Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyit Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,451

seyit

Kamp III
Mesajlar
723
Tepkime Puanı
1
Bugün biraz gecikmeli olarak benim Willys-Tuzla yı muayeneye götürdüm ve sınıfta kaldım.Bölüm bölüm anlatmak istiyorum.
a.Önce ruhsatın ilgili sayfasının eklenmiş görüntüsüne bir göz atın
1. İstiab haddi= 3 kişi yani şofor hariç üç yolcu kapasiteli.Benim jeepin içinde bir adet şofor koltuğu,bir adet sağ önde yolcu koltuğu ve hemen arkada standart jeep arka koltuğu var.Jeepim ne uzatılmış ve ne de kısaltılmış olmayıp ekstra koltuk ta yok çıkarılmış koltukta yok.Aracın içine kafasını uzatıp bakan muayene görevlisi bunu açıkça görebiliyor.Parmağıyla saydığı gibi bende sayıyorum; iki kişi arka koltuğa ve bir kişi de ön koltuğa = üç kişi.
Şimdi birde eklediğim muayene istasyonu belgesindeki koltuk sayısına bakın. 5 rakamı görülüyor.Bunu ben yazmadım.Zaten jeepin içinde o kadar koltuk koyacak yer de yok.Şimdi benim ağır kusurlu olduğum ve muayene tekrarına kaldığım noktalardan biri bu.Buyrun bakalım.
2.Aracın rengi ile ilgili sorun=ağır kusur;
Bundan 37 sene önce ben bu jeepi kırmızıya boyatmıştım ve o dönemde ilk tentesini bulabildiğim siyah bir malzemeden diktirdikten sonra ve nihayet tüm bakım-onarım işlerini de tamamladıktan sonra ilk kez Tokat Trafiğine başvurumu yaptığımda her kim yazdıysa jeepin rengini kaporta ve tente renginden ötürü kırmızı-siyah olarak yazmış.Yıllar içerisinde tente beyaz oldu,gri oldu mavi oldu vs.Bundan 6 yıl önce tekrar yeşile boyattım.Boya malzemelerini satın aldığım yerden plaka belirtilmek suretiyle fatura aldım.Boyama işini yapan kişiden yine plaka belirtilmek suretiyle işçilik makbuzu aldım.Bir de dilekçe yazıp bunu Trafik Denetleme ve Tescil Şube Müdürlüğüne aracın dosyasına konulmak ve bu yeni bilginin ruhsata işlenmesi için başvurumu yaptım.Hakkı beyin de yaşadığı gibi benim jeep hala kırmızı-siyah.Bu yeşil rengiyle 6 yıldır muayeneye gidiyorum ve TÜV TÜRK te bu üçüncü muayene.Diğerlerinde geçen jeep bu kez tüm bilgiler dosyasında var olduğu halde ağır kusur kabul edilip muayene tekrarına kalıyor,birkez daha buyurun bakalım.
3. Çeki kancası( nato kancası/kurt ağzı); Yine Hakkı bey bu kanca ve bumperetler üzerinde olmadan muayeneden geçebildiğine sevinirken bende sanki içime doğmuş gibi kendisine bunların yokluğu değil varlığının dert olduğunu söylemiştim.Şimdi üçüncü ağır kusura bakarsanız gerekçenin bu kanca olduğu orada açıkça görülüyor. Gelelim benim jeepe: Ruhsatın ekli resmine dikkatli bakın.Römork Takabilir ifadesini açıkça göreceksiniz.Artık yer kalmadığı için yenilenen/değişen ruhsatın şu anki halinde biryerlerde yazmıyor ama önceki ruhsatlarda " Üç Adet Plaka Mühürlü olarak teslim edilmiştir" ifadesi de vardı.Bunlardan ilk ikisi aracın kendi üzerinde diğeri ise römork için olmak üzere.Var olan römorkumun teknik projesi ve onayı ayrıca yıllar öncesinden trafikteki dosyasında mevcut.Ve benim jeep kıçındaki bu ve benzeri ekipmanı çekmek üzere fabrikasınca orijinal ekipman olarak üzerine konulmuş olan çeki kancasını sökmediğim için ağır kusurlu olarak muayene tekrarına kalıyor,birkez daha buyurun bakalım.
Bunların dışında giderken yanımda aşağıdaki dökumanı götürdüm;
a. Owner's Manual( 92 sayfa ve içinde çeki dahil diğer temel ekipmanlar gösterilmekte)
b.Service Manual (268 sayfa ve yine çeki kancası dahil temel ekipmanlar,hatta çeki kancasının çekme kapasitesi matematiksel tablo halinde olmak üzere mevcut)
c.Willys Overland Equipment Book (276 sayfa .çekilir ekipmandan tutun ön ve arkada winç,kepçe , beko , her türlü tarım ekipmanı jenaratör,kompresör kar kürümek için önde snow plow ve yüzlerce ekipmanı gösteren kitap)
Bunların hem kapak fotoğraflarını ve hem de içlerinden gelişi güzel bazı sayfaları örnek olarak ekliyorum.
Ve soruyorum; Salt binek otosu olarak değil fakat çok amaçlı hizmet aracı olarak üretilmiş olan universal utility vehicle olarak bizzat üreticisi tarafından tanımlanan,onlarca teknik ressamın çizimlerini yaptığı ve onlarca mühendisin oturup bunların en ince detaylarına varıncaya kadar matematiksel hesaplarını yaptığı ,daha önce yeryüzünde mevcut değil iken tüm bu çalışmalar sonu nihayet icat edilip tüm dünyada klasik hale gelen ve adına "JEEP" denilen bu aracı biz elimizin tersi ile bir kenara itip sırf çeki kancası için gidip Makina Mühendisleri Odasından teknik rapor alacağız öylemi? hem de sırf aklı evvelin tekinin iki dudağının arasından böyle çıktığı için !
Arkadaşlar ben ciddi anlamda bu konuyu yargıya taşımayı ve elimdeki tüm dökümanı sunmak suretiyle bu jeeplerin sıradan binek otosu olmadığını,çok amaçlı hizmet aracı olarak üretildiklerini,herhangi bir araçtan istenen birtakım belgelerin bu jeeplerin zaten dizaynı içerisinde ve fabrikasınca kabul edilmiş ve tescil edilmiş özellikler olduğunu,bu TÜV TÜRK denilen istasyonlarda yurt genelinde bu gerçeğin farkında olmayan personel tarafından ve ayrıca onlara verilmiş talimatlar olarak araç kullanıcılarına sürekli zorluklar çıkartıldığını ve üretiliş özelliklerinin tanımlanarak tüm TÜV TÜRK istasyonlarına bildirilmesini talep edeceğim.Şayet böyle bir dava kazanılırsa bu hem emsal teşkil edecektir ve hemde belki genel bir kapsam oluşacaktır diye düşünüyorum.

tarama0001.jpg


tarama0002.jpg


Resim 001.jpg


Resim 002.jpg


Resim 003.jpg
 

Etiketler
Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

fotoğrafların devamı.Hemen alttaki ilk resimde o meşhuuuur çeki kancasını( pintel hook) kendi orijinal bakım-onarım kitabının ilgili sayfasından alıntı olarak görüyorsunuz)

Resim 006.jpg


Resim 007.jpg


Resim 007.jpg


Resim 008.jpg


Resim 009.jpg
 


Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Bunca sayfa dolusu orijinal dökümanın hiç bir anlam ifade etmiyor olması kabul edilemez ve insanlar bu kadar keyfi pinpon topu gibi bir o yana bir bu yana atılamaz.
Bu arada Hakkı beyin yaptığı gibi TÜV TÜRK genel merkezini de aradım ama telefona çıkan bayan tüm açıklamalarıma rağmen çeki kancası için gidip rapor almam konusunu kestirip atınca daha da uzatmadım.Onun vakasında olduğu gibi bana geri dönmek,konuyu araştırmak şurada dursun kendilerine fakslayabileceğim sayfalar dolusu dökümanın da kendileri için bir anlam ifade etmediğini/etmileceğini belirtmesi zaten konuyu kesme gereği duymama yetti.
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Seyit Bey sanirim ruhsatta arac sinifi yazan biryerde M1G diye bir ibare olunca bu arazi tasiti demek oluyordu ve de ceki demiri srandard donanim olarak kabul goruyordu. Bana muayeneden once forumdan birisi bu sekilde soylemisti. Bununla bir alakasi var mi yoksa farketmediler mi bilmem ama benimki gecmisti muayeneden. Gerci onumuzdeki gunlerde 2 sene doluyor bakalim ne olacak.

En iyisi sokup tekrar takmak herhalde bu ulkede isler boyle
 



Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

sinannasirli' Alıntı:
Seyit Bey sanirim ruhsatta arac sinifi yazan biryerde M1G diye bir ibare olunca bu arazi tasiti demek oluyordu ve de ceki demiri srandard donanim olarak kabul goruyordu. Bana muayeneden once forumdan birisi bu sekilde soylemisti. Bununla bir alakasi var mi yoksa farketmediler mi bilmem ama benimki gecmisti muayeneden. Gerci onumuzdeki gunlerde 2 sene doluyor bakalim ne olacak.

En iyisi sokup tekrar takmak herhalde bu ulkede isler boyle
Sinan bey,bu araç 1962 yılında ABD 'den üzerinde bu çeki kancasi fabrikası tarafından takılı olarak gelmişse,50 yıldır üzerinde duruyorsa,kendi teknik dökümanları arasında mevcut ise,bu aracın temel dizaynı içerisinde ve yapılış amacını yerine getirmek üzere zaten olmak zorundaysa o muayene istasyanu ya bunu ben söylemeden bilecek,ya da önüne koyduğum bilgi ve belgelere saygı duyacak.Ben o çeki kancasını o jeepin üzerinden sökmem ve birileri öyle dedi diye gidip o kanca için makina mühendisleri odasından rapor falan da almam.Bunlar bu istasyonlara anlatılacak ve kabul etmeleri sağlanacak.Kendileri bunu yapmıyorsa yargıya gidilecek.Oradaki gelişmelere göre her nekadar Willys artık olmasada ABD makamlarından görüş istenmesi talebimi de ben şahsen yargıya iletmek niyetindeyim.Bu sadece çeki kancası meselesi değil.
Söz gelimi şu winçler( adamlar aracın önüne bırakın winci kar kürüme,kepçe vs ye varana kadar takıyor) bizim TÜV TÜRK istasyonları winch için rapor istiyor.jeepin yine kendi ekipmanları arasında olan bu nesne için ben ayrıca neden rapor almak zorundayım ki? Bu winç ler zaten bu araçlar için yapılmış değilmi? Karşılarında dik durulmadığı zaman daha da üstümüze gelecekler.Öndeki koruyucu demirler için 18 kg sınırlama getiriyorlar.Neye istinaden? Jeepin kendi fabrikası önde 265 pound( 120 kg) ağırlığa kadar ön görüyorken ben bu 18 kg ağırlığı biri öyle dedi diye neden kabul etmek zorundayım ki?
Römork çekebilecek kabileyette üretilmiş iken ve bu amaç içinde fabrikası arkasına o pinteli takarak üretim bandından çıkarmış ise ben bunu birilerinin gözüne dürtmezsem ,bunun mücadelesini vermezsem kendime nasıl saygı duyacağım ki?
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

fatsa ya gelin burada jeep çok olduğu için daha rahat geçiyor.yakın olanlar .
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Seyit hocam çok haklısın sonuna kadar sana destek. Şahsım adına bir görev varsa hemen yapmaya hazırım.
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

123456654321' Alıntı:
fatsa ya gelin burada jeep çok olduğu için daha rahat geçiyor.yakın olanlar .
Hemşerim diye hitab etmek istiyorum çünkü Niksar - Akkuş üzeri kolayca Ünye'ye oradan Fatsa'ya ulaşmam mümkün ve ilginize aynı zamanda davetinize yürekten teşekkür ediyorum ancak Türkiye Cumhuriyeti eğer tek ülkeyse Fatsa da geçerli olan kurallar Tokat ta da aynen geçerlidir/olmalıdır.Aksine olan bir durum işte sorunumuzun kendisidir ve mücadele edilmesi gerekendir.Bu yapılmadığı sürece bizler hep birilerinin iki dudağı arasından çıkacaklara göre birer şamar oğlanı olacağız demektir.
Burada hiç kimseyi asla hedef almadan rahmetli Recep YAZICIOĞLU'nun ilk valilik görevini yaptığı ve Türkiye genelinde herkesce bilinen ününe kavuştuğu bu ilde kendisiyle tanışmış olmam ve iyi de dostluk kurmuş olmamdan dolayı anlattığı bir anekdotu aktarmak istiyorum;
Şu hepimizin bildiği türden umumi tuvaletlerin birinde akar musluk suyu yokmuş ve tuvalete bakan adam çeşitli bidon vs içinde sıra sıra su bulundururmuş.Birgün ağırca bağırsakları bozulmuş olan bir vatandaş koşar adım tuvalete girmek gereği duymuş ve bir yandan içeri koşarken diğer yandan bu bidonlardan birini acele kapmış.İşte tam o anda tuvalete bakan adam " Hop hemşerim ,onu bırak şu diğerini al!" diye bağırmış.Berikinde tartışacak mecal yok.Dediğini yapmış.Rahatlayıp dışarı çıkınca da sormadan edememiş," Bunların ne farkı var ki bana onu bıraktırıp o sıkıntımın arasında bunu aldırdın?"
diğeri cevap vermiş," Biz burada boşuna mı oturuyoruz? Bu kadar forsumuz olmayacakmı?"
Birilerinin forsu birilerini oyuncak ediyorsa buna karşı birşeyler yapılmalıdır diye düşünüyorum.
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

HAKKI BABALIK' Alıntı:
Seyit hocam çok haklısın sonuna kadar sana destek. Şahsım adına bir görev varsa hemen yapmaya hazırım.
Hakkı bey çok teşekkürler.Ne yapabilirsin doğrusu kestirebilmiş değilim.Bildiğim kadar bu TÜV TÜRK üç ayrı firmaya ihale edilmişti.Bunların herbiri üç ayrı bölgeye hükmediyorlar sanırım.Sizin yazınızdan öğrendiklerime göre orada gösterilen sorumlu yaklaşıma ben bugün yaptığım telefon görüşmesinde rastlayamadım.Acaba farklı firmaların bölgesindemiyiz?Ve bunların tutumu/uygulaması /yaklaşımı bu yüzden mi farklı oluyor? Şayet siteyi ve bu konuyu takip eden arkadaşlar bildiklerini,yapılacakları,kişisel deneyimlerini yazarlarsa.ayrıca aramızda hukukçu olup konuyu farkeden arkadaşlar varsa ve ilgi gösterip bizleri yönlendirme açısından yardımcı olurlarsa belki çok ortak bir takım sıkıntılar aşılabilir.
Freni hiç tutmayan bir aracın çocuksu bir yaklaşımla vize alabilmesi konusunda ısrar ediyor değiliz.Ancak bir iş başvurusunda bulunan birine elindeki fotoğraflı,soğuk damga,mühür ve ıslak imzalı diplomasının o okul/ fakülte/üniversite tarafından verilmiş olduğunu doğrulaması için iligili okul yönetiminden veya Milli Eğitim Bakanlığı/müdürlüğü yada YÖK ten yazı getirmesi isteniyorsa ki bence durum öz de bundan hiç farklı değil işte o zaman bunun karşısında sessiz kalınmamalıdır.
Belki konu gelişirse bir yerlere daha sağlam varabiliriz.
 



Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Seyit bey, geçmiş olsun.
Bu ayın 20 sinde benimde aracımın muayenesi var ve benim aracımın arkasında da fabrikanın koyduğu nato kancası var. Aracımın sınıfı M1 aynı marka ve model olan bir çok aracım sınıfı M1G. Ruhsatında M1G olana istediğin tadilatı yapabiliyormuşsun ve proje çizdirmek ve ruhsata işletmek gibi bir sıkıntı olmuyormuş. Ayın 20 sinde bakalım ben neler yaşayacağım.
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Geçmiş olsun.
Ben 87 Defender la 2 kez muayeneye girdim. 2 şinde de nato kancasına ve vince bakmadılar. Ancak koltuk sayısı yüzünden ilkinde bende sınıfta kaldım. Benden önceki tescilde 9 kişilik otomobil arazi taşıtı yazıyordu tüv elimde ruhsat olmasına rağmen 9 kişi minibüs olur dedi kabul etmedi. Biraz uğraşıp 7 kişi yazdırdım ruhsata. O işlemlerle uğraşırken İstanbul teknik Üniversitesine rapor almaya gittim. Oradaki bir hoca koltuk sayısının tespitinin emniyet kemerlerinden yapıldığından bahsediyordu. 40 cm e 1 emniyet kemeri gibi bir laf etmişlerdi o zaman (4-5 yıl önce)
Ruhsatı hallettikten sonra arka koltuğa 3 tane emniyet kemeri taktım (arkaya 2 tane çocuk koltuğu taktığım için) muayeneden geçtim.
Tüv çalışanları bahsettiğiniz gibi her araçta yeterli teknik bilgiye sahip değil. 25 yaşında adam hayatında kaç tane 50 model Tuzla görmüştür? Sonuna kadar hakkınızı arayın. Kolaylıklar


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Derya, benim arabamdan Çanakkale de şimdi 5 tane 5 kapılı,1 tane üç kapılı olduk. Muhtemelen ilk muayeneye ben gideceğim çünkü hepsi il dışından alınan arabalar. Bakalım ne olacak, hiç bilip görmedikleri arabalar. Vallahi servisteki çalışanlardan birisi ilk defa gördüğünü izin verirsem bakmak istediğini söyledi, bende anahtarı verip hem bir tur at hem de istediğin kadar bak dedim. Sağ olsun gidince artık benimle en çok ilgilenen o eleman oluyor, gerçi hepsi ilgileniyor ya,
Şimdi bilmedikleri bir arabayı bakalım ne edecekler, ya hep sakat olacak veya sorunsuz geçecek, bilmedikleri için.
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Niyazi bey( sisdagilli 61),öncelikle Allah yardımcınız olsun diyorum.Bu M1,M1G olayına gelince; benim ruhsatta böyle bir ifade yok.Belki ard arda çıkan yönetmelikler neticesinde benim ruhsattan sonra yürürlüğe giren bir husus olabilir.Ancak bunun kapsamı belli olmalıdır ve benim ruhsatımda bu yazmıyorsa bile değerlendirmeye alınmalıdır.
Benden şayet kişisel bilgi eksiklikleri nedeniyle bu nato kancasının fabrika orijinali olarak , ilk üretim tarihinden itibaren bu araçların standart donanımı arasında olup olmadığını kendilerine ispatlamam istense eyvallah.Önlerine binlerce sayfadan oluşan döküman koymak mümkün.Fakat fabrika orijinali olan ve elli yıldır üzerinde taşımakta olduğu bir parça yada donanım için bugün kalkıp sizden biryerlerde teknik çizim,teknik rapor vs hazirlatmanızı istemeleri doğrudan saçmalık.Ben bu kancayı Murat 124 veya Renault Megane takıp karşılarına dikilsem söktürmekte veya böyle bir rapor getirmemi istemeleri yine doğaldır.
Dün akşam yüklediğim resimlerde bu nato kancası( Pintle Hook) ile ilgili sayfayı fabrikasınca verilmiş olan Service Manual den fotoğraf makinası ile çekmiştim.Hem resim çok net olmamış ve hemde yazılar belki çok net değildi.Bu kez o sayfayı tardım ve aramızda yeterli İngilizcesi olmayan arkadaşlar için de bazı bölümlerinin altını çeviri olarak çizmek istiyorum.
"Şekil 293 te görülen standart çeki kancası( Pintle Hook) bir römork yada başka bir aracın çekilmesi için güvenli ve kolay bir çekme imkanı sunar.Ağırlıklı olarak yol koşullarında kullanılmak üzere dizayn edilmiş olan emniyet sürgüsü kancayı kapalı konumda kilitler ve römork takıldığında çapraz olarak bağlanması gereken emniyet zincirleri için de iki adet yuvarlak halka( Eye Bolts) ilave edilmiştir.Bu ikincisi bir sıçrama durumunda çeki kancasının açılması ve römork çeki okunun kancadan kurtulmasına karşı ikinci bir güvenliktir.... vs "
İşte aracın standart donanımı arasında olduğunun ve hangi amaçla oraya konulmuş olduğunun ispatı.
Ayrıca jeeplerin şaselerinin arka kısmında çekilen ekipmanın arka tamponu dışa doğru bükmesini önlemek için iç kısma " V " şeklinde bir kuşak daha yine fabrikasınca dizayn edilerek konulmuştur ve arkada bu kancanın var olması gerektiğinin doğrudan işaretidir.
Bizden istenen bunu birkez daha bunlara ispat etmemiz.
Belki yaptığım ekler yanınızda bulunursa sizin işinize yarayabilir.
İkinci ve üçüncü resimde arka tamponun bükülmesini önlemek için dizayn edilen " V" kuşak resimlerde görülüyor.Üzerine Pintle hook yerine draw bar monte edilmiş modelde dahi standart olduğu açıkça görülüyor.
Bir diğer husus ise yine arkada ve iki yanda bulunan bumperette ler.Bunlarda pintle hook ile birlikte kullanılması gereken diğer donanımdır.Römork veya bir diğer aracı çekerken 90 derece civarı dönüşlerde çeken araç ve çekilen ekipmanın birbirine kenetlenmesini önlemek üzere yine ilk günden fabrikasınca konulmuş donanımdır.Son iki resimde bunun örneğini görmek mümkün.

tarama0004.jpg


atrsf.jpg


dsc01880b.jpg


X-12-02.jpg


X-12-01.jpg
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Sayın Derya,bu ruhsatların orasında burasında abuk subuk şeyler yazmayanı varmı ki?Söz gelimi benim ruhsatın dün eklediğim fotoğrafını dikkatli inceleyin. " Arazi Taşıdı" yazıyor. "t" harfi yerine " d" harfi ile yazılmış.Yani ben veya bu araç biryerden başka biryere almış bir arazi parçasını taşımış götürmüş olmuyormu?Alın size bir tartışma konusu.
Öte yandan bu istasyonlarda görevli elemanların hiç birisi kendilerini zannettikleri gibi allameyi cihan falan da değiller.Yine benim muayene sonuçlarının yazılı olduğu belgeyi inceleyin.El freni için sağ-sol tekerlek arasında bir sapmadan söz ediyor.Arkadaş bunu bulmaktan ötürü çok mutlu olmuş olsa gerek büyük bir iştahla oraya yazıvermiş.Bu araçlarda el freni nereye kumanda ediyor? Cevap= arka şafta.Yani şaftı bloke ediyor,diğer birçok araçta olduğu gibi arka tekerleklere ayrı ayrı değil.Bu demektirki işin içine diferansiyel giriyor.Peki diferansiyelin temel dizayn özelliği nedir? Cevap= tekerleklerin birbirinden bağımsız olarak farklı hızlarda dönebilmesini sağlamak.Böylece dönüşlerde içeride kalan tekerlek daha az dönerken dışarıda kalan tekerlek daha fazla döner.Jeeplerde de iyi çalışan bir el frenini hareket halindeyken çektiğinizde bloke olan arka şaft ve diferansiyelden ötürü tekerleklerden herhangi birtanesi öne doğru vuruntulu bir dönme eğilimi gösterirken,diğeri yine vuruntulu olarak ters yönde dönme eğilimi gösterir.Tekerleklerden birtanesi gevşek bir zemin üzerine geldiğinde diğeri yere daha sağlam basıyorsa patinaj başlar.Boşa dönen tekerlek yüzünden diğeri devre dışı kalmıştır ve dönmez,araçta yürümez.Boşa dönenin tutunmasını sağladığınızda ancak diğeri devreye girere ve arç yürür.
İşte bizim jeeplerde de el freni arka tekerleklerden herhangi birinin daha bir bloke olmasını sağlayan ve şaft-diferansiyel sistemi üzerinden çalışan bir sistem.İki tekerlek arasında tutunma/bloke olma farkı işin zaten doğasında var,ama arkadaş kendince bir açık yakalamış işte .
Koltuk konusuna gelince; ekli resimler yine jeepin standart iç dizaynı ve koltuklarını gösteriyor.Benimkinin içi de bunun aynısı.Anlık değişen kullanma koşullarına çabuk cevap verebilmesi için hem arka koltuk ve hem de öndeki yolcu koltuğu hiçbir alet kullanmadan basit bir hareketle yerlerinden çıkarılabilecek dizayna sahiptir ve benimki de aynen böyle.Adamların önüne de bu resimleri aynen koydum ve karşılaştırmalarını istedim.Hiçbir fazlalık yok.hiçbir eksiklik yok.Ruhsatta üç kişilik yazıyor bunların sisteminde koltuk sayısı 5 görünüyormuş.Malın kendisi ortada kardeşim kimin nereye ne yazdığından bana ne.Ama standart ve orijinal koltuklarıyla bizim jeep ağır kusurlu.

tarama0005.jpg


tarama0006.jpg
 



Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Son yazdıklarınız aklıma ehliyet sıkıntımı getirdi.

motorsiklet ehliyetimi alırken görevli memur ana adı kısmında başka bir isim yazmıştı. daha ehliyet memurun elinden benim elime geçeli 10 sn. olmuşken yanlışlığı farkedip memura geri verdim ehliyeti. bana dönüp, değiştirme için tekrar harç yatırmam gerektiğini söyledi. :smiley:

10 küsur senedir aynı ehliyeti kullanıyorum. Buna da şükür diyorum "annen ismini değiştirsin" de diyebilirdi. :D

ama yanlışlık ana adı nda değil aslında sistemin birçoğunda. ;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst