Ynt: Toyota Arazi Araçları Fotoğraf Arşivi (Tüm Seriler)
Ayna mahruti ile oynamadan ve yakıtı çok arttırmadan 285/75/16 takabilirsiniz.Benimkisi o ölçülerde.Ama akselerasyon+yakıt çok önemli deyil diyorsanız 315/75/16 veya 35 inche kadar takabilirsiniz.Son belirttiğim ebatlar aracınızda havalı kilit varsa ve çok ağır arazi veya rockcrowler yapıyorsanız kilit ömrünüzün biraz kısalmasına sebep olur.Bunları yurtdışı sitelerinden okuyorum.Şahsi tecrübelerimi sorarsanızda 285/75/16 ve 33 inch lastikden büyük ebatlar arazide dezavantaj.
Çağlarcım 5 inch yükseltme kitinin Amerika fiyatı 2,500 dolar.Kitin içinde yok yok ama araç artık asfalttan çıkıyor tam arazi oluyor.Yapılamaz diye birşey yok tabiki resimlerden bolcana görüyoruz ama Türkiye için bence şuan biraz sakıncalı.Araca ibrşey olursa aylarca gene parça bekleriz.Bide lastikler dahil +kitin gelmesi 10.000 Tl yi geçiyor.
Kaancım tekrar hayırlı olsun aracın orjinal vinci çalışıyormu,genelde şanzuman çıkışındaki vinci çalıştıran şaftı çalıyorlar umarım sende vardır.Birde şahsi tavsiyem hem önümüz yaz hemde araca tam bir kontrol yaptır derim.
1. Aks küreleri yağları keçeleri
2. Motor şanzuman ve diferansiyel yağları
3.Devirdaim
4.Radyatör ve antifiriz kontrolü.(Antifiriz kışdan çok yazın daha önemlidir.)Mümkünse radyatörü şişlet.
5.Alternatör ve kayışlar.
6.hava filtresinin altındaki toz kabı.(Haftada bir)
7.Şaft istavrozları.
8.Filtre grubu.
9.Fren kaliper toz lastikleri ve pistonların kontrolü.
10.Bütün elektrik aksam fiş soketlerinin kontrolü.Sol ayak dayamanın oradaki bakalit,yolcu tarafındaki bakalit arkası,motor bölümündekii,direksiyonun altındaki bakalitin içindekiler.Hepsi spreyle temizlensin.
11.Boğaz kelebeği temizliği.
Belki biraz fazla oldu ama ilk etapda aklıma gelen bunlar.Bunları bir nda kontrol ediğ sorun olnları giderirsen rahat ve huzurlu binersin.
8)
Ayna mahruti ile oynamadan ve yakıtı çok arttırmadan 285/75/16 takabilirsiniz.Benimkisi o ölçülerde.Ama akselerasyon+yakıt çok önemli deyil diyorsanız 315/75/16 veya 35 inche kadar takabilirsiniz.Son belirttiğim ebatlar aracınızda havalı kilit varsa ve çok ağır arazi veya rockcrowler yapıyorsanız kilit ömrünüzün biraz kısalmasına sebep olur.Bunları yurtdışı sitelerinden okuyorum.Şahsi tecrübelerimi sorarsanızda 285/75/16 ve 33 inch lastikden büyük ebatlar arazide dezavantaj.
Çağlarcım 5 inch yükseltme kitinin Amerika fiyatı 2,500 dolar.Kitin içinde yok yok ama araç artık asfalttan çıkıyor tam arazi oluyor.Yapılamaz diye birşey yok tabiki resimlerden bolcana görüyoruz ama Türkiye için bence şuan biraz sakıncalı.Araca ibrşey olursa aylarca gene parça bekleriz.Bide lastikler dahil +kitin gelmesi 10.000 Tl yi geçiyor.
Kaancım tekrar hayırlı olsun aracın orjinal vinci çalışıyormu,genelde şanzuman çıkışındaki vinci çalıştıran şaftı çalıyorlar umarım sende vardır.Birde şahsi tavsiyem hem önümüz yaz hemde araca tam bir kontrol yaptır derim.
1. Aks küreleri yağları keçeleri
2. Motor şanzuman ve diferansiyel yağları
3.Devirdaim
4.Radyatör ve antifiriz kontrolü.(Antifiriz kışdan çok yazın daha önemlidir.)Mümkünse radyatörü şişlet.
5.Alternatör ve kayışlar.
6.hava filtresinin altındaki toz kabı.(Haftada bir)
7.Şaft istavrozları.
8.Filtre grubu.
9.Fren kaliper toz lastikleri ve pistonların kontrolü.
10.Bütün elektrik aksam fiş soketlerinin kontrolü.Sol ayak dayamanın oradaki bakalit,yolcu tarafındaki bakalit arkası,motor bölümündekii,direksiyonun altındaki bakalitin içindekiler.Hepsi spreyle temizlensin.
11.Boğaz kelebeği temizliği.
Belki biraz fazla oldu ama ilk etapda aklıma gelen bunlar.Bunları bir nda kontrol ediğ sorun olnları giderirsen rahat ve huzurlu binersin.
8)