JAMES BROWN' Alıntı:Yanlış yönlendiriyorsunuz insanları...Şu cümlenizde halen acemi olduğunuzun en büyük kanıtı.""100 le giderken asfalta düşünce asfalt ya dur sen 125cc den düştün nazik davranayım diyorda, XT600E den düşenin canına mı okuyor. 100km/s hep aynı."""
İlk olarak XT 600 ün torku ile yani basitçesi gaz kolunu çevirdiğinizde verdiği ani tepki ile 125 cc bir motorun tepkisi aynımı??? Yeni başlayan bir sürücü için en zor şeylerden biri gaz kolunu sabit devirde tutarak yol almak iken bu hangisinde daha tehlikeli.Asfalta ister scooter ile düş ister goldwing ile ikisindede ölüm riski var.Sizin mantığınıza göre yeni sürücüler 400 kg luk 1500 cc lik bir motorla başlasın o halde,ne gerek var cc büyütmek için beklemeye değilmi ? Asfalta düşünce nasıl olsa 125 cc etkisi yapıyor.
Tekrar söylüyorum hele ki büyük şehir de yaşıyorsanız lütfen 250 cc yi geçmeyen bir motosiklet ile başlangıç yapın.Ben 750 cc ile başladım bakın yaşıyorum heyyooo diyen tecrübesiz insanlara kulak asmayın.Bunlara kulak asarsanız bir süre sonra bende KASKSIZ kullanıyorum bir şey olmuyor diyenlere kadar yolu var.
Siz vermek istediğim mesajı anlamıyorsunuz, sadec cc nin yanında yazan rakama takıyorsunuz. Yoksa "250cc den büyüğü kesin olmaz ile yok büyüğünü de aldım bana birşey olmadı" şeklinde tartışmalardan yüzlerce bulunur internette arasanız, Türkiye'de bütün motor forumların baş konusudur.
Ben kimseye illa gidin büyük motor alın demiyorum, durumunuza göre değerlendirin diyorum, kondisyonunuz, eniniz boyunuz, aldığınız motorun davranışı, pek çok parametre var. 250cc kalıbına karşı çıkıyorum, ezberlenmiş sığ bir cc hesabı var. Ben bir doksan 130 kilo bir adamın siz belki 60 kilo. Fizik çok önemli. 250cc nin de 600cc ninde torkunun bu farklı fiziklere davranaşı farklı olur. Yok ben okadar ufak değilim tartışmasına dönmez inşallah.
Benim şu sıralar, bir Varadero'um bir de KTM 640'ım var, Varadero 1000'lik olmasına rağmen, 640'lık KTM kadar tepki vermiyor gaza, yani CC değil tek mesele, öyle olsa kamyonlar dragda 1.6 arabaları geçerdi. Niye 250, niye 125 değil o zaman, niye bu kalıp 250cc der sadece. O zaman direkt tork yazılsa ya, torku şundan büyük olmayan şu kilodan hafif motosiklet ile başlayın gibi.
Ve inat ediyorum asfalt 100 le giderken düşenin cc sine bakmaz, el ayarı, aletin torku ile bu cümlenin alakası yok zaten. 100 km/s hızla asfalta temas etmek, 100 km/s ile asfalta temas etmektir, neyden düştüğünüzden bağımsız.
Benim acemliğimi yada proluğumu mesajdan anlayabiliyor olmanız ve direkt tecrübesiz olmama karar vermenizde ayrı güzel. Ben de hemen çıkarımlar yapayım, anladığım kadarıyla köşeli kalıpların adamısınız, 250cc den büyük olamaz, büyük yazan tecrübeli olamaz, esneme yok, detay yok, siyah ve beyaz.
Kasksız kullanma konusuna nasıl geldik o da ayrı konu, ben tam tersini yazmıştım, koruma ve tecrübe edinmenin vazgeçilmez olduğunu söyleyerek.
Umarım soruyu soran arkadaş için nettir ne demek istediğim. Sizde bende seçimlerimizi yapmışız, belli bir yere gelmişiz ben acemi siz pro, neyse artık.
Bizim büyük şehirlerimiz içinde, benim yegane tavsiyem, ne olursa olsun şehir içinde motor kullanmayın, cc den bağımsız başınıza birşey gelme ihtimali çok yüksek olur, arabayı tercih edin.