Bugün biraz gecikmeli olarak benim Willys-Tuzla yı muayeneye götürdüm ve sınıfta kaldım.Bölüm bölüm anlatmak istiyorum.
a.Önce ruhsatın ilgili sayfasının eklenmiş görüntüsüne bir göz atın
1. İstiab haddi= 3 kişi yani şofor hariç üç yolcu kapasiteli.Benim jeepin içinde bir adet şofor koltuğu,bir adet sağ önde yolcu koltuğu ve hemen arkada standart jeep arka koltuğu var.Jeepim ne uzatılmış ve ne de kısaltılmış olmayıp ekstra koltuk ta yok çıkarılmış koltukta yok.Aracın içine kafasını uzatıp bakan muayene görevlisi bunu açıkça görebiliyor.Parmağıyla saydığı gibi bende sayıyorum; iki kişi arka koltuğa ve bir kişi de ön koltuğa = üç kişi.
Şimdi birde eklediğim muayene istasyonu belgesindeki koltuk sayısına bakın. 5 rakamı görülüyor.Bunu ben yazmadım.Zaten jeepin içinde o kadar koltuk koyacak yer de yok.Şimdi benim ağır kusurlu olduğum ve muayene tekrarına kaldığım noktalardan biri bu.Buyrun bakalım.
2.Aracın rengi ile ilgili sorun=ağır kusur;
Bundan 37 sene önce ben bu jeepi kırmızıya boyatmıştım ve o dönemde ilk tentesini bulabildiğim siyah bir malzemeden diktirdikten sonra ve nihayet tüm bakım-onarım işlerini de tamamladıktan sonra ilk kez Tokat Trafiğine başvurumu yaptığımda her kim yazdıysa jeepin rengini kaporta ve tente renginden ötürü kırmızı-siyah olarak yazmış.Yıllar içerisinde tente beyaz oldu,gri oldu mavi oldu vs.Bundan 6 yıl önce tekrar yeşile boyattım.Boya malzemelerini satın aldığım yerden plaka belirtilmek suretiyle fatura aldım.Boyama işini yapan kişiden yine plaka belirtilmek suretiyle işçilik makbuzu aldım.Bir de dilekçe yazıp bunu Trafik Denetleme ve Tescil Şube Müdürlüğüne aracın dosyasına konulmak ve bu yeni bilginin ruhsata işlenmesi için başvurumu yaptım.Hakkı beyin de yaşadığı gibi benim jeep hala kırmızı-siyah.Bu yeşil rengiyle 6 yıldır muayeneye gidiyorum ve TÜV TÜRK te bu üçüncü muayene.Diğerlerinde geçen jeep bu kez tüm bilgiler dosyasında var olduğu halde ağır kusur kabul edilip muayene tekrarına kalıyor,birkez daha buyurun bakalım.
3. Çeki kancası( nato kancası/kurt ağzı); Yine Hakkı bey bu kanca ve bumperetler üzerinde olmadan muayeneden geçebildiğine sevinirken bende sanki içime doğmuş gibi kendisine bunların yokluğu değil varlığının dert olduğunu söylemiştim.Şimdi üçüncü ağır kusura bakarsanız gerekçenin bu kanca olduğu orada açıkça görülüyor. Gelelim benim jeepe: Ruhsatın ekli resmine dikkatli bakın.Römork Takabilir ifadesini açıkça göreceksiniz.Artık yer kalmadığı için yenilenen/değişen ruhsatın şu anki halinde biryerlerde yazmıyor ama önceki ruhsatlarda " Üç Adet Plaka Mühürlü olarak teslim edilmiştir" ifadesi de vardı.Bunlardan ilk ikisi aracın kendi üzerinde diğeri ise römork için olmak üzere.Var olan römorkumun teknik projesi ve onayı ayrıca yıllar öncesinden trafikteki dosyasında mevcut.Ve benim jeep kıçındaki bu ve benzeri ekipmanı çekmek üzere fabrikasınca orijinal ekipman olarak üzerine konulmuş olan çeki kancasını sökmediğim için ağır kusurlu olarak muayene tekrarına kalıyor,birkez daha buyurun bakalım.
Bunların dışında giderken yanımda aşağıdaki dökumanı götürdüm;
a. Owner's Manual( 92 sayfa ve içinde çeki dahil diğer temel ekipmanlar gösterilmekte)
b.Service Manual (268 sayfa ve yine çeki kancası dahil temel ekipmanlar,hatta çeki kancasının çekme kapasitesi matematiksel tablo halinde olmak üzere mevcut)
c.Willys Overland Equipment Book (276 sayfa .çekilir ekipmandan tutun ön ve arkada winç,kepçe , beko , her türlü tarım ekipmanı jenaratör,kompresör kar kürümek için önde snow plow ve yüzlerce ekipmanı gösteren kitap)
Bunların hem kapak fotoğraflarını ve hem de içlerinden gelişi güzel bazı sayfaları örnek olarak ekliyorum.
Ve soruyorum; Salt binek otosu olarak değil fakat çok amaçlı hizmet aracı olarak üretilmiş olan universal utility vehicle olarak bizzat üreticisi tarafından tanımlanan,onlarca teknik ressamın çizimlerini yaptığı ve onlarca mühendisin oturup bunların en ince detaylarına varıncaya kadar matematiksel hesaplarını yaptığı ,daha önce yeryüzünde mevcut değil iken tüm bu çalışmalar sonu nihayet icat edilip tüm dünyada klasik hale gelen ve adına "JEEP" denilen bu aracı biz elimizin tersi ile bir kenara itip sırf çeki kancası için gidip Makina Mühendisleri Odasından teknik rapor alacağız öylemi? hem de sırf aklı evvelin tekinin iki dudağının arasından böyle çıktığı için !
Arkadaşlar ben ciddi anlamda bu konuyu yargıya taşımayı ve elimdeki tüm dökümanı sunmak suretiyle bu jeeplerin sıradan binek otosu olmadığını,çok amaçlı hizmet aracı olarak üretildiklerini,herhangi bir araçtan istenen birtakım belgelerin bu jeeplerin zaten dizaynı içerisinde ve fabrikasınca kabul edilmiş ve tescil edilmiş özellikler olduğunu,bu TÜV TÜRK denilen istasyonlarda yurt genelinde bu gerçeğin farkında olmayan personel tarafından ve ayrıca onlara verilmiş talimatlar olarak araç kullanıcılarına sürekli zorluklar çıkartıldığını ve üretiliş özelliklerinin tanımlanarak tüm TÜV TÜRK istasyonlarına bildirilmesini talep edeceğim.Şayet böyle bir dava kazanılırsa bu hem emsal teşkil edecektir ve hemde belki genel bir kapsam oluşacaktır diye düşünüyorum.
a.Önce ruhsatın ilgili sayfasının eklenmiş görüntüsüne bir göz atın
1. İstiab haddi= 3 kişi yani şofor hariç üç yolcu kapasiteli.Benim jeepin içinde bir adet şofor koltuğu,bir adet sağ önde yolcu koltuğu ve hemen arkada standart jeep arka koltuğu var.Jeepim ne uzatılmış ve ne de kısaltılmış olmayıp ekstra koltuk ta yok çıkarılmış koltukta yok.Aracın içine kafasını uzatıp bakan muayene görevlisi bunu açıkça görebiliyor.Parmağıyla saydığı gibi bende sayıyorum; iki kişi arka koltuğa ve bir kişi de ön koltuğa = üç kişi.
Şimdi birde eklediğim muayene istasyonu belgesindeki koltuk sayısına bakın. 5 rakamı görülüyor.Bunu ben yazmadım.Zaten jeepin içinde o kadar koltuk koyacak yer de yok.Şimdi benim ağır kusurlu olduğum ve muayene tekrarına kaldığım noktalardan biri bu.Buyrun bakalım.
2.Aracın rengi ile ilgili sorun=ağır kusur;
Bundan 37 sene önce ben bu jeepi kırmızıya boyatmıştım ve o dönemde ilk tentesini bulabildiğim siyah bir malzemeden diktirdikten sonra ve nihayet tüm bakım-onarım işlerini de tamamladıktan sonra ilk kez Tokat Trafiğine başvurumu yaptığımda her kim yazdıysa jeepin rengini kaporta ve tente renginden ötürü kırmızı-siyah olarak yazmış.Yıllar içerisinde tente beyaz oldu,gri oldu mavi oldu vs.Bundan 6 yıl önce tekrar yeşile boyattım.Boya malzemelerini satın aldığım yerden plaka belirtilmek suretiyle fatura aldım.Boyama işini yapan kişiden yine plaka belirtilmek suretiyle işçilik makbuzu aldım.Bir de dilekçe yazıp bunu Trafik Denetleme ve Tescil Şube Müdürlüğüne aracın dosyasına konulmak ve bu yeni bilginin ruhsata işlenmesi için başvurumu yaptım.Hakkı beyin de yaşadığı gibi benim jeep hala kırmızı-siyah.Bu yeşil rengiyle 6 yıldır muayeneye gidiyorum ve TÜV TÜRK te bu üçüncü muayene.Diğerlerinde geçen jeep bu kez tüm bilgiler dosyasında var olduğu halde ağır kusur kabul edilip muayene tekrarına kalıyor,birkez daha buyurun bakalım.
3. Çeki kancası( nato kancası/kurt ağzı); Yine Hakkı bey bu kanca ve bumperetler üzerinde olmadan muayeneden geçebildiğine sevinirken bende sanki içime doğmuş gibi kendisine bunların yokluğu değil varlığının dert olduğunu söylemiştim.Şimdi üçüncü ağır kusura bakarsanız gerekçenin bu kanca olduğu orada açıkça görülüyor. Gelelim benim jeepe: Ruhsatın ekli resmine dikkatli bakın.Römork Takabilir ifadesini açıkça göreceksiniz.Artık yer kalmadığı için yenilenen/değişen ruhsatın şu anki halinde biryerlerde yazmıyor ama önceki ruhsatlarda " Üç Adet Plaka Mühürlü olarak teslim edilmiştir" ifadesi de vardı.Bunlardan ilk ikisi aracın kendi üzerinde diğeri ise römork için olmak üzere.Var olan römorkumun teknik projesi ve onayı ayrıca yıllar öncesinden trafikteki dosyasında mevcut.Ve benim jeep kıçındaki bu ve benzeri ekipmanı çekmek üzere fabrikasınca orijinal ekipman olarak üzerine konulmuş olan çeki kancasını sökmediğim için ağır kusurlu olarak muayene tekrarına kalıyor,birkez daha buyurun bakalım.
Bunların dışında giderken yanımda aşağıdaki dökumanı götürdüm;
a. Owner's Manual( 92 sayfa ve içinde çeki dahil diğer temel ekipmanlar gösterilmekte)
b.Service Manual (268 sayfa ve yine çeki kancası dahil temel ekipmanlar,hatta çeki kancasının çekme kapasitesi matematiksel tablo halinde olmak üzere mevcut)
c.Willys Overland Equipment Book (276 sayfa .çekilir ekipmandan tutun ön ve arkada winç,kepçe , beko , her türlü tarım ekipmanı jenaratör,kompresör kar kürümek için önde snow plow ve yüzlerce ekipmanı gösteren kitap)
Bunların hem kapak fotoğraflarını ve hem de içlerinden gelişi güzel bazı sayfaları örnek olarak ekliyorum.
Ve soruyorum; Salt binek otosu olarak değil fakat çok amaçlı hizmet aracı olarak üretilmiş olan universal utility vehicle olarak bizzat üreticisi tarafından tanımlanan,onlarca teknik ressamın çizimlerini yaptığı ve onlarca mühendisin oturup bunların en ince detaylarına varıncaya kadar matematiksel hesaplarını yaptığı ,daha önce yeryüzünde mevcut değil iken tüm bu çalışmalar sonu nihayet icat edilip tüm dünyada klasik hale gelen ve adına "JEEP" denilen bu aracı biz elimizin tersi ile bir kenara itip sırf çeki kancası için gidip Makina Mühendisleri Odasından teknik rapor alacağız öylemi? hem de sırf aklı evvelin tekinin iki dudağının arasından böyle çıktığı için !
Arkadaşlar ben ciddi anlamda bu konuyu yargıya taşımayı ve elimdeki tüm dökümanı sunmak suretiyle bu jeeplerin sıradan binek otosu olmadığını,çok amaçlı hizmet aracı olarak üretildiklerini,herhangi bir araçtan istenen birtakım belgelerin bu jeeplerin zaten dizaynı içerisinde ve fabrikasınca kabul edilmiş ve tescil edilmiş özellikler olduğunu,bu TÜV TÜRK denilen istasyonlarda yurt genelinde bu gerçeğin farkında olmayan personel tarafından ve ayrıca onlara verilmiş talimatlar olarak araç kullanıcılarına sürekli zorluklar çıkartıldığını ve üretiliş özelliklerinin tanımlanarak tüm TÜV TÜRK istasyonlarına bildirilmesini talep edeceğim.Şayet böyle bir dava kazanılırsa bu hem emsal teşkil edecektir ve hemde belki genel bir kapsam oluşacaktır diye düşünüyorum.