Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan euzlu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,337

euzlu

"YANOFF" KARS...
Mesajlar
1,251
Tepkime Puanı
14
Yer
Kars/Trabzon
Değerli ZJ kullanan arkadaşlarım, uzun süredir kafamda olgunlaştırdığım bir fikre istinaden ZJ kasa bir Jeep almaya karar verdim. Ancak kafama takılan 1-2 soru var ve ZJ kullanıcılarından cevap alarak bu maceramın geleceğini şekillendireceğim.

sorularım;

1- Arazi şartlarında I6 4.0 ile V8 5.2 arasındaki fark ne derece kendini hissettiriyor, veya varmı? araçların yapılı olduğunu var sayarak elbette güçlü motor daha iyidir ama 4.0 da çok çok yeterlidir diyebilirsiniz belki

2- Günlük kullanımda yakıt açısından bariz fark olduğu konusunda her hangi bir duyumunuz varmı? o kasa için 4.0 motor da yeterince güç ürettiğinden 5.2 motordan daha az yakıyor olabilir mi?

3- Standart donanım açısından I6'nın V8'den "özellikle elzem" olan bir donanım eksikliği varmı? özellikle yürüyen aksamda...

4-V8'e olup I6'ya olmayan bir arazi modifikasyonu varmı? veya daha zor uygulanabilirliği olan bir modifikasyon?

5- Sizce her iki motor seçeğinin de "kronik" olarak niteleyebileceğiniz sorunları mevcutmu? varsa nedir?

6- 5.2 ler için vergi indirimi hangi yıldan itibaren başlıyor? normal olarak 95 modellerde zaten yaştan iniyorda kasko değerine istnaden 96 ve 97 lerde de vergi indirimi yapılabiliyormu? yapııyorsa ne kadara iniyor??

7- Yazdıklarımın haricinde sizce henüz farkında olmaıdığım ama bu arçların ilk defa sahibi olacaklar için önemli olan noktalar nelerdir?, bunlara katkınızı da bekliyorum..


sorularıma cevap yazarsanız bu işin geleceğinin şekillenmesinde bana oldukça yardımcı olacaksınız, üzerine para alabileceğimbir araçla takas imkanı yakalamak istiyorum öncelikle, amacım da şu; alacağım para ile yine araca yatırım yapacağım, malum lastik, 2" takoz vb., ki ilk hedefim MT lastik ve takozlar, bu fikrime de beni "997799" adlı arkadaşımızın satılan arabası sevketti (alana da hayırlı uğurlu olsun, maaşallah), ardı sıra da üst sepet ve tavan sisleri var...

Bakalım kısmet, cevaplarınızı ve ciddi kişisel görüşlerinizi bekliyorum, dediğim gibi bu maceranın devamını önemli ölçüde sizlerin görüşleri şekillendirecek, ilginiz ve katkılarınız için şimdiden teşekkürler....

Saygılarımla,

Yrd.Doç.Dr.Erdoğan UZLU
 

Etiketler
Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

Öncelikle , madem aklınız hem yol konforu hem arazi var ZJ doğru tercih .

Madde madde cevaplayayım başlangıç olarak :

1- 4.0 ın motor gücü kesinlikle arazide sizi tatmin edecektir . 4.0 da Güç konusunda hiçbir sıkıntınız olmayacak hatta fazlanız olacak merak etmeyin . Bunun yanından 5.2 V8 kuşkusuz keyifli bir makinadır .

2- 4.0 bir miktar daha yakacaktır .

3- 4.0 limited ve 5.2 limited arasında donanım olarak fark yoktur .

4-Yok . Temelde herşey aynı .

5- İki Motorunda kronik sorunları yoktur . Son derece sağlam motorlardır . 4.0 makina 5.2 ye göre daha basittir , tamirat ihtiyacı olursa daha düşük maliyetler mümkündür . 4.0 I6 Makina Cherokee de ve bazı değilikşiklerle mutelif JEEP modellerinden kullanılan bir makinadır . Özetle ikisi de sıkı makinalardır .

6- Biraz hesap yaptım : 5.2 V8 96 model Kasko bedelinden düşürülerek yıllık : 2039TL Aynı şartlarda 5.2 V8 95 model : 814TL ödüyor . 4.0 96 Kaskodan düşmüş model :1547TL 4.0 95 model 570 TL ödüyor . Kasko indirimi konusunda baya bilgi hesaplama ve ilgili listeler var .

7- forumda ciddi bilgiler var . Madem bu kararı verdiniz Jeep forumunu baştan sona okumanız kesinlikle çok fayda sağlayacaktır aracınızı seçerken . Şu linkten başalanilir : http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=29672.0 :smiley:

Son olarak 4.0 ile 5.2 arasında önemli farklardan biri belki de en önemlisi . 4.0ların Cherokee aktarma sistemini kullananları olmasıdır . Yani 2 çeker kullanma imkanı sunar . Selectrak ve commandTrak şanzıman seçenkleri vardır . 5.2 ile aynı sistemi kullananlarıda vardır. Her 4.0 da bu seçenekler yoktur .

Bu arada Uzman ZJ cilerin fikirlerini sormuşsunuz ama ben cevap yazdım yanlış anlaşılma olmasın . ancak daha çırak olabilirim . O da zor bela :smiley:

Kolaylıklar dilerim ...
 

Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

teşekkürler, benden önce ZJ'si olan ve arazide yürüten herkese bu noktada saygım var ve her birinizin tecrübesi benim için uzmanlık değerinde, görüşleriniz ve bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler
 

Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

telefonla 30 dk boyunca bıkmadan ve sabırla tüm sorularıma cevap veren ve kendi dğerli görüşlerini de ifade eden "Ulusotomotiv"den Ünalbey'e buradan teşekkürlerimi sunuyorum, hedefimi belirlememde bana ziyadesi ile katkıda bulundu, farklı görüşleri olanların bu fikirleri ve tecrübelerini de buradan okumak isterim (bu arada "ssbman" ın mesajında verdiği ilgili linki sık kullanılanlara ekledim ve okudum, bilgsine), yardımcı olan ve olacaklara teşekkürler, saygılar ve selamlar...
 

Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

3 yılda iki zj kullanmış bir arkadaşınız olarak bende şunları söyleyeyim

kronik sorunları olan araçlar değillerdir.. ancak özellikle bu modellerde şanzımana ve direksiyon kutusuna çok dikkat etmeniz gerekir zira zj de bu parçalar nispeten daha hassas parçalardır. çıkartacakları masraflarda nispeten pahalı olabilir. tavsiyem direksiyon kutusu tamir görmüş mü baktırın.. her zaman kolay anlaşılmayabilir, ancak önemli, hayati bir aksam. direksiyon kutusunun tamir edilmesi, çıkma alınıp takılması pek sağlıklı ve garantili olmaz, yerine sıfırının takılması elzemdir bana göre.. yenisi de size 1200 lira civarı bir masraf çıkartabilir toplamda..
yeterli dikkati ve özeni göstermeden alacağınız zj nin şanzımanı da size sorun çıkartabilir, şanzımanın sadece indirilmesi işlemi bile benim deneyimlerimle tahmini 800-900 lira bir masraf çıkartır.. ki değiştirilmesi gereken parçalar buna dahil değil, setin değişimi 2000-3000 lirayı bulur genellikle.. bunlara aman dikkat edin.. sonra başınız ağrımasın..

***zj lerde 5.2 mpı motorun, düzenli bakımları yapılırsa bir milyon kilometreyi rahat devirdiği bilinir.. hatta yabancı bir forum sitesinde okuduğum kadarıyla bir milyonu devirdikten sonra kilometresi sıfırlanıp yoluna yağ bile eksiltmeden devam eden zj ler var.. 140 kilometre hızda 3000 deviri görmeyen 5.2 hacimli bir makineyi zaten sıkıştırıp yormanız büyük beceri ister, yoramazsınız açıkçası ;)

***zj ler güvenli, sağlam araçlardır, ancak bazı binek avrupa araçlar kadar başarılı olmalarına imkan olmayan konularda vardır.. bunlardan en önemlisi bence fren sistemi.. eski amerikan araçlarının çoğunda görülen bu durum, size örneğin 2002 model bir 3.20 gibi frenleme mesafesi veremez. daha yeni avrupa lüks araçlardan zj ye geçiyorsanız bu alışmanız gereken bir durumdur. yumuşak direksiyonuna nazaran fren pedalı başarılı ani frenleme için biraz güç isteyebilir

***eğer aydınlatma konusunda kendiniz bir modifikasyon düşünmüyorsanız şunu söylemektede yarar var ki yine bahsettiğim diğer araçlar gibi başarılı yol aydınlatması beklemenizde hayalcilik olur. artık karakterleri böyle diyelim, zj ler gece görüşü olarak standart halleriyle yolu tam olarak tatmin edici biçimde aydınlatmıyorlar bana göre.. xenon falan düşünebilirsiniz. o da ne kadar sağlıklı olur denemediğimden bilemiyorum. bu arada pleksi olan farları (amerika versiyonlarında) zamanla solma eğilimi gösterir.

***yol tutuşlarınında binek araçlarla pek alakası yoktur, evet zj ivmelendikçe yola yapışır, güven verir ancak alışana kadar dikkat etmeniz gerekir özellikle sert virajlarda..

***her modelinde değişik donanımlar olabilmekte olup, genellikle çoğu yeni araçta ancak opsyonel olarak sunulan donanımlara standart olarak sahiptirler, zamanına göre çok ileride bir araçtır lüks olarak.. follow me home özelliğinden ( gece siz araçtan inince bir süre evinizin yolunu aydınlatması, daha sonra farları kapatması) cruise controle kadar birçok oyuncağınız olur.

***alışması biraz zaman ister, alıştıktan sonrada sadece üst modeli için satmayı düşünürsünüz, kolay gelsin
 



Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

memorian' Alıntı:
3 yılda iki zj kullanmış bir arkadaşınız olarak bende şunları söyleyeyim

kronik sorunları olan araçlar değillerdir.. ancak özellikle bu modellerde şanzımana ve direksiyon kutusuna çok dikkat etmeniz gerekir zira zj de bu parçalar nispeten daha hassas parçalardır. çıkartacakları masraflarda nispeten pahalı olabilir. tavsiyem direksiyon kutusu tamir görmüş mü baktırın.. her zaman kolay anlaşılmayabilir, ancak önemli, hayati bir aksam. direksiyon kutusunun tamir edilmesi, çıkma alınıp takılması pek sağlıklı ve garantili olmaz, yerine sıfırının takılması elzemdir bana göre.. yenisi de size 1200 lira civarı bir masraf çıkartabilir toplamda..
yeterli dikkati ve özeni göstermeden alacağınız zj nin şanzımanı da size sorun çıkartabilir, şanzımanın sadece indirilmesi işlemi bile benim deneyimlerimle tahmini 800-900 lira bir masraf çıkartır.. ki değiştirilmesi gereken parçalar buna dahil değil, setin değişimi 2000-3000 lirayı bulur genellikle.. bunlara aman dikkat edin.. sonra başınız ağrımasın..

***zj lerde 5.2 mpı motorun, düzenli bakımları yapılırsa bir milyon kilometreyi rahat devirdiği bilinir.. hatta yabancı bir forum sitesinde okuduğum kadarıyla bir milyonu devirdikten sonra kilometresi sıfırlanıp yoluna yağ bile eksiltmeden devam eden zj ler var.. 140 kilometre hızda 3000 deviri görmeyen 5.2 hacimli bir makineyi zaten sıkıştırıp yormanız büyük beceri ister, yoramazsınız açıkçası ;)

***zj ler güvenli, sağlam araçlardır, ancak bazı binek avrupa araçlar kadar başarılı olmalarına imkan olmayan konularda vardır.. bunlardan en önemlisi bence fren sistemi.. eski amerikan araçlarının çoğunda görülen bu durum, size örneğin 2002 model bir 3.20 gibi frenleme mesafesi veremez. daha yeni avrupa lüks araçlardan zj ye geçiyorsanız bu alışmanız gereken bir durumdur. yumuşak direksiyonuna nazaran fren pedalı başarılı ani frenleme için biraz güç isteyebilir

***eğer aydınlatma konusunda kendiniz bir modifikasyon düşünmüyorsanız şunu söylemektede yarar var ki yine bahsettiğim diğer araçlar gibi başarılı yol aydınlatması beklemenizde hayalcilik olur. artık karakterleri böyle diyelim, zj ler gece görüşü olarak standart halleriyle yolu tam olarak tatmin edici biçimde aydınlatmıyorlar bana göre.. xenon falan düşünebilirsiniz. o da ne kadar sağlıklı olur denemediğimden bilemiyorum. bu arada pleksi olan farları (amerika versiyonlarında) zamanla solma eğilimi gösterir.

***yol tutuşlarınında binek araçlarla pek alakası yoktur, evet zj ivmelendikçe yola yapışır, güven verir ancak alışana kadar dikkat etmeniz gerekir özellikle sert virajlarda..

***her modelinde değişik donanımlar olabilmekte olup, genellikle çoğu yeni araçta ancak opsyonel olarak sunulan donanımlara standart olarak sahiptirler, zamanına göre çok ileride bir araçtır lüks olarak.. follow me home özelliğinden ( gece siz araçtan inince bir süre evinizin yolunu aydınlatması, daha sonra farları kapatması) cruise controle kadar birçok oyuncağınız olur.

***alışması biraz zaman ister, alıştıktan sonrada sadece üst modeli için satmayı düşünürsünüz, kolay gelsin



önemli bilgi, tecrübe ve katkılarınız için teşekkürler... Şimdi sıra geldi şartlarıma uyan bir kocaoğlan bulmayaaa : )))

tekrardan teşekkürler....
 

Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

euzlu' Alıntı:
önemli bilgi, tecrübe ve katkılarınız için teşekkürler... Şimdi sıra geldi şartlarıma uyan bir kocaoğlan bulmayaaa : )))

tekrardan teşekkürler....

hayırlısı olsun.. baktığınız araç ankarada olursa karşılık beklemeksizin elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.. aceleci davranmayın, bu iş birazda sabır işi..

saygılar
 

Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

kesinlikle o sabrı göstereceğim çünkü mümkünse bir kere ve olabildiğince iyi bir araç almaya niyetim var, muhtemelen de Ankaradan alırım : ))) inşallah bu vesil ile tanışırız, ilgi yardım teklifiniz için sağolun, görüşmek üzere, saygılar ve selamlar...
 

Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

zj farlarının gece yetersiz kalması göreli bir konu herhalde, bana göre gayet yeterli. frenleri de öyle; kullandığım araçlar içinde frenajı en kontrollü ve yumuşak+güvenli araç zj'dir.
saygılar.
 

Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

ikisi de halledilebilir mevzuular nihayetinde, temiz bir araç bulsam hayırlısıyla gerisi kolay...
 



Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

bu model cherokeelerin standart farlarının çok yeterli aydınlatmadığı bilinen bir gerçek, burda karşılaştırma olarak mercedes bmw gibi 2000 model üstü avrupa araçları baz almıştım ancak bunları baz almasamda yinede çok iyi değil.. belki farlarınızda daha farklı bir sistem vardır, bilemiyorum, ama tabii beklenti olarak göreli bir kavram haklısınız

frenleri ise diskleri ve balataları yeni, lastikleri yeni iken dahi daha önce sahip olduğum alfa romeo gtv, fiat coupe gibi araçların frenlemeleri kadar tatmin edici olmadı, ki şu an elimde iki adet zj var, haydi birinde bir yanlışlık olsa neyse, bunlara göre daha yeni olan cooper, navigator, opel, bmw gibi araçların frenlemeleri gibi olmasını zaten kimse beklemiyordur, orası ayrı
 

Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

Bertan , far konsunda katılıyorum . Güncel araçlara göre zayıf kalabiliyor . Ancak bu durum yeni farlar + xenon ile çözümlenebiliyor . Direk Xenon uygulaması ZJ nin farlarında güzel sonuç veriyor ilginç bir şekilde . Şimdiye kadar 2 ZJ de denedim . HEnüz kendi aracıma takmadım ama en kısa zamanda takıp daha detayşı bir inceleme yapacağım .

Fren konusunda bende bir yeterislzik göremedim . Ama Ben kıyaslamada bir hata var , bahsettiğin araçlar hem spor hem küçük . Hız için yapılmış küçük bir spor araçla 2 tonluk Arazi Aracı ZJ yi karşılaştırmak pek sağlıklı sonuç vermeyecektir bence . Sonuçta ZJ başka araçlar gibi SUV a dönüşmemiş ve arazi özellikleri ağır basan bir araç. Aslında Genel olarak klasik Amerikanların sürüş özelliklerini benzeri olmayan araçlarla kıyaslamak zordur . Bununla birlikte sağlıklı bir fren sistemi ile gerek güç , gerek dozlama kabiliyeti le başarılı bulduğum bir araçtır ZJ .
 

Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

barış böyle bakınca haklısın karşılaştırdığım araçların yapısıyla zj ler hakkaten çok farklı, ama işte insan yine de herşeyini fiat marka araçtan daha sıkı bekliyor jeep in.. belki ilk gözağrımıda kayırıyo olabilirim :D
bu durum nereden dikkatimi çekti normalde bu saydığım araçların sahibi arkadaşlarım meraktan falan benim zj yi kullandıklarında ilk söyledikleri şey 'aaa frenleri farklıymış' oluyodu, sonra düşününce bende hak verdim, neyse yine de farlar kadar bariz bi farklılık yaratmıyo diğer araçlarla

far konusunda xenonları olan zj kullanmadığımdan neticeyi tam bilemiyorum ama benim duyumum pek uygun olmadığı yönündeydi, şaşmazda bi tesisatçı tavsiyesi, boşver demişti.. normalde benim farlar yeni sayılır daha solma falan yok ama zaman zaman sıkıntı çektiğimde oluyo, durum düzeliyosa xenon düşünebilirim bende
 

Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

merhabalar, bu araar yoğunluktan dolayı pek giremiyorum siteye....
sorularınıza Barış arkadaşımız tam ve eksiksiz cevap vermiş,
bi çok insan buna bende dahil bu araçlara binmeden ön yargılı, kulaktan duyma laflarla biraz uzak duruyor...
şunu kısa ve net bi şekilde söyleyebilirim bu aracın temizine binin, güzel mt lastiğiyle falan 1 saat arazide dolaşın,1 saat konforuyla yol yapın bir daha inmezsiniz...
kendi adıma alıp sattığım araçların sayısını bilmiyorum, km olarak hesaplayabildiğim 3milyon km yi devirdim araç üstünde ama zj den aldığım keyfi hiç bir araçtan almadım, hele arazide 5,2 v8 in neler yaptığına inanamazsınız...
aracımı satmam gerekti geçen hafta sattım, linkine de bi göz atın...bi fikir verebilir...

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=44776.0

tavsiyem de 96 model 5,2 dir nedenleri site içinde yer almakta... saygılar...
 

Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

997799' Alıntı:
merhabalar, bu araar yoğunluktan dolayı pek giremiyorum siteye....
sorularınıza Barış arkadaşımız tam ve eksiksiz cevap vermiş,
bi çok insan buna bende dahil bu araçlara binmeden ön yargılı, kulaktan duyma laflarla biraz uzak duruyor...
şunu kısa ve net bi şekilde söyleyebilirim bu aracın temizine binin, güzel mt lastiğiyle falan 1 saat arazide dolaşın,1 saat konforuyla yol yapın bir daha inmezsiniz...
kendi adıma alıp sattığım araçların sayısını bilmiyorum, km olarak hesaplayabildiğim 3milyon km yi devirdim araç üstünde ama zj den aldığım keyfi hiç bir araçtan almadım, hele arazide 5,2 v8 in neler yaptığına inanamazsınız...
aracımı satmam gerekti geçen hafta sattım, linkine de bi göz atın...bi fikir verebilir...

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=44776.0


tavsiyem de 96 model 5,2 dir nedenleri site içinde yer almakta... saygılar...



sizi araç zaten benim övgü ile bahsettiğim araçların en başındaydı, satmak zorunda kalmanıza üzüldüm sizin adınıza, şartlarımız örtüşseydi talip olurdum ama ben takas ile üzerine para alarak bir V8 veya Laredo arıyorum, üste gelen parayı direkt araca yatıracağım zaten, bakalım, gerçi benikinin talipleri de var ama hanımın arabayı sattık, bunu satarsam bir anda araçsız kalmayayım derdindeyim, hayırlısı, ancak eski aracınız içinde sizi tebrik etmeliyim, cidden favorimdi, elinize sağlık... ayrıca ilk etapta hedefim sizin yaptığınız işlemleri yaparak biraz kendimi görmek aracın üzerinde, o sebeple bana ilham kaynağı da oldunuz : )), oradanda bir teşekkür var hanenizde, selamlar... Erdoğan UZLU
 



Ynt: Uzman ZJ'cilerin Fikirlerini Acilen Bekliyorum!!!!

997799' Alıntı:
merhabalar, bu araar yoğunluktan dolayı pek giremiyorum siteye....
sorularınıza Barış arkadaşımız tam ve eksiksiz cevap vermiş,
bi çok insan buna bende dahil bu araçlara binmeden ön yargılı, kulaktan duyma laflarla biraz uzak duruyor...
şunu kısa ve net bi şekilde söyleyebilirim bu aracın temizine binin, güzel mt lastiğiyle falan 1 saat arazide dolaşın,1 saat konforuyla yol yapın bir daha inmezsiniz...
kendi adıma alıp sattığım araçların sayısını bilmiyorum, km olarak hesaplayabildiğim 3milyon km yi devirdim araç üstünde ama zj den aldığım keyfi hiç bir araçtan almadım, hele arazide 5,2 v8 in neler yaptığına inanamazsınız...
aracımı satmam gerekti geçen hafta sattım, linkine de bi göz atın...bi fikir verebilir...

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=44776.0


tavsiyem de 96 model 5,2 dir nedenleri site içinde yer almakta... saygılar...


hocam şu araçlara bir göz atsana, 1.si diri duruyor, bana da yakın, gidip göstermek gerekir hepsiini elbette ama ilk izlenim olarak araçlar hakkında (zahmet olmazsa) sizin ve diğer arkadaşların fikirlerini alayım istedim

1- http://www.sahibinden.com/grand_cherokee_jeep_5_2_lpg_li_islenik-96WQQaXQQ22468352WQQpXQQdisplayitem

2- http://www.sahibinden.com/96_model_ruhsat_sahibinden-43WQQaXQQ22472841WQQpXQQdisplayitem

3- http://www.sahibinden.com/1995_model_vergi_indirimine_ugramis_hasarsiz_4_4_aracim_temizdir-44WQQaXQQ21248010WQQpXQQdisplayitem

4- http://www.sahibinden.com/gorulmeye_deger_bakmadan_gecme-13WQQaXQQ22340226WQQpXQQdisplayitem

5- http://www.sahibinden.com/1993_model_grand_cherokee_4_0_v6_-94WQQaXQQ15320151WQQpXQQdisplayitem?tab=megafoto&photo=4
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,043
Kayıtlı Üye Sayımız
166,620
Kaydolan Son Üyemiz
questahotel

SON KONULAR



Geri
Üst