Bahsettiğiniz parçaları temin edebilcek yer var mı veya antalya çevresinde yönlendirilebilecek usta
1) Track barı sökün ve her iki taraf için burçlar mı yıpranmış, cıvata yüzüğe büyük mü geliyor, cıvata deliği mi bozulmuş kontrol edin. Sorun burçlarda ise kesinlikle yeni bir track bar alın. Burç değiştirme işine girmeyin. Eğer yüzük cıvataya büyük geliyorsa uygun bir cıvata ayarlamaya çalışın, yüzük değişmek isterseniz burç değişmeniz gerekecek çünkü yüzüğü burcun içinden çıkarmak burca zarar verebilir ve bunu tavsiye etmiyorum. Cıvatanın yivleri oldukça bozuk ise cıvatayı yenileyin. Track barın dingile ve kasaya bağlantı yerlerine iyi bakın, kırık veya çatlak var mı gözlemleyin. Bu bahsedilen işlemlerden sonra track bar cıvatalarını sıkma işlemini muhakkak araç yerde iken yapın ve mümkünse tork saatli bir alet ile 125 lbs kuvvetle sıkın. 80-100 km sonra tekrar sıkma işlemini gerçekleştirin.
2) Track barı hallettikten sonra rotiller, rot başlarını kontrol edin. Alt ve üst rot çubuğunu kendi ekseni etrafında çevirmeyi deneyin. Çok fazla ve çok kolay dönüyorsa bu iyi değildir. Lastikler havadayken lastikleri bir eliniz saat 12'de diğer eliniz saat 6'da sallayın, aynı işlemi eller saat 9 ve 3'teyken de yapın. Bu iki farklı sallamayı yaparken lastiği çok hafif çevirip tekrar yapın. Lastikteki boşluğu gözlemleyin. Rotillerin ve rot başlarının kontrolünü iyi bir rotçuya gösterin. Sizin veya mekanikçilerin fark edemedikleri sorunları görebilirler. Bunlarda da olan sorunları giderin. Eğer rotiller ve rot başları oldukça eski ise, çok bir sorun gözükmese de bütçeniz dahilinde alt-üst ve sağ-sol demeden yenileyin ve rot ayarı yaptırın ki kafanız rahat olsun. Caster, camber, toe-in ve toe-out değerlerine dikkat edin.
3) Direksiyon kutusundaki boşluğu kontrol edin. Direksiyon kutusundaki boşluğa göre boşluğu giderme işlemleri (ayar cıvatası sıkma, direksiyon kutusu bağlantı cıvataları gevşeklik, kırılma kontrolü) yapın veya boşluk çok ise direksiyon kutusu tamiri veya değişmesi yapın. Bu biraz maliyetli bir işlem ama önem teşkil etmektedir. Direksiyon kutusu boşluğunu en kolay şekilde, üst rot çubuğunu söküp, birisi direksiyonu tutarken siz pitman kolunu sallayarak anlarsınız.
4) Lastiklerinizi balansa sokun, durumuna bakın, balans tutuyor mu, çok mu yıpranmış, jantlar ve poryalar ne durumda inceleyin.
5) Bütün işlemleri bitirdikten sonra direksiyon amortisorunu sökün ve durumuna bakın, zayıflamış ise standart amortisor yerine HD kuvvetli bir direksiyon amortisoru alın. Bunu takmadan önce yola çıkın ve her hangi bir titreşim, sarsıntı veya Death Wobble yaşıyor musunuz gözlemleyin. Sorun yoksa ise direksiyon amortisorunu takın.
Eğer bütün bu ön takım işlemleri Death Wobble'ı çözmediyse
6) Aracınızdaki yükseltme 4" ve üzeriyse, bozulan caster açısı için alt ayarlı kolların olması gerekmektedir. Var ise caster açınızı kontrol ettirin ve aracınızın standart değerine getirmeye çalışın.
En son olarak sorunu bir türlü çözemediyseniz, bir arkadaşınızdan 4 adet lastik ve jant takımı alıp takarak bu şekilde gözlem yapın. Mümkünse bu testi ön şaftı çıkararak deneyin.
başka bir forum sitesinden Maverick nickli arkadaştan alıntıdır..
bende de bu sorun oluştu, 41 yükseltme sonrasında, çözümü ise sonradan takılan HD direksiyon amortisörü bozukmuş, yenilendi ve bir daha sorun çıkmadı.