Unimog Restorsyonları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan orgasmatron Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 61
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,401

orgasmatron

Zirve
Mesajlar
1,840
Tepkime Puanı
991
Herkese Merhaba,

Unimog 416 Doka ve 404 lerimle alakalı olarak 2013 Aralık ayından bu güne kadar yapmış ve yapmakta olduğum restorasyon çalışmalarını ve deneyimlerini bu sayfada sizlerle paylaşmaya çalışacağım , şimdiden herkese teşekkür ederim.

1978 model Unimog 416 Doka Türkiye Trafik Çıkış 1986 orijin Tedaş Hiyap vinç , motor om 353-940 aracı fotoğraf üzerinden aldım daha açık ifade ile satıcı foto gönderdi ve aldım , çünkü DOKA (doblecabina çift kabin) nadir bulunan bir unimogtu ve ben çift kabin almak istiyordum,

Daha önceden yeşil bir çift kabinin pazarlığını yapmıştık fakat araç iş makinesi plakalı olduğunda ötürü pazarlık aşamasında kaldı.Her iki aracın da fotoğraflarını paylaşıyorum









 

Etiketler
Ynt: Unimog Restorsyonları

İlk pazarlığına tutuştuğum araç çok çok temizdi fakat iş makinesinden kamyona dönüşüm olamadı, aracı neden yayınlıyorum derseniz iki araç arasında bazı karşılaştırmalar yapacağım , pazarlık aşamasında her ikisi de aynı gibi ama kısa zamanda öğrendim ki hiçbir unimog birbiriyle aynı değilmiş,



 

Ynt: Unimog Restorsyonları

araç yürür vaziyette pazarlık yaptık ve derhal rengini değiştirmek istedim, tabi paracıklar o dakikada saçılmaya başladı , arabanın arkasındaki vinç ve kasası şasiye direk oturtmaydı ve orijinal değildi , kasa altı beşik mekanizmasına ayrıca para bayıldım Tüm unimog almak isteyenlere birinci tavsiyem kasayı tutan beşik mekanizmasının var olup olmadığını kontrol ettirmeleri dir; bir bu parça yok iki yaptırması çok para , üç yapacak usta yok





 

Ynt: Unimog Restorsyonları

unimoglarda kasa altına çok fonksiyonlu bir mekanizma yerleştirmişler bu şekilde araç damperli olabildiği gibi çok kısa zamanda kasa şaşiden ayrılabilmekte bu fonksiyon çok önemli arazide kasa beşik gibi oynayabildiği için kasıntı yapmıyor ve şaseye ve kendisine zarar vermiyor







 

Ynt: Unimog Restorsyonları

Kasa üzerinde biraz fazla durmakta fayda var , hem mükemmel mühendislik hem de restorasyonda büyük problem 1 çürüme 2 kasayı oturtma bakımdan







 



Ynt: Unimog Restorsyonları

kasa çapraz kollarının mesafeleri kasanın oturması için düzgün olması lazım yoksa kasa zaten kolların yuvarlak burçlarına girmiyor girse yamuk duruyor, girince rahat çıkmıyor.









 

Ynt: Unimog Restorsyonları

kasa mekanizma devam tabi boya sanayi tipi kasa altı zift









 

Ynt: Unimog Restorsyonları

kasanın en önemli detayı yaptırmadan geçmeyin ! çaprak kolların kasaya oturduğu yerin içine mercedes teflondan kulaklar yapmış ve bu şekilde gaçırtıların önüne geçmiş bizim ustalar kasayı ve şasiyi doğrulturken oksijenle bu kulakların canına okudukları için tornada yeniden yaptırmak zorunda kaldım, kasanın mekanizmaya oturduğu köşelere dikkat sadece 4 nokta kasayı tutuyor eklem gibi









 

Ynt: Unimog Restorsyonları

bugünlük kasanın altında kalalım daha 3000 foto var ve geçen hafta kupayı söktürdüm motora turbo takmakla uğraşıyoruz tam bitti derken yeniden her şey başladı kısacası unimog büyük bir hastalık ve bir benzerlik var mı ? ))





 





Ynt: Unimog Restorsyonları

35.500'e aldım bi 35.000 daha harcadım tam emin değilim 416 dan sonra iki tane 404 aldım ve onları da topladım ve ortalık çok karıştı
 

Ynt: Unimog Restorsyonları

İvedik Hurdacılarda biraz ötesini berisini toplatıp aracı Antalya'ya getirdik Ankara'da yapılan işlere ait fotoları gönderiyorum,









 

Ynt: Unimog Restorsyonları

Ankara ve Antalya ayağını http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=27874.80 paylaşmıştım aracı yaptık hoşuma gitmedi aracın içinde bir koku vardı döşemeyi sökünce kokunun kaynağı ortaya çıktı , aracın kaporta çürüktü taban da delik , depoyu arazide sürtmemesi için Dünya'da tahminim bir ben yaptım kasayla kupa arasına uzunlamasına bir depo düşündüm içine dalga kıran da koyduk, eksozu kromdan yukarıya aldırdım deponun yanından geçen egzost borusu , depoyu ısıtmaması için yalıtımladık,









 

Ynt: Unimog Restorsyonları

yandan engozt çıkartmak zor çünkü kabin , şasi , kasa birbirinden bağımsız egzostları bir yere sabitliyemiyorsunuz , yakıt deposunun girişi ve arka kapıdan binenlerin egzosa yapışma tehlikesi ...









 



Ynt: Unimog Restorsyonları

kısacası egzost ve kasa , kaporta , boya çok yorucu , aracın yürüyeni ve motoru ile hiç uğraşmadık hep sıkıntılar bu işler üzerinde yoğunlaşıyordu,