melihbozkurt
Karavan Yönetim
Son zamanlarda dikkat ediyorum ki bir cok marka ve modelin ozellikle kucuk ve az yakan arabalari Turkiye'ye getirilmiyor. Bu araclari Turkiye pazarina sokulmayarak sanarim bizlerin daha fazla benzin harcamasi hedefleniyor birileri tarafindan. Ama bu isin siyasi durumu. Su anda bunun uzerinde durmiyacagim. Bahsetmek istedigim Turkiye pazarina girmeyen bu araclar ile neler kacirdigimiz.
Turkiye pazarina girmeyen araclardan birisi Nissan NV200 modeli. Bu model sirinligi ve diger (transporter vb.) minubuslerden 40cm kadar kisa olmasi ile tam bir sehir ici araci. Ayni zamanda kargo bolumunde sundugu hacim ilede biz campervan severlerin ilgi alanina giriyor. Sehir iclerinde aracini kullanmak istiyen. Gezerken tek basina yada 2 kisi gezen kisiler icin bicilmis kaftan. Icerisini klasik westfalia duzeninde yaptiginiz zaman 120cm genisliginde yatak ve 40cm genisliginde ve arac boyunca uzanan dolap elde etmek mumkun.yatagi daraltip depolama alanini arttirmak size kalmis. Ozellikle bilmediginiz yabanci sehirlerde, sehir iclerine kadar aracinizla girmek istiyorsaniz doymayin NV200'un keyfine. Uzunluk, donus capi gibi konularda bir cok sedan arabadan daha pratik.
Arac 1.5Cdi renault motoru kullaniyor. Gelelim aracin en can alici ozelligine. Arac fabrika verileri ile sehir ici sehir disi karsik 4.2litre / 100km verisine sahip. 2012 yili eylul yayinda bu araci kiralayarak 12 gun 2500km suren bir orta avrupa turu yaptim. Bir gezi yazisi yazip anlatacak vaktimne yazikki olmadi. Bu gezi sirasinda dag yollarindanda gittim, koy yollarindanda, otobanlardanda, 50km hiz sinirinin oldugu yollardanda, sehir iclerinede girdim, trafiktede bekledim. Toplamda ortalamada arac 4.8 litre yakti. Fabrika verisinin uzerinde olmasina ragmen iki kisinin kamp yapabilecegi bir arac icin mukemmel rakam. Ayni yollarda en az yakan transporter ve turevi araclar 100km de 7.5 - 8 litre yakardi. Ic hacmi birazcik kucuk olsada benzinde yari yari yakin kar sagladigi icin katlanilir diye dusunuyorum. Benim boyum 180cm ve kargo bolumune cok rahat sigdim ve bizim kiraladigimiz aracta onve arkayi ayiran siyah bolme vardi. Yani orasi cikarildiginda yataktan sonra gece porta poti acacak kadar yer bile kalir.
Gelelim konunun koptugu yere. Belki bugun belki yarin bu araci Turkiye'ye getirirler diye bekledim durdum. Zaten su an alacak degilim acelemde yok diyordum. Yeter ki getirsinler. Ama biraz once okudum ki Nissan bu araci Turkiye pazarina sokmama karari almis.

Buyrun bunlarda aracin fotograflari:
http://dvickers1955.files.wordpress.com/2013/10/nevada-front-3-quarter-view.jpg
http://dvickers1955.files.wordpress.com/2013/10/nevada-small-tripod-table.jpg
http://clearcutconversions.co.uk/product/nissan-nv200-tourer-camper-conversion/
http://dvickers1955.files.wordpress.com/2013/03/sussex-campervans-campercar-roof-up.jpghttp://dvickers1955.files.wordpress.com/2013/03/super-sussex-campercar.jpg
Bu sonuncusunda bir cok fotograf mevcut. Saga dogru ok ile ilerlemeniz yeterli.
http://www.flickr.com/photos/caracolvan/9098451065/in/photostream/
Turkiye pazarina girmeyen araclardan birisi Nissan NV200 modeli. Bu model sirinligi ve diger (transporter vb.) minubuslerden 40cm kadar kisa olmasi ile tam bir sehir ici araci. Ayni zamanda kargo bolumunde sundugu hacim ilede biz campervan severlerin ilgi alanina giriyor. Sehir iclerinde aracini kullanmak istiyen. Gezerken tek basina yada 2 kisi gezen kisiler icin bicilmis kaftan. Icerisini klasik westfalia duzeninde yaptiginiz zaman 120cm genisliginde yatak ve 40cm genisliginde ve arac boyunca uzanan dolap elde etmek mumkun.yatagi daraltip depolama alanini arttirmak size kalmis. Ozellikle bilmediginiz yabanci sehirlerde, sehir iclerine kadar aracinizla girmek istiyorsaniz doymayin NV200'un keyfine. Uzunluk, donus capi gibi konularda bir cok sedan arabadan daha pratik.
Arac 1.5Cdi renault motoru kullaniyor. Gelelim aracin en can alici ozelligine. Arac fabrika verileri ile sehir ici sehir disi karsik 4.2litre / 100km verisine sahip. 2012 yili eylul yayinda bu araci kiralayarak 12 gun 2500km suren bir orta avrupa turu yaptim. Bir gezi yazisi yazip anlatacak vaktimne yazikki olmadi. Bu gezi sirasinda dag yollarindanda gittim, koy yollarindanda, otobanlardanda, 50km hiz sinirinin oldugu yollardanda, sehir iclerinede girdim, trafiktede bekledim. Toplamda ortalamada arac 4.8 litre yakti. Fabrika verisinin uzerinde olmasina ragmen iki kisinin kamp yapabilecegi bir arac icin mukemmel rakam. Ayni yollarda en az yakan transporter ve turevi araclar 100km de 7.5 - 8 litre yakardi. Ic hacmi birazcik kucuk olsada benzinde yari yari yakin kar sagladigi icin katlanilir diye dusunuyorum. Benim boyum 180cm ve kargo bolumune cok rahat sigdim ve bizim kiraladigimiz aracta onve arkayi ayiran siyah bolme vardi. Yani orasi cikarildiginda yataktan sonra gece porta poti acacak kadar yer bile kalir.
Gelelim konunun koptugu yere. Belki bugun belki yarin bu araci Turkiye'ye getirirler diye bekledim durdum. Zaten su an alacak degilim acelemde yok diyordum. Yeter ki getirsinler. Ama biraz once okudum ki Nissan bu araci Turkiye pazarina sokmama karari almis.
Buyrun bunlarda aracin fotograflari:
http://dvickers1955.files.wordpress.com/2013/10/nevada-front-3-quarter-view.jpg
http://dvickers1955.files.wordpress.com/2013/10/nevada-small-tripod-table.jpg
http://clearcutconversions.co.uk/product/nissan-nv200-tourer-camper-conversion/
http://dvickers1955.files.wordpress.com/2013/03/sussex-campervans-campercar-roof-up.jpghttp://dvickers1955.files.wordpress.com/2013/03/super-sussex-campercar.jpg
Bu sonuncusunda bir cok fotograf mevcut. Saga dogru ok ile ilerlemeniz yeterli.
http://www.flickr.com/photos/caracolvan/9098451065/in/photostream/