Uygun Fiyat Yeterli Isınma Hk.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YanlışGezenAdam Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,130

YanlışGezenAdam

Yeni Üye
Mesajlar
18
Tepkime Puanı
2
Herkese Merhaba 🙋🏻‍♂️
12-18 ay 7/24 karavan da yaşanacak ön koşulumuz ise;
Isınma sorununu fiyat/emek ile çözmeye çalışıyorum.
Öncelikle okuduğum, başlıklarda eski bir abimizin webasto yu sabaha kadar açtığını ve 2 TL masrafının olduğunu belirtmiş eğer durum bu ise 😮hiç yorum yapmayıp doğrudur yazabilirsiniz ve benim için konu kapanmış olur🙏
Bunun dışında küçük odun, sobalarını görünce resmen kalbimden ❤vuruldum her türlü uğraşısına razıyım👍 Eğer diyorsanız ki doğru çok güzeller ancak ey tecrübesiz kardeşim! Bilmediğin şu da var! Ya da şunu da düşünmelisin dediğiniz çok önemli bir durum/tecrübe var mı? (link de atabilirsiniz)
Son olarak yav araç yalıtımlı en kötü açarım ocağı granit tencereye yarım, bardak su 15dk yansa zaten ısınır küçücük yer diyerek yola çıkarsam çok mu erkeklenmiş olurum? Soğuktan dayak yer miyim ve boyutu ne olur?
Yanıtlar kısa net ve link olabilir hiç önemli değil 3-5 fikire ihtiyacım var.
Saygılar🙏
 

Etiketler
Karavan gibi küçük bir alanda su kaynatmak mekanı ısıtmaz. Bunun yerine suyun çevrede yoğuşup içerdeki havanın daha da rahatsız edici olmasına neden olur. webasto için ısınmanın her bir saati için 1 tl gibi düşünülse bu gerçek olabilir belki. Karavanda ısınmanın uygun yöntemi ya webasto veya turumatic karavan sobalarıdır. Bunun dışında uygun doğalgaz sobası da olabilir. Bunlar dışındaki yöntemler iptidai olup çok fazla işe yaramazlar. Bunlar da açık ateşli katalitik veya japon sobası gibi yöntemlerdir. Karavnda bunları yakmak ve uyumak çok çok tehlikelidir.
 

Dağda bayırda karavanda yaşayacaksanız ;odun sobasının iç ortam havasını tüketmesi yada CO zehirlenme ihtimalini göze alırsanız veya ben çok dikkatliyim diyorsanız tercih edebilirsiniz.Bu şekilde karavanı kullanan var.
Şehir içlerinde kışın konaklayacaksanız o iş sakat olabilir.Baca dumanı birilerini rahatsız edebilir, çevre kirliliğine yol açan yakıt kullanmaktan belediye zabıtası veya güvenlik güçleri ile belki muhatap olabilirsiniz.
 

Karavanda tam zamanlı yaşam için webasto ekonomik bir çözüm değil. Sadece yakıt değil elektrik de yetiştiremezsiniz.

Tam zamanlı yaşam için, araç dışında yakacağınız kömürlü semaverin suyunu, araç zeminine döşeyeceğiniz alttan ısıtma borusunda gezdirmeniz bence en güzel çözüm olur. 4w-5w lık fırçasız(7/24 çalışır) sıcak su pompaları var bu işinizi fazlasıyla görür. 100w lık bir güneş paneli ile odun/kömür dışında yakıt ihtiyacınız olmaz.

Semaveri basit bir şekilde izole edersiniz.
Odun kömürle uğraşmak istemediğinizde semavere bir pürmüz atıp LPG ile ısınırsınız. Yada eczaneden alacağınız serum takımı ile sıvı yakıt serumu yapıp semaveri sıvı yakıtla beslersiniz.

Semaverle ısınma üzerine bir kitap yazacağım sonunda:smiley::smiley:
 
Son düzenleme:

Karavan gibi küçük bir alanda su kaynatmak mekanı ısıtmaz. Bunun yerine suyun çevrede yoğuşup içerdeki havanın daha da rahatsız edici olmasına neden olur. webasto için ısınmanın her bir saati için 1 tl gibi düşünülse bu gerçek olabilir belki. Karavanda ısınmanın uygun yöntemi ya webasto veya turumatic karavan sobalarıdır. Bunun dışında uygun doğalgaz sobası da olabilir. Bunlar dışındaki yöntemler iptidai olup çok fazla işe yaramazlar. Bunlar da açık ateşli katalitik veya japon sobası gibi yöntemlerdir. Karavnda bunları yakmak ve uyumak çok çok tehlikelidir.
Yanıt için teşekkürler trumaları araştırmaya başlıyorum artık takılırsam tekrar danışacağım👍
 



Dağda bayırda karavanda yaşayacaksanız ;odun sobasının iç ortam havasını tüketmesi yada CO zehirlenme ihtimalini göze alırsanız veya ben çok dikkatliyim diyorsanız tercih edebilirsiniz.Bu şekilde karavanı kullanan var.
Şehir içlerinde kışın konaklayacaksanız o iş sakat olabilir.Baca dumanı birilerini rahatsız edebilir, çevre kirliliğine yol açan yakıt kullanmaktan belediye zabıtası veya güvenlik güçleri ile belki muhatap olabilirsiniz.
Şehir içi durumunu yazmanız çok iyi oldu. Bunun dışında yapı olarak dikkatten çok uzağım mutfağı 8 ayda iki defa yaktım. Soba benim sonum olur gibi görünüyor kendimize açık olmamız lazım. Teşekkür ederim 👍
 

Karavanda tam zamanlı yaşam için webasto ekonomik bir çözüm değil. Sadece yakıt değil elektrik de yetiştiremezsiniz.

Tam zamanlı yaşam için, araç dışında yakacağınız kömürlü semaverin suyunu, araç zeminine döşeyeceğiniz alttan ısıtma borusunda gezdirmeniz bence en güzel çözüm olur. 4w-5w lık fırçasız(7/24 çalışır) sıcak su pompaları var bu işinizi fazlasıyla görür. 100w lık bir güneş paneli ile odun/kömür dışında yakıt ihtiyacınız olmaz.

Semaveri basit bir şekilde izole edersiniz.
Odun kömürle uğraşmak istemediğinizde semavere bir pürmüz atıp LPG ile ısınırsınız. Yada eczaneden alacağınız serum takımı ile sıvı yakıt serumu yapıp semaveri sıvı yakıtla beslersiniz.

Semaverle ısınma üzerine bir kitap yazacağım sonunda:smiley::smiley:
Ben sizin 2lt yi nasıl 2tl okudum hala ona gülüyoruz evde 😊
Semaver konusuna dönersek ona temelden girip hakkını vererek yapmak lazım yoksa tertemiz yolda bırakır.
İlk aklıma geldiği haliyle borular tabana döşendikten sonra giriş valfi ve pompa araç içinde ve sabit. Pompadan uzanan giriş hortumu semaverde. Ama hortumu nereden semavere uzatıcam kapı açamayız amaç ısınmak. Pompa aracın altında olsa donar vs bozulur kesin. Siz nasıl düşündünüz giriş kısmını?
 

Ben sizin 2lt yi nasıl 2tl okudum hala ona gülüyoruz evde 😊
Semaver konusuna dönersek ona temelden girip hakkını vererek yapmak lazım yoksa tertemiz yolda bırakır.
İlk aklıma geldiği haliyle borular tabana döşendikten sonra giriş valfi ve pompa araç içinde ve sabit. Pompadan uzanan giriş hortumu semaverde. Ama hortumu nereden semavere uzatıcam kapı açamayız amaç ısınmak. Pompa aracın altında olsa donar vs bozulur kesin. Siz nasıl düşündünüz giriş kısmını?

En konforlu ve en ekonomik ısınma şekli alttan ısıtma.

Araç altına iki minik delik ile giriş çıkış verebilirsiniz. Araçla dışarıdaki semaver arasında evde kullanılan duş hortumlarını kullanabilirsiniz. Pompa çok minik birşey, çıkış hortumda bağlı kalabilir.
 

Isıtma sistemi ihtiyacı havalandırma ile birlikte düşünülmeli.

Sağlıklı bir yaşam için,

Karavanda taze hava girişi 1 kişi için minimum 30m3/saat taze hava girişi olmalı. Kişibaşı 30m3/saat sağlık için olması gereken min. miktar, konfor için daha da arttırılabilir.

Taze hava girişi kişi başı 30m3/saat in altına düştüğünde ortamdaki CO2 ppm'i yükseliyor ve farketmesek bile merkezi sinir sistemimiz tedbirler almaya başlıyor.
Yorgunluk, kalitesiz uyku..
 

Karavanda taze hava girişi 1 kişi için minimum 30m3/saat taze hava girişi olmalı. Kişibaşı 30m3/saat sağlık için olması gereken min. miktar, konfor için daha da arttırılabilir.

Taze hava girişi kişi başı 30m3/saat in altına düştüğünde ortamdaki CO2 ppm'i yükseliyor ve farketmesek bile merkezi sinir sistemimiz tedbirler almaya başlıyor.
Yorgunluk, kalitesiz uyku..
verdiğiniz kişi başı 30m3/saat de bir yanlışlık mı var.Bana çok fazla bir miktar geldi.
Kışın bu kadar çok dış havayı içeri alırsanzı ortamı ısıtamazsınız da.
 



verdiğiniz kişi başı 30m3/saat de bir yanlışlık mı var.Bana çok fazla bir miktar geldi.
Kışın bu kadar çok dış havayı içeri alırsanzı ortamı ısıtamazsınız da.

Bana da çok anormal geldi.

Ama havalandırma hesaplamaları makalelerinde hep bu şekilde kabul etmişler.
15m3 lük bir araçta 2 kişi için saatte 4 kez havanın komple değişmesi gerekliliği gibi bir sonuç çıkıyor.

Webastonun saatlik debisinin 100m3 olduğunu görünce doğru olabileceğini düşündüm.

 
Son düzenleme:

.
Dakikada soluduğumuz ~8 litre havanın ~%21 i oksijen. Yani günde 8x60x24=11520 litre soluduğumuz havanın 11520x0,21=2420 litresi oksijen .
Oksijen havada %17 altına düşünce sıhhi sorunlar başlıyor.
Aşağıda resimdeki bilgiye göre de bu değer, az fazlasıyla yani ~12m3 olarak günlük hava solumaktayız.
Fakat bu hava bir kere solunup tekrar solunamıyacak teorik bir hacım olduğundan, sahada kesin daha fazlasına gereksinimiz olmalı ?

Diğer bir deyişle sonuç değer için hava çevirim katsayısını bilmek gerekiyor..

68D3E494-351D-4AF8-9964-E23C5528F8B7.jpeg

.
 
Son düzenleme:


ilgi
Bana da çok anormal geldi.

Ama havalandırma hesaplamaları makalelerinde hep bu şekilde kabul etmişler.
15m3 lük bir araçta 2 kişi için saatte 4 kez havanın komple değişmesi gerekliliği gibi bir sonuç çıkıyor.

Webastonun saatlik debisinin 100m3 olduğunu görünce doğru olabileceğini düşündüm.


Verdiğiniz ekteki Hesaplama İlginç geldi. Neden 30 m3/s kabul edildiği yazmıyor
Bir insan normal nefes alıp verme sürecinde 500 mL kadar havayı akciğerlerine alabilmekteymiş. Normal ve sağlıklı insan dinlenme halinde saatte yaklaşık olarak 720 defa soluk alıp verdiği düşünülürse; bir insanın saatte 720x500 mL=360 000 mL hava soluduğu hesaplanır. Yani saatte 360 litre hava solunuyor.Buda yaklaşık 0.36 m3
Ortama soluk alıp vermenin 5 kat daha fazla hava içeri (hava tazeleme döngüsü olarak) girse 1,8 m3 saatte ancak ediyor.
 

ilgi


Verdiğiniz ekteki Hesaplama İlginç geldi. Neden 30 m3/s kabul edildiği yazmıyor
Bir insan normal nefes alıp verme sürecinde 500 mL kadar havayı akciğerlerine alabilmekteymiş. Normal ve sağlıklı insan dinlenme halinde saatte yaklaşık olarak 720 defa soluk alıp verdiği düşünülürse; bir insanın saatte 720x500 mL=360 000 mL hava soluduğu hesaplanır. Yani saatte 360 litre hava solunuyor.Buda yaklaşık 0.36 m3
Ortama soluk alıp vermenin 5 kat daha fazla hava içeri (hava tazeleme döngüsü olarak) girse 1,8 m3 saatte ancak ediyor.
IMG_20200810_174839_913.JPG
 



Veriğiniz tablo benzerlerini gördüm.Fakat neye göre hangi standart ölçümler sonucu belirlenip kabullendiği hakkında fikir edinemedim.
Yukarıda çok kaba taslak yaptığım bir insanın akciğer kapasitesine bağlı olarak yapılan hesaplamanın çok üstünde değeri kabul etmelerinin mantığını anlayamadığım .Varsayım olarak kabul edilmiş geçilmiş gibi.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,929
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst