Toyotacılar Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tugsan75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19,670
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 700,723

Etiketler
Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Alfonse' Alıntı:
24V için süper kornalar var...... ;D ;D keşke 24V olsa makina... ;D ;D

Hiç biri umutun kornanın yerini tutmaz tabi... ;D

http://www.vidivodo.com/287429/godfather-korna

Birde tarif var kornaya nasıl basılır ;D ;D ;D

http://www.youtube.com/watch?v=ouevvmjO0Tw
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Şimdik dizellerde çift aku var. akulerin arasinda baglanti var. bizim araçlar marş basarken 24 w normalde 12 w şu sikinti bendede var ne kadar dayanir diye gösterge taktirdim. ama bir dert olmadi. araç giderken sarj etmediginde 11,8 devamli ayni gece battaniye çaliştirdim sabah 11,4 yani bir kayip yok. akimi kapatinca akuler gene 11,8 oldu. bence ikinci sarj dınamosuna girmeyin işin içine kasnak ve kayiş girecek orj degerin dişina çikacaksiniz ki araçdan en büyük güçü kasnaklar çaliyor. direk krangi etkiledigi için bir cadde arabalarinin kasnaklari 50 gr hafif olacak diye bir dunya para veriyorduk.
bence mantikli olan çift akü 90 lik mutlu (155 aldim). ha birde güvence için tmax aparat

Bu arada benim aracin sarjzi kesmişti sonra gelmişti ya dinamonun komurlerini baktircam orj parça komurler 37 tl ben aldim toyotada merkezde bir tane daha var.
benzinlinin dinomalar degişikmiş.
burdan yola çikarak dizel dınamosu takarak aracin sarjzini hizlandirabilirsiniz.
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Aracımın(her vx80 nin şarj dinamosu)dinamosu 140 amper orjinal,6 senedir 90 amper akü ve son 2,5 yıldır kırmızı optima akü ilave ederek(SERİ bağlayarak) aparatsız,ilave modülsüz ve sanayi icadı ekipmanlarsız sorunsuz bir şekilde çalışıyor.Belki fikir verir 8)
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

tugsan75' Alıntı:
Aracımın(her vx80 nin şarj dinamosu)dinamosu 140 amper orjinal,6 senedir 90 amper akü ve son 2,5 yıldır kırmızı optima akü ilave ederek(SERİ bağlayarak) aparatsız,ilave modülsüz ve sanayi icadı ekipmanlarsız sorunsuz bir şekilde çalışıyor.Belki fikir verir 8)

tuğsan 140 amper orjinal olması imkansız gibime geliyor :eek: :eek: :eek: ,eminmisin veya 80 ler de özel bir dinamomo var anlamadım yav ,çünki ben ebay dan heavy duty diye geçen dinamo baktım o bile max 120 amperdi ,ayrıca senin yaptığın sistem seri bağlama sistemi çok sakat bir sistem ,şöyle anlatayım dağda kampta senin sistemde iki akü birden bitebilir ,farkında olmadan ,ama benim sistemde ilk aküm bittikten sonra ,aküler birbiri ile seri bağlandığı fakat ,arada TMAX,sistemi olduğu için ikinci aküden yemez ,içeriden bir düğme yardımı ile ikinci aküye geçer marşa basar yola devam ederim ,dünden beri anlattığım bu yoksa seri bağlama işi yıllardır var zaten ;) ;D
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

vx100 leri veya diğer modelleri bilemem,80 kasaların 140 amper ondan kesin eminim,hemde orjinal.Ben bu şekilde kullanıyorum,bugüne kadarda sorun yaşamadım,hatta sayısız derecede farlarım,sislerim açık vaziyette vincimide kullandım.Ben bu sistem doğrudur demiyorum ama 2.5 senedir,çift akü ve bu şekilde kullanıyorum. ;)
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

tuğsan bence seninki değiştirilmiş.fabrika çıkışı 80 amper bunların vx100 de dahil.

97 FZJ80.jpg


2003 vx100.jpg


86 bj60.jpg


mücahit hdj80.jpg
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

ama piyasada high output yada heavy duty denen 200 ampere kadar alternatörler var.nippon densodada var sanıyorum..

+ şu aşagıdaki ürünü övüyorlar.kendi alternatörüne uygulayabiliyorsun galiba.

Picture 1.jpg
 


Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Benim aracın bütün sistemi 2x12v= 24 volt. Haliyle 12 v kullanan teyp, telsiz için bir adet 24v/12v düşürücü koydum ve şimdilik idare ediyorum. Bunun yanında vinç de 12 v ve düşürücüsüz şekilde ana aküye bağlı. Eğer ben bir dinamo daha koyabilirsem (kayıpları hariç tutarak) ve bunuda bir 3. aküye bağlayabilirsem bütün dertlerim çözülüyor. Bu sistemi istememin sebebi düşürücü veya diğer elektriksel herhangi bir cihaza güvenmemem çünkü hep arıza yaratıyorlar ve elektrikten anlamam. Mesela yazın ayda bir 12 volt gidiyor. Düşürücüye elektrik geliyor, sigortalarda sağlam, sorun? Çözüm ise basit, düşürücünün giriş çıkışlarını söküp takıyorum, tamam. Bu sebeple en kolay çözüme yönelmeye çalışıyorum. işin kötüsü bunu ilk düşündüğüm zaman ya İzlanda yada Finlandiya'da birisi 60 serisi aracına aynısını uygulayıp fotoğraflarını yayınlamıştı ama şimdi bulamıyorum.
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

mergen' Alıntı:
Benim aracın bütün sistemi 2x12v= 24 volt. Haliyle 12 v kullanan teyp, telsiz için bir adet 24v/12v düşürücü koydum ve şimdilik idare ediyorum. Bunun yanında vinç de 12 v ve düşürücüsüz şekilde ana aküye bağlı. Eğer ben bir dinamo daha koyabilirsem (kayıpları hariç tutarak) ve bunuda bir 3. aküye bağlayabilirsem bütün dertlerim çözülüyor. Bu sistemi istememin sebebi düşürücü veya diğer elektriksel herhangi bir cihaza güvenmemem çünkü hep arıza yaratıyorlar ve elektrikten anlamam. Mesela yazın ayda bir 12 volt gidiyor. Düşürücüye elektrik geliyor, sigortalarda sağlam, sorun? Çözüm ise basit, düşürücünün giriş çıkışlarını söküp takıyorum, tamam. Bu sebeple en kolay çözüme yönelmeye çalışıyorum. işin kötüsü bunu ilk düşündüğüm zaman ya İzlanda yada Finlandiya'da birisi 60 serisi aracına aynısını uygulayıp fotoğraflarını yayınlamıştı ama şimdi bulamıyorum.

şükrü bey sizin aracın kodu nedir (bj60-fj60 vs..?

birde model yılı
 


Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

tugsan75' Alıntı:
Aracımın(her vx80 nin şarj dinamosu)dinamosu 140 amper orjinal,6 senedir 90 amper akü ve son 2,5 yıldır kırmızı optima akü ilave ederek(SERİ bağlayarak) aparatsız,ilave modülsüz ve sanayi icadı ekipmanlarsız sorunsuz bir şekilde çalışıyor.Belki fikir verir 8)

tuğsan bey iki aküyü artı artıya eksi eksiye bağlarsanız paralel bağlama olur 12 volt alırsınız.artı eksiye diğer kalan iki ucuda sisteme verirseniz ki buda seri bağlama tabiri doğru olur o zaman 2x 12v =24 volt olur.....ukalalık değil yanlış bilgiyi düzeltme diyelim. saygılarımla.
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

şükrü bey WIN numarasından baktım (gerçi araç hj60 çıkıyor ama)

24 volt 30 amper
veya cold spec (sanırım soğuk iklim versiyon)

24 volt 40 amper


birde şöyle bir mamul var (ceviri google cevirisi)
fiyatı 145 avustralya doları

Picture 1.jpg


Picture 3.jpg


SBI_SmartStart_carton_and_product_090113.jpg


Picture 2.jpg


Picture 4.jpg
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

2 adet optima bağlanması (fj60) (burada ve diğer gördüğüm konularda kırmızı optmayı starter olarak kullanıyorlar)

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,839
Mesajlar
1,524,163
Kayıtlı Üye Sayımız
166,625
Kaydolan Son Üyemiz
cumhur kaya

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst