Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan şehzade Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 40
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,138

şehzade

Ana Kamp
Mesajlar
40
Tepkime Puanı
0
Yer
Aksaray
merhaba değerli gezenbilir üyeleri. tanışma bölümünde yazdım gerçi ama ismim eşref. il olan aksarayda yaşıyorum, öğretmenim. yaklaşık 3,5 aydır üye olmama rağmen sadece yazılanları okumakla yetiniyordum. yazmamamın bir diğer nedeni de özellikle toyota LC konusunda lafa atlayıp çömezlik yaşamaktan çekinmemdi :smiley: zira aklıma gelenlerden çağlar bey, tuğsan bey, mücahit bey, heytem bey (ismi aklıma gelmeyen tecrübeli arkadaşların affına sığınırım) ve ismi şu anda aklıma gelmeyen birçok kişinin zehir gibi bilgili olmalarıydı.
vesselam henüz ilgi düzeyinde takip ediyor olmama rağmen toyota LC VX 80 modelini çok beğeniyorum. ama incelememe rağmen bölümde böyle bir konu başlığı bulamadığım için böyle bir konu başlığı açtım. bildiğim kadarıyla bu araçlar özellikle 93 civarı modellerde amerikan versiyonu ve dubai versiyonu diye sınıflandırıyorlar. böyle bir sınıflandırmaya neden olan teknik, motor, özellik ve görünüm farklılıkları nelerdir diye öğrenmek istiyordum. ilginiz için şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.
 

Etiketler
Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

bildiğim kadarıyla dubai versiyonda çift klima, çift depo ve daha büyük radyatör var. Çöl şartlarına dayanması için. Birde altın yaldızlı arma.:smiley:):smiley:):smiley:)
çağlar ve diğer(çağlar bey, tuğsan bey, mücahit bey, heytem bey ) arkadaşlar konuyu tamamlayınız lütfen.

şehzade' Alıntı:
merhaba değerli gezenbilir üyeleri. tanışma bölümünde yazdım gerçi ama ismim eşref. il olan aksarayda yaşıyorum, öğretmenim. yaklaşık 3,5 aydır üye olmama rağmen sadece yazılanları okumakla yetiniyordum. yazmamamın bir diğer nedeni de özellikle toyota LC konusunda lafa atlayıp çömezlik yaşamaktan çekinmemdi :smiley: zira aklıma gelenlerden çağlar bey, tuğsan bey, mücahit bey, heytem bey (ismi aklıma gelmeyen tecrübeli arkadaşların affına sığınırım) ve ismi şu anda aklıma gelmeyen birçok kişinin zehir gibi bilgili olmalarıydı.
vesselam henüz ilgi düzeyinde takip ediyor olmama rağmen toyota LC VX 80 modelini çok beğeniyorum. ama incelememe rağmen bölümde böyle bir konu başlığı bulamadığım için böyle bir konu başlığı açtım. bildiğim kadarıyla bu araçlar özellikle 93 civarı modellerde amerikan versiyonu ve dubai versiyonu diye sınıflandırıyorlar. böyle bir sınıflandırmaya neden olan teknik, motor, özellik ve görünüm farklılıkları nelerdir diye öğrenmek istiyordum. ilginiz için şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.
 


Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

şehzade' Alıntı:
ilginize ve verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim yavuz bey.

Size küçük bir öneri :D Mesaj sayınızı bir an önce 20 nin üzerine çıkartıp, Sedat (yol) arkadaşımıza özel mesaj ile muhabbet başlıklarına giriş yetkisi isteyin.
Toyota muhabbet köşesinde de bu tür bilgiler var. Ayrıca henüz VX80 kullanıcısı arkadaşlar açtığınız başlığı görmemiş olabilirler, yakında bir sürü cevap gelir.
 

Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

halim sedat bey merhabalar,
öneriniz ve gösterdiğiniz yol için teşekkürler.
 



Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

başta da söylediğim gibi özellikle toyota bölümünü 4 aydır okuyorum o nedenle biliyorum. fj40'ı sattınız mı?
 

Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

şehzade' Alıntı:
başta da söylediğim gibi özellikle toyota bölümünü 4 aydır okuyorum o nedenle biliyorum. fj40'ı sattınız mı?

FJ40 halen duruyor, yeni sahibini bekliyor :D
Bu gidişle ben toplayacağım gibi görünüyor....
 

Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

Toyota muhabbeti başlığına bu başlığın bağlantısını koydum, arkadaşlar görünce yazarlar muhtemelen.
 


Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

ergunucyasar' Alıntı:
Sedat'cım ilerde oğlun seni affetmeyecek FJ40 'ı sattığın için :smiley:))

Ergün abi, oğlum bir uzaktan kumandalı teybe sattı FJ40 ı ama muhtemelen ben kendimi affetmeyeceğim. :(
 



Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

dubai versiyonlarinda orijinal de yukseltilmis olanlarda cikiyor, yavuz beyin yazdiklarina ilave olarak.dubai versiyonlarinda onemli bir ozellik de arkada stepne tasiyicisi bulunmasi.
asil bakilmasi gereken nokta,defransiyel kilitleri ,onu da almak istediginiz arac sahibine soracaksiniz,
bazi araclarda sadece orta defransiyel kilidi olup,bazilarinda da on,orta ve arka def kilidi mevcuttur ki tercih edilmesi gereken aractir.
bir de otomatik ve manuel olarak ayriliyor.
 

Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

Eşref bey o kadar çok çeşit var ki hepsinin özelikleride degişik ayrica ülkelere göre ekipmanlarda degişiyor. kisaca söyle özetliyim. 94 de kadar olanlar eski toppidoya sahip modeller. fj olanlar bagaj kapaklari iki yana açilanlar bunlar genelde 4.0 motorlu yada 4.2 duz dizellerdir. çogu devlet çikmasidir. hdj 80 olanlar turbo dizel olanlardir. benzinlilerle ayni motor haçmine sahipler 4.2 konu çok uzun en makulu uç kilitli olanlardir. Dubai ve lexuslerin çok azinda vardir.
Çaglar toyota başligina ayrintili bir tablo koymuştu yanilmiyosam.
 

Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

Mücahit Bey'in de yazdığı gibi Toyota her siparişe göre, ünya genelinde sipariş veren bayilerin talebi doğrultusunda "80" kodlu kasada, klimasız, klimalı, çift klimalı ; otomatik, manuel şanzımanlı ; diff. kilitsiz-kilitli ; poyra kiitsiz-kilitli ; manuel veya otomatik camlı ; radyosuz, radyolu, kasetçalar+radyolu+(CD çalarlı) ; muhtelif tiplerde airbagli ; kumaş, suni deri, hakiki deri döşemeli ; alaşım veya çelik jantlı ; vinçli ; sis farlı; boyalı tamponlu; tek renk opak, tek renk metalik,çift renk metalik boyalı; düz veya renkli camlı, çift depolu; altta veya arkada stepneli, kuru tip, hidrolik veya ayarlanabilen hid. direksiyonlu ..........etc. daha onlarca aklıma gelmeyen farklı özelliklerde araç vardır. (Motor alternatiflerine hiç girmiyorum.) Eminim sadece Dubai içinbile en az on farklı model üretilmiştir.

Türkiye' ye hem Toyota'sa, hem galeriler hem de kamu kuruluşları tarafından ithal edilen çok farklı donanımlı 80'ler mevcut. Ama 100 serisi deyince %90 Toyotasa tarafından getirilen ve en donanımlı versiyon olan VX100'ler piyasada yaygın. 60 ve 70 serisi ise çoğunlukla kamu için ithal edilmiş veya inşaat /madencilik şirketlerinin dış kaynaklı kredi koşulları doğrultusunda belli projeler için ithal edilen araçlarından oluşuyor. Az sayıda "permi" ile ithal edilmiş farklı versiyonlu (genellikle Avrupa'dan) araçlar da görmek mümkün.

Kısaca Toyota'da 1001 çeşit model var...
 

Ynt: Toyota LC VX 80 Modelleri Arasındaki Farklar

şehzade' Alıntı:
merhaba değerli gezenbilir üyeleri. tanışma bölümünde yazdım gerçi ama ismim eşref. il olan aksarayda yaşıyorum, öğretmenim. yaklaşık 3,5 aydır üye olmama rağmen sadece yazılanları okumakla yetiniyordum. yazmamamın bir diğer nedeni de özellikle toyota LC konusunda lafa atlayıp çömezlik yaşamaktan çekinmemdi :smiley: zira aklıma gelenlerden çağlar bey, tuğsan bey, mücahit bey, heytem bey (ismi aklıma gelmeyen tecrübeli arkadaşların affına sığınırım) ve ismi şu anda aklıma gelmeyen birçok kişinin zehir gibi bilgili olmalarıydı.
vesselam henüz ilgi düzeyinde takip ediyor olmama rağmen toyota LC VX 80 modelini çok beğeniyorum. ama incelememe rağmen bölümde böyle bir konu başlığı bulamadığım için böyle bir konu başlığı açtım. bildiğim kadarıyla bu araçlar özellikle 93 civarı modellerde amerikan versiyonu ve dubai versiyonu diye sınıflandırıyorlar. böyle bir sınıflandırmaya neden olan teknik, motor, özellik ve görünüm farklılıkları nelerdir diye öğrenmek istiyordum. ilginiz için şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.

eşref bey aslında basit gibi gözükmekle birlikte konu karışık..80 kasalar puzzle gibi.yabanı forumlarda 97 model düz vites manuel camlı benzinli araçta gördüm.

bizim ülkemizdekileri incelersek 80 serisi fj80 ile 91 yılında çıktı.ayırıcı özelliği arka kapıları ambulans kapı dediğimiz yana doğru açılması.otomatiğide var manuelide..ülkemizde fj80 otomatik zordur ..fj80ler genelde devlet kurumlarına ve en boş halleriyle alınmıştır.klimasız,manuel vites vs.
motor seçenekleri:
3F kodlu benzinli 6 silindir 4.0
1HZ kodlu dizel 6 silindir 4,2 12 subap düz dizel
1HD-T 6 silindir turbo dizel 4,2 (bu modellerde bizim ülkede az bulunur kıymetli bir motor seçeneği-detroit diesel de denir)

bu versiyon 92 sonuna kadar üretildi, üretildikleri bölgelere veya alıcıların tercihlerine göre değişik donanım varyasyonları vardır.klimalısı, vebastolu,vinçlisi,önler hublusu,kilitlisi kilitsizi vs.vs.

örnek resimleri (eklediğim resimlerin altlarında yazar) en alta ekliycem.

92 sonunda 3F kodlu motor değiştirilerek 1FZ-FE kodlu 98 başına kadar kullanılacak olan 24 valfli yine düz altı silindir 212 beygir 373 nm torklu yeni benzinli motoru kullanmaya başladı taki 98 yılında vx100 kasa üretilene kadar..
bu yeni varyasyonun geçerli kod adı FZJ80 dir ..dizel olanlar ise HDJ80 olarak geçer.önceki versiyona göre frenler büyütülmüş ve dingil mesafesi uzatılmış.
.ayrıca bu yıl ön-arka diferansiyel kilidi opsiyonel olarak sunulmaya başlanmış.ayrıca kimi araçlarda %100 kilit yerine arkada limited slip denen sınırlı kaydırmalı kilitlerde seçenek dahilindeymiş.
94 modellerin bir kısmında 16 janta geçilmiş + donaım seçenekleri biraz artırılmış..93-94 modellerde bulunabilen üst varyasyonlar:
çift benzin depolu,çift klimalı,orta konsol buzdolaplı,arka stepne taşıyıcılı, 4x2 ve 4x4 kullanımlı,manuel veya otomatik,altimetre ve pusula göstergeli yada altimetre veya yedek depo göstergeli gibi.

95 modellerde ön göğüs değişti airbaglar,ayarlı emniyet kemerleri , ve abs sistemi geldi.
96 yılında yılında amerika ve kanada pazarı için lexus lx450 üretildi.aynı model land cruiserdan farkı daha yumuşak ve düşük yay ve amortisör sistemi,daha kaliteli iç döşeme ,müzik sistemi ve dashboard ve logoları.
ayrıca 96 yılında fabrika çıkışı araçlar kategorisinde paris dakar rallisinde 1 ve 2. land cruiser oldu.

ve 97 yılının sonunda 80 seri efsanesi üretimine son verilerek, UZJ100 kodlu v8 benzinli 4.7 cc 235 beygirlik land cruiser 100 üretime başlandı.80 kasadan ayrılan en belirli özelliği düz altı silindirin terkedilip v8 motora geçilmesi ,80 kasada sabit aks olan ön-arka dingillerin yerine önde torsiyonlu sistemin tercih edilmesi..

bu yazdıklarım genel bilgiler.bunları 2 kategoride ele almalıyız.92 sonundan 95 e kadar olanlar ve 95 ile 97 arası olanlar. fj80 leri eliyoruz zaten (90-92 ortasına kadar)
şahsi tavsiyemi sorarsanız eğer alacağınız araçta öncelikle dikkat etmeniz gereken fabrikasyon kilitleri olması(direksiyonun sol tarafındaki yuvarlak diff lock düğmesi varsa kilitte vardır)
dubai versiyonu denen araçların (92-95) güzelliğide 4x2 veya 4x4 kullanılması.ve genelde ön akslarda poryo kilit bulunmakta daha düşük tüketim için.buzdolabı bence çok önemli değil çünkü çalışır olması için hem klimanın birisinin sürekli çalışması lazım hemde en fazla 2-3 kutu kola sığdırırsınız.ayrıca genelde bu araçlarda tampon içi fabrikasyon vinç bulunmakta (çalınmadıysa eğer), ve orjinal stepne taşıyıcısınıda unutmamak lazım..peki bu versiyonun eksisi nedir?? ön panel eski tip,airbaglar yok,değiştirilmediyse ön farlar 2li tip.motorları (benzinliden bahsediyorum) 1FZ-FE kodlu 93-97 arası hep aynıdır,değişmez.
ayrıca otomatik şanzıman güncellemeleri ve değişimleri de mevcut.şöyleki

A440F kodlu şanzıman 88-92 arası kullanılmış
A442F kodlu şanzıman 93-95 arası land cruiserlerda
A343F ise 1995-2001 land cruiserlarda (98de çıkan vx100 lerdede aynı şanzıman kullanılmış 2001 e kadar)
şahsi fikrim imkan varsa 95 ila 97 arası model tercih etmeniz.. ve kilitli bir model bulmanız. ön göğüs yeni tiptir,klima otomatiktir,abs ve airbaglari vardır.sürekli 4 çekerdir.en arka 2 sıra katlanır koltuğu vardır..deri döşemeleri vardır gibi.

ayrıca yukarda yazdığım bilgiler genel bilgilerdir ama 91 model ve arka kapısı üst-alt açılan yada 97 model olup manuel vitesli üretilen,otomatik camı bile olmayan land cruiser seçenekleri dünyada çok.
işin özü neyi istediğini veya istemediğini bilen siparişçilerin istekleri doğrultusunda her varyasyon her coğrafyaya üretilmiş..yukarda yazdıklarım ülkemizdeki ve dünya genelindeki belirleyici durumlardır.ayrıca bir forumda venezüellada sanıyorum 96 model karbüratörlü motor seçenekli manuel vites 80 de vardı .(1fz-f )
eklediğim resimlerin altlarında bu değişik kasa ve donanım tipleri var.

ülkemizde bulabileceğiniz versiyonlar ya tam dolu (vx80 aslında budur) ya tam bomboş yada dubai versiyonu dediklerimiz.seçeneğiniz ya 95-97 vx80 yada dubai versiyon 93-94 model.

91 dizel80.jpg


91 model dizel.jpg


92 fj80.jpg


91 model dizel80.jpg


91 fj80.jpg
 





SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,906
Mesajlar
1,525,399
Kayıtlı Üye Sayımız
166,706
Kaydolan Son Üyemiz
mcanerf

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst