ilgilenen ve takip eden arkadaşları selamlyorum.
devam edelim mevzumuzu.
kassanin şassiye birleşmesi off road karavanin ÜREYİ deye bilirim.off road karavan yapan arkadaşların önemli dikkat etmesi gereçen konu.
mesela dünya markası olan UNİCAT .BİMOBİL kimi firmalar sert birleşmeli hiç bir karavan yapmazlar.her araba için özel esneyen kasa yaparlar.
bu işin kaç tane musbet ve menfilikleri var.araba esneyen şassi ile yolda olanda kenardan bakildiöğında fazla esneyen görsen bilir.amma bu birleşme kasanin .şassinin bir birine mane olmadan yaşamasını sağlar.arkadaşların dikkatini bir konuya çekmek isterim .
unimogun tekerlerinin yan eğilmede ne kadar kalkmasiının ve kasanin altına degme problemi ola bilir.bilirsiniz ki Unimog Ginnesin rekorlar kitabina düşmüş 2 konuya göre.yan egilmede 38 derece.yokuş kalkmada 110 % .bu o demek ki.lastikin arabanin altinda oynama alanı çok büyuk.
aşagida koyduğum 1 ci resimde A mesafesi (benim arabamın lastik ebatlari nezere alinarak(365\85R20)) 27-30 sm-dir.yani amortizatoru yukari birleşmesinden 3 sm yukarı kalkar.
bazı arkadaşlar 2x3 noktalı birleşmede şassinin fazla esnemesini önlemek için iknci resimde gösterdiyim kimi şassi ve kasa arasi amörtizarör kullanmışlar.bu türlü birleşmede yanlışlık kasanin yan tarafının hareket istikametinin amortizatorun okunun hareket istkameti ile bir olmamasi dikkat çekicidir.bence yanlış.