstergesi uyum sağlamıyor.
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Umut bey teşekkür ederim aynen öyle yaptık ama olmadı , sanırım benim motor su almıyor . Muşiri çıkartınca su gelmiyor yerinden
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

MehmetTurk' Alıntı:
Umut bey teşekkür ederim aynen öyle yaptık ama olmadı , sanırım benim motor su almıyor . Muşiri çıkartınca su gelmiyor yerinden

Devirdaim, radyatör boruları gözden geçirin sakatlık çıkmasın. Fatura ağır olur Allah korusun.
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Müşürün yerinden su atması şart, koklayarak mı ölçecek bu alet sıcaklığı öyle şeymi olurmuş :smiley:
 



Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Evet sizde de o şekilde sorunsuz çalışıyıorsa ... Sanırım bozuk devridaim taktı motora , onu değiştirmemek için kafadan savmaya çalışıyor.
Pompa hastalıklıydı , fark verdim sıfır taktım , şarj dinamosu da öyle şimdi de devridaim ...
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

MehmetTurk' Alıntı:
Evet sizde de o şekilde sorunsuz çalışıyıorsa ... Sanırım bozuk devridaim taktı motora , onu değiştirmemek için kafadan savmaya çalışıyor.
Pompa hastalıklıydı , fark verdim sıfır taktım , şarj dinamosu da öyle şimdi de devridaim ...

Zor bir işe kalkışmışsınız, Allah kolaylık versin.
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

mehmet bey bende v-184 attım aracıma
öncelikle puma ve land musurlerı farklı bizde aynı sıkıntıyı yasadık landın musuru kısa ve kalın yanı pumanın musurunun uc kısmı ınce nasıl aparat yaparsanız yapın 2 mm capındakı yuvaya 4 mm capındakı musur gırmez ve gırmedıgı zaman suya ulasamıyor yanı sızın musur motorun kapagının sıcaklıgını olcuyor suan suya ulasması ıcın oradakı bosluktan ıcerı gırmesı lazım vel hasılı hıc ugrasmayın land musuru takacagım dıye bosa ugrasırsınız bız dırek transıtın musurunu taktık he calıstımı daha bellı degıl torpıdoyu baglamadık hıc olmadı transıt musuruyle calısan bır hararet saatı takacagım ama motordan su gelmıyor dıye panık yapmanıza gerek yok transıt musuru suya ulasabılıyor sadece onun dısında oradakı valften su gelmez
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

merolzö' Alıntı:
mehmet bey bende v-184 attım aracıma
öncelikle puma ve land musurlerı farklı bizde aynı sıkıntıyı yasadık landın musuru kısa ve kalın yanı pumanın musurunun uc kısmı ınce nasıl aparat yaparsanız yapın 2 mm capındakı yuvaya 4 mm capındakı musur gırmez ve gırmedıgı zaman suya ulasamıyor yanı sızın musur motorun kapagının sıcaklıgını olcuyor suan suya ulasması ıcın oradakı bosluktan ıcerı gırmesı lazım vel hasılı hıc ugrasmayın land musuru takacagım dıye bosa ugrasırsınız bız dırek transıtın musurunu taktık he calıstımı daha bellı degıl torpıdoyu baglamadık hıc olmadı transıt musuruyle calısan bır hararet saatı takacagım ama motordan su gelmıyor dıye panık yapmanıza gerek yok transıt musuru suya ulasabılıyor sadece onun dısında oradakı valften su gelmez

Transit müşürü o göstergeyi düzgün çalıştırmıyor, landın müşürünü oraya bir şekilde uydurmak gerekiyor. Ayrı bir gösterge takmak ise gösterge panelindeki görselliği bozacaktır diye düşünüyorum. Biz land müşürünün ucunu birazdaha uzatmıştık sanıyorum. 3 sene oldu neredeyse ben motor değiştireli. O kapağı açtığınızda oradan su çıkmıyorsa zaten bir sıkıntı var demektir.
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Abi senin yapacağın landın müşürünü tornacıya incelttirmek ve sarı kaynağıyla boyunu ford müşürü kadar uzattırmak. Devirdaimi de gözden geçirdikten sonra orjinal müşür ve orjinal gösterge sağlıklı bir şekilde çalışacaktır. Ben üç sene bu şekilde kullandım ve hiçbir sorun yaşamadım. İşin basiti varken zora kaçmaya hiç gerek yok bence. 15 20 liraya bu işi halletmek varken, ayrıca göstergeye para vermeye ve en önemliside orjinalliği bozmaya hiç gerek yok.
 



Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

belkide sizin söylediğiniz gibidir ama ben o müşürlerin ikisinide kafamda canlandırıyorum şuan tornacının işi zor yani o inceliğe indiğinde müşür cidarı bitiyor yeniden müşür yapması lazım yada motor kapağını genişletecek belkide farklı motorlardan bahsediyoruz benim motor 2003 tipi ama 2011 model yani yeni motor eğer aynı motordan bashediyorsak benim motorun şimdiye kadar 5 kez conta yakmış olması gerekiyordu ama kimseyide bağlamak istemem eğer müşür çalışırsa bende birtane yaptırmak isterim aynı tornacıya
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

merolzö' Alıntı:
belkide sizin söylediğiniz gibidir ama ben o müşürlerin ikisinide kafamda canlandırıyorum şuan tornacının işi zor yani o inceliğe indiğinde müşür cidarı bitiyor yeniden müşür yapması lazım yada motor kapağını genişletecek belkide farklı motorlardan bahsediyoruz benim motor 2003 tipi ama 2011 model yani yeni motor eğer aynı motordan bashediyorsak benim motorun şimdiye kadar 5 kez conta yakmış olması gerekiyordu ama kimseyide bağlamak istemem eğer müşür çalışırsa bende birtane yaptırmak isterim aynı tornacıya

Tornacı müşürü inceltecek ucunuda sarı kaynağıyla uzatacak. Siz iyi bir tornacıya elinizdeki iki müşürle gidip bu kısa olan uzayarak bunun yerine geçecek derseniz o iş yapılır. Yerine takarsınız kablosunu bağlarsınız ve orjinal göstergeniz hararei en doğru şekilde gösterir. Buralara kadar gelmenize gerek yok yani.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=41397.0 buradan da 3 sene önceki uğraşımı görebilirsiniz.
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

umut bey ben fromdaki aracların hemen hemen hepsını ınceledım sizin aracınızıda takip ettim, cok guzel allah kaza bele vermesin hatta bir ara satıryordunuz yanılmıyorsam ilanı vardı karıstırıyorda olabılrım,
teknik anlamda bilginiz varmı bilmiyorum fakat sarı kaynağıyla müşür uzatmak baya fantastik bir düşünce olur bence siz tornacınızla bir konusun bu konuyu ben sanayıye gıdip şu müşürü biraz inceltin azda sarı kaynağıyla uzatın dersem en iyi ihtimalle levyeyele kovalarlar :smiley:

işin şakası bir yana tornacınız neyaptıysa konuşabilirseniz numarası vs. varsa arayıp soralım belki benim sistemde patlayabilir sizin düzenek çalışıyor en tutarlısı bu bizde aynı yöntemi uygulayalım ama ne olduğunu öğrenmemiz lazım purmuzu elimize alıp hekel traşlığa soyunmayalım :smiley:


mehmet ben bende sizinle aynı akuple yontemını kullandım benım sanzumanda rn380 harıka bır sıstem hıc bır sorun yok arazı oranınız 120 lık ıcın 1.41 tavsıye ederım 1.21 baya agır olur 1.41 tam kararıdır bu yontemle motor gogusten 19 cm ileri tasınıyor bu sayede ses ızalasyonu oldukca rahat oluyor sınma vs de yok oluyor motora yaglı kulak tavsıye ederım kavucuk takoz aracı tıtretır ıkıncı bır iş yapmamıs olursunuz eski transitlerin kulakları içinde yağ var cok akıllı bir sistem
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

merolzö' Alıntı:
umut bey ben fromdaki aracların hemen hemen hepsını ınceledım sizin aracınızıda takip ettim, cok guzel allah kaza bele vermesin hatta bir ara satıryordunuz yanılmıyorsam ilanı vardı karıstırıyorda olabılrım,
teknik anlamda bilginiz varmı bilmiyorum fakat sarı kaynağıyla müşür uzatmak baya fantastik bir düşünce olur bence siz tornacınızla bir konusun bu konuyu ben sanayıye gıdip şu müşürü biraz inceltin azda sarı kaynağıyla uzatın dersem en iyi ihtimalle levyeyele kovalarlar :smiley:

işin şakası bir yana tornacınız neyaptıysa konuşabilirseniz numarası vs. varsa arayıp soralım belki benim sistemde patlayabilir sizin düzenek çalışıyor en tutarlısı bu bizde aynı yöntemi uygulayalım ama ne olduğunu öğrenmemiz lazım purmuzu elimize alıp hekel traşlığa soyunmayalım :smiley:


mehmet ben bende sizinle aynı akuple yontemını kullandım benım sanzumanda rn380 harıka bır sıstem hıc bır sorun yok arazı oranınız 120 lık ıcın 1.41 tavsıye ederım 1.21 baya agır olur 1.41 tam kararıdır bu yontemle motor gogusten 19 cm ileri tasınıyor bu sayede ses ızalasyonu oldukca rahat oluyor sınma vs de yok oluyor motora yaglı kulak tavsıye ederım kavucuk takoz aracı tıtretır ıkıncı bır iş yapmamıs olursunuz eski transitlerin kulakları içinde yağ var cok akıllı bir sistem

Ben aracımı sattım yaz sonu. Ben yapılacak işlemi size söyledim. Orda bunu yapacak usta yoksa benim yapacak birşeyim yok :smiley: Ben tarif ettirdiğim şekilde yaptırdım üç sene sorunsuzca kullandım. Gerisi size kalmış artık.
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Muşirin ucunu uzatmak hariç geri kalanını Umut beyin dediği gibi yapmıştık . Land muşiri yapılan adaptörün içinde biraz geride kalıyor ancak kenarları açık yani adaptörün içine su girebilecek ve muşirin etrafında dolanabilecek şekilde yapmıştık. Bu gün usta bana burdan su çıkmaz diyince inanmadım . Şimdi siz de çıkmaz diyorsunuz , yarın devridaimi söktürecektim şaşırmış durumdayım şimdi. Devridaim motorun soğutma sistemine su basmıyor mu ? Tazzikli su neden muşir deliğinden fışkırmasın ? O zaman transitin muşiri neyi ölçüyor? Motorun içindeki havanın ısısını mı? Ben ayrıca radyatörden su deposunu tıkayarak hava da üfledim yine su çıkmadı ?
Land muşiri sona vuruyor 130 derece bu su değil sizin dediğiniz gibi bloğun ısısı o zaman bu da anormal değil mi? Blok bu kadar ısınır mı?
 



Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

mehmet bey bakın şöyle düşünun anahtar gibi yani anahtarı sokmadan suya ulaşamazsınız anahtarda fordun muşuru müşün sadace ucundaki bilye gibi olan parça suya giriyor yani orada suyun dışarıçıkmasını engelleyen bir perde var müşür ilerledikçe o perdeyi açıyor ve suyla temas ediyor yani trasitin müşünün dışında birşeyle suya ulaşamazsınız suda gayet güzel dolaşıyor blokta merak etmeyin ama ben bu sorumluluğu üzerime alamam sadece edindiğim bilgiyi paylaşıyorum işlem yaptırmadan önce yetkili servise sorun oda size izah eder zaten
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,821
Mesajlar
1,523,909
Kayıtlı Üye Sayımız
166,617
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar


Geri
Üst