Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar
şehzade' Alıntı:
merhaba değerli gezenbilir üyeleri. tanışma bölümünde yazdım gerçi ama ismim eşref. il olan aksarayda yaşıyorum, öğretmenim. yaklaşık 3,5 aydır üye olmama rağmen sadece yazılanları okumakla yetiniyordum. yazmamamın bir diğer nedeni de özellikle toyota LC konusunda lafa atlayıp çömezlik yaşamaktan çekinmemdi

zira aklıma gelenlerden çağlar bey, tuğsan bey, mücahit bey, heytem bey (ismi aklıma gelmeyen tecrübeli arkadaşların affına sığınırım) ve ismi şu anda aklıma gelmeyen birçok kişinin zehir gibi bilgili olmalarıydı.
vesselam henüz ilgi düzeyinde takip ediyor olmama rağmen toyota LC VX 80 modelini çok beğeniyorum. ama incelememe rağmen bölümde böyle bir konu başlığı bulamadığım için böyle bir konu başlığı açtım. bildiğim kadarıyla bu araçlar özellikle 93 civarı modellerde amerikan versiyonu ve dubai versiyonu diye sınıflandırıyorlar. böyle bir sınıflandırmaya neden olan teknik, motor, özellik ve görünüm farklılıkları nelerdir diye öğrenmek istiyordum. ilginiz için şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.
eşref bey aslında basit gibi gözükmekle birlikte konu karışık..80 kasalar puzzle gibi.yabanı forumlarda 97 model düz vites manuel camlı benzinli araçta gördüm.
bizim ülkemizdekileri incelersek 80 serisi fj80 ile 91 yılında çıktı.ayırıcı özelliği arka kapıları ambulans kapı dediğimiz yana doğru açılması.otomatiğide var manuelide..ülkemizde fj80 otomatik zordur ..fj80ler genelde devlet kurumlarına ve en boş halleriyle alınmıştır.klimasız,manuel vites vs.
motor seçenekleri:
3F kodlu benzinli 6 silindir 4.0
1HZ kodlu dizel 6 silindir 4,2 12 subap düz dizel
1HD-T 6 silindir turbo dizel 4,2 (bu modellerde bizim ülkede az bulunur kıymetli bir motor seçeneği-detroit diesel de denir)
bu versiyon 92 sonuna kadar üretildi, üretildikleri bölgelere veya alıcıların tercihlerine göre değişik donanım varyasyonları vardır.klimalısı, vebastolu,vinçlisi,önler hublusu,kilitlisi kilitsizi vs.vs.
örnek resimleri (eklediğim resimlerin altlarında yazar) en alta ekliycem.
92 sonunda 3F kodlu motor değiştirilerek 1FZ-FE kodlu 98 başına kadar kullanılacak olan 24 valfli yine düz altı silindir 212 beygir 373 nm torklu yeni benzinli motoru kullanmaya başladı taki 98 yılında vx100 kasa üretilene kadar..
bu yeni varyasyonun geçerli kod adı FZJ80 dir ..dizel olanlar ise HDJ80 olarak geçer.önceki versiyona göre frenler büyütülmüş ve dingil mesafesi uzatılmış.
.ayrıca bu yıl ön-arka diferansiyel kilidi opsiyonel olarak sunulmaya başlanmış.ayrıca kimi araçlarda %100 kilit yerine arkada limited slip denen sınırlı kaydırmalı kilitlerde seçenek dahilindeymiş.
94 modellerin bir kısmında 16 janta geçilmiş + donaım seçenekleri biraz artırılmış..93-94 modellerde bulunabilen üst varyasyonlar:
çift benzin depolu,çift klimalı,orta konsol buzdolaplı,arka stepne taşıyıcılı, 4x2 ve 4x4 kullanımlı,manuel veya otomatik,altimetre ve pusula göstergeli yada altimetre veya yedek depo göstergeli gibi.
95 modellerde ön göğüs değişti airbaglar,ayarlı emniyet kemerleri , ve abs sistemi geldi.
96 yılında yılında amerika ve kanada pazarı için lexus lx450 üretildi.aynı model land cruiserdan farkı daha yumuşak ve düşük yay ve amortisör sistemi,daha kaliteli iç döşeme ,müzik sistemi ve dashboard ve logoları.
ayrıca 96 yılında fabrika çıkışı araçlar kategorisinde paris dakar rallisinde 1 ve 2. land cruiser oldu.
ve 97 yılının sonunda 80 seri efsanesi üretimine son verilerek, UZJ100 kodlu v8 benzinli 4.7 cc 235 beygirlik land cruiser 100 üretime başlandı.80 kasadan ayrılan en belirli özelliği düz altı silindirin terkedilip v8 motora geçilmesi ,80 kasada sabit aks olan ön-arka dingillerin yerine önde torsiyonlu sistemin tercih edilmesi..
bu yazdıklarım genel bilgiler.bunları 2 kategoride ele almalıyız.92 sonundan 95 e kadar olanlar ve 95 ile 97 arası olanlar. fj80 leri eliyoruz zaten (90-92 ortasına kadar)
şahsi tavsiyemi sorarsanız eğer alacağınız araçta öncelikle dikkat etmeniz gereken fabrikasyon kilitleri olması(direksiyonun sol tarafındaki yuvarlak diff lock düğmesi varsa kilitte vardır)
dubai versiyonu denen araçların (92-95) güzelliğide 4x2 veya 4x4 kullanılması.ve genelde ön akslarda poryo kilit bulunmakta daha düşük tüketim için.buzdolabı bence çok önemli değil çünkü çalışır olması için hem klimanın birisinin sürekli çalışması lazım hemde en fazla 2-3 kutu kola sığdırırsınız.ayrıca genelde bu araçlarda tampon içi fabrikasyon vinç bulunmakta (çalınmadıysa eğer), ve orjinal stepne taşıyıcısınıda unutmamak lazım..peki bu versiyonun eksisi nedir?? ön panel eski tip,airbaglar yok,değiştirilmediyse ön farlar 2li tip.motorları (benzinliden bahsediyorum) 1FZ-FE kodlu 93-97 arası hep aynıdır,değişmez.
ayrıca otomatik şanzıman güncellemeleri ve değişimleri de mevcut.şöyleki
A440F kodlu şanzıman 88-92 arası kullanılmış
A442F kodlu şanzıman 93-95 arası land cruiserlerda
A343F ise 1995-2001 land cruiserlarda (98de çıkan vx100 lerdede aynı şanzıman kullanılmış 2001 e kadar)
şahsi fikrim imkan varsa 95 ila 97 arası model tercih etmeniz.. ve kilitli bir model bulmanız. ön göğüs yeni tiptir,klima otomatiktir,abs ve airbaglari vardır.sürekli 4 çekerdir.en arka 2 sıra katlanır koltuğu vardır..deri döşemeleri vardır gibi.
ayrıca yukarda yazdığım bilgiler genel bilgilerdir ama 91 model ve arka kapısı üst-alt açılan yada 97 model olup manuel vitesli üretilen,otomatik camı bile olmayan land cruiser seçenekleri dünyada çok.
işin özü neyi istediğini veya istemediğini bilen siparişçilerin istekleri doğrultusunda her varyasyon her coğrafyaya üretilmiş..yukarda yazdıklarım ülkemizdeki ve dünya genelindeki belirleyici durumlardır.ayrıca bir forumda venezüellada sanıyorum 96 model karbüratörlü motor seçenekli manuel vites 80 de vardı .(1fz-f )
eklediğim resimlerin altlarında bu değişik kasa ve donanım tipleri var.
ülkemizde bulabileceğiniz versiyonlar ya tam dolu (vx80 aslında budur) ya tam bomboş yada dubai versiyonu dediklerimiz.seçeneğiniz ya 95-97 vx80 yada dubai versiyon 93-94 model.