Unimog 411 Projesi ...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tamertalas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 107
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,347

Etiketler


Bu arada o kadar detaya girmemek için bir sürü mekanik detayları paylaşmadım, bütün contalar, keçeler, gerekli tüm rulmanlar, debriyaj seti, radyatör, su pompası, kızdırma bujileri, marş motoru revizyonu, yeni alternatör, tüm fren sistemi (balatalar, kampana tornası, tüm tekerlek silindirleri, tüm yaylar) 4 amortisör, tüm ön ve arka takımın poliüretan burçları, tüm hotumlar, ana fren merkezi ve rezervuarı vs vs vs inanın şu an aklıma gelmiyor

Ayrıca bu aracın bütün soğutma sistemi pirinç öğeler içeriyor. Bizde bir zihni sinirlik yapıp eski ve çok kötü dürümda olan radyatörün pirinç üst kazanını yeni gelen ve siyah olanıyla değiştirttim.. Radyatörcümüz biraz ırzına geçse de uzun uğraşlar sonrası bulduğum Vikaul marka Kavil ile parlatmam sonrasında pırıl pırıl oldu...

Kavili nereden biliyorsun derseniz şuradan biliyorum "ben askerliğimi Cumhurbaşkanlığı Muhafız Alayı Sancak kıtasında yaptım, hayatım O zamanki Cum Bşk rahmetli Demirel'in peşinde geçti.. Törenlere çıkmadan önce Sancağın yıldızını ve pirinç kuşamlarımızı kemer vs. kavil ile parlatırdık" bu da bir dip not.... Bakın bakalım nasıl parlamış mı ??




Şimdi asıl bomba geliyor, Almanya'da bulamadığım ve üstü siyah boyanmış, çamura düşmüş mücevher biraz tadilattan sonra ortaya çıktı



Hem radyatör ek su deposu (bizim değişimizle imbusat deposu) hem de kalorifer Bu ısıtır mı yaa dedim sürekli inanın hamama çeviriyor arabanın içini ... Seviyorum Alman mühendisliğini ...
 

Arka çamurlukları, ufak tefek elektrik parçalarını ve en önemlisi kabini artık takıyoruz ...

 



Artık bende bir resim çektireyim U411 le

İnanın çok uğraştık bu hale getirmek için, şu kabinin takılması bu projenin kırılma noktasıydı, artık bu iş olacak demeye başladım ...

 


Bu projenin babası müdürüm Ahmet Bey, gerçek bir SSH çı müthiş adamdır... Çok şey öğrendim ve öğreniyorum ondan..

Ee iş bilenini kılıç kuşananın.. Almanya'dan gelen ve bizim eklentilerle yaptığımız elektrik tesisatı kontrolden geçiyor

 

Bu projenin babası müdürüm Ahmet Bey, gerçek bir SSH çı müthiş adamdır... Çok şey öğrendim ve öğreniyorum ondan..

Ee iş bilenini kılıç kuşananın.. Almanya'dan gelen ve bizim eklentilerle yaptığımız elektrik tesisatı kontrolden geçiyor

Ekli dosyayı görüntüle 3070
 



Bu da kaporta teknisyenim Veysi ...Bu aracın karoseri işinde yaklaşık 300 saat uğraştı ve inanılmaz yetenekli ve yaratıcı bir çocuk ...

Bu arada detaya dikkat ilk defa çalıştırıp üzerine binip arabayı kullandım ...

Elektrik tesisatı bayağı şekillendi, fren hidrolik rezervuarı gerçek yerine takıldı havaları alındı, ön çamurluklar takıldı, ön camlar takıldı, silecek motorları , silecek kolları ve old timer Bosch korna yerine takıldı. Valla onu motor kabinin içinde saklayamazdım , tek taş yüzük gibi

 
Son düzenleme:



Sıra geldi arka kasaya...Ben uzun süre yeşil renge boyayalım dedim ama müdürüm Ahmet Bey ilk günden beri ahşaplar görünür olmalı ve ipek mat cilalayalım dedi ve iyi ki yapmışız bakın nasıl oldu ...

İlk resim saatlerce uğraşıp artık yeter gidin eve dedikten sonra tek başıma kasaya takıp çektiğim resimdir, yapmasam uyuyamazdım



Kasayı da taktık üzerine ve bence müthiş oldu



Söylemeyi unuttum, kasa ahşaplarını akçaağaçtan marangoza yaptırttım ..
 

Arkadaşlar şimdi bu araçta yaşadığım en zor durumu anlatayım, aracın diferansiyel kilit sistemi hidrolik basıncı ile kumanda ediliyor. Araç geldiğinde aracın üzerindeki sistemi sizinle paylaşıyorum ,bir inceleyim devam edeceğim.

En solda gördüğünüz çekili olan ve arkasında hidrolik merkez olan kol tertibatı aracın orijinal hidrolik merkezi bozulunca yerine yapılmış bir çözüm... Tüm Unimog forumları derki özellikle Alman abiler "eyvah Mog'unda hidrolik kumandalı diferansiyel kilidimi var yandın hemen pnomatiğe çevir (bizim değişle havalı tip) merkezi bulman imkansız aram dediler



Mogpart'tan Andreas'a dedik ki gerçekten imkansız mı, o da dedi ki "veriyim orijinal parça numarasını bi bakın belki dünyanın bir yerinde bulursunuz dedi"

Ve 15 dakika sonra mail attı ve mail de bir link vardı. Tıkladım ve ebay.de de aşağıdaki resimdeki malı ilk defa gördüm ve direkt "Sofort Kaufen" hahhahah



Bu da projede ki ikinci kırılma noktası, ikinci kez tamam arkadaş bu araç %100 orijinal olacak dedim ...
 



Aracın ön tamponunu bulamadık, Almanya'da da yok üzerindeki U404 den bozma bir tampondu. Buyurun katalog resmi ..


Tamponu yaptırmamız gerekiyor ve araştırmaya başladım ve doğru adresi buldum... Power Mekanik Servis Nihat Ustamla tanıştık ve ön tamponu imal etti bizim için ..Sağ olsun ellerine sağlık bize de montajıyla boyaması kaldı ..