Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyit Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,450
Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Bende İstanbulda olan sayın abilerime sesleniyorum olurda aracınızı muayeneye götürmek isterseniz siz siz olun kesinlikle Çatalca istasyonuna götürmeyin.
 

Etiketler
Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Bu ayın 20 sinde bende muayene için gideceğim, nato kancasının durumu için önce trafik tescile gittim İstanbul-Kartal'a mail atıp bilgi istedi (benim aracım 34 plakalı idi, fakat tescil yerinin Kartal olduğunu yeni öğrendim) "römork çekebilir mi, böyle bir bilgi var mı sorusuna " anında tesadüf edilememiştir diye bilgi geldi. Benim ruhsatımda M1 ve otomobil yazıyor, tescildeki arkadaşa bu otomobil değil 4x4 bir araç dedim yapabilecek bir şey olmadığını ve benden teknik belgeyi bulabilirsem işi çözebilecek olduğumu söyledi,
Hemen Tüv e gittim sordum nato kancasını "ağır kusur dur geçmez söktürüp gelin veya proje yaptırıp ruhsata işletin" dedi. Peki arkadaşım bu ruhsatta M1 ve otomobil yazıyor fakat bu araba 4x4 bir araç bunu ne yapacağız dediğimde bana "otomobil olduğu daha iyi en azından muayene 2 yıl ve egzoz muayenesi de iki yıl da bir oluyor" dedi. Motoru değiştirip dizel koysam dedim " bizim için fark etmiyor yeter ki proje yaptırın, TSE onaylasın bizden geçer" dedi. Tek şart sadece araca uygun imal edilmiş motor olmalıymış. Haftaya gidip TSE ye sorup bilgi isteyeceğim.
Sonucu duyuracağım.
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Çok haklısınız bugün size yarın hepimize ne gerekiyorsa yapalım gerekirse grup halinde mahkemeye verelim herkesin işi gücü var büropatolojik vakalarla mı ugrasacağız !
 


Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Niyazi bey kanca için birşey dediler mi?
benim yeni aldığım 1973 series de kanca var. 1.5 ay önce tüv den tek seferde geçmiş araç
ruhsatta da işli değil ayrıca...
 



Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Burak bey,
Nato kancasını sormuştum muayene öncesinde söktüm. Ruhsata işli değil, trafik polisine sordum, bizim için eğer bu kancaya römork takmamışsan sıkıntı yok dedi, daha önce bir trafik polisi kanca var işlem yapacağım demişti.
Asıl mesele hem trafik tescilde, hem de TUV da çalışanlar haklı olarak piyasadaki araçları bilmiyorlar, aynı markanın aynı görünümlü olan 4x4 ü de var 4x2 si de var.
Benim şansım veya şanssızlığım benim arabamdan Çanakkale de benden başka 3 araba daha var. Bilenler vardır GALLOPER lerin önünde sis ve sislerin bağlı olduğu fiber bar vardır fabrikasyon olarak, TUV deki elemanı biri illa sökülecek bu bar ruhsata işli değil dedi ben dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım olmadı sökeceksin dedi o anda yetkilileri olduğunu tahmin ettiğim biri gelip ne olduğunu sordu eleman sökülmesi lazım geçmez dedi. Gelen kişi bak ben bu arabaların yetkili servisinde çalıştım, bu arabalardan çok sattık bu ve arkadaki nato kancası bu araçların orijinal parçasıdır, fakat bunu kancayı ruhsata işlememişler ruhsat yazılırken dedi ve işlem bitti.
Kısaca muayeneye gidiyorken araçlarımızla ilgili ne gibi belge varsa yanımıza alalım, en azından görevli elemana gerektiğinde bak burada bu var diyebiliriz.
 


Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Bu konunun kesin sonuca bağlanması ancak yargı yoluyla olur.Birileri araç sınıf ve modeli belirlemeden oturduğu yerden bir sirküler çıkarıp yollamış.Hem TÜV istasyonlarındakiler ve hem de Trafik polisleri " Kargadan başka kuş tanımam !" diyorlar. Siz başka kuş türlerinin varlığını ne kadar anlatırsanız anlatın onlar sadece bildikleri kadarını anlıyor.
O Makina Mühendisleri Odasından istenen teknik belge aslında fabrika aşamasında orijinal ve temel dizaynı içerisinde yer almamış bir çeki sistemi daha sonra araç sahibince sanayi koşullarında yaptırılmış ise bu gibi durumlarda istenmelidir ve doğrudur da.Ancak burada durum farklı.Sırf böyle bir sirküler var diye her araçtan bu isteniyor,ki yanlışlık burada.Yarın birgün cam silecekleri,sonradan konulan (Çorum Kalöriferi) kalörifer için de istenirse ne olacak?Veya görevlinin biri de kalkıp " Bu jeepin stepnesi dışarıda duruyor.Bu sakıncalı.Git söktür veya içeriye koydur da gel,yada burası için teknik rapor getir ! " derse ne olacak?
Yazımın başında zaten çeşitli fotoğraflar koymuştum ama daha 1941 yılında ilk üretime geçtiği gün model MA dan başlayarak fabrikasyon olarak temel dizaynı içine konulmuş ve fabrika mühendislerince tüm matematiksel hesapları yapılmış,yedek parça kataloglarında parça sipariş numarasına kadar var olan şeyler için tekrar biryerlerden belge istenmesi durumuyla karşı karşıyayız. Bunu anlatamıyoruz,anlamak istemiyorlar.Tek çözüm yargı gibi görünüyor.
Aşağıda yeniden eklediğim fotolardan ilk ikisi 1941 MA ya ait teknik kitap ve ondan taradığım resimler.Daha o günden sistem orada açıkça görülüyor.

MA.jpg


MA-2.jpg


MB.jpg


MB-2.jpg


MB-3.jpg
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Devam.
Diğer üç resim MB teknik kitabından aldıklarım ve yine sistem açıkça ortada.Sonrakiler ise yedek parça sipariş katalogları ve söz konusu sistemler parça sipariş kodları ile görülüyor.
Bir diğer resim ise römorkun kendisine ait.Yani aracın arkasına takacağı römork detayları dahi mevcut.
Ayrıca araçla birlikte verilmiş olan Workshop Manual ve Driver's Manual llerde tüm sistem teknik çizim,matematiksel hesaplamaları ve grafiklerle mevcut.Şimdi bunu ispat etmek zorundayız,hemde onlarca katalog ve yüzlerce fotoğrafı önlerine koymamıza rağmen ikna edilemeyen TÜV TÜRK_ Trafik İkilisine karşı.Tek çözüm yargı.

Parts-1.jpg


Parts-2.jpg


Parts-3.jpg


Parts-4.jpg


Trailer.jpg
 

Ynt: Tüv Türk'e Jeeplerin Anlatılması Gerekiyor.

Bu resimlerde 1980 CJ 5 in Owner's Manualinden tarandı.Arkasında çekeceği römorka ilişkin bu detaylar ve hesaplamalar fabrikasında , fabrika mühendislerince zaten yapılmış.Bu araçlar bu römorku peşine kendir urganla bağlayacak olmasa gerek.
Şase kısmında güçlendirici kuşak ( bracket) ve arka tampon dizaynı vs ayrıca ortada.

Yukarıda da ifade ettiğim gibi birileri sadece bildikleri kadarını anlıyor.Gözleri ise sadece bildikleri kadarını görebiliyor.
Daha fazlasını anlatmak ve gösterebilmek direk olarak mümkün değil.

1980 CJ Owner's Manual-1.jpg


1980 CJ Owner's Manual-2.jpg
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,742
Mesajlar
1,523,016
Kayıtlı Üye Sayımız
166,558
Kaydolan Son Üyemiz
yldrmsvs58

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst