Unimog Restorsyonları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan orgasmatron Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 61
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,886

orgasmatron

Zirve
Mesajlar
1,840
Tepkime Puanı
991
Herkese Merhaba,

Unimog 416 Doka ve 404 lerimle alakalı olarak 2013 Aralık ayından bu güne kadar yapmış ve yapmakta olduğum restorasyon çalışmalarını ve deneyimlerini bu sayfada sizlerle paylaşmaya çalışacağım , şimdiden herkese teşekkür ederim.

1978 model Unimog 416 Doka Türkiye Trafik Çıkış 1986 orijin Tedaş Hiyap vinç , motor om 353-940 aracı fotoğraf üzerinden aldım daha açık ifade ile satıcı foto gönderdi ve aldım , çünkü DOKA (doblecabina çift kabin) nadir bulunan bir unimogtu ve ben çift kabin almak istiyordum,

Daha önceden yeşil bir çift kabinin pazarlığını yapmıştık fakat araç iş makinesi plakalı olduğunda ötürü pazarlık aşamasında kaldı.Her iki aracın da fotoğraflarını paylaşıyorum

DSCN5238.JPG


DSCN5231 - Kopya.JPG


946685407540.jpg


946685407972.jpg


946685408270.jpg
 

Etiketler
Ynt: Unimog Restorsyonları

İlk pazarlığına tutuştuğum araç çok çok temizdi fakat iş makinesinden kamyona dönüşüm olamadı, aracı neden yayınlıyorum derseniz iki araç arasında bazı karşılaştırmalar yapacağım , pazarlık aşamasında her ikisi de aynı gibi ama kısa zamanda öğrendim ki hiçbir unimog birbiriyle aynı değilmiş,

DSCN5237 - Kopya.JPG


DSCN5232.JPG
 

Ynt: Unimog Restorsyonları

araç yürür vaziyette pazarlık yaptık ve derhal rengini değiştirmek istedim, tabi paracıklar o dakikada saçılmaya başladı , arabanın arkasındaki vinç ve kasası şasiye direk oturtmaydı ve orijinal değildi , kasa altı beşik mekanizmasına ayrıca para bayıldım Tüm unimog almak isteyenlere birinci tavsiyem kasayı tutan beşik mekanizmasının var olup olmadığını kontrol ettirmeleri dir; bir bu parça yok iki yaptırması çok para , üç yapacak usta yok

DSC_0922.jpg


DSC_0923.jpg


DSC_0924.jpg
 

Ynt: Unimog Restorsyonları

unimoglarda kasa altına çok fonksiyonlu bir mekanizma yerleştirmişler bu şekilde araç damperli olabildiği gibi çok kısa zamanda kasa şaşiden ayrılabilmekte bu fonksiyon çok önemli arazide kasa beşik gibi oynayabildiği için kasıntı yapmıyor ve şaseye ve kendisine zarar vermiyor

IMG00052-20130401-1817.jpg


IMG00053-20130401-1818 - Kopya.jpg


416doka_expolice36.jpg


416doka_expolice37.jpg
 

Ynt: Unimog Restorsyonları

Kasa üzerinde biraz fazla durmakta fayda var , hem mükemmel mühendislik hem de restorasyonda büyük problem 1 çürüme 2 kasayı oturtma bakımdan

redrestore6b.jpg


redrestore6bsm.jpg


redrestore17.jpg


redrestore18.jpg
 



Ynt: Unimog Restorsyonları

kasa çapraz kollarının mesafeleri kasanın oturması için düzgün olması lazım yoksa kasa zaten kolların yuvarlak burçlarına girmiyor girse yamuk duruyor, girince rahat çıkmıyor.

IMG00054-20130401-1818.jpg


IMG00056-20130401-1819.jpg


IMG00057-20130401-1824.jpg


IMG00058-20130401-1824.jpg


IMG00059-20130401-1825.jpg
 


Ynt: Unimog Restorsyonları

kasanın en önemli detayı yaptırmadan geçmeyin ! çaprak kolların kasaya oturduğu yerin içine mercedes teflondan kulaklar yapmış ve bu şekilde gaçırtıların önüne geçmiş bizim ustalar kasayı ve şasiyi doğrulturken oksijenle bu kulakların canına okudukları için tornada yeniden yaptırmak zorunda kaldım, kasanın mekanizmaya oturduğu köşelere dikkat sadece 4 nokta kasayı tutuyor eklem gibi

2013-06-17 18.37.54.jpg


2013-06-17 18.37.34.jpg


2013-06-17 18.37.39.jpg


2013-06-17 18.37.54.jpg


2013-05-20 19.52.55.jpg
 

Ynt: Unimog Restorsyonları

bugünlük kasanın altında kalalım daha 3000 foto var ve geçen hafta kupayı söktürdüm motora turbo takmakla uğraşıyoruz tam bitti derken yeniden her şey başladı kısacası unimog büyük bir hastalık ve bir benzerlik var mı ? ))

2013-05-30 10.35.24.jpg


2013-06-17 19.30.19.jpg


motorhead_by_deadpooljohnson-d3i15c1.jpg
 





Ynt: Unimog Restorsyonları

35.500'e aldım bi 35.000 daha harcadım tam emin değilim 416 dan sonra iki tane 404 aldım ve onları da topladım ve ortalık çok karıştı
 

Ynt: Unimog Restorsyonları

İvedik Hurdacılarda biraz ötesini berisini toplatıp aracı Antalya'ya getirdik Ankara'da yapılan işlere ait fotoları gönderiyorum,

DSC03381.JPG


DSC03385.JPG


DSC03386.JPG


DSC03387.JPG


DSC03388.JPG
 

Ynt: Unimog Restorsyonları

Ankara ve Antalya ayağını http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=27874.80 paylaşmıştım aracı yaptık hoşuma gitmedi aracın içinde bir koku vardı döşemeyi sökünce kokunun kaynağı ortaya çıktı , aracın kaporta çürüktü taban da delik , depoyu arazide sürtmemesi için Dünya'da tahminim bir ben yaptım kasayla kupa arasına uzunlamasına bir depo düşündüm içine dalga kıran da koyduk, eksozu kromdan yukarıya aldırdım deponun yanından geçen egzost borusu , depoyu ısıtmaması için yalıtımladık,

DSC_0105.jpg


DSC_0110.jpg


IMG00068-20130402-1225.jpg


IMG00071-20130402-1231.jpg


IMG00072-20130402-1231.jpg
 

Ynt: Unimog Restorsyonları

yandan engozt çıkartmak zor çünkü kabin , şasi , kasa birbirinden bağımsız egzostları bir yere sabitliyemiyorsunuz , yakıt deposunun girişi ve arka kapıdan binenlerin egzosa yapışma tehlikesi ...

IMG00073-20130402-1318.jpg


IMG00075-20130410-1051.jpg


IMG00076-20130410-1051.jpg


IMG00077-20130410-1052.jpg


IMG00078-20130410-1052.jpg
 



Ynt: Unimog Restorsyonları

kısacası egzost ve kasa , kaporta , boya çok yorucu , aracın yürüyeni ve motoru ile hiç uğraşmadık hep sıkıntılar bu işler üzerinde yoğunlaşıyordu,

IMG00079-20130410-1715.jpg


IMG00081-20130410-1716.jpg


IMG00082-20130410-1717.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,440
Kayıtlı Üye Sayımız
166,581
Kaydolan Son Üyemiz
dr.cenkay

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst